Pravidla

Autorská citace #21
10.6.2018 21:34 - Šaman
Lurker píše:

Ok, rogue je velmi flexibilní, ale celkově bych všechny jeho skilly hodnotil jako věci praktické a získané zkušeností.
Zatímco ten popsaný lékař je akademik. To mi k rogue classe vůbec nesedí.
(Což nic neznamená, jen jsem vám to chtěl říct:)
Autorská citace #22
10.6.2018 23:41 - LokiB
Lurker píše:
Hrál jsem rogue zálesáka, kterej by se ve městě cítil nesvůj . Teď hraju rogue jako gentlemana z lepší společnosti.


A předpokládám, že ten gentleman z lepší společnosti má dobré anatomické znalosti ženského poprsí, případně i genitálií, že?
Asi by z něj byl dobrý porodník. LOL
Autorská citace #23
10.6.2018 23:47 - Boldrick
Abych jen nekritizoval. Je vidět, že jsi s tím měl spoustu práce, tak zkusím hodit své návrhy, tak jak by se to mě líbilo - z čehož vyplývá, že to nemusíš vůbec brát v potaz a možná to bude hloupé, ale napíšu to :-)

Vyjádřím se jen k tomu co bych udělal jinak.
Nevadila by mi medicína cca 17. stol. ostatně je to fantsy

Rovnání kostí - určitě, ale to omezení četnosti by asi nemuselo být. Ostatně když někomu srovnáš kost tak je stejně nepoužitelnej. Smysl to má pro funkčnost v budoucnu.

Medicínská hatmatilka - asi bych tomu dal jiný název. Záleží na světě, ale toto jednání je pro lékaře naprosto zapovězeno. Ale zlá postava to asi dělat bude, ale proč by zlá postava byla lékař?

Bylinkářství - pod to bych dal výrobu čajů a mastí, které uleví při nachlazení. Můžou přidat něco málo životů

Analgetická mast - to bych dal pod např. Výrobu léků. A pak bys mohl vyrábět analgetické a jedovaté masti a spoustu dalšího a nemusela by to být jen tato jedna.

Transfúze - viz. dříve

Polní chirurg - tohle podle mě nemá s medicínou nic

Tuhý kořínek - v reálu tě to postupně ničí, ale tohle je fantasy, tak asi může být.

Dnes ne - to je magie

RANHOJIČ
Chirurgická přesnost - tohle nemá s medicínou nic moc, to zvládne každej vrahoun, jak tu už zaznělo.

Zavrženíhodné umění - tohle je magie, a to podle mě dost vysoká. Transplantace končetin nezvládáme dneska.

Pouštění žilou - no, ono se pouštělo žilou hlavně kvůli psychickým poruchám, na ty to mělo zklidňující účinek, aby ne, že. Všechna fyzická poškození to zhorší nebo nic neudělá, ale ztráta žt je dobře.

Ono to žije - opět vysoká magie, ale ve světě s nekromancií to může být zajímavá alternativa k výrobě neutrálních nemrtvých.

MASTIČKÁŘ
Alchymie - což je forma magie. Jen bych nedával konkrétní přípravky do povolání, ale sepsal je jinam.

Miasma - proč to nedat pod alchymii?

Naočkování - viz. Tuhý kořínek

Všelék - opět vysoká magie

Můj návrh:
RANHOJIČ Léčba zranění - tam by mohlo být obsaženo to šití, desinfekce a nějaký ani ne drahý materiál. Pak už je to o zručnosti, nic víc to nepotřebuje. vyléčení většího množství žt.

Chirurgie - proč transfuzi, intubaci a tracheotomii znali už staří egypťané a úspěšně to prováděli. Dále punkce močového měchýře a dokonce Císařský řez, ale při tom 90% rodiček zařvalo. Zde by mohlo být rovnání kostí a jejich opravy kovovými destičkami. Nicméně tu máš zajímavou postavu do temného světa, která bude pomáhat lidem.

Oživení mrtvých - resuscitace, to není sice stará medicína, ale drobná úlitba profesi, kdy by zručný lékař mohl zachránit další desítky vojáků po bitvě. Tady, krátce mrtvý (který není mrtvý, ale to ostatní nepoznají) by se dal oživit.

Výroba léků - právě to laudanum, ale samozřejmě spoustu středověkých a fantasy odvarů, mastí a lektvarů. S postihem, bez to bude mít mastičkář.

