Pravidla

sirien
20.9.2018 07:42
Autorská citace #21
28.6.2019 09:40 - Aegnor
Jak moc to počítá s nějakýma specializacema? ("Studentka medicíny 3 - veterinář")

Nevím, jestli bych nezkusil zapracovat to rozdělení postav na všeuměla, specializovaného člověka a něco mezi.

Tedy třeba si hráč může vybrat mezi těmito tečkami do backgroundů:
4,1,1
3,2,1,1
2,2,1,1,1,1

Ale je pravda, že aby tohle fungovalo, tak by ty backgroundy museli být opravdu definované rozsahově "podobně".
Autorská citace #22
28.6.2019 13:22 - sirien
Popravdě moc nevim, jakou výhodu v tomhle hledáte.

Kamarád to kdysi zkoušel už u nWoDu (prakticky dokonale totéž), ale pak to opustil, protože zjistil, že kromě jakéhosi abstraktního feelingu že "to je jakože víc roleplay, ne" to nic moc nepřináší, zato to dost věcí komplikuje (backgroundy se blbě vyvažujou rozsahem, občas hapruje shoda o jejich obsahu, musí se přepočítat expení, místy to koliduje s meritama, rozhodí to velikosti dicepoolů, umenší to rozdíly mezi postavama s podobnym konceptem...)

Ve Fate tahle modularita funguje, ale Fate je přímo designovanej tak aby šel rozkládat a skládat a všechny subsystémy sou navzájem provázané přes "API" a ne přes hard-wiring - a přesto sem si nevšim že by byla nějaká velká tendence opouštět dovednosti na úkor např. class - jediné co se používá o něco víc sou přístupy, ale prakticky jen protože byly dané do FAE.


Prostě - přijde mi to jako spousta námahy pro málo muziky.
Autorská citace #23
1.7.2019 09:13 - Gurney
Aegnor píše:
Jak moc to počítá s nějakýma specializacema? ("Studentka medicíny 3 - veterinář")

Spíš ne, tak nějak počítám, že background si uděláš tak specializovaný, jak sám chceš.

Aegnor píše:
Nevím, jestli bych nezkusil zapracovat to rozdělení postav na všeuměla, specializovaného člověka a něco mezi...

Taky jsem nad tím přemýšlel, pak mi přišlo, že ta míra specializace vyplyne spíš z toho, jak specifické backgroundy si vezmeš. Ale na druhou stranu, možná je fakt dobré je udržovat víceméně stejně užitečné, takže to má něco do sebe.

sirien píše:
Kamarád to kdysi zkoušel už u nWoDu (prakticky dokonale totéž), ale pak to opustil, protože zjistil, že kromě jakéhosi abstraktního feelingu že "to je jakože víc roleplay, ne" to nic moc nepřináší, zato to dost věcí komplikuje

Tak všechno má nějaké výhody a nevýhody, nekoukám na to jako na nějakou "magic bullet", která nahradí dovednosti ve všech hrách od teď až na věčné časy. Nicméně mám vyzkoušené z 13th Age, že pokud nehraješ vyloženě s partou lidí, kteří se z toho vždycky budou snažit vytřískat každou kostku (a otázka je, jestli s podobnými hráči chceš hrát zrovna VtM namísto třeba DnD), tak je to ve skutečnosti zajímavá alternativa, která dává hráčům větší volnost v tom, co jejich postava umí. Krom toho se úplně vyhneš třeba řešení toho, zda Brawl a Weaponry mají být jedna nebo dvě různé dovednosti.

Dicepooly zůstávají prakticky stejné, v tom bych problém nehledal, rozsah toho kterého backgroundu je třeba občas lehce pozměnit (obvykle spíš rozšířit, když si někdo vezme něco fakt specifického), nicméně opět, když jsme to zkoušeli v tý 13th Age, nebyl to problém.

A pro V5 to dává mnohem větší smysl, než pro nWOD, kde ti to začne skutečně kolidovat s meritama (trošku pointless být LAPD police officer ***, když už ti nezbydou bodíky na Police Tactics nebo jak se ty merity jmenují) a třeba u upírů máš na dovednosti dost silně navázané disciplíny, takže tam chceš mít asi spíš obvyklý seznam dovedností.
Autorská citace #24
1.7.2019 09:48 - Aegnor
sirien píše:
Popravdě moc nevim, jakou výhodu v tomhle hledáte.

