Produkty

ShadoWWW
31.1.2014 14:17
Kingdom Come
Tvůrci z českého studia Warhorse pracují na nové počítačové RPG Kingdom Come z prostředí českého středověku. Mělo by to být RPGčko bez magie a draků, s co nejvíc realisticky zpracovaným středověkým prostředím. Prostředí by mělo být detailní a otevřené, podobně jako např. v Mafii či GTA.

V tuto chvíli je otevřený Kickstarter, ve kterém autoři žádají aspoň o Ł300 000, aby hru dokončili, ale v tuto chvíli mají už přes 550 tisíc, takže hra vyjde (teď už jen závisí, s jakámi "bonusy" navíc).

I tak ale hra vyjde až v roce 2015. Autoři zatím přináší různé updaty, jako např. tento.

Proč to sem píšu? Napadlo mě, jestli by nestálo za pokus se domluvit s autory hry, že by se k tomu udělalo i papírové RPG. Ne, že by těch českých RPGček nebylo poslední dobou jak hub po dešti :), ale toto mi přijde jako docela unikátní příležitost.

Jak je vidět i z KS, ta hra zřejmě osloví velké množství lidí. A pokud by se podařilo na ni navázat i papírové RPG, podobně jako vzniklo papírové RPG např. k Dragon Age nebo A Song of Ice and Fire nebo Hobitovi (One Ring), mohlo by to přilákat nové lidi k hraní deskových her na hrdiny.

Výhodou je, že členem studia Warhorse je Martin Klíma, tvůrce DrDo a zakladatel ALTARu, takže papírová RPGčka mu nejsou úplně cizí. Další výhodou je, že ta hra má vyjít až příští rok, takže by byl čas něco podniknout (žádná rychlokvaška za týden). Možností, které se IMHO nabízí, je samozřejmě několik:
- Vytvořit hru, jejímž systémovým jádrem bude D20 mechanika, Fate mechanika, případně jiná úspěšná a prověřená mechanika. Lore by se vzal z počítačové hry, takže by stačilo už jen doladit fluff a navázat na jádro konkrétní herní mechaniky. I tak je to imho dost práce.
- Vytvořit hru, která se z hlediska mechanik i fluffu opírá co nejvěrněji (tedy téměř kompletně) o počítačovou hru.
- Vytvořit jen setting k nějaké stávající hře, který by se opíral o reálie počítačové hry.

Jinými slovy, využít potenciál této potenciálně úspěšné počítačové hry k propagaci deskových her na hrdiny. Možná je to blbost už z principu, možná se stejně nenajdou dobrovolníci, co by do toho šli, nebo třeba s tím nebude Warhorse souhlasit.

Co si o tom myslíte?
29.6.2016 22:45 - Jerson
Loki B píše:
Takže se to snažili všichni nějak tweakovat, ale ... světe div se ... NIKDO tady nedokázal vymyslet nic lepšího. Jak to?

Ale jo, dokázal. CPH jsem v roce 1999 začal šířit mezi lid a prakticky každý hráč, který ho v té době vyzkoušel na něj chtěl (z DrD) přejít. Co vím, tak většina lidí podle něj hraje dodnes, vím o dvou skupinách, které přešly na DnD.
Nedokázal jsem ho vydat - jako vysokoškolský student jsem v té době neměl dost financí, abych o tom mohl reálně uvažovat.
29.6.2016 22:58 - Vojtěch
Bonus: Yrrhedesovo oko, Dech draka 6/95, autor: -mk-

