Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Dračí hlídka/Jeskyne a draci - mám pocit, že vyjdú približne v rovnaký čas. Do ktorej hry by bolo lepšie investovať?
28.7.2020 11:24 - LokiB
Jerson:to už jsme tu probírali vícekrát.

to, že ti jídlo subjektivně nechutná, není až tak důvodem pro reklamaci. když si dáš tlačenku a pak zjistíš, že chuť octa není pro tebe, tak holt smůla.
oproti tomu, jestli je jídlo připálené, přesolené, plave v něm lejno nebo je jinak "zkažené", jde celkem objektivně zjistit a pak je reklamace odůvodněná.

u filmu jsou objektivní hodnocení obtížná ... mně třeba vadí stroboskopické střihy mnoha "moderních filmů", ale někdo to zas miluje. je to důvod pro reklamaci?

oproti tomu argument neochoty mít doma další věc je pochopitelný. i já bych uvítal prodej PDF.
ale jak jsem psal, pravidla jsou pro mě spíš jako knížka a knížku nebudu reklamovat, když se mi nelíbí.
28.7.2020 11:55 - mrkew
Strangeri ty pravidla ukážou více v chodu, než že by je rozebírali, to mi nepřijde jejich styl tvorby. Navíc si nemyslím, že mají finální verzi, která ještě není ani v tisku. Spíš upozornění že brzo vyjde.

My se svými streamy se pokusíme system představit a možná jak odehrajeme pár her udělat nějaký Q&A. Uvidíme jak to vše půjde.
28.7.2020 12:00 - Jerson
Dobře, nechce jídlo stranou, pravidla RPG se stejně nejlépe poznají až za chodu (jak nás přesvědčilo DrD+, které jsem i jako zkušení hráči nedokázali jen z přečtení úplně odhalit)
31.7.2020 13:21 - PetrH
Další info z DH https://www.facebook.com/dracihlidka/photos/a.994785807238461/3364793283571023/

edit: pro ty co nemaj fb obrázek
31.7.2020 13:38 - Jezus
Vypadá to vážně moc krásně. Gratuluju jak ilustrátorovi, tak celkově autorskému týmu k volbě stylu (i "barvy"). Je to samozřejmě věc vkusu, ale po vizuální stránce se mi to strašně líbí (a klidně bych použil i superlativy :-) ).
31.7.2020 13:54 - Log 1=0
Mě spíš zajímá, jak to bude fungovat, a vidím tam několik věcí:
Bojovník bude mít na každé úrovni schopnost, byť většina jen zvyšuje čísla, a k tomu trik, o kterých nic nevíme, ale mohly by dělat něco jiného. To by proti DrD válečníkovi bylo výrazné zlepšení.
Celé to vypadá hrozně složitě, ale cílí to na lidi, co hráli DrD a ještě teď tvrdí, jak je jednoduché, takže to nemusí finálním konzumentům vadit.
Boj se štítem sílí nejen obranu, ale i útok, to je hezké.
Vícenásobný útok dává 3 útoky za dvě kola. Meh.
Ostatní asi nelze posoudit bez znalosti celého systému.
31.7.2020 14:02 - Gediman
Obr jen 270 coulů max? To je nějaký malý obr :)
31.7.2020 14:05 - LokiB
Log 1=0 píše:
Celé to vypadá hrozně složitě, ale cílí to na lidi, co hráli DrD a ještě teď tvrdí, jak je jednoduché, takže to nemusí finálním konzumentům vadit.


Hrozně složitě? I v porovnání s DND 3.5, DND 4/5, PF 1/2 atd?
Z téhle stránky mi to hrozně složité nepřišlo. Složité na správu postavy více než třeba Fate jistě, nebude to pro každého, protože lidi, kteří rádi hrají pokud možno bez deníku postavy, ty informace v hlavě udrží jen těžko. To holt k tomuto typu pravidel dlouhodobě patří.

Gedimen: bych měl spíš problém, že coul není klasický coul (palec), ale jiná jednotka :)
31.7.2020 14:20 - Log 1=0
LokiB píše:
I v porovnání s DND 5?

Jo. Mez vyřazení (co to bude nevíme, věřím, že to bude fungovat dobře, ale je to prvek navíc), 3 parametry zbraně, spousta maličkých čísílek, co se budou hodně měnit. Jasně, ve srovnání s tím Fate to tak má i ta 5E, ale s tím to tu nikdo srovnávat nechtěl.
LokiB píše:
bych měl spíš problém, že coul není klasický coul (palec), ale jiná jednotka :)

Ale zas pak by ti obři seděli. Jen ostatní by byli zbytečně vysocí.
31.7.2020 14:27 - LokiB
Log: beru to tak, že hrát DND bez deníku postavy je obtížné (parametrů postavy je obecně hodně, některé jsou navíc situační, a udržet to v hlavě je obtížné).
V tomhle bude DH stejné, řekl bych (a pro mě i složitější než oDrD, které jsme bez deníku hrávali a těch čísel nebylo tolik ... protože ten systém byl primitivní, ok, až na zlodějovy pravděpodobnosti a tabulky počtu magů ... ale ty už nebyly tak hrozné, když jsi znal svoji úroveň a Int/Obr, takže to bylo pro tebe jedno číslo)
31.7.2020 14:32 - Gediman
Jsem jen jeden :)

