Pravidla

Gergon
11.4.2021 21:19
[DnD 5e] komba
Autorská citace #21
12.4.2021 11:32 - Chyba
Magická zbraň + Čepel zeleného plamene

Není to kombo kouzel ale:
Melfovy meteorky + čaroděj Dračí rodokmen lvl 6 (ohnivý) + odbornost Znalec živlů (oheň).
Dmg za 1 akci 3 bonusovky a pozici kouzla 3.úrovně = 6x(2k6+2x oprava sesílací vlastnosti) což v případě +4 v sesilací vlastnosti je 60-120 dmg (úspěšné záchrany můžou snížit)
Autorská citace #22
12.4.2021 11:49 - sirien
Log: by mě zajímalo jak by se Ti tahle taktika co zneužívá doslovnost RAW na úkor RAI a tvoří save-or-die efekt kterému se 5e vyhybá líbila v PvPčku. Ideálně v zákeřné formě.

Ohnivá zeď je dost nanic protože a) lze skrz ní projít, b) ...takže ani nezastaví ten oblak, c) nemá strop, takže lze vyletět a d) jí lze Rozptýlit.


Aegnor/RoVan: RAW nejspíš ano, ale nedává to smysl - Ty máš schopnost, která Tě má učinit bojově silnějším a odolnějším - a to včetně toho, že Ti dodá HPčka navíc - a v důsledku toho se jakož enajednou staneš zranitelnější vůči efektu, který likviduje slabší nepřátele? To je očividně proti RAI jak sviň a za mě to je zjevnej RAW bug-exploit.
Autorská citace #23
12.4.2021 11:53 - Necromancer
Wish + otevřenej DM
Autorská citace #24
12.4.2021 12:17 - LokiB
sirien: z čeho čerpáš ten výklad RAI? jako já jsem byl zvyklý na kouzla, která byla save or die, takže jestli na to musí být teď kombo (kde první části můžeš odolat), tak proč ne.
jen mi přijde, že o této možnosti autoři vědí a nic proti ní nemají. netvrdím, že to schválně vymysleli přímo takto, ale zatím jsem se nesetkal (ale uznávám, že jsem to cíleně nehledal), s tím, že by někdo dával, že je to proti RAI... přijde mi, že sis ho tady tak nějak sám určil (viz ty dva příklady, kterés dal ... zoufalý pokus na někoho mocného nebo ukázání síly na slabší).

K té druhé poznámce - myslím, žes Loga špatně pochopil. nechtěl Zdí nahradit Cage, ale mrak smrti (jak psal). tedy cage zůstává, ale zabíjí zeď a ne mrak
Autorská citace #25
12.4.2021 12:34 - Morlen
Já to asi vnímám jako Sirien. Pokud jsem druid v podobě krysy a je na mě sesláno Power word kill, umřu jako krysa a proměním se zpátky.

Log: Jenže většina tvorů má odolání proti ohnivému poškození.
Autorská citace #26
12.4.2021 12:45 - Jezus
Tak vzhledem k tomu, že nová HPčka pouze reprezentují životnost nově získané formy a ne životní sílu jedince, tak Mocné slovo zabij jen zhroutí tuhle nepřirozenou formu a vrátí dotyčného k normálu. Ostatně v čem by se to lišilo od toho, kdyby krysu někdo zmáčkl a zastavil jí srdce? Nijak. Proměněná forma "umírá" - došla jí síla, která proměněného drží v tomto stavu - a dotyčný se vrací zpět ve své původní (vitální) formě.

Osobně mi přijde účinnější nějakým solidnějším kouzlem (případně spoluprací) srazit HPčka pod stovku (u spousty potvor to lze odhadnout) a pak seslat to zabíjecí kouzlo. Ale ano, je v tom určitý risk.

Btw, když někoho proměníte v krysu, tak neplýtvejte devítkové kouzlo, ale hoďte ho do nějakého lisu, kde zůstane i po navrácení původní podoby :-)
Autorská citace #27
12.4.2021 12:55 - Xeth
sirien píše:
Varianta s mřížemi řeší většinu tohodle, ale oblak nezadrží...

