Pravidla

Dalcor
20.8.2011 10:14
Pathfinder vs DnD 3.5
našel jsem docela hezké mechanické porovnání PFRPG a DnD 3.5. Protože nejsem ani v jednom z případů znalec systémů do mrtě, tak neposoudím jak moc je to pravdivé (příklad bardic knowledge bard má, dávám mu +1/2 lvl ke všem znalostem). Vojta by to asi posoudil lépe ale zako přehled by to mělo stačit. Je to také Core Rulebook oproti PHB 3.5E. V zsáadě jde o to že nejsou mrtvé úrovně protože všechna povolání dostali nějaké volitelné class powers
Autorská citace #1
20.8.2011 10:30 - Colombo
mám otázku k Pathfinderu. Není tam napsáno, jaké můžu mít maximum skilů na určité úrovni (není to tam explicitně ale dosti zmateně, chápu, že můžu mít maximum ve skillu podle své úrovně? Tedy na prvním lvl jen 1, na druhém už 2 atp...) a kolik stojí zvýšení skillu o jedna, jestli to vždycky stojí jeden bodík nebo zvýšení z jedné na dva stojí 2 bodíky, ze 3 na 4 čtyři bodíky atp.

Taky tam není vůbec napsáno, kolik můžu mít featů.
Autorská citace #2
20.8.2011 10:47 - Dalcor
Kolomobo jedes z fleku jako machr a nebo si ctes GENRATING A CHARACTER.
Prijde mi to dost explicitně.

Max muzes mit ve skillu tolik vlozenych ranku kolikatej mas lvl. Str.15 Generating a Character (jako přehled) a pak v kapitole Skills, kapitola Acquiring Skills, strana 86. Ke Class Skillu si prictes bonus +3. Bonusy nejsou ranky.

Nechapu otazku na featy. Featy dostavas vzdy na urcite urovni, pak mas bonusove featy a pak mas treba featy ktere dostanes z predmetu, nebo z dobre vule DM. Standartne na 1. úrovni mas 1 feat. Maximalni cislo enni omezene.

Core Rulebook Generating Characters píše:
Step 4—Pick Skills and Select Feats: Determine the
number of skill ranks possessed by your character, based on
his class and Intelligence modifier (and any other bonuses,
such as the bonus received by humans). Then spend these
ranks on skills, but remember that you cannot have
more ranks than your level
in any one skill (for a starting
character, this is usually one). After skills, determine how
many feats your character receives, based on his class and
level,
and select them from those presented in Chapter 5.
Použiješ tabulku ze strany 30 Charqacter Advancement and Level Dependant bonus pro vseobecna pravidla a dale tabulku tveho povolani pro featy vychazející z tveho povolaní (jako je třeba Rogue Talents, nebo Fighter Bonus Combat Feat).
Autorská citace #3
20.8.2011 10:55 - Dalcor
Pár pregenerated characters podle plných pravidel
Autorská citace #4
20.8.2011 11:00 - Colombo
ah, já čekal, že to bude napsané v kapitole skills a feats... Danke...
Autorská citace #5
20.8.2011 11:25 - Vojtěch
Tam je to taky :)

Str. 86 - Acquiring Skills píše:
Each level, your character gains a number of skill ranks dependent upon your class plus your Intelligence modifier. Investing a rank in a skill represents a measure of training in that skill. You can never have more ranks in a skill than your total number of Hit Dice. In addition, each class has a number of favored skills, called class skills. It is easier for your character to become more proficient in these skills, as they represent part of his professional training and constant practice. You gain a +3 bonus on all class skills that you put ranks into. If you have more than one class and both grant you a class skill bonus, these bonuses do not stack.


Featy jedou podle té tabulky "Character Advancement" na str. 30. Na každém lichém levelu dostaneš jeden a další pak tam, kde se to píše u rasy, nebo povolání.
Autorská citace #6
20.8.2011 11:26 - Dalcor
Skills jsou v kapitole Skills zopakovné a rozepsané podrobnějí (Acquiring Skills str. 86), pravda je že počet featů je napsaný opravdu jen v Generating Character.
Autorská citace #7
20.8.2011 11:54 - Alnag
Dalcor: To tebou odkazované srovnání je velmi dobré, ale v podstatě bych se přiklonil ke shrnutí:

Saph píše:
It's still very recognisably D&D 3rd-ed, and for every one thing that's changed, there are ten things that have been kept the same.


