Pravidla

Efferwyck
27.12.2021 17:23
DnD 5e/JaD dotazy novacka
Docela dlouho /tak 15 let/ zadny rpg nehral takže sorry pokud vam nektery otazky budou pripadat vazne idiotsky ale pozitri mame v planu hrat JaD tak si potrebuju ujasnit par veci /jo a taky sem nenasel zadny jiny vlakno kam to nacpat aniz bych mel pocit ze tu delam bordel/

1. kouzla - pokud tam neni napsany zachrany hod pro cil tak si caster haze na utok ale proti cemu? proti stejnymu OČ jako pri normlanim utoku zbrani? tzn bonus za obratnost + hodnota zbroje? priklad cíl ma kyrys +1 do obratnosti takze musim prehodit 15 abych tim kouzlem trefil spravne? na prvnim lvl je to teda +int (caster je kouzelnik) a +2 (zdatnost) + d20. ale pokud tam je nejaka past tak si haze jen cil proti te pasti jo?
takze muzu missnout treba mrazivy paprsek ale ne horici ruce ty daj dycky aspon pul damage.

2. cernokneznik - pakt cepele to co si vyvola muze bejt uplne cokoliv? jakoze klidne obourucni mec? a v pripade ze to bude jednaapulrucni zbran treba dlouhej mec tak haze 1d10? a nema na to zadnej postih normlane si pocita +str + zdatnost na utok a +str na damage jop?

3. jak moc rozbije hru kdyz proste budu ignorovat ty kramy ke kouzlum co se maj mít v inventari ? napr Falešný život - malé množství alkoholu nebo destilatu. chapu ze pokud je to nejaka rare slozka tak asi jop ale zrovna priklad vysse mi prijde jako zbytecny to nejak hlidat.
23.6.2022 16:16 - Jezus
Tak nepotřebuješ brašničku, stačí ti daná surovina pro to konkrétní kouzlo :-)

Domluvil bych se s GMem, že si ji seženu v "dostatečném množství" a budu mít při sobě. Ať mi řekne, kolik to stojí, nebo zda je to tak levné, že to odmávneme spolu s ostatními "životními" náklady...
23.6.2022 16:29 - todor
Pripadne to muze byt kratky flashback na elfi, telfi, tieflingovej,... prijimac, kde si postava tu vec zaslouzi, at uz jako ritual dospelosti nebo prijmuti do uceni.
23.6.2022 16:45 - Aegnor
Todor: super nápad. A jde to i na začátku odmávnout s tím, že prostě tu brašničku na (pouze svoje) suroviny máš ... a pak je to výborný Příběh k táboráku.
23.6.2022 17:05 - todor
Aegnor píše:
Příběh k táboráku.
jo takhle je to jeste lepsi.. netreba se tim crcat nazacatku :D
23.6.2022 17:16 - Loddfafni
Takže mi radíte, abych si to prostě napsal do vybavení, na pravidla kašlal a když se mě PH zeptá, kde jsem to vzal, tak mu jenom řeknu, že mu o tom v budoucnu řeknu příběh. :D
Hmm, když nad tím tak přemýšlím, tak on by se mě ani nezeptal, protože jemu je jedno i to, jak to, že moje postava kouzlí bez těch surovin...
23.6.2022 17:19 - cyrasil
Ne, radime ti, aby ses o tom pobavil se svojim DM;-)
23.6.2022 17:21 - Aegnor
Ne, ne. Určitě je dobré se o tom pobavit jako skupina a dohodnout se, co vám vyhovuje nejvíc. My tu jenom navrhujeme různé varianty, jak bychom to řešili my (a tím "my" nemyslím kolektivní vědomí, jenom že tu padají různé návrhy od různých lidí), abyste se mohli inspirovat.
23.6.2022 17:28 - Loddfafni
Nebojte, z toho mého příspěvku to nebylo asi zcela jasně rozpoznatelné, ale mělo jít o vtip.
Takže oficiální stanovisko autorů (pokud něco takového může vůbec existovat) je domluva ve skupině?
23.6.2022 18:45 - Log 1=0
No, řekl bych, že "oficiální" stanovisko DnD je, že ty věci prostě nemáš a máš si je sehnat během hry (což na 1. levelu máš většinou jen triky, které jen málokdy vyžadují suroviny, takže to ve skutečnosti až tak moc neomezuje).

Ale já, jakožto člen autorského týmu JaD bych domluvu ve skupině považoval za lepší řešení.
20.7.2022 15:40 - Efferwyck
dva dotazy: dve zbrane v kazde ruce jedna na prvnim lvl jeden utok kazdou (za akci a za bonusouvou akci) na patym dva utoky hlavni a jeden druhou nebo dva a dva? (napriklad u bojovnika proste nekdo kdo dostane na lvl 5 vicenasobny utok)
cislo dve: warlock - Bouřný titán lvl 1 skill Síla obra vyhoda na overeni sily to znamena i hod na utok zbrani (pokud pouzivam silu)?
20.7.2022 15:47 - LokiB
Offtopic

Efferwyck: Dvě zbraně v každé ruce? Není to moc? A jedna z nich na prvním levelu? A jakém levelu je ta druhá zbraň?

Sorry, tehle příklad důležitosti používání interpunkce jsem si odpustit nemohl. Opravdu se to bez toho špatně čte.
20.7.2022 16:02 - Gergon
druhý útok na 5. lvl, ti dává navíc Akci. Nedává ti další bonusovou akci, takže pak je to jeden útok akce, druhý útok bonusová akce a díky více útokům můžeš zaútočit potřetí.

