Pravidla

Autorská citace #1
9.6.2018 10:24 - ShadoWWW
Hustý, to povolání vypadá fakt dobře. Dost dobrá alternativa ke klerikovi, zvlášť v méně magických světech.
Autorská citace #2
9.6.2018 11:45 - Log 1=0
Já budu trochu méně nadšený.
Tohle je settingové povolání. Ve forgottenkách vedle ultramocných mágů a kleriků, se supermanskými válečníky a tuláky, by tenhle lékař fungoval jen jako low-level NPC. Ale živě si dovedu představit drsnější hack, bez keriků, hodně oslabenými mágy a vlastně i bojovníky a tuláky, prostě takové Adventures in Some-Hardcore-Lowmagic-World, kde by byl nejen platný, ale i oblíbený.
Z tohoto hlediska nemá cenu rozebírat, že jsou klasická DnD povolání výrazně silnější, že je bolestně závislý na spotřebovávané výbavě, nebo že se může v boji octnout v situaci, kdy nemůže dělat nic lepšího než útočit jednoduchou zbraní. Drsné nastavení pravidel, které učiní boje kratší a nebezpečnější (tudíž méně časté), to může vykompenzovat.
Tohle je OK, ale možná by tyhle informace měly být v úvodu místo hlášky o zbytečné omáčce.
Ale pár věcí jsou prostě chyby, byť nepříliš výrazné:
Krevní transfůze: Neměl by utrpět zranění při neúspěchu? Systémově to dává větší smysl.
Polní chirurg: Nerozumím té části s útokem.
To je za mě asi všecko.
Autorská citace #3
9.6.2018 12:20 - Maelik
ShadoWWW píše:
Hustý, to povolání vypadá fakt dobře. Dost dobrá alternativa ke klerikovi, zvlášť v méně magických světech.


Díky.


Log 1=0 píše:
Krevní transfůze: Neměl by utrpět zranění při neúspěchu?


Ne. Při úspěchu hodu na Odolnost zafunguje imunitní systém a rozpozná cizí krev, tudíž je z toho komplikace. Při neúspěchu tělo krev přijme. Jinými slovy, snažil jsem se tam nějak vpasovat krevní skupiny s tím, že čím pokročilejší lékař, tím snáze vytipuje vhodného dárce. čím vyšší hodnota Kvalifikace, tím větší šance na přijmutí.
Psát tam, že SO přijmutí krve je inverzní vůči SO kvalifikace mi přišlo zbytečně komplikované.

Log 1=0 píše:
Polní chirurg: Nerozumím té části s útokem.


V zásadě to znamená, že to zvolené postavě přidá jeden útok navíc, nehledě na to kolik jich už může provést. Tj. pokud postava X může za kolo standartně provést až 3 útoky, můžeš X umožnit provést toto kolo až 4 útoky, za předpokladu, že ty svou akci využiješ k obnově životů někoho jiného.
Autorská citace #4
9.6.2018 13:15 - Log 1=0
Krevní transfůze:
Hezký nápad, a nestandartní užití ZH. A právě proto to bude některé hráče mást (jediné místo, kde házíš hod, ve kterém nechceš uspět).
Spíš bych dal něco jako že si lékař hodí na ověření lékařství se SO 10+Oprava odolnosti cíle. Pokud je to málo, přidej k SO ZB cíle. Ono je to vlastně jedno, pokud ta transfůze netrvá jedno dvě kola, je to podobné, jako by při těch hodech kostkou životů padlo víc/míň a jde spíš o ten pocit.
Polní chirurg:
I když vím, co to má říkat, tak to v tom textu v tom PDF nevidím, sorry. Možná jsem jen já natvrdlý, ale možná by stálo za to to předělat.
Autorská citace #5
9.6.2018 14:57 - Maelik
Log 1=0 píše:
I když vím, co to má říkat, tak to v tom textu v tom PDF nevidím, sorry. Možná jsem jen já natvrdlý, ale možná by stálo za to to předělat.


Asi by to chtělo předělat. Co něco v zhruba tomhle znění:

Píše:
Kromě toho, kdykoliv použiješ svou akci k obnovení životů tvora, můžeš požádat jednoho ze svých spojenců o ochranu během ošetřování. Takto zvolený ochránce může, až do tvého dalšího tahu, provést jeden útok zbraní jako reakci, která proběhne v okamžiku, když na tebe někdo zaútočí.


Stále je to trochu vachrlaté a trochu by to změnilo tu schopnost jako takovou, ale je to asi trochu pochopitelnější. Snad.

Návrhy jsou vítány.

Log 1=0 píše:
Spíš bych dal něco jako že si lékař hodí na ověření lékařství se SO 10+Oprava odolnosti cíle. Pokud je to málo, přidej k SO ZB cíle.