Ano tu jsem měl na mysli, špatně jsem si pamatoval rozměr (že je v mřízované verzi větší.), nicméně stejně bych ji dělal menší, kvůli znemožnění přílišného pohybu uvnitř. Toho zranění dostanou uvězněné bytosti o poznání více, trvání kouzla oblaku je až 60 kol. Základních 5k8 (ne k6) každé kolo, tj. průměrně 22 životů (nebo 11 , v případě úspěšného záchranného hodu) je tak poměrně slušná pálka. Rozhodně lepší než zmiňované firebally. Nebo mi něco uniká?
Autorská citace #28
12.4.2021 13:16 - shari
Jezus píše:
Btw, když někoho proměníte v krysu, tak neplýtvejte devítkové kouzlo, ale hoďte ho do nějakého lisu, kde zůstane i po navrácení původní podoby :-)

Tohle se nikdy žádné družince nestalo! A navíc to nebyla krysa, ale štěňátko! :D
Autorská citace #29
12.4.2021 13:33 - RoVan
Jenom ať si rozumíme já jsem tady jako advocatus diaboli, přijde mi zvláštní, že to autoři nesmetli ze stolu. Tohle je notorious exploit a chtěl jsem ho přidat do diskuse.

Jinak já mám rád využití přítelíčků-
v jeskyni: létající přítelíček + tvaruj kámen = padající sáhový blok kamene
Autorská citace #30
12.4.2021 13:38 - sirien
Xeth: za k8 sorry, ale oblak vydrží 10 minut, to je až 100 kol. To co přehlížíš je tahle pasáž:
Píše:
Na začátku každého tvého tahu se mlha pohne 2 sáhy od tebe, převaluje se po povrchu země. Výpary jsou těžší než vzduch a klesají na nejnižší úroveň země, dokonce proudí dolů do otvorů.

Zvýrazněné není volitelné, to se prostě děje. I pokud tvory uvězníš v kleci tak aby v ní nemohli optimalizovat svůj pohyb, tak při 8 sázích průměru a rychlosti 2 sáhy za kolo jim dáš damage nanejvýš 4x (Leda bys je trapnul v nějaké díře, kde se ten mrak usadí, ale to je už fakt hodně drsná situačka.)

I pokud by failnuli všechny savy, tak z toho vyždímáš 90 dmg (v průměru, ale pro 20kX je ta gaussovka už hodně silná, takže věci mimo... 75-105 moc neuvidíš) To je za mě na 2 Akce a 5+7 spell slot spíš slabý. Dva firebally seslané ze stejných pozic udělají 35+42... 77 dmg, což je o něco míň, ale udělají ji okamžitě (bez toho aby je někdo mohl další kolo Rozptýlit, zastavit je vlastní stěnou nebo jim uniknout nějakou mlžnou podobou)


Loki: ...ano, Ty si oldschooler a save or die efekty jsou pro Tebe ok. 5. edice je ale obecně zavrhla. I to slovo moci: Zabij jako takové tam IMO drží jen z tradice jako svatou krávu, v tom systému který se jinak až křečovitě brání jakémukoliv podobnému efektu kdekoliv jinde (viz různé pojistky proti situačnímu využití různých kouzel) to je jak pěst na oko.

Výklad RAI k těm proměnám čerpám z úvahy kterou sem tu psal:
- proměny mají zvyšovat bojovou výdrž
- proměny efektivně přidávají svoje HPčka navíc k těm tvým
- kouzla fungující na tvory s X a méně HP jsou kouzla která selžou, pokud je cíl silnější než X
...tzn. nedává smysl, aby tě proměna jejíž efekt tě má zesílit učinila zabitelnějším skrze efekt, který na silnější tvory naopak fungovat nemá.
Autorská citace #31
12.4.2021 13:57 - Log 1=0
sirien píše:
líbila v PvPčku

V PvP by se mi nelíbilo ani jedno z těch kouzel samostatně, takže to nic moc neříká.
A jako on to je projev vstřícnosti, RAW to podle mě taky nefunguje. Ale pokud by to hráči zkusili, tak to neberu jako "očividný bug exploit" za který by měli být potrestáni, ale jako o snahu o taktiku, což naopak ocením.
Morlen píše:
Jenže většina tvorů má odolání proti ohnivému poškození.

