To si nejsem jistý, že to Sirien úplně přesně tlumočil. Otázka, kterou mi položil je, jestli se něco takového vyskytuje v pravidlech D&D, na což jsem mu řekl, že samozřejmě ano. Vyžaduje to nicméně jistý nadhled a ochotu si to zkompilovat z více zdrojů, tedy nikoliv (jen) DMG.
Takový základ - tedy házet jen když je k tomu důvod je už obsažen v náznacích v PHB (str. 5 -
Not every action requires a die roll. Roll dice in combat and other dramatic situation...)
Případně DMG (Good DM Management - str. 13 a zejména DM Cheating and Player Perceptions).
Hodně dalších vodítek je rozptýleno v DMG 2 (které teď nemám u sebe, abych byl konkrétnější) a možná ještě někde jinde.
Samozřejmě můžeš namítnout, že to tam není v té podobě jako je v tom článku a budeš mít pravdu. Kdyby to tam totiž takhle napsáno bylo, byl by ten článek nadbytečný. Ale podstatné je, že ta myšlenka za tím je totožná, byť poněkud zamlžená tím roztříštěním do několika příruček a ještě jen tak v náznacích...
A taky přiznávám, že kdybych neměl od té hry už jistý odstup a nový nadhled, asi by mi to tak zjevné nepřišlo, ale takhle to tam prostě vidím. Takže doufám, že to nějak zodpovídá tvou otázku.