MASTIČKÁŘ Bylinkářství - viz výše
Výroba léků - bez postihu
Výroba jedů
Alchymie
Léčba zranění - s postihem

Tak, a je to :-)
Autorská citace #24
11.6.2018 08:23 - Tarfill
Celkově to má zajímavou myšlenku a vzhledově je to zpracovaný skvěle, akorát si to taky nedokážu představit jako regulérního člena skupinky. A zarazil mě taky fakt, že je tam poměrně častokrát "zvýšení hodnot vlastností." To připadá časté jen mě, že to tady moc nezaznělo?
Autorská citace #25
11.6.2018 10:55 - sirien
Boldrick píše:
Ale zlá postava to asi dělat bude, ale proč by zlá postava byla lékař?

Mengele. Shiró Ishii. David Rath.

Já bych ty lékaře zas nijak moc neglorifikoval, zejména ne z nějakého etického hlediska. Nemálo z nich beztak skončilo na medině jen protože a) je k tomu dotlačili rodiče, b) bejt doktor je cool high status věc, c) netušili co dělaj a když si to uvědomili tak už bylo minimálně dojmově moc pozdě (nejspíš někdy ve třeťáku...) Ale to jen tak stranou věci.

Boldrick píše:
Záleží na světě, ale toto jednání je pro lékaře naprosto zapovězeno.

well... well. A další mnohé podobné. Ty absolutní zápovědi mají tendenci být v reálném světě dost relativní :)



Já bych teda rád zopakoval, že to poslední co bych od DnD lékaře očekával je nějaké zrcadlení reálné historické medicíny a naprosto nechápu, kde se tahle myšlenka vzala, protože odtrženost DnD od nějaké snahy o realitu je velmi dobře známá a DnD se s ní nijak netají.

Na nějaké "rovnání kostí pomáhá až do budoucna" a "krevní transfuze jsou použitelné až od 19. století" a podobné nesmysly se v DnD s jeho hit dices se kterými se člověk vyspí ze smrtelného stavu do růžova přes jednu klidnou noc (doslova) fakt nehraje.


Osobně musim říct že se mi ta myšlenka doktora jako primárně non-magic classy líbí, mimo jiné i kvůli tomu že mi přijde že těch primárně non-magic class je v DnD smutně (a zbytečně) málo.

Že někde pocestě doktor v DnD získá nějaké magií zavánějící schopnosti mě asi nějak netrápí, protože úplně stejně je má i Rogue a Fighter. A technicky pro mě za mě může mít doktor klidně i half-magic subclassu.

Technicky mi to přijde jako velmi hezká non-magic protiváha klerikovi v roli healera a jak tu už někdo uvedl tak to má i zajímavé settingové story hooks.

Podle mě to je super nástřel a rozhodně stojí za další snahu a klidně z toho udělat fakt vyvážený povolání vůči klerikům atp. Že bude mít někde na 13+ levelu nějaký kvasi-magický schopnosti - a co jako? Je to DnD. Pokud chcete hrát přízemní fantasy, tak vůbec nechápu co si dovolujete číst cokoliv co je určené od 6. úrovně vejš.
Autorská citace #26
11.6.2018 11:52 - Maelik
Tarfill píše:
zarazil mě taky fakt, že je tam poměrně častokrát "zvýšení hodnot vlastností."


Pokud jsem se nepřepočítal, zvýšení hodnot vlastností je tam 6, což je trochu víc než má většina povolání, ale stále méně než má bojovník, který těch zvýšení má 7.

Boldrick píše:
Medicínská hatmatilka - asi bych tomu dal jiný název.


Pracovní název byl "Odborný lékařský pindy" (Lotrando a Zubejda, kdo by si nevzpoměl), jenže to bylo za a) moc dlouhé a za b) by to hodilo celé povolání do sekce nevážných. Tohle je to nejlepší k čemu jsem se dopracoval, takže pokud máš lepší název, klidně ho tam dosadím v dalším updatu.

Boldrick píše:
Alchymie - což je forma magie.

Záleží na úhlu pohledu. Inzulin, nebo Penicilin mají pro běžného kvasi-středověkého vidláka jasně magický účinek, a ten, kdo tyto prostředky vyrábí je alchymista, neboť přeměňuje vnitřnosti, případně plísně na léčiva. Transmutace pomocí alchymistické aparatury jak vyšitá. To, že pro někoho z našeho světa a věku je to nemagická farmacie je věc druhá.

Boldrick píše:
proč to nedat pod alchymii?


Když už, tak bych dráždivé výpary zahrnul pod miasma a nechal to rozdělené tématicky: alchymie coby lektvary, miasma coby plynové zbraně.

Boldrick píše:
RANHOJIČ Léčba zranění - tam by mohlo být obsaženo to šití, desinfekce a nějaký ani ne drahý materiál. Pak už je to o zručnosti, nic víc to nepotřebuje. vyléčení většího množství žt.

