Produkty

ShadoWWW
31.1.2014 14:17
Kingdom Come
Tvůrci z českého studia Warhorse pracují na nové počítačové RPG Kingdom Come z prostředí českého středověku. Mělo by to být RPGčko bez magie a draků, s co nejvíc realisticky zpracovaným středověkým prostředím. Prostředí by mělo být detailní a otevřené, podobně jako např. v Mafii či GTA.

V tuto chvíli je otevřený Kickstarter, ve kterém autoři žádají aspoň o Ł300 000, aby hru dokončili, ale v tuto chvíli mají už přes 550 tisíc, takže hra vyjde (teď už jen závisí, s jakámi "bonusy" navíc).

I tak ale hra vyjde až v roce 2015. Autoři zatím přináší různé updaty, jako např. tento.

Proč to sem píšu? Napadlo mě, jestli by nestálo za pokus se domluvit s autory hry, že by se k tomu udělalo i papírové RPG. Ne, že by těch českých RPGček nebylo poslední dobou jak hub po dešti :), ale toto mi přijde jako docela unikátní příležitost.

Jak je vidět i z KS, ta hra zřejmě osloví velké množství lidí. A pokud by se podařilo na ni navázat i papírové RPG, podobně jako vzniklo papírové RPG např. k Dragon Age nebo A Song of Ice and Fire nebo Hobitovi (One Ring), mohlo by to přilákat nové lidi k hraní deskových her na hrdiny.

Výhodou je, že členem studia Warhorse je Martin Klíma, tvůrce DrDo a zakladatel ALTARu, takže papírová RPGčka mu nejsou úplně cizí. Další výhodou je, že ta hra má vyjít až příští rok, takže by byl čas něco podniknout (žádná rychlokvaška za týden). Možností, které se IMHO nabízí, je samozřejmě několik:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.

Jinými slovy, využít potenciál této potenciálně úspěšné počítačové hry k propagaci deskových her na hrdiny. Možná je to blbost už z principu, možná se stejně nenajdou dobrovolníci, co by do toho šli, nebo třeba s tím nebude Warhorse souhlasit.

Co si o tom myslíte?
10.2.2018 12:07 - ShadoWWW
Working on it...
13.2.2018 12:44 - Mildar
aaaaa smula. A podle prvnich recenzi to vypada ze Shadowwwa minimalne mesic neuvidime :D
14.2.2018 19:33 - MarkyParky
Tak po hacknutí systému sejvů, aby člověk nemusel hrát pořád dokola půlhodinové a hodinové sekvence kvůli banálním chybám je to docela hratelné ...
14.2.2018 22:44 - ShadoWWW
Já se k tomu dostanu nejdřív o letních prázdninách. Snad do té doby odstraní největší bugy.
15.2.2018 14:38 - Mildar
Hele, na to jich je az moc. Ale stalo se neco unikatniho, ze lidi se tem bugum vice smejou nez ze na ne vylozene nadavaji ze se to neda hrat. Bud dobre PR, nebo nejsou tak extremne strasne. Vlastne nejvetsi vytka je jen ze to vytrhuje z pohrouzeni do hry
15.2.2018 14:43 - sirien
Indie studio, kickstarter etc. Jiná očekávání a jinej přístup než u her od Áčkovejch studií.
15.2.2018 15:57 - ShadoWWW
Mně se líbil tento bug.
15.2.2018 17:19 - Shako
sirien píše:
Indie studio, kickstarter etc. Jiná očekávání a jinej přístup než u her od Áčkovejch studií.


A kde si přišel na to, že to nemá být áčková hra?

ShadoWWW píše:
Mně se líbil tento bug.


Geniální i ten zvuk k tomu. :-D
15.2.2018 17:27 - sirien
O Áčkový hře sem, všimni si, nic nepsal - psal sem o "Áčkovejch studiích". Tj. hra od nějakýho týpka odkudsi z východní Evropy dostává jinej přístup než hra z produkce EA.
17.2.2019 21:48 - efram
V návaznosti na to byl na DVTV rozhovor s Klímou. Musím říct, že z rozhovoru jsem byl tak nějak rozpačitej.....
17.2.2019 22:21 - York
efram píše:
Musím říct, že z rozhovoru jsem byl tak nějak rozpačitej.....