Problém není v tom, že 10+ oprava Odolnosti by bylo málo, problém je v tom, že to je moc :-) Kouzlo inverzní hodnoty je v tom, že naděje na vyhnutí se negativům je poměrně velká a zvětšuje se s tím, čím jsi máš vyšší level. 10+Odolnost+ZB by výrazně snížili naději na úspěch transfuze.

Samozřejmě by se dalo taky dát, že cíl si hodí na Odolnost, SO hodu=25-SO Kvalifikace. Teoreticky je to to samé, úspěch v hodu = úspěch, ale zavádí to vzoreček navíc.
Autorská citace #6
9.6.2018 16:14 - Log 1=0
Původně 35% +-Opravy.
Podle mě 45% +-Opravy.
Vzhledem k malému efektu mi to nepřipadá jako tak fatální rozdíl.
Když dáš do SO místo 10 5, bude to 25% +-Opravy. Trochu méně harmonicky to zapadne do systému, ale bude to ještě vzácnější.
A pokud bys trval na 35% +-Opravy, tak dej do výpočtu SO 7. Je to divné číslo, ale zvyknu si na něj spíš než na "podhazování".
Autorská citace #7
9.6.2018 19:45 - Boldrick
Když zavřu obě oči, tak může být, ale co je podle mě opravdu mimo jsou ty transfuze. Bez magie naprosto mimo jakoukoliv realitu. I většina ostatních schopností se mi hodně špatně představuje bez magie, ale jak říkám bez očí snad.
Ale ty transfuze fakt nedávám, tohle není středověkej doktor.
Já bych si tam představoval třeba pijavice, laudanum, rychlé amputace, oprava kostí kovovými náhrdami, apod.
Autorská citace #8
10.6.2018 00:32 - Šaman
Náhodou, u nás, v low magic světě, jsme už transfůzi měli. Provedl to jeden z nejlepších a velmi kvalitně vystudovaný lékař a dokonce uměl provést i test snášenlivosti krve (smíchal obě krve ve zkumavce a přidal pár kapek nějaké alchymistické směsi a buď to zčernalo - špatně, nebo zůstalo červené - možno předávat).
Je to ale high-level schopnost, to je jasné.
Autorská citace #9
10.6.2018 09:36 - Boldrick
Ten lékař, tak jak je teď, je magická postava, alespoň mě se tak jeví. Bez magie to co umí nedá, a to včetně transfuzí. Kdyby uměl vše tohle bez magie, pak by mi svět DnD nedával smysl. Ale samozřejmě do vlastních settingů to problém nebude.
Autorská citace #10
10.6.2018 11:59 - Maelik
Boldrick píše:
Ale ty transfuze fakt nedávám, tohle není středověkej doktor.


Transuze nejsou zas tak moderní vynález. Provádí se od 17. století, byť chvíli trvalo, než se přišlo na krevní skupiny. Laudanum je sice už z 16.století a známým a rozšířeným prostředkem se stalo až v století sedmnáctém.

Boldrick píše:
Já bych si tam představoval třeba pijavice, laudanum, rychlé amputace, oprava kostí kovovými náhrdami,


Na skladě mám pouštění žilou, masti, bylinné čaje, odvary, i to rovnání kostí tam je, byť tedy spíš ve významu vrácení kloubů na své místo, bylinné čaje a odvary. Takže to celkem odpovídá, ne?

Boldrick píše:
Ten lékař, tak jak je teď, je magická postava, alespoň mě se tak jeví. Bez magie to co umí nedá, a to včetně transfuzí.


Je nemagický tak moc jak to u DnD 5e jde. Jedno z nejikoničtějších nemagických povolání je například Barbar, a i tomu se stačí pouze rozčílit aby byl najednou mnohem silnější a odolnější, o věštění hrozícího nebezpeční nemluvě. Tulák, i bez magického výcviku od 12. úrovně vidí i bez očí a slyší i bez uší, což těžko nepovažovat za alespoň trochu magickou schopnost. Asi by se našly i lepší příklady.

Boldrick píše:
Kdyby uměl vše tohle bez magie, pak by mi svět DnD nedával smysl.


V čem konkrétně? Proč by měl svět ve kterém někdo může jen tím, že se dožere získat neprůstřelnou kůži, že draci jsou zhruba stejně častí jako holubi a pohřeb je stále populární záležitost, navzdory tomu, že se světem toulají nekromanti...proč by takový svět měl přestat dávat smysl jen proto, že někdo dokáže ošetřit rány bez sesílání kouzel?
Autorská citace #11
10.6.2018 12:40 - wlkeR
Imo by teoreticky šel udělat lékař jako pod-obor tuláka, když už tam je assassin a detektiv...

