Prostředí

sirien
7.2.2012 17:31
Zombie apokalypsa!!!
Místní diskuse začaly být trochu nudné - samé systémy a očekávané systémy a podobné nesmysly - u toho si člověk od státnic fakt neodpočině.

Takže - nové téma. Vypukla zombie apokalypsa. Co dál?

Co sehnat? V jakém pořadí priorit a proč?
Co udělat hned a co v blízké době?
Autorská citace #21
9.2.2012 12:08 - Vojtěch
Haehm, hmyz jsem nebral, protože ten se ani nepotřebuje zombifikovat na to, aby byl nebezpečný jako přenašeč. Proto bych doporučval plamenomet pro případ hory prťavých tvorečků a dobře izolovaný oblek na ty ještě menší.
Autorská citace #22
9.2.2012 12:09 - Colombo
A jak si představujete nákazu? Jak vůbec má ta infekce fungovat? Osobně mi to připadá jako pěkná ptákovina.
Autorská citace #23
9.2.2012 12:15 - Metla
Většina zombie scénářů pracuje spíš s tím, že se nákaza přenáší jen mezi lidmi (jako mnoho jiných nemocí), případně mezi savci (zombie pes, kočka..).

Pokud bychom brali v úvahu hmyz a jiné než zimní roční období, tak to pak přežijí jen horské národy.
Autorská citace #24
9.2.2012 12:20 - Colombo
Metla: jedna věc je, koho je virus schopen infikovat, další věc je, v čem virus dokáže přežít, například v onom krevsajícím hmyzu.
Autorská citace #25
9.2.2012 12:22 - Alnag
Colombo: A kdo říká, že je to virus... třeba je to houba :D
Autorská citace #26
9.2.2012 12:25 - Colombo
A nejsou savci na houby moc teplí a (sucho, sakra, jak to napsat? Sušší je spíše stupňování a suchí mi vůbec nenzí dobře...)?
Autorská citace #27
9.2.2012 12:28 - Alnag
Colombo: A nejsou ti savci náhodou mrtví, když je to ovládne? Hm?

EDIT: Ale ani živým se nevyhýbá...
Autorská citace #28
9.2.2012 12:34 - Colombo
No, pokud vím, tak jakmile je daný savec mrtvý, tak ho nějaká houba už těžko může probudit k životu.

edit: Tyhle věci jsou ostatně běžné u hmyzu, nejrůznější typy "zombii", třeba klasická mravenčí zombie, která mu vytvoří takové pěkné chloupky po těle a v konečném stádiu mu z hlavičky vyroste pěkná velká plodnice.

Ale jak jsi sám hodil odkaz, tamta houba postihuje oslabený organismus. Který se neumí bránit. Tam, kde odešel imunitní systém, makrofágové atp., kteří požírají částečky, které nepatří do těla. Zatím neznáme takovou houbu, která by tomu dokázala odolat. To spíše nějaký parazit. Nějaký červík, co se ti zažere do mozku a zvýší ti agresivitu...
Autorská citace #29
9.2.2012 12:36 - Alnag
Colombo: Zombie taky není živá. Jenom to tak vypadá... ;-)
Autorská citace #30
9.2.2012 12:38 - Colombo
Alnag: jasně, ale mrtvá zombie se jaksi nemůže pohybovat. Maximálně vybouchnout a rozptýlit plodnice do širokého okolí...
Autorská citace #31
9.2.2012 12:39 - brundibar
Alnag píše:
A kdo říká, že je to virus... třeba je to houba :D

Aaa má oblíbená zombie teorie. Takové zombie jsou totiž už v současné době ;)

mravenci-zombie-v-brazilskych-pralesich

Tropicka-houba-umi-ovladnout-mravence-Dela-z-nich-zombie
Autorská citace #32
9.2.2012 12:56 - Vojtěch
Osobně bych typoval jako další možné původce cizopasníky, jako třeba motolice, které by nenávratně poškodily některá mozková centra (jen si prohlédněte jejich životní cyklus).

