- Kdo ve vaší skupině nastavuje míru a pojetí smrti. Vypravěč sám, nebo společně s hráči, je daná pravidly, settingem, nebo jiným způsobem?
Pravidly. Ve hrách, co jsem hrál i vedl se nastavení smertelnosti nijak neměnilo.
- Kolik postav celkem (alespoň přibližně) jste za svou kariéru Vypravěče zabili / zažili umírat. Kolik postav vám zemřelo jako hráči?
Jako hráč 4, jako vypravěč 3.
- Je smrt postav ve vaší hře častá nebo zřídkavá?
Myslím že velmi vzácně. Míň než jednou za rok, a to se mi docela daří držet týdení hry ve dvou grupách.
- Jak - pokud vůbec - ovlivňuje nastavení smrtelnosti chování postav ve hře?
EDIT: Tohle jsem přehlédl. Netroufám si říkat, protože u všech her byla podle mě v praxi na podobné úrovni. Ale většině mých spoluhráčů myslím nedělá problém riskovat život své postavy, často i zbytečně, pokud mají pocit, že to bude zábavná situace.
- V jakých situacích postavy umírají - kdykoliv, když rozhodnou kostky, jen ve významných momentech, skoro nikdy?
V podstatě kdykoliv rozhodnou kostky. Ale vždycky se zeptám, jestli je s tím hráč OK. Vždycky byli. Ale viz níže.
- Jaká pravidla platí pro NPC, zejména pro ta důležitá? Hrajte na Plot armor (důležité postavy je obtížné zabít) nebo dokonce Plot imunity (některé postavy nelze zabít, pokud tak Vypravěč / speciální mechanika / něco jiného nerozhodne)?
Nedělám důležitá NPC jako komonery s 4HP, i když to teoreticky dává smysl. Jinak žádnou speciální ochrtanu nemají.
- Stalo se někdy, že vaše postava / postava jiného hráče / NPC nezemřelo a vám to vadilo? V jaké situaci to bylo?
Mě se to nestalo, ale stalo se to hráči, když jsem vedl hru. Choval se (resp. spíše jeho postava se chovala) jako namachrovaný idiot a rozjel se proti asi desetinásobné přesile loupežníků. Loupežníci ho vyřídili, padlo mu nesmrtící zranění (ZZ), hechmen ho vytáhl z boje. Měl pocit, že z toho vyvázl moc lacino a už tu postavu nechtěl hrát.
- Vyhovuje vám nastavení smrtelnosti postav? Pokud ano, vyhovuje i ostatním? Bavili jste se o tom? Pokud ne, proč ne?
Mě to vyhovuje, z hráčů si nikdo nestěžoval. Proto se o tom moc nemluvilo.
- Upravuje(te jako) Vypravěč hody, aby postavy nebo NPC nezemřely, nebo naopak zemřely? Ví o tom vaši hráči / víte to o svém Vypravěči? Shodli jste se na tom, nebo to probíhá tajně, nebo si dotyčný jen myslí, že je to tajné? Upravujete tajně hody jako hráč?
Snažím se to nedělat. Udělal jsem to asi třikrát, když jsem měl pocit, že střet je ve skutečnosti nefér, nebo jsem ho jel moc drsně. Hráči o tom věděli. Jako hráč to nedělám.
- Když zemře postava, jak se cítíte? Liší se to, když jste v roli Vypravěče a hráče? Co když zemře postava spoluhráče, NPC, vaše oblíbené NPC?
Záleží na tom, kolik jsem do té postavy investoval. Předpřipravené postavy, NPC z modulů jsou mi celkem jedno. Moje postavy a propracovaná NPC mě mrzí.
- Co TPK (smrt celé skupiny) - zažili jste to? Způsobili jste to? Jaké byly reakce a pocity hráčů u stolu (včetně Vypravěče)?
Jednou jako hráč, bylo nám to vlastně jedno, protože to bbyl takový výplňový one-shot.
- Hrajete s možností oživení, nebo "přežití smrti"? Jaký je princip (kouzlo, speciální mechanika smrti, dohoda, ...)? Jak často to využíváte, a jaká jsou omezení nebo podmínky?
Podle systému. Nevymýšlím na to žádné house ruly, v žádné roli.