Materiál jsem prošel, začátek vypadal slibně, ale už hatmatilka se mi celkem šprajcla v představě a od transfůze dál jsem to odepsal jako povolání, co zkrátka není pro mě.
Autorská citace #12
10.6.2018 13:04 - Lurker
Maelik píše:
Jedno z nejikoničtějších nemagických povolání je například Barbar,

Barbar má JEDNU JEDINOU nemagickou subclassu z pěti.

(Dobře, dvě ze šesti, pokud budeme počítat Battleragera ze SCAGu, ale IMHO je důvod, proč Battlerager není i v Xanatharovi.)

wlkeR píše:
Imo by teoreticky šel udělat lékař jako pod-obor tuláka, když už tam je assassin a detektiv...

Tohle by mi osobně přišlo zajímavější řešení (alespoň z herního hlediska). Sneak Attack perfektně odráží znalost anatomie a schopnost bodnout do toho správnýho místa.
Autorská citace #13
10.6.2018 13:20 - sirien
Boldrick píše:
Ten lékař, tak jak je teď, je magická postava, alespoň mě se tak jeví. Bez magie to co umí nedá, a to včetně transfuzí. Kdyby uměl vše tohle bez magie, pak by mi svět DnD nedával smysl.

Tohle... je totálně nesmyslná perspektiva.

Je to dokonale totéž jako kdyby si železný šermíři stěžovali že Fighter (s nemagickou subclassou) v DnD je magická postava, protože srsly.

Je to úplně totéž jako Jim Butcherův injoke v Dresden Files když si Harry Dresden při hraní DnDčka stěžuje, že magie v DnD je nerealistická (čímž dovádí k šílenství celou partu vlkodlaků, s nimiž to DnDčko pravidelně hraje).
Autorská citace #14
10.6.2018 17:19 - LokiB
Lurker píše:
Tohle by mi osobně přišlo zajímavější řešení (alespoň z herního hlediska). Sneak Attack perfektně odráží znalost anatomie a schopnost bodnout do toho správnýho místa.


To je dobrej vtip :) třeba schopnost podříznou krk jako prerekvizita pro provádění transfuzí :) znalost anatomie u rogua je dost specifická kromě pokleslé literatury bych ji jako příbuznou s lékařstvím snad ani neuváděl.
Autorská citace #15
10.6.2018 18:01 - Šaman
Jasně, že znalost anatomie se vrahům (ale i válečníkům a hraničářům a klerikům) hodí.
Ale zatímco tulák (zloděj, darebák) má školu života a ulice, lékař a chirurg potřebuje velmi vysoké univerzitní vzdělání (anebo praxi u někoho, kdo ono vzdělání má).

Tohle jsou středověcí lékaři a filosofové (a matematici a historici… tehdy se vědy moc nerozlišovaly, učenec měl znát všechno):
Avicenna z arabského světa. Mimochodem ta postava co u nás prováděla transfůzi byl lékař, vezír a učenec inspirovaný právě Avicennou.
Pléthón z byzanského světa. Pléthón není přímo lékař, ale věnoval se i životosprávě, zdravému způsobu života člověka i národa. Vychází z antických autorů a dožil se ve čtrnáctém století 96 let.
Poslední je z evropského vrcholného středověku, ale článek je jen na fb. Jedná se o zprávu o tom, jak císaři Fridrichu III. úspěšně amputovali nohu napadenou gangrénou. Dokonce tam je zmínka, že mu v jeho věku po operaci nedoporučovali půst, který tou dobou každoročně držel.

Další známý příklad je třeba operace krčních obratlů a čelisti císaře Karla IV., který se vážně zranil, když se inkognito účastnil rytířských turnajů.

To opravdu nejsou žádní mastičkáři, kteří jen pouští žilou a přikládají pijavice. A už vůbec ne vrahové, jejichž znalosti anatomie končí u toho jak se spolehlivě trefit dýkou mezi žebra, nebo první ranou do ledvin…
Autorská citace #16
10.6.2018 19:08 - Boldrick
Maelik píše:
Transuze nejsou zas tak moderní vynález. Provádí se od 17. století, byť chvíli trvalo, než se přišlo na krevní skupiny. Laudanum je sice už z 16.století a známým a rozšířeným prostředkem se stalo až v století sedmnáctém.


