Pravidla

ShadoWWW
14.7.2016 02:35
Autorská citace #1
14.7.2016 02:35 - sirien
Proč Alchymista útočí dvakrát?

Jinak Alchymista je BRUTÁLNÍ promarnění šance dostat do hry "čistou Vancianku" - dát mu víc pozic kouzel dané úrovně, ale s pevnou vazbou na předpřipravené lektvary a směsy a očarované předměty atd. Byl by to můj první hack ihned co by to povolání vstoupilo do hry.

A Nechutné tělo si přímo říká o nějakej chutnej fluffovej drawback :)

Elixír života je nanic... dokud budou alchymisté aspoň trochu příčetní, tak se s tím omezením tvorby nikdy nedostane žádnej "do oběhu", to dost likviduje potenciál na zápletky.


Ale jinak je to dost cool :) Odkud je originál?
Autorská citace #2
14.7.2016 07:40 - ShadoWWW
Začnu od konce.

Originál je z Enworldího patreonového projektu En5sier, který je ale dostupný jen přes subscription.

Tento alchymista je jen "poloviční sesilatel kouzel" oproti třeba kouzelníkovi (méně pozic kouzel, max. kouzla 5. úrovně). To zaujalo dost lidí. Před pár dny vyšla errata (v článku jsou již zapracovaná) plus další rozšíření (vyjdou v dalším mém článku). Zaujalo mě, že mu právě v těch erratech daly druhý útok, čímž ho po mechanické stránce ještě víc přiblížili k hraničáři (také poloviční sesilatel s druhým útokem). Alchymista s Tvůrčí vědou mi dost připomíná hraničáře s oborem Pán zvířat.

En5ier má hráčskou základnu něco přes tisíc hráčů a články prochází schvalovacím procesem EnWorldu, takže otestované ve hře je to asi víc než leckterý článek na DMsGuild. Na En5ideru to bylo dokonce tak populární, že si to vysloužilo i rozšiřující doplněk, co se stává málokdy.
Autorská citace #3
14.7.2016 08:42 - PetrH
docela slušně bych si takto alchymistu dokázal představit v JaD
Autorská citace #4
14.7.2016 08:53 - Arled
Díky za pěkný překlad. Rozhodně by alchymista stál za otestování.

Píše:
Jsi-li například alchymista na 5. úrovni, máš čtyři pozice kouzel 1. úrovně a dvě pozice kouzel 2. úrovně. S Inteligencí 14 může tvůj seznam připravených kouzel obsahovat čtyři kouzla 1. nebo 2. úrovně

Myslím, že těch kouzel by mělo být 7.

A ještě mi trochu uniká pochopení Mistrovské bomby. Tedy přesněji části
Píše:
Bomba také způsobuje zranění, jako by šlo o seslané kouzlo libovolné, až 9. úrovně, bez ohledu na to, jestli kouzla takové úrovně umíš sesílat.


Těším se na případné přeložené doplňky.
Autorská citace #5
14.7.2016 09:47 - LokiB
ShadoWWW: ta rozšíření jsou i další vědy, že? Science of Illumination, Science of Mutation, and Science of Regeneration
+ jsem tam zahlédl možnost sesílání s Inteligency checkem na kontrolu, zda sesílání vyjde dle plánu.

Mě u takovýchto rozšíření prostě mrzí, že v nových pravidlech je to hlavně o tom: dělám to samé (stejná kouzla), ale trochu jinak ... prostě to dřívější "každé povolání je unikátní" mi vyhovovalo víc :/
Autorská citace #6
14.7.2016 11:20 - ShadoWWW
Arled: Dobrý postřeh :), ale příklad je správně. Chyba byla ve formuli, kde je jen polovina úrovně alchymisty (opraveno) - je to jen poloviční sesilatel.

Taky jsem chvíli přemýšlel. Je to tam nejspíš kvůli kouzlu rozptyl kouzla nebo nějaké imunitě/odolání vůči kouzlům nižší úrovně. Čili ač je to jen poloviční sesilatel, mistrovskou bombu může udělat tak, jako by šlo o kouzlo až 9. úrovně.

LokiB: Jo, rozšíření je, jak píšeš, plus nějaká nová, origiální kouzla. I když toto povolání zaštiťuje Patreon a EnWorld, pořád jde o více méně domácí, neoficiální doplněk. Jak doplňky na DMs Guild, tak na En5ider, se snaží kvůli vyváženosti držet v intencích wizardích pravidel. Zpravidla jen Wizardi přichází s úplně originálními prvky (které i oni testují hafo měsíců až let).
Autorská citace #7
14.7.2016 11:33 - Arled
ShadoWWW: Chápu asi co myslíš, ale stále mi to nedává smysl :) Takže vytvoří mistrovskou bombu za slot 5. úrovně s dmg 20k8 (rozděleno na 10k8 bleskové, 10k8 hromové) o které řekne, že je to jako kouzlo 9. úrovně (nebo třeba 7., ale nevím proč by to dělal)?
Autorská citace #8
14.7.2016 11:51 - ShadoWWW
Hmm, máš pravdu, nedává to smysl. Před erraty ta bomba dávala fixní zranění 12k6 (rozdělené na 6k6 a 6k6). Poté, co to v erratech navázaly na sloty, tak ta věta v podstatě ztratila smysl, respektive si myslím, že v erratech zapomněli uvést, že ta věta už neplatí, přesně z toho důvodu, co píšeš. Z článku jsem ji vymazal.
Autorská citace #9
15.7.2016 08:21 - PetrH
docela by me zajimalo, zda by se jeste vesel treti obor alcymie aka rudolf 3, nebo takovy ten vesnicky alchymista, spise vice baba korenarka, levice lektvary, masi. dr. frankie dobry, megaloman s bombama taky, otazkou je , zda to co rikam neni spise v dnd pro pro druidy a pod.
Autorská citace #10
15.7.2016 11:10 - Gurney
Překlad je hezký, není ti udělané úplně špatně, ale pořád si myslím, že zatím nejlepší alchymista je ten od Matta Rotha.
Autorská citace #11
4.10.2018 21:19 - Tomany
Nevím, možná to sem nepatří, ale nevíte jestli někdo nezkusil udělat Alchymistu z Dračího doupěte 1.6. Tohle je určitě povedená práce a já bych to nevymyslel ale alchymista jako takový využíval lekvary a vytvářel očarované předměty ta, si myslím že má 5řada trochu mezeru.
Autorská citace #12
4.10.2018 22:06 - ShadoWWW
Tomany: Je to už rok, co ho Wizardi vydali v rámci betatestovacího materiálu v UA.