Další se také nabízejí priony, pokud by dokázaly působit dost rychle.
Autorská citace #33
9.2.2012 13:37 - Merlin
Tak já jsem naprosto klidnej...musel bych si dávat pozor jenom na živáky...mrtváci po mě z naprosto jasného důvodu nejdou :)
Autorská citace #34
9.2.2012 17:19 - A15
Barikádování oken dřevem bych neriskoval. Standardní zombík je schopen prohrabat 1.5 metru slehlé půdy, takže pár fošen ho nezastaví.
Pokud beru zombíka typu "bloumám po okolí a jdu za zvukem (jídla)", tak ti na venkově/samotě moc nebudou. Není to moc sociální banda a asi se budou z města courat po jednom. To by se dalo řešit stejně, jako rytíř v nezničitelné zbroji - 10 stopovou holí jej dostrkat do díry, ze které už nevyleze. Případně mu dolů přidat valník kamení nebo betonu. Pokud je to nákaza, tak bych do něj nestřílel ani nesekal.
Merline, raději neriskovat, hladový zombák by mohl jít i po míše. A to fasujete i vy, ne? :-)

Nejlepší obrana by byl nějaký ostrov. Dostatečně vzdálený od břehu, aby na něj zombíci neviděli, apk by neměli důvod snažit se tam dostat. Chce to zjistit, jak jsou na tom s plaváním. Pokud nezvládají, tak stačí pořádný vodní příkop.

Jelikož zombíci na zemědělství moc nejsou, tak je jen otázkou času, kdy jim dojde energie. A pokud v dosahu nebude další hostitel, tak se šíření zastaví.
Jedině, že by byla nějaká latentní forma, která by přetrvávala v populaci a aktivovala se až při nějakých podmínkách - jako TBC.
Autorská citace #35
10.2.2012 08:11 - Merlin
Mongol: jsem bezpáteřní..počítá se to?

stejně si stojím za tím, že pořádná bouchačka dává člověku v době civilizačních problémů obrovskou východu. pořád s ní má větší šanci dostat Siriena i s jeho džípem a výbavou dřív než on stihne vykecat všem lidem mozek z hlavy a zombíci tak logicky půjdou po těch zbývajících mozkáčích.

Nicméně je potřeba se zamyslet nad tím, jestli zombíci jednají čistě intuitivně a jdou za zvukem, vůní krve, nebo zachytávají elekroněcovýboje co posílá mozek do těla a nebo, jestli se dokáží poučit z chyb a hledat řešení.
Autorská citace #36
10.2.2012 08:36 - brundibar
Barikádování oken a dveří zatlučením dřevem a přisunutými skříněmi má mít jinou fci. Zombík, pokud nevidí nepřítele, tak neútočí - jeden důvod k zakrytí oken.

Především jde, ale o to eliminovat možnost, že se i přes hlídky v horních patrech, zombíci dostanou až k domu a proniknout snadno dovnitř. Takhle musí překonávat nějaký odpor a to je zbrzdí. Než se zombík prohrabe dřevem, tak mu to nějakou hodinu zabere, a do té doby už o něm všichni bezpečně ví a zneškodní ho.

Krom toho to má také do budoucna fungovat i proti živákům. Každopádně, jak říká Monogol, na vesnici se nepředpokládají davy zombíků. Těch pár sousedů se snad podaří zajistit a zbytek budou spíš zatoulané kusy z okolních měst. Horší situace nastane později, až zombíci vyhladoví a začnou lovit po okolních lesích a hledat potravu i na vesnici nebo až se začnou shlukovat do stád a migrovat. (záleží na zdroji). Do té doby je potřeba útočiště řádně připravit - opevnit.