Od 17. stol. se začaly provádět pokusy s transfúzí, ale úplně z jiného důvodu než záchrana života u chudokrevného (ať už z jakéhokoliv důvodu). Jejich úspěšnost byla cca 1 ze 4 (samo že kvůli skupinám), který neměl komplikace, a to neznamenalo, že to pomohlo. Protože to moc nevycházelo tak se to opustilo. Ono umřít na nekompatibilitu krve není žádný med. Až v 19. stol. se objevily skupiny a snížil se počet úmrtí na to aby se akceptovali další pokusy a až ve 20. stol. byly objeveny všechny skupiny a TRF se začali podávat léčebně, ve 3O. letech 20. stol.
Takže můj problém s TRF je, že dospěli-li myslitelé, byť fantasy světa, k takovémuto pokroku, tak mi chybí i pokrok v dalších oblastech vědy. Jak správně poznamenáváte, učenci dob minulých byli univerzální myslitelé. Proto se ptám kde je další pokrok: hákovnice arkebuzy, bombardy, moždíře, to jsou všechno věci objevené dávno před TRF.
Při magii mi to nevadí, podle mě magie funguje, aniž by lidé chápali proč.

Ostatní návrhy jsou OK i s tou tvorbou Humunkula :-) což asi zapadá do ostatních postav.

P.S. i když Všelék mi přijde asi taky moc :-)
Autorská citace #17
10.6.2018 19:25 - efram
Boldrick píše:
Proto se ptám kde je další pokrok


kdo říká, že tento pokrok musí jít v ruku v ruce. tak to bylo v naší realitě......
Autorská citace #18
10.6.2018 20:13 - wlkeR
Příručka hráče píše:
Tuláci spoléhají na svou dovednost, nenápadnost a slabá místa svých protivníků, díky nimž získají převahu v kterékoliv situaci. Mají nos na nalezení řešení jakéhokoliv problému. Projevují vynalézavost a všestrannost, které jsou základním kamenem jakékoliv úspěšné družiny dobrodruhů.

Tuláci věnují osvojování různých dovedností stejné úsilí jako zdokonalování svých bojových schopností, což jim dává širokou kvalifikaci, které nedosahuje jen tak někdo. Mnoho tuláků se zaměřuje na nenápadnost a klamání, zatímco jiní si tříbí dovednosti, které jim pomáhají v jeskyním prostředí, jako například šplhání, hledání a zneškodňování pastí či otevírání zámků.


Jako ano, název a základní flavor povolání tomu úplně neodpovídá, ale tulák je 50% skill, 50% boj. Těží z obratných rukou, čtení a znalosti těla, vysoké specializace přesahující rámec "vím něco o tomhle..." Zní jako doktor.

Anyway, jak vůbec vypadá hrdina s touhle classou? Přiznám se, že fantasy filmů/literatury znám žalostně málo, ale shodou okolností jsem si zamiloval knížku, jejíž hlavní hrdina (ehm záporňák ehm) je právě lékař - a sice nikdo jiný než Yawgmoth z románu Thran (asi první story k Magicu, co kdy vyšla).

Setting příběhu je sice čistě teoreticky high magic, ale magie funguje spíš skrz technologii, takže jakoby nebyla. Magičtí léčitelé napraví leccos a lidé jim bezmezně věří, pročež "fyzičtí" lékaři jsou ve vyhnanství mezi barbarskými kmeny. Yawgmoth v té situaci přežívá díky svému umu, charismatu a v neposlední řadě schopnosti se chopit jak příležitosti, tak meče. Typičtější rogunu by člověk pohledal, a přesto jde o lékaře až fanaticky oddaného ideálu vyléčit všechny lidské neduhy (až do bodu, kdy lidi už nejsou lidmi, ale to už si přečtěte sami, doporučuji.)
Autorská citace #19
10.6.2018 21:26 - Šaman
wlkeR píše:
Anyway, jak vůbec vypadá hrdina s touhle classou?

Imho Shani, Rusty (oba ze Zaklínače), Egypťan Sinuhet, doktor Frankenstein. Více fantasy, ale taky víc crazy, jsou Igorové ze Zeměplochy.

Já bych to viděl jako low-magic alternativa cleriků. Pokud se to do daného světa hodí, tak klidně i nějaká rivalita. (Církev nechce aby lékaři prozkoumávali lidské tělo, protože to přísluší jen bohu. Některé kraje mají víc lékařů, jinde zase kleriků.)

Pokud by se to do daného světa hodilo (třeba takový Blade a Underworld), mohl by takový lékař mít i znalosti nelidské anatomie a biochemie. Ovšem spíše na akademické úrovni, než zkušenosti z boje. :) ("Vážený kolego, už jste někdy viděl tak rychlý rozpad krvinek, jako když přijde do kontaktu upírova krev a kapka rtuti?")
Autorská citace #20
10.6.2018 21:29 - Lurker
LokiB píše:
To je dobrej vtip :) třeba schopnost podříznou krk jako prerekvizita pro provádění transfuzí :) znalost anatomie u rogua je dost specifická kromě pokleslé literatury bych ji jako příbuznou s lékařstvím snad ani neuváděl.


