Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
Autorská citace #1
27.12.2021 17:26 - Šaman
3. Pokud vím, tak někteří kamarádi hrající 5e rozlišují rare složky (tam se vyžaduje mít je v inventáři a tedy je předtím nějak explicitně získat) a běžné složky, které se rovnou přepočítávají na peníze a odečtou. Přecijen pokud má kouzelník svoji výbavu, má i příslušné propriety.
Autorská citace #2
27.12.2021 17:29 - Efferwyck
Šaman píše:
3. Pokud vím, tak někteří kamarádi hrající 5e rozlišují rare složky (tam se vyžaduje mít je v inventáři a tedy je předtím nějak explicitně získat) a běžné složky, které se rovnou přepočítávají na peníze a odečtou. Přecijen pokud má kouzelník svoji výbavu, má i příslušné propriety.

jasny to mi dava smysl takle bych to hral taky dikec!
Autorská citace #3
27.12.2021 17:35 - Chyba
1- chápeš dobře
2- taky dobře - ono dostatečnej posth už je to že neumůžeš udržet vysokou charysmu, sílu, odolnost a Obratnot.
3- pokud položka neobsahuje cenu (diamant v ceně 50zl) tak to můžeš nahradit sesilacím předmětem nebo to máš v brašničce na suroviny (nespotřebovává se). Jedno z toho získáš jako základní vybavení, pokud s tímto povoláním začínáš.
Autorská citace #4
27.12.2021 17:38 - Log 1=0
1 - Ano chápeš to správně.
2 - Ano chápeš to správně.
3 - Existují (a sesilatelé je mají ve výbavě pro 1. úroveň) předměty Brašnička na suroviny a Ohniskový předmět, které tyhle neoceněné suroviny nahrazují. Tj. sesilatel si je ani nemusí kupovat, prostě je od začátku má nebo má pořešené. Řeší se pouze ty suroviny, které mají uvedenou cenu.

Šaman: Hele, nevezmi to špatně, já vím, že jsi chtěl pomoct, ale nemůžeš nám dát alespoň chvíli na "oficiální" odpověď dle základu pravidel, než začneš popisovat house-rule svých kamarádů?
Autorská citace #5
27.12.2021 17:42 - sirien
1. - kouzlo se vždy vyhodnocuje přesně tak, jak je u něj napsané.
- Pokud je uvedené, že si má Cíl hodit na Záchranu, hodí si na Záchranu proti SO Záchrany kouzla Sesilatele.
- Pokud je uvedené, že si Sesilatel hodí na Útok, hodí si na Útok kouzlem proti běžnému OČ Cíle.
- Pokud není uvedené ani jedno, pak se ani jedno neděje. Kouzlo pravděpodobně prostě způsobí efekt, který je u něj popsaný.

Jinak to chápeš správně, Mrazivý paprsek můžeš minout, Hořící ruce způsobí vždy alespoň poloviční Zásah (pokud do věci nevstoupí jiné faktory, např. Imunita proti Ohnivému zásahu atp.)

2. - ano, můžeš vytvořit (nebo si takto s výjimkou Vnímajících a Artefaktových zbraní přivlastnit) libovolnou zbraň na blízko - a zároveň s ní automaticky získáš Zdatnost.

3. - nijak zvlášť ve skutečnosti. A ani se nemusíš namáhat - tohle je stylizační volba pro zájemce daná tradicí DnD, ale JaD/5e tohle těm co o to nemají zájem umožňuje obejít pomocí Brašničky na suroviny (která v základu prostě obsahuje to co Sesilatel ke svým kouzlům potřebuje, takže to prostě má) nebo Ohniskovým předmětem (který tyto složky přímo nahrazuje). Ohledně surovin které mají uvedenou cenovku buď opatrnější (viz rámeček str. 353)


EDIT: hah, koukám dneska mě ninjujou úplně všichni.
Autorská citace #6
27.12.2021 17:44 - Efferwyck
Log 1=0 píše:
1 - Ano chápeš to správně.

Chyba píše:
1- chápeš dobře


dik ja sem si to myslel ale v JaD ani v srd nejsou priklady takze to sice vyplyvalo z textu ale explicitne to nikde nebylo.
Autorská citace #7
27.12.2021 17:49 - Efferwyck
sirien píše:
3. - nijak zvlášť ve skutečnosti.


tak to ze sem si nevsim Brašničky na suroviny/Ohniskový předmět je moje blbost, snazil sem se toho nacist co nejvic ale tohle sem nekde missnul prece jonom je to docela tezka vaha XD /myslim tim JaD/
Autorská citace #8
27.12.2021 17:52 - sirien
V pohodě.

Příklady by byly hezký, ale jak píšeš - i bez nich to už tak je dost těžká váha :)
Autorská citace #9
27.12.2021 21:50 - Jezus
Kdo se ptá může chvíli vypadat blbej. Kdo se neptá, blbej zůstane ;-)

Navíc jak vidno, každý rád poradí...