Mně se líbí, co s tím systémem udělali. Vyřešili řadu problémů, vylepšili spoustu věcí, je to super. Kdyby D&D 3.5e vypadalo jako Pathfinder, myslím, že by lidé méně skřípali zubama při přechodu z 3e na 3.5e. A myslím, že kdybych neznal SAGA resp. 4e, hrál bych Pathfinder velmi nadšeně. A respektuji každého, koho ta hra baví. Mne fakticky bavila osm let a neměl bych problém si ji znovu zahrát. Ale při zvážení alternativ, pro mne osobně je 4e zajímavější. Ale stejně jsem rád, že to Paizo udělalo. Byl to v řadě ohledů velmi dobrý a smělý krok. A i díky nim OGL žije a bude žít!
Autorská citace #8
20.8.2011 12:12 - Dalcor
S tím Saphiho schrnutím souhlasím, rozhodně nechci nikde tvrdit že to je jiná hra. Pořád je to d20 kompaktibilní. Změny jsou výrazné, ale v porovnání s jádrem systému kosmetické. Stejně tak nekritizuji to že někdo hraje 4ku. je to jeho věc, ta hre je také velmi dobrá. Jen mě sedí víc ten PFRPG.

Já musím říct že se mi líbí přístup Paiza, který místo tun prestižek alternuje původní originální postavy a dělá ne ně variace ať už náhradami schopností, nebo i předesignováním. Samurai je specifický Cavalier, Ninja je specifický Rogue, Gunslinger je specifický Fighter. Ale nová povolání v APG a Magus z Ultimate Magic jsou zcela unikátní, a především Witch/Vědma je postava naprsoto přesně vystihující to lidské povědomí o vesnických kořenářkách, ježibábách a čarodějnicích.
Autorská citace #9
20.8.2011 12:36 - ShadoWWW
Dalcor: A je v nějakém rozšíření řešený kouzelník jinak, než slotovým systémem? Přiznám se, že pro kouzelníky mám slabost v každém RPG. Ale slotový systém kouzlení mi nikdy moc nevyhovoval; tedy, že kouzelník má jen x přesně daných kouzel na den a pak útrum.
Autorská citace #10
20.8.2011 12:48 - Dalcor
Spíše ne, jediným opravdu specifickým systémem je Word Caster, kde máš určitý počet efektových slov a skládáš kouzla z těchto efektových slov. Ale každý den můžeš použít jen určité množství efektových slov.

V PFRPG nemá kouzlící postava nikdy úplně utrum. Všechny cantripy a orisony jedou furt pryč. tj nevyplácají se. Dále především sorcerer má další kouzla ze své bloodline. MAgus má možnost určitý počet kouzel se znovu naučit.

Ale díky vyrůstání na DL se mi slotový systém líbí.
Autorská citace #11
20.8.2011 13:02 - Alnag
Já myslím, že klasický slotový systém nabořil sorcerer docela slušně už ve 3e. V Pathfinderu to jde AFAIK (a jak píše Dalcor) ještě dál...

EDIT: Ve skutečnosti sorcerer byl vždycky takový foreshadowing 4e systému (a Pathfinder, co si budeme namlouvat si nějaké SAGA/4e prvky taky půjčil). Takže na sorcerera se dá koukat tak, že má něco at-will a něco daily (a nevím, jestli tam není něco per encounter, už je to dlouho, co jsem na to koukal.)
Autorská citace #12
20.8.2011 13:43 - Dalcor
Ne, sorcerer má jakési at will powers ze své blodline, dále pár speciaálních kouzel ze své bloodline, pák má cantripy zadarmo a hafo kouzel. Ukázka Abyssal Bloodline
Autorská citace #13
20.8.2011 15:25 - Gurney
Pěkné shrnutí změn oproti DnD 3.5 (kterou jsem narozdíl od Pathfinderu kdysi četl). Ty změny vypadají rozhodně k lepšímu a někdy bych si Pathfinder docela rád zahrál, ale na to abych ho vyzkoušel v naší skupině (kde bych ho musel GMovat) mi pořád přijde strašlivě složitý a komplexní. Jsem docela zvědavý na Pathfinder 2, dělám si naděje že zmizí vícenásobné útoky, five-foot steps, AoO za každé odplivnutí a spousta dalších složitostí.
Autorská citace #14
20.8.2011 15:27 - Vojtěch
Mno, kdyby 4E bylo jako Saga, tak myslím, že bychom tu moc štěpení neměli :)