Rogue je zrovna jedna z těch úžasně flexibilních class, do kterejch lze nacpat lecjakej archetyp, ne jen pochybnýho kriminálníka co po nocí loupí a podřezává.

Hrál jsem rogue zálesáka, kterej by se ve městě cítil nesvůj . Teď hraju rogue jako gentlemana z lepší společnosti.
Autorská citace #21
10.6.2018 21:34 - Šaman
Lurker píše:

Ok, rogue je velmi flexibilní, ale celkově bych všechny jeho skilly hodnotil jako věci praktické a získané zkušeností.
Zatímco ten popsaný lékař je akademik. To mi k rogue classe vůbec nesedí.
(Což nic neznamená, jen jsem vám to chtěl říct:)
Autorská citace #22
10.6.2018 23:41 - LokiB
Lurker píše:
Hrál jsem rogue zálesáka, kterej by se ve městě cítil nesvůj . Teď hraju rogue jako gentlemana z lepší společnosti.


A předpokládám, že ten gentleman z lepší společnosti má dobré anatomické znalosti ženského poprsí, případně i genitálií, že?
Asi by z něj byl dobrý porodník. LOL
Autorská citace #23
10.6.2018 23:47 - Boldrick
Abych jen nekritizoval. Je vidět, že jsi s tím měl spoustu práce, tak zkusím hodit své návrhy, tak jak by se to mě líbilo - z čehož vyplývá, že to nemusíš vůbec brát v potaz a možná to bude hloupé, ale napíšu to :-)

Vyjádřím se jen k tomu co bych udělal jinak.
Nevadila by mi medicína cca 17. stol. ostatně je to fantsy

Rovnání kostí - určitě, ale to omezení četnosti by asi nemuselo být. Ostatně když někomu srovnáš kost tak je stejně nepoužitelnej. Smysl to má pro funkčnost v budoucnu.

Medicínská hatmatilka - asi bych tomu dal jiný název. Záleží na světě, ale toto jednání je pro lékaře naprosto zapovězeno. Ale zlá postava to asi dělat bude, ale proč by zlá postava byla lékař?

Bylinkářství - pod to bych dal výrobu čajů a mastí, které uleví při nachlazení. Můžou přidat něco málo životů

Analgetická mast - to bych dal pod např. Výrobu léků. A pak bys mohl vyrábět analgetické a jedovaté masti a spoustu dalšího a nemusela by to být jen tato jedna.

Transfúze - viz. dříve

Polní chirurg - tohle podle mě nemá s medicínou nic

Tuhý kořínek - v reálu tě to postupně ničí, ale tohle je fantasy, tak asi může být.

Dnes ne - to je magie

RANHOJIČ
Chirurgická přesnost - tohle nemá s medicínou nic moc, to zvládne každej vrahoun, jak tu už zaznělo.

Zavrženíhodné umění - tohle je magie, a to podle mě dost vysoká. Transplantace končetin nezvládáme dneska.

Pouštění žilou - no, ono se pouštělo žilou hlavně kvůli psychickým poruchám, na ty to mělo zklidňující účinek, aby ne, že. Všechna fyzická poškození to zhorší nebo nic neudělá, ale ztráta žt je dobře.

Ono to žije - opět vysoká magie, ale ve světě s nekromancií to může být zajímavá alternativa k výrobě neutrálních nemrtvých.

MASTIČKÁŘ
Alchymie - což je forma magie. Jen bych nedával konkrétní přípravky do povolání, ale sepsal je jinam.

Miasma - proč to nedat pod alchymii?

Naočkování - viz. Tuhý kořínek

Všelék - opět vysoká magie

Můj návrh:
RANHOJIČ Léčba zranění - tam by mohlo být obsaženo to šití, desinfekce a nějaký ani ne drahý materiál. Pak už je to o zručnosti, nic víc to nepotřebuje. vyléčení většího množství žt.

Chirurgie - proč transfuzi, intubaci a tracheotomii znali už staří egypťané a úspěšně to prováděli. Dále punkce močového měchýře a dokonce Císařský řez, ale při tom 90% rodiček zařvalo. Zde by mohlo být rovnání kostí a jejich opravy kovovými destičkami. Nicméně tu máš zajímavou postavu do temného světa, která bude pomáhat lidem.

Oživení mrtvých - resuscitace, to není sice stará medicína, ale drobná úlitba profesi, kdy by zručný lékař mohl zachránit další desítky vojáků po bitvě. Tady, krátce mrtvý (který není mrtvý, ale to ostatní nepoznají) by se dal oživit.