Chirurgie - proč transfuzi, intubaci a tracheotomii znali už staří egypťané a úspěšně to prováděli. Dále punkce močového měchýře a dokonce Císařský řez, ale při tom 90% rodiček zařvalo. Zde by mohlo být rovnání kostí a jejich opravy kovovými destičkami. Nicméně tu máš zajímavou postavu do temného světa, která bude pomáhat lidem.

Oživení mrtvých - resuscitace, to není sice stará medicína, ale drobná úlitba profesi, kdy by zručný lékař mohl zachránit další desítky vojáků po bitvě. Tady, krátce mrtvý (který není mrtvý, ale to ostatní nepoznají) by se dal oživit.

Výroba léků - právě to laudanum, ale samozřejmě spoustu středověkých a fantasy odvarů, mastí a lektvarů. S postihem, bez to bude mít mastičkář.

MASTIČKÁŘ Bylinkářství - viz výše
Výroba léků - bez postihu
Výroba jedů
Alchymie
Léčba zranění - s postihem


Takhle nějak vypadal můj výchozí papír. Jenže pak bylo potřeba jednotlivé myšlenky rozepsat a skončil jsem tam kde jsem skončil.
Pokud se jedná o resuscitaci, ta je tak nějak obsažena v "Dnes ne" (pracovně "Odmítnutí smrti")
Pokud jde o výrobu léků: Prostě jsem nebyl s to vymyslet dost různých lektvarů a léčiv. Takže to dopadlo tak jak to dopadlo. Vypsané je prostě to, co je postava schopná připravit za pochodu bez pořádné alchymistické laboratoře.
Bylinné čaje jsou nejen čaj proti nachlazení, ale spadá tam i přípravek proti vyrážce, horečce, atd.
S postihy je potíž v tom, že jsou proti 5e, v jejíž základech je, že (nepočítáme-li úvodní naházenéí statistik) postava může mít k něčemu bonus, ale ne postih. Maximálně ten bonus nemá vůbec.
Autorská citace #27
11.6.2018 12:53 - LokiB
Maelik píše:
Pracovní název byl "Odborný lékařský pindy" (Lotrando a Zubejda, kdo by si nevzpoměl), jenže to bylo za a) moc dlouhé a za b) by to hodilo celé povolání do sekce nevážných. Tohle je to nejlepší k čemu jsem se dopracoval, takže pokud máš lepší název, klidně ho tam dosadím v dalším updatu.


Jestli ti jde o slovo, použij "mluva". Jako je Drakomluva
Jestli ti jde o cool abilitu, tak to nazvi "Sdělení diagnózy" ... což je přesně to, co to vlastně dělá, i když je ta diagnóza falešná :)

Boldrick píše:
Pouštění žilou - no, ono se pouštělo žilou hlavně kvůli psychickým poruchám

Asi jak kdy a jak jde ... ale používali to na "diagnostikovaný přetlak" (aka vysoký tlak). Naopak co jsem já měl dřív zdroje, tak pro psychické poruchy to nebyla většina. Léčili, nebo spíš snažili se tím léčit mnohé běžné zdravotní komplikace a neduhy.
Autorská citace #28
11.6.2018 13:02 - sirien
Maelik píše:
Pokud jde o výrobu léků: Prostě jsem nebyl s to vymyslet dost různých lektvarů a léčiv. Takže to dopadlo tak jak to dopadlo. Vypsané je prostě to, co je postava schopná připravit za pochodu bez pořádné alchymistické laboratoře.

Mrkni se na Lovce čarodějnic (Witchhunter, Vin Diesel, překládali sme to tu se ShadoWWWem kdysi), jedna ta subclassa jede na Geraltovskejch lektvarech, myslim že zrovna s touhle classou Lékař by se to suprově doplňovalo.
Autorská citace #29
11.6.2018 15:14 - Maelik
sirien píše:
edna ta subclassa jede na Geraltovskejch lektvarech, myslim že zrovna s touhle classou Lékař by se to suprově doplňovalo.


