Aegnor píše:
Jak moc to počítá s nějakýma specializacema? ("Studentka medicíny 3 - veterinář")
Spíš ne, tak nějak počítám, že background si uděláš tak specializovaný, jak sám chceš.
Aegnor píše:
Nevím, jestli bych nezkusil zapracovat to rozdělení postav na všeuměla, specializovaného člověka a něco mezi...
Taky jsem nad tím přemýšlel, pak mi přišlo, že ta míra specializace vyplyne spíš z toho, jak specifické backgroundy si vezmeš. Ale na druhou stranu, možná je fakt dobré je udržovat víceméně stejně užitečné, takže to má něco do sebe.
sirien píše:
Kamarád to kdysi zkoušel už u nWoDu (prakticky dokonale totéž), ale pak to opustil, protože zjistil, že kromě jakéhosi abstraktního feelingu že "to je jakože víc roleplay, ne" to nic moc nepřináší, zato to dost věcí komplikuje
Tak všechno má nějaké výhody a nevýhody, nekoukám na to jako na nějakou "magic bullet", která nahradí dovednosti ve všech hrách od teď až na věčné časy. Nicméně mám vyzkoušené z 13th Age, že pokud nehraješ vyloženě s partou lidí, kteří se z toho vždycky budou snažit vytřískat každou kostku (a otázka je, jestli s podobnými hráči chceš hrát zrovna VtM namísto třeba DnD), tak je to ve skutečnosti zajímavá alternativa, která dává hráčům větší volnost v tom, co jejich postava umí. Krom toho se úplně vyhneš třeba řešení toho, zda Brawl a Weaponry mají být jedna nebo dvě různé dovednosti.
Dicepooly zůstávají prakticky stejné, v tom bych problém nehledal, rozsah toho kterého backgroundu je třeba občas lehce pozměnit (obvykle spíš rozšířit, když si někdo vezme něco fakt specifického), nicméně opět, když jsme to zkoušeli v tý 13th Age, nebyl to problém.
A pro V5 to dává mnohem větší smysl, než pro nWOD, kde ti to začne skutečně kolidovat s meritama (trošku pointless být LAPD police officer ***, když už ti nezbydou bodíky na Police Tactics nebo jak se ty merity jmenují) a třeba u upírů máš na dovednosti dost silně navázané disciplíny, takže tam chceš mít asi spíš obvyklý seznam dovedností.