Já osobně asi žádnou. Ale když už to sem Gurney hodil k brainstormingu, tak jsem napsal nějaké myšlenky, co mě k tomu napadly. :-)

EDIT: Btw, u překladovýho klíče máš neuzavřenej tučnej tag.
Autorská citace #25
1.7.2019 12:28 - sirien
Gurney: Já myslim že podceňuješ jak moc sou ty dovednosti hard-wired v tom systému - jako když je vyrveš tak Ti to nepřestane fungovat, ale nebude to jako že Ti tam zbyde volnej slot na připojení jak ve Fate - z různejch částí té hry najednou zůstanou trčet různé dráty. A každej ten drát je důvod proč tam ty dovednosti nechat (jinej než "chci kombit kostičky"). Co vidim od pohledu:

- zhroutí se Ti formát tvorby postav, který ale zároveň funguje jako tvorba koterie a města.
- rozbije se část predatory types rozlišení

Co se dál rozbije, resp. ztratí, je granualita, s níž můžeš rozlišit postavy. Typicky v dovednostním systému je možné postavit vojáka se vším všudy a vedle něj civilistu, co má ale po straně nějakej zájem a toho vojáka v jednom konkrétním směru rozdrtí (typicky třeba někdo kdo se soustředí na moderní bojový umění může toho vojáka face to face rozmlátit, i když ve střelbě, skrývání, taktice atd. se mu nevtrovná) - to je něco co v backgroundech mod nevyprofiluješ (leda bys zavedl celý background "fanoušek bojových umění", což už ale tu postavu tlačí někam dost jinam).

To srovnání se 13th Age chápu, ale IMO není moc platné - 13th Age je pořád class&level systém který se v rozlišení postav a v určení jejich kompetence opírá i o jiné prvky, takže tohle tam je sekundární. Ve WoD si hraješ s primárním zdrojem rozlišení a definice rozsahu a míry kompetence postav.


Zároveň v momentě kdy dovolíš backgroundy s různou šířkou záběru, tak to začne skřípat - všechno současné know-how říká, že schopnosti by měly být pokud možno stejně široké (je to i jedna z mála věcí na které se klade důraz ve Fate v rámci jeho modularity v tomhle směru). Naopak mi dává smysl tlačit backgroundy do stejné šířky a dávat k nim specializace (background: armáda, spec.: ženista/sniper/...)


Brawl a Weaponry mají snadné řešení - škrtni Weaponry, škrtni Finance a škrtni Leadership.


Aegnor: dík, že to trvalo než si to někdo aspoň otevřel :D
Autorská citace #26
1.7.2019 14:29 - Shako
Pořád jsem přemýšlel, proč se mi to na 13th Age libí a proč si myslím, že to v libovolném WoD nebude fungovat. A myslím, že Sirien ten point vystihnul tady:

sirien píše:
o srovnání se 13th Age chápu, ale IMO není moc platné - 13th Age je pořád class&level systém který se v rozlišení postav a v určení jejich kompetence opírá i o jiné prvky, takže tohle tam je sekundární. Ve WoD si hraješ s primárním zdrojem rozlišení a definice rozsahu a míry kompetence postav.
Autorská citace #27
4.7.2019 09:45 - Aegnor
Predatory Types - Blood Leech - Hod na Lov - v závorce je "viz Headhunter". Nějak netuším, kam to má odkazovat, dokáže mi to někdo vysvětlit?
Autorská citace #28
30.10.2021 22:45 - Aegnor
Takže, po nějakém tom hraní V5 musím říct, že jeden exp za sezení je opravdu extrémně málo. My dostáváme 2 za sezení a přijde mi, že na nějaké mocnější upíry se hráč nemá moc šanci dostat, pokud nehraje fakt fakt dlouho a fakt fakt pravidelně.
Autorská citace #29
5.11.2021 13:30 - Shako
Aegnor píše:
...přijde mi, že na nějaké mocnější upíry se hráč nemá moc šanci dostat, pokud nehraje fakt fakt dlouho a fakt fakt pravidelně.