U 4E se pokračovalo s přesunem věcí z varianty akce, o kterou se může pokusit každý na power nějakého povolání ještě dál (třeba vyražení zbraně jako encounter power - člověka to pak blbne, že by to nemohl udělat vícekrát po sobě, i když tu ta možnost teoreticky je přes nestandardní akce, ale to už je věc dohody s DM a trochu na vodě). Zrovna Sorcerer mi jako skrytá 4E moc nepřijde, protože může zakouzlit kterékoli koiuzlo ze svého repertoáru kolikrát chce za cenu slotu, který pro danou úroveň má, nebo vyššího. To je jako by 4E postava neustále uměla své encounter powery (žádné vyměňování) a mohla je použít každý tolikrát, kolik je počet powerů pro daný lvl, takže třeba na lvl 10 bych třeba mohl 3x použít ten samý encounter power, nebo 2x jeden a pak jiný atd. Tohle by byla moc pěkná modifikace pro 4E myslím.

Systém použití Síly v Saga pravidlech je také zajímavý hybrid, kdy máš nabraný určitý počet encounter powers (s tím, že si je můžš vzít vícekrát pro opakované použití), které ještě ke všemu podporuješ Use the Force skillem, který jim umožňuje zůstávt relevantní i na vyšších úrovních (lepší hod - více muziky). Je to věc, o kterou se podle mého měl snažit v 3E systém Metamgic featů (o úspšnosti tohoto ať si každý udělá obrázek sám).

ShadoWWW: myslím, že bys mohl hodit okem třeba sem pro inspiraci. Je tam víceméně kompatibilní systém spellpointů (něco jako magy z DrD), Recharge systém, kde se kouzla dobíjejí po určitém počtu kol a dokonce i možnost pálit životy za kouzla (vitalizing). Všechno původně Unearthed Arcana pro 3.5 (neplést s Arcana Unearthed a Arcana Evolved :) ). Paizo bohužel zatím žádné oficiální varianty nevydalo.

Gurney: Na PF2 si asi ještě řádně počkáme, pokud je 5E nedonutí inovovat :)
Autorská citace #15
20.8.2011 16:23 - Alnag
Vojtěch píše:
Zrovna Sorcerer mi jako skrytá 4E moc nepřijde, protože může zakouzlit kterékoli koiuzlo ze svého repertoáru kolikrát chce za cenu slotu, který pro danou úroveň má, nebo vyššího.


No... DnD 3e čaroděj se drží klasického 2e čaroděje dost striktně. Připravi si kouzla dopředu a jedem. Sorcerer coby 3e inovace přinesl možnost vybírat si za běhu, kterou věc pro daný slot použiješ. A tohle ve 4e vidíš třeba v Divine Fortune schopnostech (IMO). V klasických powers méně. No... možná mám horečnatě divokou fantazii...
Autorská citace #16
20.8.2011 16:40 - Vojtěch
Divine fortune? To jsou ty nové kartičky, co už jsem vynechal, nebo jsem to přehlédl?

Jinak souhlas, že Sorcerer JE odklon od klasického slotového čarování. Pořád mi to mpřijde lepší než to co vyváděl Warlock v 3E, což asi byla trochu zkouška hratelnosti postav s at-will útoky jako hlavní výstrojí postavy. Podle ohlasů se asi přišlo na to, že to chce přece jen něco navíc. Osobně jsem rád, že Paizo udělalo i Oracle pro kněžskou magii stejným způsobem.
Autorská citace #17
20.8.2011 16:41 - Alnag
Vojtěch: Pardon (jak mne opravila Sethi) Channel Divinity (Divine fortune je jeden z nich... funguje to na podobném principu.) No to je jedno.
Autorská citace #18
20.8.2011 16:54 - Vojtěch
Mno... to by to muselo být s opravou že channel Divinity smím použít 8x denně namísto 1x za encounter :D

