Pravidla

Gergon
11.4.2021 21:19
[DnD 5e] komba
Autorská citace #1
11.4.2021 21:19 - Gergon
Máte nějaká oblíbená komba kouzel? Co s čím a jak spojovat a vytěžit z toho maximum?
Autorská citace #2
11.4.2021 21:19 - sirien
Když máš někde nějakej hrad, tak se mi líbí začít Zemětřesenim, během Soustředění tam poslat pár fireballů, pak nahodit Investiture of flame a pokračovat fireballama. Když nejsi čaroděj, tak ty nižší pozice doplejtváš na ohnivý ruce. Když k tomu máš poruce druida, tak z nudného hradu zvládneš během jedenoho večera udělat krásnou historickou zříceninu na romantickou procházku, což když se pozbavuješ těch mrtvol najisto hodí Advantage na svádění :)
Autorská citace #3
11.4.2021 21:20 - GOLEM
Kombo ani ne...Ale třeba zvětšení/zmenšení se dá zahrát tolika způsoby od prodávání "malého, velkého" ingotu zlata po přerostlý lustr.. či zmenšení tvora a nalákání do míst kde mu zrušení kouzla "neprospěje"...
Autorská citace #4
11.4.2021 21:20 - Aegnor
když na sebe Gnóm sešle Reduce, tak se pak může přesouvat za pomoci Mage hand.
Autorská citace #5
11.4.2021 21:47 - Jezus
Aegnor: :-D

Jinak Naváděcí blesk - klerické kouzlo - si překvapivě rozumí v kombu se zlodějem, který díky výhodě, co dává na příští útok, může v klidu zákeřničit, aniž by potřeboval mít vedle nepřítele spojence - ideální na začátku boje, kdy probíhá ostřelování nepřátel. (Ta výhoda se navíc hodí i tak - nechcete aby zákeřný útok minul).
Autorská citace #6
11.4.2021 22:47 - Xeth
Forcecage + Cloudkill
Autorská citace #7
11.4.2021 22:49 - RoVan
Proměň (polymorph) + Mocné slovo zabij (Power Word Kill).
/docela profláklé combo, nevím jestli to v erratech neopravili :)
Autorská citace #8
12.4.2021 06:27 - Jerson
Můžete - pro nás méně znalé kouzel DnD - popsat i v čem to kombo spočívá?
Autorská citace #9
12.4.2021 07:12 - Paldini
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness na jakoukoli dlouhou zbraň. Soupeř je slepý a Warlock si s ním může pohrát jako kočka s myší. V podstatě je oběť postupně osekána pohybující se temnotou.
Autorská citace #10
12.4.2021 07:28 - Paldini
Fázující barbar - Barbar, nejlépe wood elf, Totémové zvíře orel, Dlouhá zbraň (nebo krátká a feat Mobile)+ kouzlo rychlost. Na 5. úrovni se tenhle Barbar pohybuje v Rage rychlostí 220 ft. za kolo, Má 3 útoky a je nezasažitelný z opportunity ataků. Nehledě na to, že se může každé kolo někam schovat. A i když na něm není zakouzlena ta rychlost, stále je to pěkně nezasažitelná mrcha, která rozsévá zkázu, protože i těch 110 ft. pohybu bez kouzla je hodně.
Autorská citace #11
12.4.2021 07:34 - sirien
Jerson: Slovo moci: "Zabij" insta-killne cokoliv co má 100 a míň HP. Žádný hod, záchrana před kouzlem, hody na smrt, nic - cíl prostě ihned umře. Aby bylo jasno, je to kouzlo 9. Stupně, tzn pro postavy na 17-20. úrovni, s Dosahem 12 sáhů. A sešleš ho za den právě jednou - namísto např. Přání, přičemž na téhle úrovni už má přes 100 HP i větší část postav a drtivá většina protivníků - a pokud to sešleš na někoho kdo má 101 a víc HP, tak se nic nestane a Ty si vyplýtval pozici 9. Stupně na nic. A je dobré vědět že ve hře neexistuje žádný způsob jak odhadnout kolik HP protivníkovi zbývá. Tohle kouzlo je gamble / poslední zoufalá šance / brutální demonstrace moci proti slabším cílům.

Proměň je kouzlo 4. Stupně které Tě dočasně změní do jiné podoby (záchrana na Moudrost pokud nechceš). Převezmeš všechny statistiky nové podoby včetně běžného počtu HP.

Tj máš nevím kolik HP. Proměnim Tě do myši, máš 1HP. Slovo moci zabij...

