Comikus
3.9.2007 12:45
Autorská citace #1
3.9.2007 12:45 - Rytíř
Vidím, že pravidla žijou a mění se mi pod rukama.. :)
Takže už to nechávám být a jsem zvědavej, jak se vyvrbí hlavně ta kritika..
Jo a taky tu vlastně chybí zákeřnej útok tím pádem. To by taky chtělo..
Autorská citace #2
3.9.2007 15:41 - Comikus
Jsem překvapený co že se to tam objevilo, tak jsem to hned upravil, aby to odpovídalo aktuální verzi. Návrh kritiky už také je.
Autorská citace #3
3.9.2007 17:59 - Rytíř
Aha, takže ty tři body by jako platily všechny zároveň? Hmm.. je to docela síla tedy, pane kolego :) Je pravda, že ty kritiky jsou tak zřídkakdy, že si to možná můžem dovolit..
Ale jak se zákeřňákem? Úplně stejný by asi být neměl, pokud chceme zachovat ducha starých pravidel, tak by tam měla být znát zkušenost útočníka. Takže co třeba takto?

Zákeřný útok

  1. útok způsobí větší poranění - bonus ke zranění ve výši útočného bonusu postavy + případně Obr
  2. cíl si nepočítá zbrojový bonus
PS: Super ikona, Comiku..!
Autorská citace #4
3.9.2007 18:14 - Alek
Může mi někdo vysvětlit proč jsou zbroje 3/5/8? Kdo si má tu (ne)posloupnoust pamatovat, když u zbraní je to jinak? ;)
Autorská citace #5
3.9.2007 21:31 - Comikus
Máš pravdu, ta 8 byl ulet, chtěl jsem zvyhodnit zbroje, ale to bych musel všechny, opravil jsem to na 7.
Autorská citace #6
3.9.2007 21:39 - Rytíř
Tak to je hnus.
Já už se tak těšil, jak si bude Erik z trpoše utahovat, že kam se hrabe na jeho plátovku..!
Nezapomeň Comine, že těžký zbroje neumí nikdo nosit, musí na to dát odbornost! Narozdíl od těch i největších zbraní, s těma umí mávat každej trouba.. i Moradinovskej čaroděj, když na to přijde :))
Autorská citace #7
4.9.2007 09:04 - wraiths
Rytíř: me se to zda takhle dobry s tou sedmickou.vse je udelany dle posloupnosti. sice uplne vsemu nerozumim,jako tomu systemu ale clovek by se do toho jiste vpravil za hry( nerozumim tomu jako kdyz nekoho zasahnes a zranis za rekneme 7zivotu tak mu vlastne platovka zachrani tech 7..?) a kdyby to bylo tak jak chce rytir...tak by pak kazdej potkaval jen hihnajici se "Rytire" v platovkach. jinak ten system vypada dobre, asi jste s tim dali praci.