Otázka, kterou autoři ale určitě zvažovali, je kolikrát budeš danou věc za to střetnutí potřebovat. Bless také kouzlím jen jednou, ale soutěží o stejné sloty třeba s cure light wounds atd.
Autorská citace #19
20.8.2011 19:22 - Dalcor
Gurney - PFRPG rozhodně není složitější než DnD 3.5. Není tak zjednodušená jako SAGA, ale přesto je naopak jednodšíí. A AoO už nemáš za každej prd :).
Autorská citace #20
20.8.2011 20:22 - Vojtěch
Jen za každý druhý ;)
Autorská citace #21
20.8.2011 20:30 - Gurney
Dalcor: Však já DnD 3.5 prakticky nehrál, právě kvůli té složitosti. A nějak nemůžu příjít na jedinou věc, ve které by byl PF jednodušší nebo intuitivnější než SW:SE (a i v té už dnes vidím některé věci, co by se v něm daly vyřešit lépe).
Autorská citace #22
20.8.2011 21:52 - ShadoWWW
Vojtěch: Díky za tipy.

Taky se těším na PF 2. Ale někde jsem četl, že chtějí současný PF podporovat 10 let a pak by měl přijít PF2, což by měl být zcela nově vyvinutý systém, nezávislý na současné OGL.

Tedy pokud dobře počítám, tak PF by měl vyjít v roce 2018, což si ještě skutečně počkáme...
Autorská citace #23
20.8.2011 22:20 - Alnag
Gurney: Nemyslím, že kouzlo Pathfinder tkví v jednoduchosti. Myslím, že to je chybná úvaha, kterou udělali designéři WotC se SAGA a pak se 4e, když se rozhodli zjednodušovat a unifikovat co to šlo. Kouzlo Pathfinderu bych viděl (podobně jako u 3e) v jeho mnohofasetovosti, pestrosti, v system mastery a takových věcech.

ShadoWWW: To o těch deseti letech jsem sice taky četl. Ale myslím, že to prostě budou podporovat tak dlouho, dokud se to bude rentovat. Pokud bude zájem slábnout, vyprodukují novou edici dřív, pokud ne, klidně ji odloží.
Autorská citace #24
20.8.2011 22:36 - Vojtěch
ShadoWWW: Tohle prohlašovali tvůrci sami že by tomu chtěli 7-10 let nechat, jsem zvědav jak to nakonec dopadne.

Alnag: O důvodech obliby PF souhlas :) jednoduchost se objevovala ve spojení se sjednocením mechanismů pro manévry atd., ale ve srovnání s 3.5, nikoli se Sagou, nebo 4E.
Autorská citace #25
21.8.2011 07:53 - Night of Triumphator
Já jsem s PAthfinderem začínal jako se svou první d20 hrou. Chtěl jsem do něj nějak zapojit magický systém z Monte Cook´s World of Darkness, ale přece jen ty hry nemám až tak v malíku. To je asi jediné co mi na PF (a DnD3 , 3.5 ...) vadí - milion kouzel co bych měl jako GM alespoň zhruba znát aby se hra nezasekávala.
Autorská citace #26
21.8.2011 08:15 - Vojtěch
Tohle se ti náhodou do rukou nedostalo? Měla by tam být jakási adaptace magického systému WoD do d20 (nemohu hovořit z vlastní zkušenosti tedy, WoD nehraji a tuhle knihu jsem v rukách neměl, ale ohlasy byly z doslechu celkem pozitivní...).
Autorská citace #27
21.8.2011 10:20 - Dalcor
NoT: Tak jako DM je znát nemusíš. proč by jsi z hlavy měl znát bambilion kouzel. Za prvé hráči znají vlastní kouzla. Za druhé když se připravuješ na hru tak snad víš co mají NPC za kouzla ne?
Autorská citace #28
21.8.2011 10:21 - Alnag
Tak je pravda, že McWoDovské kouzlení má taky něco do sebe, ale nevím jestli bych ho tahal do klasických D&D her.
Autorská citace #29
21.8.2011 11:09 - Vojtěch
Tady je dobré začínat od začátku, takže jako DM máš šanci vědět, co hráči požívají a nejsi pořád překvapován tím, že hráči dělají nějaké vylomeniny, o kterých nevíš, že umí (začátek na desáté úrovni třeba si o něco podobného koleduje) Mě se třeba kouzelník dal na krtkování (create pit), tak občas upravuji střety tak, aby si ostatní měli s čím hrát, i když zrovna někdo dřepí v díře :). jinak souhlas s Dalcorem, že pamatovat si všechno není nutné.
Autorská citace #30
21.8.2011 11:25 - Dalcor
stačí když si to pamatuje hráč a před začátkem hry /kampaně/ novép postavy / lvl tě s tím OoC seznámí. Já u hráčů vždy požaduji aby mi řekli co dělají v Lvl Up. Abych se vyhýbal STEP UP a Death Kiss....
Autorská citace #31
21.8.2011 11:54 - Vojtěch
A zarazil Antagonize hned v rozletu. Tak, tak...
Autorská citace #32
21.8.2011 18:53 - Night of Triumphator
to Vojtěch: ano mluvím o té knize. Chtěl jsem z ní vzít systém magie a dát ho do normální kampaně.