S těmi surovinami to má zajímavý dopad v momentě, kdy kouzelníka "odzbojíš" (třeba při zajetí, což se nemusí stát za celou kampaň :-) ). Když mu sebereš hůlku (případně jiný ohniskový předmět) nebo tu brašničku, je to jako sebrat bojovníkovi zbraň (případně zbroj).

Tedy něco, co může mít ve specifických podmínkách svůj význam, ale většinou je to vážně hlavně stylizace (jak tu zaznělo).
Autorská citace #10
28.12.2021 18:53 - Count
Díky za fórum a protože kovertujeme postavy z DrD do JaD, narazili jsme na pár věcí. Momentálně řešíme konverzi hraničáře (chodce) a v JaD je u bojovníkova archetypu Chodec následující informace:

“Když si na 3. Úrovni zvolíš tento Archetyp, získáš spojení s krajinou, ve které se právě nacházíš. Získáš přínos daný Tabulkou krajiny. Pokud se nenacházíš v žádném z uvedených terénů, Průvodce hrou určí nejpodobnější terén nebo ho vybere náhodně. Vždy víš, v jakém z terénů se nacházíš, a to i když byl určen náhodně. Navíc máš v každém terénu následující…”

Platí to pro jeden typ krajiny ve kterém jsi získal 3. úroveň, nebo pro každý typ krajiny do kterého vstoupíš a který je vyjmenován v tabulce? Hraničář si v 5e volí jeden typ krajiny/terén a na vyšších úrovní přidává další.
Autorská citace #11
28.12.2021 19:02 - shari
Platí to pro každý typ krajiny a přepínáš mezi nimi podle toho, v jaké krajině se zrovna nacházíš.
Tedy pokud jsi v lese/hvozdu, máš z této schopnosti kouzla Zapletení a Přátelství zvířat a pokud přejdeš do města, vyměníš je za Zmam osobu a Porozumění jazykům.
Autorská citace #12
28.12.2021 19:04 - Log 1=0
Platí to pro každý terén, do kterého vstoupíš.
Autorská citace #13
28.12.2021 19:52 - Count
Díky. To je zásadní a zřejmě převáží chodec. Více na dalším podcastu Stvořitelny. :-)
Autorská citace #14
28.12.2021 21:14 - Count
Ještě jedna otázka. Když zdatnostní bonus na dovednost dostane postava z povolání a na stejnou dovednost dostane zdatnost i ze zázemí, nebo z rasy, počítá se pouze jednou, nebo 2x a tím pádem tvoří kvalifikaci?
Autorská citace #15
28.12.2021 21:22 - strucky
Nesčítají se. Pro Kvalifikaci se musí jedině dostat jmenovitě Kvalifikace.

edit'd: V druhé části jsem zase mlel z cesty. :-D
Autorská citace #16
28.12.2021 21:26 - ShadoWWW
V 5E to funguje tak, že když dostaneš stejnou dovednost ze dvou (nebo víc) herních prvků (zázemí, rasa, povolání), tak si místo té druhé (třetí, čtvrté) stejné dovednosti zvolíš jinou, která dává herně k tomu danému hernímu prvku (zázemí, rase, povolání) smysl.
Autorská citace #17
28.12.2021 21:31 - Gergon
V podstatě ano, ale ne úplně - aspoň jak to chápu já - dovednosti ti dávají dvě věci - povolání a zázemí, a pokud sis u povolání vybral nějakou dovednost a později ti zázemí dává stejnou dovednost automaticky, tak si můžeš u povolání vybrat jinou z té nabídky, která tam je, ale ne jakoukoliv ze všech. aspoň tak to chápu ale není to nic co by nešlo upravit jako house rule. To spíš jen pro upřesnění. Nebo možná pro info, protože se možná pletu já, tak abych věděl jak je to správně oficiálně =)
Autorská citace #18
28.12.2021 21:42 - ShadoWWW
Gergon: Jo, u povolání bych to tak taky bral.
Autorská citace #19
28.12.2021 23:23 - sirien
ShadoWWW píše:
tak si místo té druhé (třetí, čtvrté) stejné dovednosti zvolíš jinou, která dává herně k tomu danému hernímu prvku (zázemí, rase, povolání) smysl.

Ne, nefunguje.

Tohle platí jen tam, kde to je výslovně uvedeno.

Výjimkou je tvorba postavy kde si můžeš vybrat z x dovedností - pokud pak Tvůj výběr koliduje s tím co dostaneš odjinud, tak samozřejmě není nic proti ničemu udělat krok zpátky a svůj výběr vhodně upravit.
Autorská citace #20
28.12.2021 23:41 - Count
Rozumím. Díky. Máme další dilema. Když si hráč vybere, že postavu nahází kostkami, jak je uvedeno v černém rámečku str. 40. Hodí 4k6 a padne mu 4, 6, 6, a 6. Nejnižší dá pryč. Znamená to, že na vlastnost má 18/+4 i na první úrovni? A k tomu si připočte +2 za rasu, tj. 20/+5?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07923698425293 secREMOTE_IP: 35.175.201.191