Myslím si, že má očekávání vesměs byla ta, že se jedná o out-of-combat/supporting subclassu, která září oproti ostatním v tom, že na každý problém má nějakou tvůrčí odpověď skrze své vynálezy (takový technický jack-of-all-trades). To se mi zdá podpořené už první schopností, kdy vytvářím hříčky, které řeší mnoho rozličných herních situací. Koncept úplně nádherný, ale zdá se mi, že cokoliv, co dokáže touto schopností Divotvůrce, zvládne jakákoliv jiná classa.
Lovecká past? 1dX+Y DMG není na 3. úrovni nic spásného. Karbidka i Švýcarák jsou zábavné, v high-magic světě, kde existují cantripy Light/Darkvision/Pochodeň a jiné, tak to netvoří "ten cool, aha! we have an alchemist" moment.
Za mě nejlepší věc je Tvorba magických předmětů, která ale smutně přichází až když většina her končí. Přišlo by mi, že by to mohlo být mnohem dříve.
Mám tedy pocit, že kdekoliv by dokázal Divotvůrce zazářit, ten spotlight mnohem snáz získá někdo jiný. Snažil jsem se použít všechny Hříčky a pro každou jsem našel nějaké použití, vždy to ale spíš byl nějaký for fun shenanigan, než něco úžasného.