vwolf: pro trvala zraneni doporucuji projit a popremyslet o tomto topicu na EnWorldu:
diskuze o woundech, kde se k nejakemu vysledku dopracovavaji.
Jinak bych ti doporucil si predstavit, co tady znamenaji zivoty - bohuzel je to pro nedostatek presnych pojmu. Prelozme si vyraz "Hit points" doslova - "body zásahu". Vlastne to znamena kolikrat te mohou "trefit" ("to hit"), aby se neco stalo. A ted si predstav co znamena "trefit se" - znamena to, ze sekerou trefim oponenta do ruky? A uberu mu
6 hit pointu z
60ti? Takze, abych ho "zabil" musim ho terfit do ruky sekerou desetkrat? Neprijde ti to nerealne? Takze u nas si "zasah do hit pointu" predstavujeme tak, ze oponent musel pouzit cast svych sil, ktere na souboj ma, na to, aby se vyhnul zraneni. Napriklad musel obtizne branit cepeli a ztuhla mu paze nebo ho brni loket, luplo mu v koleni apod. V tu chvili, kdy se stava souper "bloodied" naznacuje to, ze jsi ho konecne skutecne "zasahl", ze jsi ho lehce poranil na rameni a pomalu mu odteka krev - zivotni sila. V tu chvili, kdy pocet oponentovych zivotu klesa pod nulu, jde oponent do bezvedomi a pomalu krvaci. Konecne jsem ho trefil trochu vazneji. Z duvodu zrychleni hry nechavam klasicky kazde monstrum krome NPC, ktere mohou mit second wind, proste zemrit pote, co se dostanou pod nulu.
A co z toho vyplyva? Nepredstavuj si "hit pointy" a "zasahy" jako "zivoty" a skutecne rany do masa, ale jako takove pomale otukavani soupere, ktery umdleva, az nakonec pod namahou spousty zraneni padne. Ona i ta nejvaznejsi zraneni v DnD 4ed jsou jenom takove jizvy na brise, poskozene svalstvo, krvacejici rany na hlave, ktere nijak neprosli skrz lebku a podobne. Zadne utate koncetiny - teda aspon v zakladu to tak neni.
Ad cena platove zbroje: Uvedom si, ze ve svete DnD 4ed neni bezne mit u sebe naraz 50 zlatych. Alespon pokud nalezis k 90% normalni populace. U me nejbohatsi obycejny clovek mel naraz asi jeden zlatak. Ten si rozhodne platy nekoupi.