Abych věděl co dát NPC za kouzla tak je musím alespoň zhruba znát. (podle mě) nestačí říst "jo tohle kouzlo má dobrý název tohle mu dám".
Autorská citace #33
21.8.2011 19:05 - Vojtěch
Proto poznáváš kouzla postupně s tím, jak se hra protahuje. Na základní výběr se dá celkem použít soupis kouzel pro povolání (v knize str. 224), kde je v jedné větě popsáno co to zhruba dělá. Když si pak sestavuješ nějaké to střetnutí, tak si domyslíš kde tam asi NPC bude a co budeš chtít, aby dělalo.

Mimo to se ti může hodit pár předpřipravených knih kouzel, prohodit pár kouzel a věcí u již hotových NPC. Jestli máš u ruky net, tak se to hodí dvojnásob, protože ta kouzla už jsou linkovaná na popisy.
Autorská citace #34
21.8.2011 19:43 - Night of Triumphator
Nejvíce by se mi pravděpodobně hodili karty, kde by ty efekty byly popsány. Slyšel jsem, že něco takového existuje, ale nevím pro jakou hru to je (jestli DnD 4e, Pathfinder...).
Když jsem hrál jako hráč tak jsem skutečně používal jen ty jednovětné popisy. Náš GM totiž hrával DnD 3e od dob kdy vyšla, takže znal všechno z hlavy.
Autorská citace #35
21.8.2011 19:59 - Gurney
Ty kouzla jsou přesně příklad, proč bych Pathfinder asi nebyl schopen vést. Obrovskej kotel spellů, každý se zcela specifickým efektem s přesným pravidlovým vymezením, co a jak se může a co už ne, obvykle vytvořeným s ohledem na celkovou vyváženost hry než na základě nějakých obecných pravidel fungování veškeré magie.

Já chápu, že přesně tohle vám, kdo si na Pathfinder potrpíte přijde všechno super (je to vyvážený, vyžaduje to tu system mastery, ...), ale po tom co jsem hrál WoDčkový Mage (nikoli d20) a přečetl asi tak pět dalších systémů, kde byla magie vyřešená mnohem jednodušším a často i volnějším a mnohem méně striktním způsobem, už nemám zájem se biflovat desítky stran textu, jen protože chci mít ve hře jako NPC máge, který plně využívá svoje možnosti.
Autorská citace #36
21.8.2011 20:07 - Vojtěch
Karty jsou pro 4E, ale myslím, že udělat si něco takového by asi nebyl problém.

Většina kouzel se písmem 16 bodů vejde tak akorát na stránku, takže to nacpat do Wordu (prosté Copy/Paste z reference documentu, dokonce to je i celkem krotce formátované) a dát tisknout třeba po šesti stránkách na A4 (jen vychyhtat aby to zůstalo čitelné).

