Pravidla

Dalcor
20.8.2011 10:14
Pathfinder vs DnD 3.5
našel jsem docela hezké mechanické porovnání PFRPG a DnD 3.5. Protože nejsem ani v jednom z případů znalec systémů do mrtě, tak neposoudím jak moc je to pravdivé (příklad bardic knowledge bard má, dávám mu +1/2 lvl ke všem znalostem). Vojta by to asi posoudil lépe ale zako přehled by to mělo stačit. Je to také Core Rulebook oproti PHB 3.5E. V zsáadě jde o to že nejsou mrtvé úrovně protože všechna povolání dostali nějaké volitelné class powers
Autorská citace #21
20.8.2011 20:30 - Gurney
Dalcor: Však já DnD 3.5 prakticky nehrál, právě kvůli té složitosti. A nějak nemůžu příjít na jedinou věc, ve které by byl PF jednodušší nebo intuitivnější než SW:SE (a i v té už dnes vidím některé věci, co by se v něm daly vyřešit lépe).
Autorská citace #22
20.8.2011 21:52 - ShadoWWW
Vojtěch: Díky za tipy.

Taky se těším na PF 2. Ale někde jsem četl, že chtějí současný PF podporovat 10 let a pak by měl přijít PF2, což by měl být zcela nově vyvinutý systém, nezávislý na současné OGL.

Tedy pokud dobře počítám, tak PF by měl vyjít v roce 2018, což si ještě skutečně počkáme...
Autorská citace #23
20.8.2011 22:20 - Alnag
Gurney: Nemyslím, že kouzlo Pathfinder tkví v jednoduchosti. Myslím, že to je chybná úvaha, kterou udělali designéři WotC se SAGA a pak se 4e, když se rozhodli zjednodušovat a unifikovat co to šlo. Kouzlo Pathfinderu bych viděl (podobně jako u 3e) v jeho mnohofasetovosti, pestrosti, v system mastery a takových věcech.

ShadoWWW: To o těch deseti letech jsem sice taky četl. Ale myslím, že to prostě budou podporovat tak dlouho, dokud se to bude rentovat. Pokud bude zájem slábnout, vyprodukují novou edici dřív, pokud ne, klidně ji odloží.
Autorská citace #24
20.8.2011 22:36 - Vojtěch
ShadoWWW: Tohle prohlašovali tvůrci sami že by tomu chtěli 7-10 let nechat, jsem zvědav jak to nakonec dopadne.

Alnag: O důvodech obliby PF souhlas :) jednoduchost se objevovala ve spojení se sjednocením mechanismů pro manévry atd., ale ve srovnání s 3.5, nikoli se Sagou, nebo 4E.
Autorská citace #25
21.8.2011 07:53 - Night of Triumphator
Já jsem s PAthfinderem začínal jako se svou první d20 hrou. Chtěl jsem do něj nějak zapojit magický systém z Monte Cook´s World of Darkness, ale přece jen ty hry nemám až tak v malíku. To je asi jediné co mi na PF (a DnD3 , 3.5 ...) vadí - milion kouzel co bych měl jako GM alespoň zhruba znát aby se hra nezasekávala.
Autorská citace #26
21.8.2011 08:15 - Vojtěch
Tohle se ti náhodou do rukou nedostalo? Měla by tam být jakási adaptace magického systému WoD do d20 (nemohu hovořit z vlastní zkušenosti tedy, WoD nehraji a tuhle knihu jsem v rukách neměl, ale ohlasy byly z doslechu celkem pozitivní...).
Autorská citace #27
21.8.2011 10:20 - Dalcor
NoT: Tak jako DM je znát nemusíš. proč by jsi z hlavy měl znát bambilion kouzel. Za prvé hráči znají vlastní kouzla. Za druhé když se připravuješ na hru tak snad víš co mají NPC za kouzla ne?
Autorská citace #28
21.8.2011 10:21 - Alnag
Tak je pravda, že McWoDovské kouzlení má taky něco do sebe, ale nevím jestli bych ho tahal do klasických D&D her.
Autorská citace #29
21.8.2011 11:09 - Vojtěch
Tady je dobré začínat od začátku, takže jako DM máš šanci vědět, co hráči požívají a nejsi pořád překvapován tím, že hráči dělají nějaké vylomeniny, o kterých nevíš, že umí (začátek na desáté úrovni třeba si o něco podobného koleduje) Mě se třeba kouzelník dal na krtkování (create pit), tak občas upravuji střety tak, aby si ostatní měli s čím hrát, i když zrovna někdo dřepí v díře :). jinak souhlas s Dalcorem, že pamatovat si všechno není nutné.
Autorská citace #30
21.8.2011 11:25 - Dalcor
stačí když si to pamatuje hráč a před začátkem hry /kampaně/ novép postavy / lvl tě s tím OoC seznámí. Já u hráčů vždy požaduji aby mi řekli co dělají v Lvl Up. Abych se vyhýbal STEP UP a Death Kiss....
Autorská citace #31
21.8.2011 11:54 - Vojtěch
A zarazil Antagonize hned v rozletu. Tak, tak...
Autorská citace #32
21.8.2011 18:53 - Night of Triumphator
to Vojtěch: ano mluvím o té knize. Chtěl jsem z ní vzít systém magie a dát ho do normální kampaně.

Abych věděl co dát NPC za kouzla tak je musím alespoň zhruba znát. (podle mě) nestačí říst "jo tohle kouzlo má dobrý název tohle mu dám".
Autorská citace #33
21.8.2011 19:05 - Vojtěch
Proto poznáváš kouzla postupně s tím, jak se hra protahuje. Na základní výběr se dá celkem použít soupis kouzel pro povolání (v knize str. 224), kde je v jedné větě popsáno co to zhruba dělá. Když si pak sestavuješ nějaké to střetnutí, tak si domyslíš kde tam asi NPC bude a co budeš chtít, aby dělalo.