Jerson, RoVan: Háček je, že to je zjevný cheat a jako DM bych to nikdy neuznal, protože výše uvedené je jen hodící se část pravdy. Tady je zbytek:

HP nové podoby které po Proměně převezmeš, nejsou Tvé celkové HP (tedy celý odpočet do Vyřazení/umírání) - jsou jen odpočtem výdrže nové podoby a reálně je dostaneš navíc ke svým HP. Pokud Tvé HP klesnou v nové podobě na 0, tak neumřeš, ale vrátíš se do své původní podoby a získáš zpět své HP před proměnou, mínus případný přebytek z rány která Tě v proměněné podobě poslala na 0.

Tj proti Slovu moci: zabij se očividně počítají Tvé původní HP. A to ještě jen pokud budu na sesilatele hodnej, taky bych k tomu ty HP nové podoby mohl přičíst. Nebo říct že to jen sestřelí onu novou podobu a cíl to vrátí do té původní. (Btw pravidla pro proměny druidů fungují stejně takže tohle by byl zjevný exploit i proti nim.)

Tohle kombo je čistý rule lawyering munchkinismus - navíc docela zjevný když znáš celé znění těch pravidel. Vyplývání Pozic 4. a 9. Stupně a 2 Akcí pro nic je adekvátní trest za pokus o podobný laciný šmelo co hráče snad odnaučí zkoušet rozbíjet hru :)

(Validní kombo s Proměnou je na konci Gamers 1, kde týpek má variantu Popravčího meče jen proti orkům - popravčí meč je zbraň která Tě prostě zabije při hodu 20 na Kostce. Tím že kouzelník změnil protivníka v orka proti němu aktivoval tuhle schopnost kouzelného předmětu - meč stíná orky, meč vidí orka, proti tomu bych neměl nic, to je well played.)
Autorská citace #12
12.4.2021 08:16 - Xeth
Jerson píše:
Můžete - pro nás méně znalé kouzel DnD - popsat i v čem to kombo spočívá?


Forcecage - Bez záchranného hodu vězní bytosti v prostoru 10x10x10 stop. Bez magie nelze uniknout. Trvá 1 hodinu, bez nutnosti soustředění sesilatele. Při pokusu o teleport apod. si uvězněný hází záchranný hod na úspěch.

Cloudkill - Vytvoří kouli jedovatého plynu o poloměru 20 stop. Kdokoliv uvnitř musí každé kolo uspět v záchranném hodu na odolnost nebo utrpí 5d8 životů zranění (případně vyšší, pokud sesláno z vyšších slotů), při úspěchu jen polovinu. Je jedno, jestli zadržuej dech nebo ne. Kouzlo trvá až 60 kol, vyžaduje soustředění. Při taktickém manévrování kouzelníka ho lze udržet v podstatě na místě a lapeným tvorům pěkně zatopit.


Paldini píše:
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness

V okamžiku, kdy je dotyčný navíc multiclasovaný se zlodějem, získává v boji neustále bonusové zranění za zákeřný útok. Třešnička na dortu je to, že v magické tmě běžně nevidí ani tvorové se schopností vidět ve tmě. Devil's soght je výjimkou. Používám to se zabijáky z řad temných elfů a funguje to skvěle, nemluvě o dojmech, který to zanechá v družině, která najednou nic nevidí, na což není zvyklá, a něco na ni "ze všech stran" útočí.
Autorská citace #13
12.4.2021 08:17 - sirien
GOLEM: soustředění 1 minuta - to bys tu obchodní transakci musel provést hodně rychle - a nějak pochybuju že by někdo toužil obchodovat cihlu zlata bez otázek a od pohledu z ruky do ruky.

Aegnor: ano a funguje to i pro půlčíky. Na stejném Stupni jako Zmenšení máš i Levitaci, takže to až tak velké kombo není - ale hezký vtip a může Ti to ušetřit jedno Připravené kouzlo.

Jezus: má to menší dosah, ale pokud chceš rozdat výhody a aktivovat tulákovi zákeřný útok, tak Vílí oheň zvládne víc cílů na celou minutu pro všechny spojence.


Jerson: ještě ten Xeth. Silová klec je extra silný kouzlo 7. Stupně které uvězní 4 čtverce neprodyšně (stěny) nebo 16 čtverců polo-otevřeně (mříže), které brání (vynucuje záchranu) teleportaci nebo sférickému přesunu a které nejde Rozptýlit.

Oblak smrti je kouzlo 5. Stupně s trváním až 100 kol který způsobí zásah za 5k6 (polovinu při úspěšné záchraně) každé kolo. Běžně se nedá ovládat a cestuje (pryč od Tebe a dolů), ale silová klec v podobě stěn ho zadrží.

TEORETICKY. Oblak má poloměr 4 sáhy. Silová klec se stěnami má 2x2 a říká že pokud se do ní něco nevejde celé, tak to je vytlačeno mimo ní.