Většina ne. A jedové na tom není o nic líp.
Autorská citace #32
12.4.2021 14:10 - Xeth
sirien píše:
To co přehlížíš je tahle pasáž:

Nepřehlížím, proto jsem v prvním příspěvku psal toto:
Xeth píše:
Při taktickém manévrování kouzelníka ho lze udržet v podstatě na místě a lapeným tvorům pěkně zatopit.
Autorská citace #33
12.4.2021 14:40 - sirien
Xeth: huh - jakože budeš za kouzelníka obíhat mrak/bojiště pořád dokola? :D

Hej - jestli tohle budeš chtít reálně provést, tak fajn, proč ne, to bude rozhodně epic fun scéna, ať už to dopadne jakkoliv :D

Log: hej, v tom se zjevně fakt neshodneme, mě tohle prostě přijde jako očividnej exploit kdy zneužíváš toho že RAW dvou kouzel nebyla sladěná mezi sebou a vytvořila díru.
Autorská citace #34
12.4.2021 15:05 - Corny
Já bych asi na nějaké takové kombení ala Polymorph + Kill (které mi teda osobně taky připadá jako obejití účelu pravidel, které bych docela akceptoval v 4e apod., ale v 5e už mi připadá proti širšímu kontextu pravidel) reagoval tak, že bych na poprvé řekl "Cool nápad, dobře jste to vykombili a 'za odměnu' to nechme projít" ale domluvme se, že na příště to takhle fungovat nebude, protože to tak podle mě nebylo zamýšleno".

BTW jsem si úplně vybavil, když měl na jednom LARPu kamarád kouzlo "Odteleportuj postavu, které se dotýkáš, deset kroků libovolným směrem". A samozřejmě, že první co udělal, bylo, že nějakého chudáka banditu vyteleportoval deset kroků do vzduchu.
Autorská citace #35
12.4.2021 15:05 - Xeth
sirien: Tak tak. :) Vlastně pořád čekám na to, až to někde někdy někdo provede. A pořád nic. Asi to budu muset někdy udělat sám. Problém může být, že v mých DnD 5E hrách jsem DM. :D
Autorská citace #36
12.4.2021 15:41 - Jezus
Taky by s tím šlo - když je čas na klidnou analýzu - GMsky trochu blbnout. Zvíře je mrtvé, Avada kadavra seslané na zkysu, štěně, veverku zafungovalo.

Jakmile ovšem vyprší efekt kouzla Proměň, nepřítel se vrátí do své původní podoby, s původními HPčky a tedy živý :-)

Jako hráč bych na to asi mrmlala, ale na druhé straně - bylo zachováno maximum efektu a reálně to byl úspěch a v souboji zřejmě pomohl. Jen se po něm musejí postavy vyrovnat s nečekaným dořešením...

btw, vím, že je to OT, ale s těmi relikty old schoolu jsem si vzpomněl, že jsem nedávno potkali beholdra (dále trochu spoiluju jeho schopnosti, tak kdyby tu byl někdo, kdo je nechce znát... SPOILER ALERT). Jeho paprsek nebyl pro moji postavu save or die, ale save or take so much necrotic dmg to die anyway. Nicméně půlorka prostě tak snadno nezabiješ, takže naštěstí dobrý. Proč to ale píšu - napadlo mě vyvolat hejno obřích netopýrů (Vyvolej zvířata) a nechat je clonit jeho paprsky. Pak jsme zdrhli. Nicméně když o tom teď tak přemýšlím, tak vyvolaná zvířata jsou z pohledu DnD co? Pravidla říkají, že víly, ale jde mi spíš o to, jestli mohou existovat v jeho antimagickém pohledu.
Autorská citace #37
12.4.2021 16:22 - LokiB
sirien: ok, chápu tu logiku, kterou to posuzuješ.