Mimo to se ti může hodit pár předpřipravených knih kouzel, prohodit pár kouzel a věcí u již hotových NPC. Jestli máš u ruky net, tak se to hodí dvojnásob, protože ta kouzla už jsou linkovaná na popisy.
Autorská citace #34
21.8.2011 19:43 - Night of Triumphator
Nejvíce by se mi pravděpodobně hodili karty, kde by ty efekty byly popsány. Slyšel jsem, že něco takového existuje, ale nevím pro jakou hru to je (jestli DnD 4e, Pathfinder...).
Když jsem hrál jako hráč tak jsem skutečně používal jen ty jednovětné popisy. Náš GM totiž hrával DnD 3e od dob kdy vyšla, takže znal všechno z hlavy.
Autorská citace #35
21.8.2011 19:59 - Gurney
Ty kouzla jsou přesně příklad, proč bych Pathfinder asi nebyl schopen vést. Obrovskej kotel spellů, každý se zcela specifickým efektem s přesným pravidlovým vymezením, co a jak se může a co už ne, obvykle vytvořeným s ohledem na celkovou vyváženost hry než na základě nějakých obecných pravidel fungování veškeré magie.

Já chápu, že přesně tohle vám, kdo si na Pathfinder potrpíte přijde všechno super (je to vyvážený, vyžaduje to tu system mastery, ...), ale po tom co jsem hrál WoDčkový Mage (nikoli d20) a přečetl asi tak pět dalších systémů, kde byla magie vyřešená mnohem jednodušším a často i volnějším a mnohem méně striktním způsobem, už nemám zájem se biflovat desítky stran textu, jen protože chci mít ve hře jako NPC máge, který plně využívá svoje možnosti.
Autorská citace #36
21.8.2011 20:07 - Vojtěch
Karty jsou pro 4E, ale myslím, že udělat si něco takového by asi nebyl problém.

Většina kouzel se písmem 16 bodů vejde tak akorát na stránku, takže to nacpat do Wordu (prosté Copy/Paste z reference documentu, dokonce to je i celkem krotce formátované) a dát tisknout třeba po šesti stránkách na A4 (jen vychyhtat aby to zůstalo čitelné).

Gurney: Zas tolik vyvážené to není a nabiflované jsem to nikdy neměl. Jedu spíš jako houbař, to co znám používám a když někde vidím něco, co se mi hodí, tak to třeba adoptuji taky.
Autorská citace #37
21.8.2011 20:13 - Dalcor
Ale to ještě neznamená že ty kouzla musíš znát, bosové na 1 úrovni budou znát 3-4 kouzla a pak se to přibližně o 2 za level zvěztšuje.
Pokud hledáš kouzla jako DM, tak je to otázka 5 minut prolistovat tím co jaká postava umí. Případně k tomu použít Perrams Spellbook.
Nebo Pathfinder SRD. Pokud děláš na větších úrovních rovnou tak to může být trochu problém. Kouzla se dělí podle povolání. Není to tak že každý kouzlící tvor musí vybírat z 40 kouzel, ale z 20...
Autorská citace #38
21.8.2011 20:31 - Vojtěch
Mno, hlavně nepodléhat představě, že bys měl mít zaplněné všechny spellsloty něčím užitečným pro střetnutí, utility věci jsou mohou vyplnit prostor a zároveň nedělají z postavy pouze chodící atomovou pumu. Jak dlouho bude souboj trvat? Prakticky to bude docela dlouhé, když stačíš vypálit nějakých patnáct kouzel počítaje i quickened, pak možná něco na únik. Některá kouzla se dají úspěšně zopakovat, nebo si je poupravit metamagií (blesk předělat na kyselinu, aby neměli naši milí resist na všechno atd.).
Autorská citace #39
22.8.2011 09:19 - Blaine
Utility spelly? Myslis takove ty spelly, co boss nikdy nepouzije, protoze na to proste nema dost kol zivota? A proto mely vsechny kouzlici prisery vyssiho lvl plne spell listy (typu - it has spell list of cleric lvl 9). Takze pokud jsi neco na vyssim lvl vytvarel na miste, tak jsi krome otevrenho monstraku se staty monstra potreboval i PHBcko, se spellama, abys vubec vedel co takovyho umi cleric lvl 9? A pa listoval k jednotlivym spellum, abys vubec zjistil, co umi, protoze sis je nepamatoval. Fuck that shit. Seriozne. Jsem rad, ze uz to nikdy nebudu muset Vypravet. Pro me uz to rozhodne neni.
Autorská citace #40
22.8.2011 09:25 - Dalcor
Ja tede nevim, Pathfinder nehraju nijak dlouho, ale s pameti nemam problem.
Hned 3 kouzla ze slotu se vyplacaji na spelly ktere na sebe kazdy rozumny boss kouzli jeste pred bojem a ty si pamatuje kazd. zbyva najit 2 kouzla 5 a 3 kouzla 4 urovne. TO je hrozna prace... Jak rikas k dalsim se nedostane... (I kdyz klerik ktery vydrzi mene jak 4 kola combatu v druzine hracu je lemro DM - Fuck that Shit abych te citoval...

Je to zvast. Poprve hraju na vyssi nez 5 urovni a nikdy jsem nemel problem pripravit NPC.Abych vedel co bude delat co bude umet a tak. Je to o lenosti.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.27042293548584 secREMOTE_IP: 34.239.149.34