Tohle je profláklé kombo dvou docela vysokých kouzel, ale osobně mám o jeho platnosti pochybnost. Celé se to láme na tom jestli budeš oblak považovat za jednu celistvou entitu kouzla nebo za skutečně jen oblak, byť magického původu, který lze rozdělit bez zničení. Jestli k tomu někde existuje oficiální ruling (= jestli tomu Jeremy věnoval tweet) nevím.

EDIT: navíc kouzla musí jít v pořadí oblak-klec, protože dovnitř klece nelze kouzlit. A kterej idiot by čekal uvnitř jedovatého oblaku, když z něj může utéct?

Varianta s mřížemi řeší většinu tohodle, ale oblak nezadrží - tzn jen zajistíš že nepřátelé fakt dostanou 2-4 kola oblaku místo jednoho. To je sedmý stupeň abys kouzlu pátého stupně zvýšil dmg z 5k6 na 10, možná 20k6. Radši sešli dva trojkový firebally z 5. Stupně, rozdáš 20k6 najisto, většímu prostoru a ještě navíc to je stylový, tradiční a bouchá to.

Tohle je jednoz těch komb o kterých všichni mluví protože na papíře vypadá silně, ale v praxi nefunguje.
Autorská citace #14
12.4.2021 09:13 - strucky
Spike growth + Plant growth
1 stopa pohybu stojí 4 stopy díky Plant growth a každých 5 stop pohybu to dává 2d8 piercing damage díky Spike growth. Plus samozřejmě damage za odstřelování z dálky hráčskými postavami. :-)
Autorská citace #15
12.4.2021 09:19 - Paldini
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness

Ještě jeden benefit tohoto komba. Tento Warlock to dokáže už na 3. úrovni.
Autorská citace #16
12.4.2021 10:04 - RoVan
Sirien: mě to přišlo taky jako bullshit a jak říkáš druidi fungují stejně...
Viz Jeremy
Autorská citace #17
12.4.2021 10:26 - sirien
RoVan píše:
Viz Jeremy

He? Co tím chce sakra říct? Jakože čtu to potřetí a přijde mi to víc jako snaha aktivně neodpovědět.
Autorská citace #18
12.4.2021 10:38 - Log 1=0
sirien píše:
Tohle kombo je čistý rule lawyering munchkinismus - navíc docela zjevný když znáš celé znění těch pravidel. Vyplývání Pozic 4. a 9. Stupně a 2 Akcí pro nic je adekvátní trest za pokus o podobný laciný šmelo co hráče snad odnaučí zkoušet rozbíjet hru :)

Honestly, mě osobně připadá jako otravný rule-lawering chování GM, který to nechce povolit.

To kombo žádá 2 kola - v CaS skoro celý boj. V CaW hráč vymyslel taktiku - ne úplně originální, ale jinou než demage dealing, a za 9. pozici. Takže za mě naprosoto legitimní a nic to nerozbíjí. Obzvláště když hodit na někoho s Legendárním odoláním Proměň není tak lehké (tohle kouzlo na vyšší úrovni v podstatě znamená, že spouštíš nějaké kombo, buď v mechanikách, nebo ve fikci - takže příčetný protivník se proměnit nenechá). A jako jestli jsi jako GM poslal proti postavám 17+ něco bez LO jako solo monster, tak je to tvůj problém, pokud si tu pozici připravili hráči sami, tak si to buďto zaslouží, nebo je to opět tvůj problém, žes jim nechal cool potvoru tak lacino. A jestli hráč použije 9. slot na jednu potvoru z několika nebo na vedlejšího protivníka, tak je to jeho věc.

Ale jestli ti to bude milejší, stačí poslat misto zabití záporáka do Devíti pekel/Propasti, kde se mu bude jistě líbit, pomocí Přesunu sférami.

sirien píše:
Varianta s mřížemi řeší většinu tohodle, ale oblak nezadrží

Proto místo Oblasku smrti použiji Ohnivou zeď, čímž vyřeším i tento problém. Sice mi to sežere pozici navíc, protože ji možná budu muset seslat dvakrát, ale jestli ten protivník stál za Silovou klec, tak to až tak nebolí.
Paldini píše:
Warlockovo Eldritch Invocation Devil’s Sight + kouzlo Darkness

Tohle je hezké, jednou jsem s tím na 5. úrovni vysóloval Baziliška.
Autorská citace #19
12.4.2021 10:44 - Aegnor
Sirien: Mně to přijde poměrně jasný. Power word: Kill tě zabije, pokud máš míň jak 100hp. Prostě umřeš. Když jseš proměněnej v něco jinýho (třeba druid v medvěda), tak se tvoje mrvola promění z medvěda zpátky v tvoji přirozenou podobu.
Autorská citace #20
12.4.2021 11:19 - RoVan
Chápu to stejně jako Aegnor.
Edit: tzn. cíl zemře a následkem smrti se změní do původní podoby (mrtvý)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080996990203857 secREMOTE_IP: 3.135.219.166