V tomhle smyslu mi přijde pokřivené proměňovací kouzlo, které si hraje na "HPčka nové podoby". nelíbí se mi to. Ale pakliže je jeho wording takový, Power Word Kill by skutečně i podle ve výsledku bytost nezabilo.
Autorská citace #38
12.4.2021 16:39 - ShadoWWW
sirien píše:
Aegnor/RoVan: RAW nejspíš ano, ale nedává to smysl - Ty máš schopnost, která Tě má učinit bojově silnějším a odolnějším - a to včetně toho, že Ti dodá HPčka navíc

To kouzlo a Jeremy říká, že není o omlacování HP. Máš míň jak 100 HP? Tak jsi na místě mrtvý. Tečka.
Autorská citace #39
12.4.2021 17:20 - sirien
Jezus píše:
Pravidla říkají, že víly, ale jde mi spíš o to, jestli mohou existovat v jeho antimagickém pohledu.

Nemůžou, protože pravidla pro vyvolávání jsou v DnD naprosto stupidní :)

viz tady. TLDR: vyvolané bytosti jsou kouzlem nejen vyvolané, ale i držené v dané oblasti - tzn. vyvolávací kouzlo není jednorázové (efekt: vyvolání, následek: přítomnost), ale jsou v podstatě ongoing (efekt: vyvolání a přítomnost). Antimagic cone smete Tvoje kouzlo a tím efektivně "implicitně banishne" všechny tyto bytosti zpátky odkud přišli.

(Je to RAW? Ano. Je to RAI? Ano. Je to stupidní? Ano. Overridenul bych to jako DM aby Ti to prošlo? Ano...)


Loki: souhlasim, celá ta mechanika "HPčka nové podoby" je divná jak sviň. Přímo v tom odkazu tam jeden týpek píše že to house-rulenul tak, že tohle zahodil a nová podoba u něj dává Dočasná HP s tím, že trvá, dokud máš dočasná HP - přičemž aplikuje všechna pravidla pro nové zdroje dočasných HP. To je hack který je za mě mnohem elegantnější, dává podobný výsledek, ale dává mnohem větší smysl a naprosto eliminuje problém s těmahle hackama (Power word kill, Spánek...)


ShadoWWW: což je ale naprosto WTF debilní závěr/pravidlo, protože jde čelem proti všemu tomu co jinak nové podoby dělají. Viz diskuse výše.

Jinak mi přijde, že Jeremy zakopává o vlastní nohy a skřípe drcený zuby - z těch jeho odpovědí září, že se mu tenhle exploit nelíbí a nechce ho explicitně potvrdit, takže místo toho aby na jasnou otázku řekl "ano, přesně tak" (jak to obvykle dělá) tak jen copypastuje znění pravidel. Působí to na mě že by nejradši řek "ne, tohle je bullshit", ale nemá odvahu / nemůže protože si interně řekli že to nechaj bejt (protože by to efektivně byla errata jak kráva a errata jsou u 5e fujky fujky). Což je samozřejmě jen můj dojem nabytek z velmi útržkovitého základu, abych byl zcela transparentní, ale prostě to tak na mě působí.
Autorská citace #40
12.4.2021 17:22 - ShadoWWW
Mě baví otevření portálu s výstupem pár mil pod mořskou hladinou. Několik slunečních paprsků dipadne za pravého poledne až míli hluboko, ale reálně se dá používat zrak jen 200 metrů hluboko.

Takže kdo projde portálem, ocitne se ve tmě, zcela dezorientován (neví, kde je nahoře a dole), bez vzduchu a pod obrovským tlakem vody. Good luck. :-)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.080621957778931 secREMOTE_IP: 3.12.162.179