Gurney: Zas tolik vyvážené to není a nabiflované jsem to nikdy neměl. Jedu spíš jako houbař, to co znám používám a když někde vidím něco, co se mi hodí, tak to třeba adoptuji taky.
Autorská citace #37
21.8.2011 20:13 - Dalcor
Ale to ještě neznamená že ty kouzla musíš znát, bosové na 1 úrovni budou znát 3-4 kouzla a pak se to přibližně o 2 za level zvěztšuje.
Pokud hledáš kouzla jako DM, tak je to otázka 5 minut prolistovat tím co jaká postava umí. Případně k tomu použít Perrams Spellbook.
Nebo Pathfinder SRD. Pokud děláš na větších úrovních rovnou tak to může být trochu problém. Kouzla se dělí podle povolání. Není to tak že každý kouzlící tvor musí vybírat z 40 kouzel, ale z 20...
Autorská citace #38
21.8.2011 20:31 - Vojtěch
Mno, hlavně nepodléhat představě, že bys měl mít zaplněné všechny spellsloty něčím užitečným pro střetnutí, utility věci jsou mohou vyplnit prostor a zároveň nedělají z postavy pouze chodící atomovou pumu. Jak dlouho bude souboj trvat? Prakticky to bude docela dlouhé, když stačíš vypálit nějakých patnáct kouzel počítaje i quickened, pak možná něco na únik. Některá kouzla se dají úspěšně zopakovat, nebo si je poupravit metamagií (blesk předělat na kyselinu, aby neměli naši milí resist na všechno atd.).
Autorská citace #39
22.8.2011 09:19 - Blaine
Utility spelly? Myslis takove ty spelly, co boss nikdy nepouzije, protoze na to proste nema dost kol zivota? A proto mely vsechny kouzlici prisery vyssiho lvl plne spell listy (typu - it has spell list of cleric lvl 9). Takze pokud jsi neco na vyssim lvl vytvarel na miste, tak jsi krome otevrenho monstraku se staty monstra potreboval i PHBcko, se spellama, abys vubec vedel co takovyho umi cleric lvl 9? A pa listoval k jednotlivym spellum, abys vubec zjistil, co umi, protoze sis je nepamatoval. Fuck that shit. Seriozne. Jsem rad, ze uz to nikdy nebudu muset Vypravet. Pro me uz to rozhodne neni.
Autorská citace #40
22.8.2011 09:25 - Dalcor
Ja tede nevim, Pathfinder nehraju nijak dlouho, ale s pameti nemam problem.
Hned 3 kouzla ze slotu se vyplacaji na spelly ktere na sebe kazdy rozumny boss kouzli jeste pred bojem a ty si pamatuje kazd. zbyva najit 2 kouzla 5 a 3 kouzla 4 urovne. TO je hrozna prace... Jak rikas k dalsim se nedostane... (I kdyz klerik ktery vydrzi mene jak 4 kola combatu v druzine hracu je lemro DM - Fuck that Shit abych te citoval...

Je to zvast. Poprve hraju na vyssi nez 5 urovni a nikdy jsem nemel problem pripravit NPC.Abych vedel co bude delat co bude umet a tak. Je to o lenosti.
Autorská citace #41
22.8.2011 11:13 - Blaine
Dalcor: Hral jsem DnD 3.x od roku 2001 (vlastne jsem s nim jako RPG zacal) a nenavidel jsem prisery s timhle typem abilit. K cemu ty zatraceny prisere (seriozne to byla prisera nic, co bych si dokazal predstavit jako NPC) bude treba Detect good? Nebo Blasphemy nebo dalsi uzasne spelly. Dal mam docela problem s tim otevrit monstrac a byt nucen cist spellisty v PHB a premyslet, jake spelly tam muzu vzit - tohle neni ready to use monster. Neni to jenom o bossech, se kterymi si proste ochotne vic vyhraju, abych je mel co nejzajimavejsi. Jde i o ty vycpavkova monstra, ktera na vyssich lvl (cti 7+) umi kouzlit. A to je pro me nepratelsky udelane, proto asi kazdy pokus o kampan v 3.x skoncil na 8. lvl, kdy me to doopravdy prestalo bavit, kdy se hra rozpadala, protoze porad nekdo listoval v pravidlech (hlavne ja jako DM, PHB byla moje druha nejcasteji otevrena kniha). A chudak fighter, ktery proste na ten svuj jeden utok nehodil dost vysoke cislo, pak jsme resili magické věci a on se dost nudil.
Mozna to bylo tim, ze jsem vyhorel, ale ke konci me to doopravdy, ale doopravdy nebavilo.
Autorská citace #42
22.8.2011 11:36 - Alnag
Já jsem kouzla u NPC/nestvůr prakticky nepoužíval. Vždycky jsem je raději měnil za nějakou zvláštní schopnost nebo je trochu poboostoval. Páč jsem byl, jak praví Dalcor, líný a nebavilo mne to. :)
Autorská citace #43
22.8.2011 12:14 - Dalcor
Ka jsem z toho trochu mimo. Jako hral jsem ADnD a ted Pathfindera a nikdy jsem s tim nemel problem, na nizsich urovnich, dkyz jsem zacinali se pravidly lsitovalo, ale ted v podstate ne. Proste jsem pripraven do predu, pravda je ze delat ad hoc NPC in game je trochu problem, to priznat musim. Ale hraju momentalne Adventure Path. Nehlede na to ze kdyz hrajes kampan tak by meli byt imho zaporaci urcitym stylem unifikovani (napriklad kampan proti dablum ma porad stejne oponenty) a to se u potvor pote roluji porad stejne ability. To ze ma detect good zrovna dava smysl, protoze muze vycitit druzinu, vzheldem k tomu ze detect good vydrzi vicemene furt tak devil vi o druzine. Nikde neni receno ze zaporak musi seslat vsechan kozla ve spelllistu. A pokud jsi hral od nizsich urovni tak ten narust novych schopnostni neni razantni.