Hod na útok není ověření síly.
20.7.2022 16:07 - shari
Efferwyck
1)
Ta schopnost na 5. Úrovni, Útok navíc, říká: "Když ve svém Tahu provedeš Akci Útok, můžeš provést dva Útoky."
A pravidlo pro boj dvěma zbraněmi říká: "Pokud máš v obou rukách Lehkou zbraň, můžeš při použití Akce Útok použít Bonusovou akci k provedení právě jednoho dalšího Útoku druhou Zbraní."
Tedy pokud použiješ Akci Útok, můžeš zaútočit dvakrát hlavní zbraní (jako Akci) a jednou zbraní ve druhé ruce (jako Bonusovou akci).
(Gergon kecá, Akci navíc ti to nedá.)

2)
Síla obra: "Máš Výhodu ke všem Ověřením síly a Záchranným hodům na Sílu."
Házení kostkami: "V JaD známe tři hlavní hody: na Ověření vlastnosti (také hod na Vlastnost, na Dovednost nebo prostě na Ověření), na Záchranu (také Záchranné hody) a na Útok."
EDIT: Takže ne, je to jiný typ hodu.
20.7.2022 16:14 - Jezus
Gergon to vysvětluje ještě zmatečněji, než to je :-)

Žádnou Akci navíc nedostáváš (to by totiž znamenalo, že místo druhého útoku můžeš třeba kouzlit :-) ). Nicméně má pravdu s těmi celkovými třemi útoky.

Na páté úrovni dostaneš Útok navíc, pokud provedeš Akci-Zaútočení. Z toho vyplývá, že máš pak dva útoky tou jednou zbraní. A pokud provedeš Akci Zaútočení, můžeš jako bonusovou akci provést útok druhou rukou. (Jenom jeden, protože obojí - druhý útok v akci a jeden útok druhou zbraní v bonusové akci - jsou navázány na tu stejnou podmínku - akci zaútočení primární zbraní).

Takže ve výsledku tři útok.

Poznámka: Nezapomínej prosím, že pokud nemáš schopnost, která říká něco jiného, tak k hodu na Zranění/Zásah té sekundární zbraně (útoku z bonusovky) se nepřičítá bonus za sílu či obratnost, není-li záporný. Ten se přičítá jen k hodu na Útok.


Efferwyck píše:
cislo dve: warlock - Bouřný titán lvl 1 skill Síla obra vyhoda na overeni sily to znamena i hod na utok zbrani (pokud pouzivam silu)?

Neznamená. Hod na útok není ověření Síly, i když se k hodu na útok Síla přičítá.

Ninjaed shari :-)
20.7.2022 18:32 - Gergon
Sorry, já si to spletl s Akční vlnou. Ale tak jako tak to má stejný výsledek - tři útoky. Nemusíte se kvůli tomu zbláznit ;)

A to druhé jsem napsal dobře, tak nevím proč mají další dva lidi potřebu to opakovat =)
ale co - lepší odpovědět třikrát než vůbec.

Nicméně když už jsem se spletl a napsal odpověd na Akční vlnu, tak to doplním o info, že pokud máš akční vlnu jako bojovník - tedy dvě akce a máš dva útoky v akci, tak ano - znamená to že můžeš zaútočit 4x za dvě normální akce a jednou ještě jako bonusovku.
21.7.2022 09:48 - LokiB
Gergon: no, po přečtení té první části tvé odpovědi jsem tě druhé od tebe moc nevěřil, dobře, že to další popsali znovu :)
Proč se čertíš na ty, kdož opravují tvé chyby? :)

Tahle ekonomika akcí je trochu bolavé místo DnD/JaD. Vysvětloval jsem to dětem, ale je to tedy složitý na ně.
21.7.2022 10:34 - Gergon
Vůbec se nečertím =) naopak jsem se omluvil, že jsem si spletl druhý útok s druhou akcí a jsem rád, že další člověk mou chybu opravil.
Jen si myslím, že není třeba na jednu otázku odpovídat 5x a že není nutné psát věci jako "Gergon kecá" místo třeba "Gergon se spletl" a podobně.
21.7.2022 12:04 - strucky
Gergon píše:
Jen si myslím, že není třeba na jednu otázku odpovídat 5x

Jenže tohle není Discord (aka chat v reálném čase). Třeba mají ostatní lidi rozepsaný odpovědi a při psaní nevidí, že jsi mezitím ty odpověď už napsal.
21.7.2022 12:13 - Jezus
Je to tak. Já to odeslal a najednou vidím, že shari, proto jsem napsal, že to bylo znindžováno...
(Jako je fakt, že jsem to mohl prostě smazat, případně tam nechat jen tu poznámku navíc o tom bonusu k Zásahu(Zranění), na který vím, že se občas zapomíná, ale tak když už jsem to měl napsané, že? :-) ).

Jinak fakt to nebylo myšleno jako snaha někoho nachytat. Jen korekce, aby se nešířily nepřesnosti (protože mají tendenci tichou poštou bobtnat, byť to první příjemce pochopí správně).
21.7.2022 12:13 - Gergon
Ano toho jsem si vědom. Psal jsem to spíš všeobecně, protože často mají lidé v diskuzích (nejen tady) potřebu ukázat jak jsou chytrý a píšou stejné odpovědi jako někdo před nima i několik hodin potom. Jako by byli ještě pořád na základce (někteří možná jsou =) ) a chtějí učiteli ukázat, že oni taky znají správnou odpověď =)

Jezus: Já to nemyslel jako útok proti vám dvěma - tam bylo zřejmé že jste to psali ve stejnou dobu =) byl to spíš takový můj povzdech nad diskuzema všeobecně =)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.07405686378479 secREMOTE_IP: 44.192.15.251