Výroba léků - právě to laudanum, ale samozřejmě spoustu středověkých a fantasy odvarů, mastí a lektvarů. S postihem, bez to bude mít mastičkář.

MASTIČKÁŘ Bylinkářství - viz výše
Výroba léků - bez postihu
Výroba jedů
Alchymie
Léčba zranění - s postihem

Tak, a je to :-)
Autorská citace #24
11.6.2018 08:23 - Tarfill
Celkově to má zajímavou myšlenku a vzhledově je to zpracovaný skvěle, akorát si to taky nedokážu představit jako regulérního člena skupinky. A zarazil mě taky fakt, že je tam poměrně častokrát "zvýšení hodnot vlastností." To připadá časté jen mě, že to tady moc nezaznělo?
Autorská citace #25
11.6.2018 10:55 - sirien
Boldrick píše:
Ale zlá postava to asi dělat bude, ale proč by zlá postava byla lékař?

Mengele. Shiró Ishii. David Rath.

Já bych ty lékaře zas nijak moc neglorifikoval, zejména ne z nějakého etického hlediska. Nemálo z nich beztak skončilo na medině jen protože a) je k tomu dotlačili rodiče, b) bejt doktor je cool high status věc, c) netušili co dělaj a když si to uvědomili tak už bylo minimálně dojmově moc pozdě (nejspíš někdy ve třeťáku...) Ale to jen tak stranou věci.

Boldrick píše:
Záleží na světě, ale toto jednání je pro lékaře naprosto zapovězeno.

well... well. A další mnohé podobné. Ty absolutní zápovědi mají tendenci být v reálném světě dost relativní :)



Já bych teda rád zopakoval, že to poslední co bych od DnD lékaře očekával je nějaké zrcadlení reálné historické medicíny a naprosto nechápu, kde se tahle myšlenka vzala, protože odtrženost DnD od nějaké snahy o realitu je velmi dobře známá a DnD se s ní nijak netají.

Na nějaké "rovnání kostí pomáhá až do budoucna" a "krevní transfuze jsou použitelné až od 19. století" a podobné nesmysly se v DnD s jeho hit dices se kterými se člověk vyspí ze smrtelného stavu do růžova přes jednu klidnou noc (doslova) fakt nehraje.


Osobně musim říct že se mi ta myšlenka doktora jako primárně non-magic classy líbí, mimo jiné i kvůli tomu že mi přijde že těch primárně non-magic class je v DnD smutně (a zbytečně) málo.

Že někde pocestě doktor v DnD získá nějaké magií zavánějící schopnosti mě asi nějak netrápí, protože úplně stejně je má i Rogue a Fighter. A technicky pro mě za mě může mít doktor klidně i half-magic subclassu.

Technicky mi to přijde jako velmi hezká non-magic protiváha klerikovi v roli healera a jak tu už někdo uvedl tak to má i zajímavé settingové story hooks.

Podle mě to je super nástřel a rozhodně stojí za další snahu a klidně z toho udělat fakt vyvážený povolání vůči klerikům atp. Že bude mít někde na 13+ levelu nějaký kvasi-magický schopnosti - a co jako? Je to DnD. Pokud chcete hrát přízemní fantasy, tak vůbec nechápu co si dovolujete číst cokoliv co je určené od 6. úrovně vejš.
Autorská citace #26
11.6.2018 11:52 - Maelik
Tarfill píše:
zarazil mě taky fakt, že je tam poměrně častokrát "zvýšení hodnot vlastností."


Pokud jsem se nepřepočítal, zvýšení hodnot vlastností je tam 6, což je trochu víc než má většina povolání, ale stále méně než má bojovník, který těch zvýšení má 7.

Boldrick píše:
Medicínská hatmatilka - asi bych tomu dal jiný název.


Pracovní název byl "Odborný lékařský pindy" (Lotrando a Zubejda, kdo by si nevzpoměl), jenže to bylo za a) moc dlouhé a za b) by to hodilo celé povolání do sekce nevážných. Tohle je to nejlepší k čemu jsem se dopracoval, takže pokud máš lepší název, klidně ho tam dosadím v dalším updatu.

Boldrick píše:
Alchymie - což je forma magie.

Záleží na úhlu pohledu. Inzulin, nebo Penicilin mají pro běžného kvasi-středověkého vidláka jasně magický účinek, a ten, kdo tyto prostředky vyrábí je alchymista, neboť přeměňuje vnitřnosti, případně plísně na léčiva. Transmutace pomocí alchymistické aparatury jak vyšitá. To, že pro někoho z našeho světa a věku je to nemagická farmacie je věc druhá.