No, počítám, že to funguje jako v DrD, a tam bylo řečeno, že coul je de facto totéž co centimetr. Pokud si pamatuju správně.
31.7.2020 14:41 - Aegnor
LokiB píše:
ale ty už nebyly tak hrozné, když jsi znal svoji úroveň a Int/Obr, takže to bylo pro tebe jedno číslo

No, u kouzelníka možná. Ale u zloděje? 9 schopností, 7 různých pravděpodobností, upravených dle jednoho z 5 různých čísel vycházejících ze dvou atributů (bonus za char/obr, vynásobené konstantou). To už musíš mít docela dobrýho pamatováka, aby sis to zapamatoval.
31.7.2020 14:41 - Šaman
Log 1=0 píše:
Jo. Mez vyřazení (co to bude nevíme, věřím, že to bude fungovat dobře, ale je to prvek navíc)

Imho stejně jako v oDrD - vyřazení dřiv, než životy klesnou na nulu. V DnD je to podobné, jen postava je vyřazená na nule a umírá až při určitém počtu záporných životů.

LokiB píše:
Složité na správu postavy více než třeba Fate jistě

To ani nemusí být. Nevím jak Fate znáš, ale 4e Core používá dovednosti, kterých je docela dost. Hráč si z nich tvoři pyramidu. Kromě toho aspekty a triky a zapisovat si následky… Imho si lépe zapamatuju postavu z oDrD - úroveň, životy, pět vlastností, používaná zbraň a zbroj. Vše ostatní bylo odvozené. Samozřejmě inventář je složitější a kouzelníci a alchymisti to mají složitější.

Ve Fate si celou pyramidu dovedností nepamatuji - pamatuji si ty na vrcholu, které používám, ale vespod pyramidy je třeba pět méně používaných dovedností…

Aegnor píše:
Ale u zloděje?

Zloděj byl v DrD 1.5/1.6 nejnudnější. Zloděj na určité urovni a s určitou obratností a charisma byl úplně stejný jako všichni ostatní zloději stejné urovně a čísel. Maličko to ještě měnila rasa, ale ne moc.
Celá tabulka pravděpodobností byla závislá jen na úrovni a bonusu za dovednost (OBR, CHA)

Nemohl jsi mít zloděje chmatáka a jeho bráchu excelentního lezce. To je jedna z velmi častých domácích úprav (říct si kterou dovednost chtějí mít lepší na úkor ostatních, aby se na ni mohli spolehnout).
31.7.2020 14:51 - Aegnor
Šaman: děkuji, že jsi mi popsal tabulku, na kterou právě v tomhle okamžiku koukám. A omlouvám se Lokimu, že jsem si dovolil nesouhlasit s jeho tvrzením, že "zlodějské schopnosti jsou na zapamatování hračka, stejně jako kouzelníkova mana."
31.7.2020 14:56 - LokiB
Aegnor píše:
No, u kouzelníka možná. Ale u zloděje?


psal jsem:
Píše:
ok, až na zlodějovy pravděpodobnosti a tabulky počtu magů ... ale ty už nebyly tak hrozné,


"nebyly tak hrozné", myšleno tabulky počtu magů
jsi ten začátek přeskočil, že jo? ;)
31.7.2020 15:00 - Aegnor
ah, alchymistova mana závisí na obratnosti. Tak se omlouvám za to, že jsem tě nepochopil (nic jsem nepřeskakoval, maximálně mi přeskočilo a když jsem viděl "obr", tak mě automaticky napadl zloděj).
31.7.2020 15:00 - LokiB
Šaman píše:
Nemohl jsi mít zloděje chmatáka a jeho bráchu excelentního lezce. To je jedna z velmi častých domácích úprav (říct si kterou dovednost chtějí mít lepší na úkor ostatních, aby se na ni mohli spolehnout).


jasně, to jsme houserulovali hned ... počet procent při postupu a hráč je může u zloděje distribuovat, i když jsme většinou dávali omezení max bodů na úroveň, které do toho mohl dát, protože jsme nechtěli minmaxování :)

Celkově jsem chtěl říc, že DrD jako pravidla vypadají složitě, ale pro jednu konkrétní postavu těch čísel a možnosti tolik není, většina se jich zapamatovat dá.

u ADND vlastně taky, problém je to až tak od 3.5, když začneš používat featy a někdy se něco kombí a jindy ne.


Aegnor píše:
ah, alchymistova mana závisí na obratnosti.


Ano, proto jsem psal zkráceně Int/Obr, a snažil se tím pokrýt všechny :)
2.9.2020 10:59 - Jerson
2.9.2020 12:46 - efram
Teda postavit promo na prapodivných výtkách vůči DND 5E mi přijde takové.....no divné

mimochodem nevíte někdo z hlavy, o jakém útoku válečníka to mluví (nekrotické zranění). Z halvy si nic takového nevybavuji a ten nemohu hledat v pravidlech.
2.9.2020 14:24 - kohout
Nekrotickej damage na třetím levlu? Vykaď se, potři si tím meč a máš nekrotickej damanage na prvním levlu ne?
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.33044600486755 secREMOTE_IP: 3.237.186.116