Tenhle článek od andtoma je velmi dobrý základ problematiky.
Jednou jsem hrál takovou vtipnou postavu, Tereka. Byl to hráblej mág, kterej v sobě měl dvě osobnosti, v jedné byl kladný co do cílů a záměrů, nicméně jeho projevy byly cynické, arogantní a na prostředky a míru násilí (ne nutně fyzického) se moc neohlížel. Jeho druhá osobnost byla sobecká a vcelku temná co do záměrů, nicméně sympatická a umírněná co do projevů, takže vlastně působil jako takový sympaťák na zcestí...
Zašínal jsem na té kladné, ale cynické osobnosti, která se trochu posouvala, už se nepamatuju podle jakého klíče, myslím že to byly měsíční fáze s návazností na nějaké pokousání vlkodlakem, ale už si nejsem jistý, možná se pletu, každopádně pár dnů byl vzásadě snesitelný cynik se kterým byla sem tam i sranda, pár dnů byl na zabití.
Shifty mezi osobnostma byly zamýšleny jako dlouhodobé a měl jsem pro to deklarovanou nějaké podmínky, mám takové tušení že jednou z nich byla případná smrt mistra, který Tereka tak nějak držel na uzdě.
Tu postavu jsem si až tak moc neužil co do doby hraní, ale byla to sranda. Ostatní hráči dlouho nevěděli co si o ní myslet, tehdy jsme ještě hráli na DrD přesvědčení a Terek byla první postava která byla vytvořená mimo ten koncept. Ze začátku si mysleli že sem si vzal chaotic nebo dokonce lowfull evil, ale pak jsem udělal pár dost kladných rozhodnutí, což je zmátlo, pak jsme ale někoho vyslíchali a já ho tam vklidu napálil nějakou sugescí extrémní bolesti, kterou jsem protáhnul mnohem víc než by bylo nutné (a nakonec jsem ho snad i odpravil), tak zase pořádně nevěděli, co se děje...
Když jsme tu hru potom utli tak se všichni ptali co sem to sakra předváděl, když sem to vysvětlil tak se na mě dívali jak na magora že sem se do takový hry pustil, ale všichni to docela ocenili, ta postava tu hru děsně oživila.