Tak jsem našel tenhle článek a napadlo mě, že zmíním systém zdrojů magie, který vytvořil jeden můj známý. Upozorňuji, že systém je určený pro LARPy, ale myšlenka za systémem se dá použít i v RPG, poměrně jednoduše.
Základním principem je kontakt s živlem (kouzla rozdělena do sedmi živlů - voda, vzduch, země, oheň, život, smrt, vesmír), který se standartně pohybuje na škále 0-6 (vyjímečně i víc), přičemž +1 ke kontaktu s konkrétním živlem je za dostatek naučených kouzel z daného živlu, další až +2 člověk mohl získat za kvalitní a výrazný kostým* (připomínám - LARPy) a poté až +3 za množství živlu v okolí (např. kontakt s živlem vody - +1 za potok poblíž/mrholení, +2 za slušný déšť/řeku poblíž, +3 když je mág po krk ponořený ve vodě).
Jak se tento kontakt používá? Kouzla jsou rozdělený na úrovně 1/2/3 dle síly a na seslání kouzla je potřeba mít aspoň takový kontakt, jakou má to kouzlo úroveň. Druhé využití kontaktu se živlem je obnovování vykouzlených životů (každé kouzlo postavě sebralo tolik životů, kolik je úroveň toho kouzla, což při základu 6 životů u postavy je docela poznat). vykouzlené životy se v základu obnovovali 1 za hodinu, ale v případě lepšího kontaktu s živlem se tento čas zkracoval (kontakt 1 je mám pocit 1ž/20min, kontakt 2 1ž/10min, kontakt 3 1ž/5min atd...).
Tenhle systém má za následek, že ne vždy je schopen kouzelník seslat všechny svoje kouzla, případně mu trvá dlouho než se vzpamatuje...ale taky občas má k dispozici výborný podmínky pro boj. Ano, trochu nevýhodou může být víc čísel k hlídání ("kolik zdrojů jsem utratil za jaký živel a jak rychle se mi obnoví"). Ale samotná myšlenka "každé místo má pro různé druhy kouzel různou obnovu energie" mi přišla docela zajímavá a nejsem si jistý, jestli se v článku objevila (přiznávám se, že jsem ho trochu proskákal, takže pokud pouze opakuji něco, co už je v článku, tak se omlouvám)