Ale chapu - nekoho to muze odradit. Me naopak prijde pitome u storytelleru premejslet co musim secist s cim abych dostal overeni ktere chci, ktera damage je jaka a tak pod.

A furt lepsi nez 4E, ktera mi mechanicky nuti neco co nechci. proste Roguna musi mit kratke zbrane, nebo mu nepojedou nektere powers. A vzhledem k tomu ze tady je pawers asi tak 10x vice nez je kouzel v Core Rulebook tak nevim jak je to s tim pamatovakem.

A konecne Kouzla ve 3.5 a v PFRPG jsou stejne a tedy nejsou predmetem tohoto tematu ;-)
Autorská citace #44
22.8.2011 12:23 - Nerhinn
Píše:
A furt lepsi nez 4E, ktera mi mechanicky nuti neco co nechci. proste Roguna musi mit kratke zbrane, nebo mu nepojedou nektere powers.

Některé powers vyžadují kuši, některé prak... mám příliš přizpůsobený mozek 4E, když mi to přijde... normální? Moje postava vždycky ignorovala útoky na blízko a soustředila se na jiné srandy. np
Autorská citace #45
22.8.2011 12:24 - noir
Dalcor: Rogue nemusí mít krátké zbraně (ve 4e), aby prováděl některé věci. Může mít i sekery, meče, obušky, palcáty apod.-jen si musí vzít feat nebo nějakou rasovou nebo jinou schopnost.

Pro mě bylo v 3,5 vždy pekelné to, že třeba zlatý drak měl caster level 19 a sesílal kněžská i arcane kouzla. Abych ho hrál vůči hráčům poctivě, musel jsem se připravovat hodiny a hodiny. Ale nido to stejně nedělal a tak potenciál mrch byl nevyužitý...
Autorská citace #46
22.8.2011 12:52 - Dalcor
Noir: musi mit light weapons ne? A jine implementy nebo jak se to idiotske pravidlo, rikajici ze nektere powers spustim jen s necim vylozene specifickym tam furt je. To ze na streleckou powers potrebuji strelecky implement smysl dava, ale to ze rika prikladem /a ted varim z vody ponevadz pravidla sebou nemam/ ze to musi byt jenom kuse a ze uz to nemuze byt luk, nebo treba vrhaci zbran... Vim ze na tom sjem se u nekterych povolani zasekl. Zrovna u toho rogue. Chapu ze dykou se vrazdi lip, ale sermuje fakt hur a nemusim hrat nudne knives in the dark... ze? Proste rada mechanik ve 4E me predurcuje k jedne roli a nejde udelat crossover /ano jsou multiclassy a hybridy/ jenze t je presne ten zlom ve kterem me system prestava bavit.
Autorská citace #47
22.8.2011 12:58 - noir
Dalcor: Ano ale... Je spousta způsobů, které dávají možnost chápat jinou zbraň jako light pro zlodějské powery. Asi nejčastěji používaný je vzít si Option Ruthless Rufian, který umožňuje sneakovat clubem a macem. Jinými featy a options se dá tohle všechno provádět i jinými zbraněmi.


A třeba rapír je light zbraň-tou jdou tyhle věci dělat standardně...
Autorská citace #48
22.8.2011 13:04 - Alnag
Nerhinn píše:
mám příliš přizpůsobený mozek 4E, když mi to přijde... normální?