Revizi toho testu už slibují pár měsíců v rámci vydaného Ebberonu 5E, co teď nedávno vyšel. Když budeme mít štěstí, tak vyjde už tento měsíc (myslím příští týden). Jestli ale nakonec skutečně vyjde, nebo ho zas o měsíc odloží, se nedá spolehlivě říct. Ani jak bude vypadat.
Autorská citace #13
7.10.2018 19:48 - MirTur
ShadoWWW píše:
Je to už rok, co ho Wizardi vydali v rámci betatestovacího...

Osobně mi to přijde dost nemastné neslané. Další polovičatý kouzelník se schopnostmi, jenž ztrácejí dech na vyšších úrovních. A na trh se dostane střelná zbraň, která strčí většinu ostatních do kapsy...Je to asi tak zajímavé, jako 2/3 povolání v Xanatharovi - jinými slovy nezajímavé.

Gurney píše:
ale pořád si myslím, že zatím nejlepší alchymista je ten od Matta Rotha

Jo, ten je o poznání zajímavější.
Autorská citace #14
7.10.2018 21:21 - efram
zkoušeli jsme artificiera ve hře a musím říct, že tento archetyp se mi fakt nelibi. Je to takové nemastné neslané.....

edit: vlastně kdybych to chtěl nějak krátce shrnout, tak můj dojem je, že do pravidel vůbec nepatří
Autorská citace #15
8.10.2018 23:02 - MirTur
efram píše:
edit: vlastně kdybych to chtěl nějak krátce shrnout, tak můj dojem je, že do pravidel vůbec nepatří

Tak tak. DnD už má v bestiáři bůhví jak dlouho hrochy s bambitkama oblečené jako admirál Nelson co jednou denně vrhnou granát - říká se jim Gifové a zatím jsem neslyšel o tom, že by někdo vzal jejich existenci vážně na vědomí.
Autorská citace #16
8.10.2018 23:06 - ShadoWWW
Gifové jsou v nové příručce Mordenkainen's Tome of Foes. Předpokládá se, že by to mohla být předzvěst Planescapu nebo přinejmenším nějakého dobrodružství, kde se gifové objeví.
Autorská citace #17
8.10.2018 23:15 - LokiB
No vidíte a v Eberronu funguje artificer dobře. Jako není to tolkienovská postava, ale jinak do universa DnD určitě patří.
Je to jedna z těch class, které některým hráčům umožní zahrát si přesně takovou postavu, jakou by chtěli, ale žádné "základní" povolání jim to neumožňuje.
Není ani tak důležité, co dělá ... v DnD od určité edice dělají všechny postavy skoro to samé :), ale jak to dělá. A ten způsob je pro DnD typickej.
Jako mně se třeba DrD alchymista líbil ... ale jinak to byla hrozně hejtovaná classa, protože v mnoha hrách byla buď hrozně slabá, nebo hrozně silná ... což působilo rušivě.

PO všech těch fighterech, roguech, clericích a wizardech je to něco odlišného, co pro někoho hru oživuje.
Autorská citace #18
10.10.2018 11:48 - ShadoWWW
Tak tento měsíc vydali v UA eberronské kouzelné předměty. :-/
Autorská citace #19
10.10.2018 12:01 - LokiB
ShadoWWW: proč :/? jsou špatné?
Autorská citace #20
10.10.2018 12:26 - ShadoWWW
Protože když vyšel Wayfinder's Guide to Eberron, čekal jsem, že tam bude i pro Eberron typický artificer, což měl být vylepšený pokus o alchymistu, který se v UA před rokem moc nepovedl. Ve WGtE ale artificer nebyl. Oficiálně bylo sděleno, že vyjde brzy v UA a do této příručky bude doplněn později.

Pak v UA vyšly rasy pro Ravnicu, což se dá pochopit, že to chtěli ještě rychle otestovat, než to půjde do tisku. Pak vyšly dragonmarky, které byly ale CTRL+C a CTRL+V z WGtE, tedy příručky, kterou jsem si již zaplatil. Bylo to zdůvodněno, že to chtějí otestovat co nejvíce hráči a WGtE pak aktualizují novou verzí, což dává smysl a je to přidaná hodnota pro platící zákazníky.

Teď ale udělali to stejné, že beze změny okopírovali předměty z WGtE do UA. Kdyby vydali artificera v UA před dragonmarkama a pak si jeli kolečko, ve kterém postupně otestují celou WGtE a nakonec tam dají i aktualizovanou verzi artificera, byl bych navýsost spokojený. Teď už několikátý měsíc nedostávám to, co chci, ale dostávám to, za co jsem si už zaplatil, a až nakonec vydají artificera v UA, tak zase budu dlouhé měsíce čekat, než vyjde aktualizovaný ve WGtE. Zkrátka IMHO špatné načasování té koncepce.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.09099292755127 secREMOTE_IP: 44.211.34.178