Andrzej Sapkowski s nám tentokrát představuje jako autor nového RPG systému, určeného především pro začínající hráče. Z tohoto hlediska je to systém poměrně dobrý, jednoduchý a snadno pochopitelný. Přesto však by Pánem hry měl být někdo s dostatečnými zkušenostmi, které by jemu i ostatním hráčům pomohly pochopit některé obtížnější pasáže.
Kniha je rozdělena do čtyř částí. První kapitol seznamuje hráče metodou názorných příkladů se základními herními mechanismy (pohyb, boj, testování činností). Následuje kapitola o magii včetně základních kouzel. Třetí část je určená Pánům hry, kteří se v ní dozví všechno (nebo alespoň většinu toho), co potřebují k vedení hry. Knihu uzavírá vzorové dobrodružství - scénář je velice podrobný, takže PH by neměl mít během hry vážnější problémy.
Pokročilejší hráči by u této hry asi příliš dlouho nevydrželi, zejména proto, že zde není žádná možnost vývoje postavy. Má jen ty vlastnosti, které jí na začátku byly stanoveny (hodem kostkou) a nic s nimi už dělat nemůže, nezískává ani žádné další schopnosti. Takže zvětšit své šance při souboji (i mimo něj) může jen získáním lepšího vybavení. Takže čaroděj má jen ta kouzla, která si před hrou vybral, a žádná další už nedostane (leda získá-li nějaký amulet či kouzelný svitek) - jediná možnost změny repertoáru kouzel je vytvoření nové postavy. Ale jak jsem již řekl, hra je určena hlavně pro hráče nezkušené, aby se seznámili s RPG hrami a jejich základními mechanismy (které jsou ve všech hrách podobné) a pak mohli snadno přejít k některému složitějšímu systému. Naopak ostříleným hráčům nic nebrání ve využití velké otevřenosti této hry a vytvoření doplňujících pravidel. Je tedy docela dobře možné, že některé z "doupěmilců" tento systém zaujme a časem se dočkáme i nějakých doplňků.
Na knize je však bohužel poznat, že se její vydání trochu uspěchalo. Kdyby si definitivní verzi ještě jednou někdo přečetl, nemusely se tam vyskytovat takové chyby, jako několikeré přehození úspěchu a neúspěchu při testu nějaké vlastnosti, či záměna zlomku 1/4 písmenem L apod. Také překlad je místy trochu neohrabaný. I celkový vzhled textu mohl být lepší - stránky začínající neúplným řádkem (či dokonce neúplným slovem), kterým končí odstavec, působí dost nepěkně, zvlášť následuje-li nová podkapitola.
I přes tyto (většinou drobné) nedostatky je vydání Yrrhedesova oka bezpochyby záslužným činem, protože RPG systémů v češtině je na trhu stále málo a zejména typ jednoduché hry pro úplné nováčky se u nás dosud nevyskytoval.

Anrzej Sapkowski: Yrrhedesovo oko. Překlad Lubomír Pačes, Rostislav Řeha, Roman Sochor a Hana Vlčinská. Obálka Luis Royo, Ostrava, R.S.G 1995. 256 s. 89 Kč

-mk-

Ještě mě napadlo se jít podívat, jestli to nebylo v časopiese Nemesis, ale to až zítra bo na půdě je tma a já se tam bojím (že sletím ze schodů, protože tam není zábradlí).
30.6.2016 09:43 - Shako
sirien píše:
Oh a jen tak btw. ještě navíc ses nad tím nezamyslel a píšeš tak trochu nepravdy o lidech z "Tvého okolí", protože já a Sethi jsme hráli Shadowrun víc jak 7 let v kuse.


Myšleno z našeho původního herního doupěte - tedy z Ostravy. Zatímco nad čajem jsme seděli v Praze, kde už oba nějakou dobu žijem.
Já si z těch let cca 1995-2005 v Ostravě pamatuju jen lidi, kteří mají českou příručku Shadowrunu, občas ji čtou, občas mluví o tom, že si to jednou zahrajou, třeba i vytvořili nějakou postavu.. ale vlastně se nikdy nedostali k sehrání jednoho celého příběhu (často tedy ani jednomu sezení). Vzpomínám i na nějaké lidi z fantasy okolí - dračák tam hrál kdekdo, ale Shadowrun nikdo.

Tj. tehdejší úspěch Shadowrunu bych přirovnal k "dnešnímu" Drd II - znám spoustu lidí, co si koupili příručku, ale leží jim v knihovně a nikdy to nehráli.
30.6.2016 09:48 - Colombo
Shako: Neznáme se náhodou?
30.6.2016 12:13 - York
Jerson píše:
Nedokázal jsem ho vydat - jako vysokoškolský student jsem v té době neměl dost financí, abych o tom mohl reálně uvažovat.


Martin Klíma byl v té době taky vysokoškolský student (nebo možná těsně po škole). Rozdíl mezi náma a původníma členama Altaru je, že oni to prostě napsali a vydali a neřešili, jestli je to to nejlepší hra na světě nebo ne. Jo a taky že to tehdy nedělal jeden člověk sám, nadchlo se pro to hned několik lidí a šlo jim to pak o poznání lépe.


Shako: Pokud ti nestačí svědectví člověka, který se potkal s desítkami hráčů na různých conech a diskusních fórech tak asi lepší důkaz místo slibů nemám.

Že se Shadowrun nikdy nehrál zrovna v Ostravě, je klidně možné, ale nepřijde mi, že by to bylo nějak zvlášť vypovídající. Ono je to asi celkem jedno, beztak je to uzavřená kapitola.
30.6.2016 13:31 - Shako
York píše:
Pokud ti nestačí svědectví člověka, který se potkal s desítkami hráčů na různých conech a diskusních fórech tak asi lepší důkaz místo slibů nemám.