Martin takhle mluvil vždycky ;-)

Každopádně tam padla podstatná informace, že Bakala byl od začátku většinovým vlastníkem. Takže to jinak než takhle dopadnout nemohlo. Peníze holt pořád hýbou (nejen) herním světem, no.
17.2.2019 22:28 - LokiB
efram: a proč jsi rozpačitý? z obsahu, nebo Klímova projevu?
17.2.2019 22:49 - efram
LokiB ten celej rozhovor byl tak divne podanej, ze jsem to mel 100 chuti vypnout a nedokoukat. Mistama mi prislo jako by Klima nevedel co rict.
17.2.2019 22:53 - LokiB
No a to je právě na tom zajímavý, sledovat a domejšlet si, co chtěl říc, co mohl říc, co vlastně řekl i tím, co neřekl.
U toho rozhovoru je fajn, že MK podle všeho nehraje, natahá si kšandy a je v odpovědích poctivý, i když třeba otevřeně odpovědět neví jestli smí, nebo ví že nesmí. Za mě dobrej rozhovor, i když je vidět, že Veselovský tuhle oblast moc nezná, takže nevyhmátl některé otázky, které by byli zajímavé pro hráče, nebo lidi z oboru.
17.2.2019 23:01 - efram
LokiB to si uplně nemyslím. Veselovský už dělal rozhovory týkající se her. Tady ale neměl ten správnej protějšek. Klíma dost v otázkách bloudí a vydává se nadalekou cestu mimo reálnou odpověď. Chápu,že nemůže říct vše, to je jasný. Není problém si určité části domyslet. Nic těžkého to není. "Vadil" mi způsob jakým Klíma mluvil a odpovídal.
17.2.2019 23:05 - York
efram píše:
Mistama mi prislo jako by Klima nevedel co rict.


Protože dostal několik otázek, na které nemohl odpovědět. Rozhovor k prodeji firmy například fakt není dobré místo, kde by se měla oznamovat nový projekt. Obdobně nemůžeš říkat kolik co stálo, když nový majitel nerozhodl, že to chce zveřejnit.

Nicméně dopočítat se to dá - náklady zaměstnavatele jsou zhruba dvojnásobek mzdy, takže by voko můžeš počítat nějakých 100.000 Kč na osobu na měsíc (nevím přesně, jaký jsou teď platy ve Warhorsu, ale tipoval bych v průměru někde kolem 50k). Pronásob to zmíněnými 4000 člověkoměsíci a vyjde ti celkově za vývoj něco kolem 400 miliónů.
17.2.2019 23:23 - LokiB
efram: Klíma není typický spíkr. Takže mluví rozvážně, místy zadrhává, má třeba problém se vyžvejknout, když ví, že se pohybuje na hraně toho, kde by si mohl způsobit problémy, třeba i jen jednou blbě formulovanou větou. Ale tak to by byl problém, kdyby dělal průvodce dokumentárním filmem. tady jsem se od něj dozvěděl, i když někdy nevyřčeně, zajímavé věci.
17.2.2019 23:29 - Tronar
Pry skoro vsichni byli OSVC, takze okolo 200 milionu.
17.2.2019 23:56 - LokiB
Tronar: no, v tom Yorkově výpočtu není jen náklad zaměstnavatele na zaměstnance ... ale taky pronájmy kanceláří, vybavení, topení, servery, úklid, účetní, právníci, manažeři ... bla bla bla, to všechno, když máš firmu, se pak dá rozpočítat na zaměstnance, abys viděl, kolik tě tedy jeden opravdu stojí (a není to jen jeho plat+odvody/faktura).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.065595865249634 secREMOTE_IP: 3.233.242.216