Střípky

Naoki
10.8.2020 09:46
Autorská citace #81
19.8.2020 11:58 - Jerson
Gurney píše:
"fail forward" je cokoli, co neskončí neúspěchem v podobě "nic se nestalo" nebo "game over".

To jsem pochopil, ale pořád mi to neodpovídá na otázku, jestli "díky tvému hodu se něco stane za X hodin a nikoliv za Y hodin" se do výsledku "(Teď) se nic nestalo" počítá nebo ne.
Plus ještě zda je vhodné, aby hráč o tomto rozdílu věděl nebo ne.

Hráč se bavil, i když se mu z cely nepodařilo dostat, protože dostal možnost dálkové interakce s ostatními členy skupiny (což moc pulpové není, ale taky to není úplná realita), takže tuhle otázku řešit nemusíme.
Autorská citace #82
19.8.2020 12:08 - efram
Už před několik posty jsem psal, a jak je vidět Jersonovi to nestačí a potřebuje problém dál větvit do nesmyslnosti.

Situace je přeci zcela triviální:

GM popíše situaci - jak to v cele vypadá, jak to vypadá v jejím nejbližším okolí. Zrakové sluchové vjemy. Poskytne dostatek popisnosti k interakci hráčům. Postava může vyvinout nějaký hluk, aby přivolala stráže (tady je ten hod opravdu nutný ??? - zejména v kontextu zdejší akademických diskusí o ne-vhodnosti hodů), pak následuje nějaké jednání postavy. Tady už by hod klidně mohl být (charisma - svádění/zastrašování/vyjednávání) vše záleží na stavu stráže a jejím zázemí. Na tomhle hodu lze udělat celou škálu od uspěl, uspěl částečně, neuspěl částečně a neuspěl. To co bud následovat dál je odvozeno od hodu a toho jaká je celková situace. Na tomhle příkladu zvlášť, je celkem dost omezeno vymyslet vícestupňové selhání/úspěch (zřejmě záměr tazatele). Co tady chceš dál řešit?

Jerson píše:
To jsem pochopil, ale pořád mi to neodpovídá na otázku, jestli "díky tvému hodu se něco stane za X hodin a nikoliv za Y hodin" se do výsledku "(Teď) se nic nestalo" počítá nebo ne. Plus ještě zda je vhodné, aby hráč o tomto rozdílu věděl nebo ne.


To zaleži na GM, tedy na Gm, který je ochoten se rozhodnout
Autorská citace #83
19.8.2020 12:14 - malkav
LokiB: Ne, Jerson se původně ptal na útěk z cely, ve které nemáš své náčiní, leda bys ho byl schopný velmi dobře ukrýt. A při absenci zámku a pantů uvnitř cely mi tebou uvedený postup Bonda přijde dost WTF, pokud neovládá telekinezi nebo elektrokinezi. Pak se asi dostáváme do trochu jiného žánru a mimo Jersonem zmiňovaného DnD zloděje na 3. lvl ... resp. teď nevím, jestli nemá magickou ruku nebo tak něco ...

Jerson: Mám z tvých dotazů pocit, že se snažíš najít systémové řešení na něco, co systémové řešení <pro Lokiho>podle mě</pro Lokiho> nemá.
Autorská citace #84
19.8.2020 12:16 - Gurney
Je v tom, že se něco stane za X hodin nějaká nevýhoda pro postavu nebo skupinu, komplikace nebo cena, kterou za selhání zaplatí? pokud ano, tak je to fail forward. Pokud ne, je to "nic se nestalo".

EDIT: poznámku o tom, zda vhodné, aby to hráč věděl úplně nechápu, ale imho je to další věc, kterou princip fail forward vůbec neřeší
Autorská citace #85
20.8.2020 13:39 - Zarahel
WEB DM Pokec o Fail Forward a hodech všeobecně. Myslím, že to vzali dost obšírně :) ENG/Poslech
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.26621508598328 secREMOTE_IP: 3.226.248.180