A není to settingový záměr? Společnost rodných je hodně zakonzervována a přirozený posun jednotlivých členů by měl zabírat spíš několik staletí než několik týdnů nebo let. Tedy, jak mocnou postavu si vytvoříš na začátku, tak mocnou postavu většinu hry hraješ. Posunout v hierarchii výš se můžeš spíš vlivem událostí nebo intrikami, které události vyvolají. Ale power level postav zůstává.
Autorská citace #30
5.11.2021 13:48 - sirien
Shako: a záleží na tom co píšeš nějak?

Protože mě přijde mnohem relevantnější se ptát: Je to takhle zábavné? Protože za mě je správné zlepšování dané mnohem víc tím aby měli hráči dojem, že se jejich postava vyvíjí (ale zároveň aby si stihli nové schopnosti užít než dostanou další) a WoD tohle dlouhodobě systematicky podstřeluje* a V5 v tom už došla do přijde mi totálního extrému. Postavy mohou být klidně unikátní - popř. pokud po tom toužíš tam mohou být i speciální mechaniky/fluff k tomu aby se postava víc zlepšila (jiné než diablerie - nějaké rituály, ampule s prastarou krví, esence antedeluviánů...) Nebo to prostě nemusíš řešit. Nebo ti staří upíři mohou být prostě fakt o hodně mocnější (aniž by byli neporazitelní) - nebo taky být nemusí, protože jejich dobové znalosti do nichž kdysi "investovali" jsou v dnešním světě useless.

Problém taky za mě je ten, že totálně podstřelený je i to downtime expení - pokud budu chtít hrát kroniku co začne v Římě a skončí dneska, s tím že vždycky strávím 3-6 session v jedné periodě co mě zaujme (což je kronika kterou sem si vždycky toužil zahrát...), tak s tím jak to je nastavené v příručce skončím s 2000 let starejma power-sockama, přitom by ty postavy měli bejt naprosto badass elders.

* výjimkou byl nWoD při použití template-expů (arcane, team...), kde mi to přišlo vcelku optimální - nutno dodat, že to znamenalo zvýšení expení na jedenapůl- až dvounásobek.
Autorská citace #31
5.11.2021 14:09 - Aegnor
Jako ještě k těm "zkušeným" upírům ... starší upíři mají navíc 15 expů, ti ještě starší mají navíc 41 expů.
v nWoD mají zkušené postavy 35/75 expů navíc při zachování stejné ceny věcí (s tím, že upíři ještě mají disciplíny(x5/x6/x7) a blood potency(x10)).

Jo, a diablerie taky není nějaká extrémně spásná. Se mi jako docela dost povedla (5 úspěchů, což odpovídá "hard action", nad čímž už je jenom "very hard" a "nearly impossible"), ale stejně jsem z toho měl jenom jednu disciplínu.
Autorská citace #32
8.11.2021 09:48 - Shako
sirien píše:
Shako: a záleží na tom co píšeš nějak?


Podle mě to není bug, ale feature z pohledu autorů - shodneme se na tom? A jak píšeš, je to tak historicky. WoD nemá žádný významný posun power levelu (btw. Gumshoe taky ne - chybí ti?). A podle mě si toho nemohl nikdo nevšimnout. A pokud to V5 ještě zařízlo víc, tak o to víc si myslím, že to musí být designérský záměr.

O tom, že je to z pohledu hráče špatně se hádat nemusíme - já s tím taky souhlasím.

Aegnor píše:
Jako ještě k těm "zkušeným" upírům ... starší upíři mají navíc 15 expů, ti ještě starší mají navíc 41 expů.
v nWoD mají zkušené postavy 35/75 expů navíc při zachování stejné ceny věcí (s tím, že upíři ještě mají disciplíny(x5/x6/x7) a blood potency(x10)).


Pokud nefunguje ani úvodní tvorba silnejší postav, tak to už je imho špatně.

Aegnor píše:
Jo, a diablerie taky není nějaká extrémně spásná. Se mi jako docela dost povedla (5 úspěchů, což odpovídá "hard action", nad čímž už je jenom "very hard" a "nearly impossible"), ale stejně jsem z toho měl jenom jednu disciplínu.


A) Veřejně se přiznáváš k diablérii? :D
B) Hmmm. :( To taky nezní jako špatné provedená mechanika...

