Prostředí

sirien
8.10.2009 21:21
Hrdinové přicházejí do vesnice, trhovci zvedají ceny, hostinský svolává děvečky, kněz si mne ruce nad tím kolik kaplička vydělá na léčení a svěcení zbraní a vody... ehm.
Autorská citace #1
8.10.2009 21:21 - Chrochta
ad učenci: Velká většina cestujících učenců byli univerzitní studenti, ať zrovna na cestě na jinou univerzitu nebo prostě nešťastníci, kteří nesehnali "flek" na radnici nebo faře (v případě lidí z teologické fakulty a s nějakým tím kněžským svěcením - což v podstatě měli všichni, protože univerzita BYLA církevní institucí).
Autorská citace #2
9.10.2009 16:18 - Han Rastax
Je to zajmávé téma k zamyšlení, bohužel si myslím že si to celé vztáhnul hodně k našemu realnému světu nebo ke světu podobnému našemu středověku. Všechno to co jsi popsal je podle mě odvozené od světa ve kterém se hrdinové nachází a jeho historie. Když si vezmu přiklad Církevní osoby proč by měli být hodní a být vlídněji přijmáni než čarodějové, když církevní osoby vládnou stejnou né-li větší silou?? Může tomu být právě na opak zvláště ve světě který je velmi magický a když není obecné povědomí o bozích či víře je budou povážovani za blázny a vyvrhele.
Autorská citace #3
9.10.2009 19:34 - sirien
Ale... ani jsem si nevšim že to už bylo zveřejněné... Kin mě zarazil v novinkách dolu koukám

Han Rastax Jako ve všech článcích o settinzích, nelze postihnout vše. Máš pravdu, že lze snadno nadefinovat svět, který bude fungovat jinak. Podstané není, aby se čtenář z článku ozvěděl do puntíku vše, to ani nejde. Podstatné je aby si uvědomil že toto téma existuje a zamyslel se, jestli v tomto směru není něco, co by mohlo učinit jeho hru zajímavější.

Snadno si lze představit svět kde se čaroděje málokdo odváží dotknout, zatímco kněží jsou z nějakého důvodu zavrhování (určitá období Dragonlance...).
Podstatné podle mě není ani tak to, jak se věci konkrétně mají, jako spíš to aby dávaly smysl a byly konzistentní.
Autorská citace #4
13.10.2009 09:40 - Han Rastax
sirien Samozřejmě chápu že v člancích není možné postihnout úplně vše, a souhlasím stím že dané světy, vztahy a historie a mají dávat smysl a aby byli konzistentní. Jak pravíš snadno lze nadefinovat jiný svět s jinými pravidly, a to je právě ono. Bohužel si tuto možnost ve svém članku skoro ani nezmínil tak na některé lidi tvůj článek může působit jako předloha pro všechny světy že takle to má být, což tomu tak není. Jinak je to pěkný članek.
Autorská citace #5
13.10.2009 17:05 - sirien
Pokud se k tomu článku dostane někdo, kdo hraje ve světě, ve kterém jsou věci jinak, a řekne si: "ok, ale moment, v mém světě přece..." tak už nad tím tématem nějak přemýšlí a přemýšlí nad tím, jestli v tomhle směru má smysl něco řešit, jestli to zlepší jeho hru. V tu chvíli ten článek splnil smysl, i když se mnou čtenář ve svém případě nesouhlasí.

Uznávám, že u článků tady na Kostce nějak předpokládám, že čtenář už je srozuměn s tím, že jeho hra je především jeho a že ne všechno co se dočte musí jeho hru nutně zlepšit. Je to ode mě trochu lenost, ale vycházím z toho že když už někdo čte místní články, tak to znamená že se o RPG zajímá víc a tohle už prostě ví.
Kdyby mělo dojít k nějaké jiné formě publikace (ať už PDF sborník nebo přímo oficiálnější výtisk), tak bych nejspíš spoustu svých prací zde chtěl nejprve trochu předělat.
Autorská citace #6
13.10.2009 21:50 - pipux
Chrochta píše:
ad učenci: Velká většina cestujících učenců byli univerzitní studenti, ať zrovna na cestě na jinou univerzitu nebo prostě nešťastníci, kteří nesehnali "flek" na radnici nebo faře (v případě lidí z teologické fakulty a s nějakým tím kněžským svěcením - což v podstatě měli všichni, protože univerzita BYLA církevní institucí).

Univerzity byly zakládány ze světské iniciativy, s přerodem středověku v raný novověk. Tito učenci nemuseli nutně chodit okolo z nedostatku fleku, ale proto, že už byli "hotoví" (např. šlechtici jezdící do Itálie za vzděláním).
Lidé z církevních škol byli ideově dosti jiný materiál, než univerzitní produkt.

Han Rastax píše:
si to celé vztáhnul hodně k našemu realnému světu nebo ke světu podobnému našemu středověku

K ranému novověku.

Han Rastax píše:
Když si vezmu přiklad Církevní osoby proč by měli být hodní a být vlídněji přijmáni než čarodějové, když církevní osoby vládnou stejnou né-li větší silou?

Nevím, co by církevní osoby dělaly na vandrech. Vizuální akt: kněy jde do hospody (no, nevypadalo by to dobře).
Na čaroděje Malleus maleficarum :)


Ad článek: Výborně. Jen škoda, že jsi tochu více nepromyslel otázku reputace postav (ono to asi moc nejde, vzhledem k univerzálnosti článku).
Mám tuto nutkavou představu zahrát si za jednoho zakrslého, uhlazeného sadistického despotu s nevídanými magickými schopnostmi, který terorizuje kraj :)

Ve středověku se na reputaci postavy dá dobře zapracovat verbálně (mýty: požírá děti a jeho pohled přivolává všechny dábly)
V raném novověku se už dá něco málo dočíst písemně: letáková literatura s popisem vzbuzovače démonů, který nadzvedne mandle nejdnomu lovci čarodějnic.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.16380596160889 secREMOTE_IP: 34.239.158.107