Že se Shadowrun nikdy nehrál zrovna v Ostravě, je klidně možné, ale nepřijde mi, že by to bylo nějak zvlášť vypovídající. Ono je to asi celkem jedno, beztak je to uzavřená kapitola.


Ne, spíš mi šlo o to, zda se Shadowrun náhodou jako úspešný nehodnotí jen protože někdo někde vyhrabal, že se ho prodalo XY kusů.... Proto taky ten příměr k DrD II.
Pokud někdo znáte několik (desítek) družin, co to hráli, tak jsem v pohodě s informací, že to bylo úspěšné a rozšířené.
30.6.2016 13:39 - York
Shako píše:
Pokud někdo znáte několik (desítek) družin, co to hráli, tak jsem v pohodě s informací, že to bylo úspěšné a rozšířené.


To se ti přesně snažím říct. Za ta léta jsem hrál Shadowrun v osmi různých skupinách (a to jsem možná na nějakou zapomněl). Na conech jsem vedl runy řádově pro 30 různých hráčů (jednou jsem GMoval pro 13 hráčů současně, na to asi hned tak nezapomenu ;-)) a s další hromadou hráčů jsem hrál conové runy coby hráč. Ještě dneska vím nejméně o třech skupinách, které stále Shadowrun aktivně hrajou.

Pro srovnání jediný člověk, kterého znám jinak než virtuálně a vím o něm, že hraje Dvojku, je MarkyParky (a potkali jsme se jen jednou na jednom oneshotu).
30.6.2016 17:26 - Shako
York píše:
To se ti přesně snažím říct


Já se jen snažil říct, že zatímco o DrD 1.x se neustále dozvídáme, že ho nekdo hraje, tak o SR víme kulové. :-D A že lidi, co chodí na fora a jezdí na cony nejsou reprezentativní vzorek populace už jsem snad vyřešili v dřívějších diskuzích. A že tedy Ostrava není malé město, kde by se ti lidi sehnat nedali... Tak pořád nevím, o jak velkém úspěchu se bavíme. Ale jinak to beru. A končím s OT. :)
30.6.2016 18:23 - sirien
Shako píše:
Já se jen snažil říct, že zatímco o DrD 1.x se neustále dozvídáme, že ho nekdo hraje, tak o SR víme kulové.

...možná... ...bych byl trochu opatrný s tím plurálem v tomhle případě, protože JÁ o lidech co SR hrají vím. York zjevně taky. A ne jako jedna skupina teď, ale jako několik skupin a už velmi dlouho.
1.7.2016 10:00 - Loki B
aktuální "fejeton" či zamyšlení nad "českými hrami :)
http://doupe.zive.cz/clanek/cech-vyvojarem-aneb-proc-se-perak-nikdy-nedostal-do-her

ono to asi bude platit i na KC:D
15.7.2016 15:45 - LokiB
No ... tak to opravdu nebude pro každého :)
Představa, že v počítačové hře věnuju čas skládání vrstev zbroje a jeho čištění ... mě moc neláká ...

Maj to ale udělaný hezky, to zas musím uznat, co se enginu týče
15.7.2016 17:14 - Lokken
Simulátor pěkný, o zábavnosti "hry" mám ale docela pochyby.
15.7.2016 17:23 - LokiB
otázka je, na jaké prodeje cílí, aby to prohlásili za úspěch

s ARMA sérií taky pro většinu lidí není moc zábavy, fanoušky si to ale našlo a asi to i nějaký zisk generovalo. na masovku bych to moc neviděl ...
20.9.2016 09:11 - ShadoWWW
Warhorse předvádí výhody plátové zbroje a představuje nové typy zbraní v Kingdom Come

Další informace:
- Datum vydání hry bylo posunuto na blíže nespicifikovaný měsíc roku 2017*
- Český dabing nakonec s největší pravděpodobností nebude (pokud se zas něco nezmění)

-----
* Trochu to začíná připomínat vydání DrD+. :-)
30.12.2016 16:51 - ShadoWWW
RPG systém v Kingdom Come.
1.5.2017 08:07 - ShadoWWW
28.6.2017 17:46 - Aegnor
9.2.2018 20:53 - ShadoWWW
Už se to blíží... vychází 13.2.
9.2.2018 22:12 - Merlin
ShadoWWW píše:
Už se to blíží... vychází 13.2.


hleď dodělat Vola :D nebo už tě neuvidíme

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.089218854904175 secREMOTE_IP: 3.85.211.2