EDIT:
sirien píše:
Problém taky za mě je ten, že totálně podstřelený je i to downtime expení - pokud budu chtít hrát kroniku co začne v Římě a skončí dneska, s tím že vždycky strávím 3-6 session v jedné periodě co mě zaujme (což je kronika kterou sem si vždycky toužil zahrát...), tak s tím jak to je nastavené v příručce skončím s 2000 let starejma power-sockama, přitom by ty postavy měli bejt naprosto badass elders.


Todle je zajímavá myšlenka. A nedávalo by smysl v downtimu mezi každou etapou, kterou chceš hrát plošně zvyšovat nějaké staty - něco z toho, všechno? Typicky přidávat 1 do generace (Blood potency), dispciplíny, statů, dovednosti? A nebo prostě absurdní množství expů...
Autorská citace #33
8.11.2021 15:12 - sirien
Shako: Jestli to je z pohledu autorů bug nebo feature fakt nevím. Představě že by autoři byli vše-uvědomělí géniové kteří všechno dělají správně a se záměrem jsem přestal věřit už dávno a podobné věci můžou snadno vzniknout omylem, což hráčům pak nebrání v nich zpětně hledat neexistující smysl. Pokud tam nějaký záměr je, tak v knize není vysvětlený - a já osobně ho nezvládám najít, takhle nízká úroveň expení mi přijde fakt extrém.

Srovnání s GUMSHOE podle mě není správné. Rozdíl je v tom, že a) GUMSHOE funguje v žánrech kde k růstu postav až tak moc nedochází a b) GUMSHOE dává dost bodíků na to, aby se postava mohla měnit a vyvíjet, i když to poměrně její sílu nezvyšuje. U V5 ani jedno neplatí - vampire žánr rozhodně předpokládá růst postav (minimálně napříč staletími - ano, kdyby příručka říkala "v real-time expíte málo, ale skoky v čase dávají hodně", tak bych to chápal - jenže ona neumožňuje expit ani při těch skocích) a množství expů ve V5 neumožňuje citelný vývoj postavy.

Ano, dávalo by smysl v downtime nakopnout kdeco - jenže V5 k tomuhle naprosto mlčí a jediné co Ti nabízí je množství expů co si máš přidat - které je směšně malé.
Autorská citace #34
10.11.2021 11:51 - pilchowski
Aktuální číslo prodejů je podle mě velmi slušný (já objednal už dávno).
Autorská citace #35
10.11.2021 12:00 - Aegnor
Shako píše:
A) Veřejně se přiznáváš k diablérii? :D

Ah, ano, máš pravdu ... no kamarád kamaráda někoho diablerizoval ... :D

pilchowski: asi mi uniká nějaký kontext. :-)
Autorská citace #36
10.11.2021 15:04 - sirien
Aegnor: amatére.

To když jsem diablerizoval - samozřejmě se svolením starších Camarilly v rámci lovu na odsouzeného zrádce - ...tak musím naprosto potvrdit Tvou ilegální... teda, chci říct, zkušenost kamaráda Tvého kamaráda.
Autorská citace #37
10.11.2021 15:06 - pilchowski
Aegnor píše:
pilchowski: asi mi uniká nějaký kontext. :-)

omg to mělo bejt sem #sorry za offtopic
Autorská citace #38
10.11.2021 17:30 - Aegnor
pilchowski: v pohodě, já si jenom nebyl jistej, zda nám do diskuze nepřispěl Malkavian nějakým moudrem tak hlubokým, že jsem ho jako blbý Gangrel nepochopil. :-)
Autorská citace #39
3.12.2021 12:09 - Aegnor
Diablerie píše:
pokud uspěje, tak za každý bod rozdílu získá 5 bodů zkušenosti, které může utratit na zvýšení své Síly krve (až do úrovně oběti) nebo disciplín, které oběť znala.

Správně má být za každý úspěch. V příručce je:
Píše:
They must then roll a contest of Humanity + their own Blood Potency vs. the victim’s Resolve + Blood Potency. Every success gives the diablerist 5 experience points to immediately spend on increasing Blood Potency (to a maximum up to the victim’s Blood Potency) or on disciplines known by the victim

Kdyby šlo o rozdíl, tak je tam napsáno margin of success.
Autorská citace #40
3.12.2021 12:15 - sirien
Opposite roll, protivník škrtá Tvoje úspěchy.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.073886871337891 secREMOTE_IP: 3.233.242.216