Boldrick píše:
proč to nedat pod alchymii?


Když už, tak bych dráždivé výpary zahrnul pod miasma a nechal to rozdělené tématicky: alchymie coby lektvary, miasma coby plynové zbraně.

Boldrick píše:
RANHOJIČ Léčba zranění - tam by mohlo být obsaženo to šití, desinfekce a nějaký ani ne drahý materiál. Pak už je to o zručnosti, nic víc to nepotřebuje. vyléčení většího množství žt.

Chirurgie - proč transfuzi, intubaci a tracheotomii znali už staří egypťané a úspěšně to prováděli. Dále punkce močového měchýře a dokonce Císařský řez, ale při tom 90% rodiček zařvalo. Zde by mohlo být rovnání kostí a jejich opravy kovovými destičkami. Nicméně tu máš zajímavou postavu do temného světa, která bude pomáhat lidem.

Oživení mrtvých - resuscitace, to není sice stará medicína, ale drobná úlitba profesi, kdy by zručný lékař mohl zachránit další desítky vojáků po bitvě. Tady, krátce mrtvý (který není mrtvý, ale to ostatní nepoznají) by se dal oživit.

Výroba léků - právě to laudanum, ale samozřejmě spoustu středověkých a fantasy odvarů, mastí a lektvarů. S postihem, bez to bude mít mastičkář.

MASTIČKÁŘ Bylinkářství - viz výše
Výroba léků - bez postihu
Výroba jedů
Alchymie
Léčba zranění - s postihem


Takhle nějak vypadal můj výchozí papír. Jenže pak bylo potřeba jednotlivé myšlenky rozepsat a skončil jsem tam kde jsem skončil.
Pokud se jedná o resuscitaci, ta je tak nějak obsažena v "Dnes ne" (pracovně "Odmítnutí smrti")
Pokud jde o výrobu léků: Prostě jsem nebyl s to vymyslet dost různých lektvarů a léčiv. Takže to dopadlo tak jak to dopadlo. Vypsané je prostě to, co je postava schopná připravit za pochodu bez pořádné alchymistické laboratoře.
Bylinné čaje jsou nejen čaj proti nachlazení, ale spadá tam i přípravek proti vyrážce, horečce, atd.
S postihy je potíž v tom, že jsou proti 5e, v jejíž základech je, že (nepočítáme-li úvodní naházenéí statistik) postava může mít k něčemu bonus, ale ne postih. Maximálně ten bonus nemá vůbec.
Autorská citace #27
11.6.2018 12:53 - LokiB
Maelik píše:
Pracovní název byl "Odborný lékařský pindy" (Lotrando a Zubejda, kdo by si nevzpoměl), jenže to bylo za a) moc dlouhé a za b) by to hodilo celé povolání do sekce nevážných. Tohle je to nejlepší k čemu jsem se dopracoval, takže pokud máš lepší název, klidně ho tam dosadím v dalším updatu.


Jestli ti jde o slovo, použij "mluva". Jako je Drakomluva
Jestli ti jde o cool abilitu, tak to nazvi "Sdělení diagnózy" ... což je přesně to, co to vlastně dělá, i když je ta diagnóza falešná :)

Boldrick píše:
Pouštění žilou - no, ono se pouštělo žilou hlavně kvůli psychickým poruchám

Asi jak kdy a jak jde ... ale používali to na "diagnostikovaný přetlak" (aka vysoký tlak). Naopak co jsem já měl dřív zdroje, tak pro psychické poruchy to nebyla většina. Léčili, nebo spíš snažili se tím léčit mnohé běžné zdravotní komplikace a neduhy.
Autorská citace #28
11.6.2018 13:02 - sirien
Maelik píše:
Pokud jde o výrobu léků: Prostě jsem nebyl s to vymyslet dost různých lektvarů a léčiv. Takže to dopadlo tak jak to dopadlo. Vypsané je prostě to, co je postava schopná připravit za pochodu bez pořádné alchymistické laboratoře.

Mrkni se na Lovce čarodějnic (Witchhunter, Vin Diesel, překládali sme to tu se ShadoWWWem kdysi), jedna ta subclassa jede na Geraltovskejch lektvarech, myslim že zrovna s touhle classou Lékař by se to suprově doplňovalo.
Autorská citace #29
11.6.2018 15:14 - Maelik
sirien píše:
edna ta subclassa jede na Geraltovskejch lektvarech, myslim že zrovna s touhle classou Lékař by se to suprově doplňovalo.


