[podcast] Dinosaurium obskurních světů

Ahoj všichni!

Rozjeli jsme s Markusem nový podcast, kde si budeme povídat o inspirativních světech, dobrodružstvích a jiné RPG herních produktech. Nejsou to recenze, jako spíš diskuze o věcech, které podle nás stojí za to poznat, prozkoumat a nechat se jimi inspirovat.

Odebírejte nás na:
Anchor.fm
Spotify
iTunes / Apple Podcasts
Google Podcasts
...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.

Kontaktujte nás:
--> V téhle diskuzi!
--> Na RPG Foru
--> Na Instagramu
Napsal: Vandal
3.11.2021 23:27 - Markus
Díky za komentáře!

Jerson píše:
Doslova tam zazní, že na jednu planetu připadá jedna osada. Takže si rád poslechnu, že to tak není :-)


No doslova to tam snad nezazní, protože je to blbost. :D Spíž zazní (ale jsem línej si to pouštět znova):
- Jeden „svět“ je abstrakce celé hvězdné soustavy (to ale asi nemyslíš, ne?)
- Že do začátku si máš vygenerovat jednoho přítele, jednoho nepřítele, jednu lokaci...

Ale určitě tam není žádný limit ani pravidlo "jedna planeta = jedna lokace", protože to by bylo dost slabé. Z jedné lokace neuděláš možná ani minidobrodružství. A pokud jsi to myslel tak, že na jedné planetě se v reáliích daného světa nachází vždy jedno město a ne víc, tak je to blbost (ale tos asi nemyslel). Je rozdíl mezi tím, co existuje "v reáliích světa" a tím, co si připravíš na hru. Já si připravím třeba jen jednu budovu ve městě, a přitom ta planeta má někde "mimo záběr" celé kontinenty s miliardami lidí a měst, které nikdy nenavštívíme.

No... ono je to prostě ošemetné, protože jsou to nástroje, kterými si můžeš generovat věci v libovolném množství, dokud nebudeš mít dost inspirace na to, abys byl spokojený nebo to převzal sám a dál tvořil volně. Můžeš si toho nagenerovat, kolik chceš, on jenom doporučuje to nepřehánět a držet přípravu jednoduchou, ale to není totéž jako mít jedno město na planetě.

Ostatně když se podíváš třeba na online generátor sectors without number a něco si tam vygeneruješ, tak si všimni, že tam neplatí ani moje "jeden hex = jedna kolonie". Prostě ti to někdy generuje dvě nebo tři kolonie na hex (= víc obývaných planet v jedné soustavě) a do toho ještě další zajímavosti. Ty počty nejsou tvrdě určené.

EDIT: Jinak ale +1 k názoru, že ve vesmírné hře vlastně chceš, aby hráči na každé planetě navštívili jen pár lokací a pak letěli dál.
4.11.2021 00:53 - sirien
not sure if trolling...

možné snadné rozdíly: velikost (klidně pět řádů rozdílu - a všechny z toho plynoucí důsledky), anonymita, cizost (až insta-smrtelnost) okolí, tech level vybavení, míra zásobení, vzdálenost/oddělenost od civilizace, rozsah a pestrost "přilehlého" okolí, možné formy (samo)správy, pestrost obyvatel, zajímavost každodennosti...

...a v neposlední řadě pocit toho že sem na nějaké cool lokaci v hlubinách vesmíru a ne v nějakym dalšim zahnojenym zapadákově.
4.11.2021 07:37 - Jerson
Markusi - když jsem napsal "zaujalo mě", tak jsem tím opravdu myslel, že mě to zaujalo - v kladném smyslu. Měl jsem z toho podobný pocit jako Firefly, což je můj oblíbený seriál, jde vozí krávy z jedné planety na druhou. Jasně, "realisticky" to nedává sebemenší smysl, Jerson skóre nula, ale nijak mi to nevadí.

Tedy pořád to odpovídá klasickému pojetí space opery, kdy na jednu planetu stačí jedna zajímavá lokace. Což neznamená, že jich tam nemůže být víc, ale že jedna může být dost, alespoň - a to i v případě, že jde o planetu obývanou mimozemskou rasou s miliardami obyvatel - i když nejčastější budou statisíce obyvatel - tedy populace, která by se opravdu reálně vešla do jediného města na planetě. Tedy i v tomto ohledu může většina planet dávat celkem smysl, zejména pokud na té planetě panují nějaké podmínky ne úplně vhodné pro lidi co inteligentní život obecně.

Tedy nejsem nijak ve sporu s tím, co píšeš.
4.11.2021 08:01 - Ugy
Je SWN moje srdcovka. Díky za díl. Jen tak pro zájemce k SWN máme wikinu naši kampaně. Je udržovaná tak nějak sporadicky ale můžete se mrknout co časem všechny ty náhodný tabulky vygenerujou.
wikina
7.11.2021 11:14 - Dukolm
Díky pěkný díl, kvalita suprová a zvládnu u vás udržet pozornost bez větší námahy i když něco dělám. Jen mi na pár místech přišlo že jak vystříháváte asi tichá místa nebo dlouhé mezery tak jste danou mezeru zkrátili až moc až moc a působilo to rušivě.
7.11.2021 12:16 - Pan Bača
Píše:
Díky pěkný díl, kvalita suprová a zvládnu u vás udržet pozornost bez větší námahy i když něco dělám.


jj.. při pravidelných výšlapech na Hády si je taky rád pouštím.
29.11.2021 18:20 - Vandal
Ep. 19: The Isle of Dread

Dinosaurium se vydává za dinosaury! The Isle of Dread je jeden z prvních modulů pro D&D, který vypustil hráče z jeskyně a nabídl dobrodružství pod širým nebem. A to rovnou ve ztraceném světě! Džungle, divoši, divní dravci! A ve formátu hexcrawlu! Co se podařilo, co ne a jakou inspiraci si z dobrodružství můžeme vzít dnes?



Poslouchejte nás na:
https://anchor.fm/dinosaurium/

...a prakticky jakékoli další podcastové platformě.
3.1.2022 17:21 - Vandal
Ep. 20: Warhammer – Enemy in Shadows



„Čím víc lebek, tím víc Warhammer!“ Tahle jednoduchá poučka ale neplatila vždycky. Ve svých počátcích byla hra Warhammer Fantasy Roleplay (WFRP) spíš „realistickým“ fantasy s nádechem hororu. Pojďte se s námi podívat na dobrodružství Enemy in Shadows, první díl kampaně The Enemy Within, která hráčům jako první představila renesanční Starý svět, ještě než zgrimdarkovatěl.

Poslouchejte nás na:
https://anchor.fm/dinosaurium/

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26830101013184 secREMOTE_IP: 54.224.117.125