ad. ten zakernej utok. utoznej bonu je "base attak"...? mozna ze misto obratnosti by se mohl dat bonus za inteligenci(prece jen ti musi dojit kde ho to asi bude bolet ci kde ho vyridis). jen muj zkromny napad.
Autorská citace #8
17.9.2007 14:42 - Rytíř
Comine, doplnil bych sem tohle, co ty na to:
Při boji nablízko platí, že každá postava může v rámci útoku provádět manévry výpad a zlepšená obrana.
Výpad: V rámci svého útoku nablízko, ještě před hodem kostkou, připočteš ke svému útoku libovolné číslo, které není vyšší než tvé základní útočné číslo. Stejné číslo odečteš od své obrany. Opravy obrany a útoku platí celé kolo, do doby, než jsi znovu na řadě.
Zlepšená obrana: Standardní akcí v rámci svého útoku nebo když neděláš nic jiného, můžeš prohlásit, že postava věnuje zvýšenou pozornost své obraně. Ke své obraně pak připočteš libovolné číslo, které není vyšší než tvé základní útočné číslo. Stejné číslo odečteš od svého případného útoku. Opravy obrany a útoku platí celé kolo, do doby, než jsi znovu na řadě.
Wraiths: jo, zák. útočnej bonus je base attack, tedy to co vyplývá z povolání a úrovně.. Int bych do toho netahal, ne v zákl. pravidlech.. to je ošemetný, totiž.
Autorská citace #9
6.11.2007 11:19 - Rytíř
Pane kolego, jak se postavíme k útoku na bezmocného protivníka? Sice jsme si řekli, že budem normálně počítat všechny postihy dle pravidel.. ale má to drobný háček. Opravy Obr a postih k obraně je v pohodě, ale jak s hodem - má se vlastně házet, když se ten dotyčnej vůbec nebrání. Co pak ten hod reprezentuje? aktuální "štěstí" v útoku přece ukáže hod na útok.. no nevim. Asi by tam hod měl bejt, ale je to kapku divný, když se ten druhý fakt nemůže bránit :)
Autorská citace #10
6.11.2007 15:41 - Comikus
Hod bych tam nechal, vdycky tam může být přeska nebo placatka která zachytí velkou část utoku. Něco jineho je u doražení (podříznutí) tam bych to viděl bez hodu.
Autorská citace #11
6.11.2007 15:55 - Rytíř
Co je doražení, rána z milosti, Coup de grace? Aha, to jsem asi neřek dostatečně jasně, páč o tom jsem já mluvil.. :)
Máš pravdu, že je rozdíl mezi jedním "rychlým" útokem a celokolovou akcí, kdy neděláš nic jiného.. ok, tak na tom se asi shodnem! Coup de grace bude i bz hodu na obranu. Čili dost jistá smrt pro kohokoli....
Hm, koukám, že jsi opravil odbornosti.. hele, k výpadu a střehu - fakt ho chceš vázat na odbornost?? Dobře, možná by to bez ní mohlo být nevýhodné, v poměru 2:1, ale pořád bych nechal úplně komukoli možnost odečítat libovolné číslo (do zákl. útočného bonusu), s tím, že si pak připočte jen polovinu, když nemá přísl. odbornost.
Neboli něco jako:
Rytíř v Mechanismy souboje píše:
Při boji nablízko platí, že každá postava může v rámci útoku provádět manévry výpad a zlepšená obrana.
Výpad: V rámci svého útoku nablízko, ještě před hodem kostkou, odečteš od své obrany libovolné číslo, které není vyšší než tvé základní útočné číslo. Poloviční hodnotu (zaokrouhluj dolů) si pak můžeš připočíst ke svému útoku.
Zlepšená obrana: Standardní akcí v rámci svého útoku nebo když neděláš nic jiného, můžeš prohlásit, že postava věnuje zvýšenou pozornost své obraně. Od svých útoků si odečteš libovolné číslo, které není vyšší než tvé základní útočné číslo. Poloviční hodnotu (zaokrouhluj dolů) připočteš své obraně.
Opravy obrany a útoku platí celé kolo, do doby, než jsi znovu na řadě.
Autorská citace #12
6.11.2007 17:47 - Comikus
Ten výpad a střeh jsem takhle myslel, asi jsem to špatně napsal.
Autorská citace #13
6.11.2007 17:57 - Rytíř
..nebo jsem to já blbě pochopil :)
No hlavně že už si rozumíme ;) Takže to tam dám, ok?
Autorská citace #14
29.4.2008 11:53 - Rytíř
Jak je to se zaskočeným protivníkem? Když ho překvapím, nepočítá si bonus za Obr. Má si v tom případě počítat obranný bonus? Není to nesmyslný, když jedno ano a druhé ne? Zase když se to prováže, tak to bude docela síla..
Na druhou stranu je ale pravda, že při střelbě si taky obrannej bonus nepočítá, takže vlastně proč ne :)
Autorská citace #15
29.4.2008 13:29 - Lotrando
Protože nemůžeš vědomě uhnout ani vjednom případě. Kdežto zbroj pořád funguje, pokud se počítá do AC.
Autorská citace #16
29.4.2008 14:46 - Rytíř
Jako jo, z tohoto pohledu to smysl dává.. ale je to teda drsný, protože nejen že bude docela zajímavý někoho překvapit, ale zákeřní bijci a zlodějové si opět začnou mastit kudly a vrážet je houfně do zad a obestupovat nepřítele ostošest. :)
Zbroj do obrany nepočítáme pouze u kritických zásahů, kdy ses prostě jakoby trefil do tý kýžený skuliny.
Jinými slovy, kritika zákeřným útokem znamená, že se nepočítá Obratnost, Obranný bonus ani zbroj. Mno, to je nářez :)
Autorská citace #17
29.4.2008 20:26 - wraiths
Rytíř: mno a to pak ubejvaj namastenejm Kasum zivoty. :-) to pak se musi obavat i jednoho jedinyho utoku.
Autorská citace #18
29.4.2008 22:04 - Rytíř
No to musí :)
Anebo se musí nechat otrkat životem do tý míry, aby reagovali instinktivně a ihned, i když jsou děsně překvapený... :))
Autorská citace #19
30.4.2008 14:00 - Comikus
Počítal jsem s tím, že zaskočený protivník si nezapočítává ani obratnost ani obranný bonus. A drsné to samo je, v podstatě můžeš jediným úderem zlikvidovat nepřítele. Nicméně se obávám, že tím pádem velice výrazně stoupne cena zákeřného útoku a pochopitelně i záhadného odskoku.
Autorská citace #20
30.4.2008 14:33 - Rytíř
No je to tak. A co s tím hodláš dělat, pane kolego? :)
Já bych to nechal koňovi a uvidí se, jaký budou následky.
Mam dotaz - bonus za mistrovskou zbraň se počítá nebo ne, když se jedná o kouzelnou zbraň? Nebo je to jako dřív, že to je v tom?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.057069063186646 secREMOTE_IP: 3.137.143.219