Však já už po těch lektvarech pokukoval. Jenže s nimi mám drobný problém: většina z nich přidává odolnost vůči nějakému typu zranění, což mi prostě ke konceptu apatykáře nesedí. Ten zbytek je částečně zahrnutý, a to co není..si ještě jednou nechám projít hlavou.
Autorská citace #30
11.6.2018 16:12 - sirien
Tak nevim, bych čekal nějaký třeba adrenalin shoty (temporary HPčka nebo nějakej kick když se dostanu na nulu atp.) (samozřejmě bych tomu v DnD neřikal adrenalin...) - ono těch lékařských cool věcí a akcí by se našlo určitě víc :)

Nějaký rajský plyny a jiný omamný látky (opium bylo považovaný za lék dost dlouho..) pro nebojový situace...
Autorská citace #31
11.6.2018 16:55 - Lurker
LokiB píše:
A předpokládám, že ten gentleman z lepší společnosti má dobré anatomické znalosti ženského poprsí, případně i genitálií, že?
Asi by z něj byl dobrý porodník. LOL

Doufám že, brkneš malíčkem o almaru a šlápneš na lego, debile.

[omlouvám se sirienovi, že mu přidělávám práci. Špatně snáším, když se mi někdo vysmívá.]
Autorská citace #32
11.6.2018 17:36 - sirien
Děti vyřikejte si všechno další/ostatní v PMkách, jo?


EDIT: Lurker přihlášení by Tě nezabilo. Každopádně když neni relevantní posílat Ti PMku: možná bys měl příště zvážit možnost, že Lokiho něco pobavilo obecně v rámci nějaké asociace a prostě to jen vypíchnul, místo toho, abys hned skákal k paranoidnímu závěru, že se vysmívá Tobě.

Ono obecně je lepší ve zploštěné textové komunikaci na internetu lidem nepřisuzovat motivy či postoje, nebo alespoň ne negativní.

Kdybys náhodou došel k závěru, že si možná napsal víc než si chtěl a začal si litovat toho žes nebyl přihlášenej abys to mohl zpětně smazat, tak dej vědět a já to smažu za Tebe.
Autorská citace #33
16.6.2018 09:43 - Maelik
Update lékaře nahozen! Nyní s o 100% více laudana!
Autorská citace #34
16.6.2018 11:14 - Log 1=0
Hm, k čemu je teď dobré zavrženíhodné umění (krom situací, kdy někdo fakt potřebuje tu transplantaci)?
Autorská citace #35
16.6.2018 15:01 - Maelik
Log 1=0 píše:
Hm, k čemu je teď dobré zavrženíhodné umění (krom situací, kdy někdo fakt potřebuje tu transplantaci)?


Mohl bys to rozvést? Protože, alespoň já mám dojem, že se na funkčnosti nic nezměnilo. Ani si nejsem vědom toho, že by něco z toho co jsem přidal nějak narušilo funkci téhle schopnosti.

Pokud se jedná o funkčnost schopnosti jako takové, v zásadě máš víceméně volnou ruku k tomu, abys libovolné postavě přidal libovolnou rasovou schopnost. Chceš sílu orka? Dobře, předěláme ti primární ruku na orčí. Chceš lepší oči? Chyť si elfa, vydloubnem mu oči a dáme je tobě (poté co ti vydloubnem tvoje oči).
Autorská citace #36
16.6.2018 15:30 - Log 1=0
Já to tak nějak tušil, ale v tom textu to není, a myslím, že tady by neškodilo být explicitní.
"Výměnou jednoho orgánu získá příjemce jeden odpovídající rys dárce, nebo vymění jednu ze svých statistik za statistiku dárce."
Navíc by to bylo víc nápomocné vzhledem k "Ono to žije"

Mimochodem, v Pouštění žilou ti vypadlo slovo. Tedy pokud chápu správně, že má ten stav léčit, a ne způsobovat.
Autorská citace #37
16.6.2018 19:24 - Boldrick
No, výhrady bych měl stále, ale je to o dost lepčejší
:-)
Autorská citace #38
16.6.2018 20:48 - Maelik
Log 1=0 píše:
Mimochodem, v Pouštění žilou ti vypadlo slovo. Tedy pokud chápu správně, že má ten stav léčit, a ne způsobovat.


Chápeš to správně, dík za upozornění.

Log 1=0 píše:
Já to tak nějak tušil, ale v tom textu to není, a myslím, že tady by neškodilo být explicitní.
"Výměnou jednoho orgánu získá příjemce jeden odpovídající rys dárce, nebo vymění jednu ze svých statistik za statistiku dárce."


Zkusím to nějak zapracovat.
Autorská citace #39
27.6.2018 18:11 - sirien
Nahrál jsem novou verzi (1.6.1)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.21471691131592 secREMOTE_IP: 3.226.243.130