Co se týče ostrova, tak v tom bych byl skeptický. Jednak bude hodně náročně se na nějaké takové místo vůbec dostat a druhá, podstatně závažnější věc, bude tam dost nemožné přežít. Založit soběstačnou kolonii na ostrově je opravdu hodně náročná věc i se současnou technologií a vybavením, natož na úrovni post apokalypsy.
Autorská citace #37
10.2.2012 09:02 - Metla
Docela by mě zajímalo, co se stane s některými výdobytky lidské společnosti, které mají potenciál ovlivnit větší území. Třeba co se stane, když se nechá bez dozoru (případně se tam i trochu chaoticky bojuje):

1. s přehradou? (Protrhne se časem? Případně jak dlouho to asi bude trvat?)
mapa přehrad

2. s uhelnou elektrárnou? (hrozí přehřátí, výbuch? nebo jen vyhoří palivo a vychladnou pece?)
mapa elektráren

3. s jadernou elektrárnou? - Drábová a spol. sice říkají, jak se spustí samozchlazování a vše se bezpečně postupně vypne, ale co když v tom bude trocha toho chaosu a bude to bez lidské (živé) asistence?

4. s chemičkami (ty jsou skoro v každém větším městě
seznam chemiček v čr

5. s menšími výrobnami energie jako jsou kogenerace instalované v kdejaké Areně? Tam hrozí v případě ponechání bez kontroly významný únik čpavku a další radosti.
kogenerace v Liberecké Areně
kogenerace v Aaquapalaci Praha

a další
Autorská citace #38
10.2.2012 09:13 - Vojtěch
Jakmile se zjistí po čem jdou a jak se dají likvidovat, tak bych je přilákal, zničil - opakovat dokud chodí další nebo mám prostředky.
Autorská citace #39
10.2.2012 09:41 - Colombo
Metla: moderní jaderné elektrárny jsou samoregulovací a zastavení funguje i bez elektřiny. Čím vyšší teplota reaktoru, tím více se zpomaluje reakce.
Autorská citace #40
10.2.2012 09:59 - Tomík
To mě taky napadlo. Pokud se podaří přežít první vlnu a podaří se posunout do pokročilého stavu Z.apokalypsy, tak by bylo možná dobré nejenom vyjíždět na zásobovací runy, ale také na "čistící".

Jaké je asi statisticky procento obyvatel změněných v zombie? Záleží na typu Z.apokalypsy, ale dá se předpokládat, že půjde tak o 50%, zbytek je mrtvě-mrtvý a pár přežilo (?2,5%?).

Takže nejdřív vesnice - 50obyvatel = 25zombie a 1 živý starousedlík + naše parta co se přesunula z města viz. brundibaruv rozbor = cca 25 živých.

Pokud budou postupovat opatrně a zbavovat se zombie pokud možno individuálně a případně i za použití nějakých fint (nalákat do drtičky atd), tak by se jim to mělo podařit bez větší námahy.

Potom blízké malé město - 50.000obyvatel = 25.000 zombie + 1250 živých..

Kraj - 430.000obyv. = 215tis. zombie + 10.750 živých.

ČR – 10.562 tis. obyv. = 5.281tis. zombie + 264.050 živých.
Hustota obyv. je v ČR 134/km2 tzn. 67zombie/km2.

Výhoda živých je v organizovaných útocích, v přesile, v zneškodnění na dálku a zneškodnění pomocí pastí a jiných lstí.

Bude to trvat dlouho, ale vyčistit si nějakou zonu (několik okolních vesnic), by mělo jít relativně rychle. Velká města budou problém a přijdou na řadu později - jestli vůbec. Jak tu naznačila Metla, tak ve velkých městech bude asi dost jiných faktorů, které budou zombie zpříjemňovat "život".

Problém budou spíš samostatné skupinky, které budou mít jiné priority, (znásilňování, otroctví) jak psal brundibar. Ale i tak by se dalo vyčistit okolní území a udělat tak „safe zonu“.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.22854495048523 secREMOTE_IP: 3.228.220.31