Však já už po těch lektvarech pokukoval. Jenže s nimi mám drobný problém: většina z nich přidává odolnost vůči nějakému typu zranění, což mi prostě ke konceptu apatykáře nesedí. Ten zbytek je částečně zahrnutý, a to co není..si ještě jednou nechám projít hlavou.
Autorská citace #30
11.6.2018 16:12 - sirien
Tak nevim, bych čekal nějaký třeba adrenalin shoty (temporary HPčka nebo nějakej kick když se dostanu na nulu atp.) (samozřejmě bych tomu v DnD neřikal adrenalin...) - ono těch lékařských cool věcí a akcí by se našlo určitě víc :)

Nějaký rajský plyny a jiný omamný látky (opium bylo považovaný za lék dost dlouho..) pro nebojový situace...
Autorská citace #31
11.6.2018 16:55 - Lurker
LokiB píše:
A předpokládám, že ten gentleman z lepší společnosti má dobré anatomické znalosti ženského poprsí, případně i genitálií, že?
Asi by z něj byl dobrý porodník. LOL

Doufám že, brkneš malíčkem o almaru a šlápneš na lego, debile.

[omlouvám se sirienovi, že mu přidělávám práci. Špatně snáším, když se mi někdo vysmívá.]
Autorská citace #32
11.6.2018 17:36 - sirien
Děti vyřikejte si všechno další/ostatní v PMkách, jo?


EDIT: Lurker přihlášení by Tě nezabilo. Každopádně když neni relevantní posílat Ti PMku: možná bys měl příště zvážit možnost, že Lokiho něco pobavilo obecně v rámci nějaké asociace a prostě to jen vypíchnul, místo toho, abys hned skákal k paranoidnímu závěru, že se vysmívá Tobě.

Ono obecně je lepší ve zploštěné textové komunikaci na internetu lidem nepřisuzovat motivy či postoje, nebo alespoň ne negativní.

Kdybys náhodou došel k závěru, že si možná napsal víc než si chtěl a začal si litovat toho žes nebyl přihlášenej abys to mohl zpětně smazat, tak dej vědět a já to smažu za Tebe.
Autorská citace #33
16.6.2018 09:43 - Maelik
Update lékaře nahozen! Nyní s o 100% více laudana!
Autorská citace #34
16.6.2018 11:14 - Log 1=0
Hm, k čemu je teď dobré zavrženíhodné umění (krom situací, kdy někdo fakt potřebuje tu transplantaci)?
Autorská citace #35
16.6.2018 15:01 - Maelik
Log 1=0 píše:
Hm, k čemu je teď dobré zavrženíhodné umění (krom situací, kdy někdo fakt potřebuje tu transplantaci)?


Mohl bys to rozvést? Protože, alespoň já mám dojem, že se na funkčnosti nic nezměnilo. Ani si nejsem vědom toho, že by něco z toho co jsem přidal nějak narušilo funkci téhle schopnosti.

Pokud se jedná o funkčnost schopnosti jako takové, v zásadě máš víceméně volnou ruku k tomu, abys libovolné postavě přidal libovolnou rasovou schopnost. Chceš sílu orka? Dobře, předěláme ti primární ruku na orčí. Chceš lepší oči? Chyť si elfa, vydloubnem mu oči a dáme je tobě (poté co ti vydloubnem tvoje oči).
Autorská citace #36
16.6.2018 15:30 - Log 1=0
Já to tak nějak tušil, ale v tom textu to není, a myslím, že tady by neškodilo být explicitní.
"Výměnou jednoho orgánu získá příjemce jeden odpovídající rys dárce, nebo vymění jednu ze svých statistik za statistiku dárce."
Navíc by to bylo víc nápomocné vzhledem k "Ono to žije"

Mimochodem, v Pouštění žilou ti vypadlo slovo. Tedy pokud chápu správně, že má ten stav léčit, a ne způsobovat.
Autorská citace #37
16.6.2018 19:24 - Boldrick
No, výhrady bych měl stále, ale je to o dost lepčejší
:-)
Autorská citace #38
16.6.2018 20:48 - Maelik
Log 1=0 píše:
Mimochodem, v Pouštění žilou ti vypadlo slovo. Tedy pokud chápu správně, že má ten stav léčit, a ne způsobovat.


Chápeš to správně, dík za upozornění.

Log 1=0 píše:
Já to tak nějak tušil, ale v tom textu to není, a myslím, že tady by neškodilo být explicitní.
"Výměnou jednoho orgánu získá příjemce jeden odpovídající rys dárce, nebo vymění jednu ze svých statistik za statistiku dárce."


Zkusím to nějak zapracovat.
Autorská citace #39
27.6.2018 18:11 - sirien
Nahrál jsem novou verzi (1.6.1)
Autorská citace #40
21.6.2020 00:10 - Maelik
Měl jsem čas, tak jsem se vrátil k tomuhle projektu, a překopal jej do něčeho snad zajímavějšího a hlavně hratelnějšího, než byla ta předchozí verze. A přirozeně jsem tuto novou verzi nahrál.

Takže, dámy a pánové.. verze 2.0 je zde.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1015830039978 secREMOTE_IP: 23.20.220.59