Prostě jsi špatně přepólovaná. Ale neboj, pár let hraní DrD 2 to určitě napraví a budeš jako rybička. :-p

EDIT: Dalcor. Ano, základní 4e Rogue je dost omezený. Ale vezmi si elfa + feat a voilá, už stříliš z luku. Wizardi si časem uvědomili, že to trochu přepískli, takže to v dalších rozšířeních vykompenzovali. (Ano, taky jsem nad 4e roguem ze začátku skřípal zuby a zamáčkl slzu nad svým Billy Ostroočkem ze 3e.)
Autorská citace #49
22.8.2011 13:05 - Colombo
Tak, co jsem se tak lehce díval na povolání a featy, tak jsou holt některé optimální kombinace a některé suboptimální, které jsou přiměřeně zvládnout (aniž by se z postavy stal super zabiják jako u optimálních kombinací) jen se značným zaměřením a za vysokou cenu v podobě featů. Například s tím vrhem, nenašel jsem povolání, které by mělo stejné bonusy jako npř. hrana na střelbu lukem. Takže, ačkoliv se zaměřím na maximální vrh, vždycky budu na tom hůře, než hrana, který si tam dá 1-2 featy.

Tedy ano, připadá-li vám to normální, máte mozek příliš přizpůsobený oné hře.

Nebo mi holt něco uniká.

Vysvětlení v podobé prestižek nebo dodatečných povolání v spešl příručkách neberu.
Autorská citace #50
22.8.2011 13:08 - noir
Colombo: Seaker, thief, rogue. Ale dělají trošku jiné věci, než ranger. (Pokud mluvíš o 4e). Ten Seaker třeba způsobí, že cíl ochrne, otráví ho a zpomalí. Rogue zase pálí tak, že si ho oběť nemá moc šanci všimnout. Kde je problém?
Autorská citace #51
22.8.2011 13:12 - Colombo
Noir: 4e jsem zatím nečetl, mluvil jsem o Pathfinderovi.
Autorská citace #52
22.8.2011 13:14 - alef0
Píše:
Ale neboj, pár let hraní DrD 2 to určitě napraví a budeš jako rybička. :-p

True, true, odkedy hrávam DrD2, je moje prádlo čisté a voňavé a moja myseľ svieža!
Autorská citace #53
22.8.2011 13:15 - noir
Colombo: Aha, tak to nejsem sto reagovat na 100 procent...
Autorská citace #54
22.8.2011 13:19 - Colombo
noir: ale já bych na tom neviděl nic divného. Mozek se přirozeně přizpůsobuje stylu hry, nachází ideální kombinace, přizpůsobuje se systémovému settingu. Stejně tak se mozek přizpůsobuje matematickým postupům a jiné, které jsou v rozporu s jeho vnitřní vytvořenou logikou ignoruje a ani ho třeba nenapadnou. Tak nevím, co se tomu tak bráníte, opovržlivě o tom mluvíte a děláte si z toho srandu?
Autorská citace #55
22.8.2011 13:29 - noir
Colombo: To byla asi na Alnaga, ne? Moje odpověď je: já se měnit a přepólovávat musím každý den-pořád narážím na nové věci, které mě mučí svou obtížností. Tak aspoň ve svém volném čase, bych rád, kdybych to nemusel řešit.
Autorská citace #56
22.8.2011 13:41 - Alnag
Colombo: Už ani žertovat se tu nesmí. Ach jo. :(
Autorská citace #57
22.8.2011 14:07 - Dalcor
Colombo, k tomus došel jak, resp co máš na mysli?
Podle mě nebudeš mít rozdíl ve střelbě a vrhu. Všechny featy na střelné zbraně /projectile/ platí i na vrhací /thrown/ - je to na ranged weapons a to co je považováno za ranged jsou projectile a thrown weapons.


Právě že pathfinder se snaží vyrovnávat druhy útoků, příkladem deadly aim je totéž jako power attack akorát pro vrh/střelbu.
Autorská citace #58
22.8.2011 14:22 - Colombo
ah, ono se to jen jmenuje blbě "archery"
Autorská citace #60
22.8.2011 14:37 - Gurney
Jen tak btw...
Dalcor píše:
Proste jsem pripraven do predu, pravda je ze delat ad hoc NPC in game je trochu problem, to priznat musim. Ale hraju momentalne Adventure Path.

a
Dalcor píše:
Poprve hraju na vyssi nez 5 urovni a nikdy jsem nemel problem pripravit NPC.Abych vedel co bude delat co bude umet a tak. Je to o lenosti.

...tohle je poměrně důležitá poznámka. Pokud hraješ dle předpřipravených dobrodružství nebo ti nevadí se pečlivě připravovat dopředu, je pro tebe PF super. Pokud, tě ale baví připravovat dobrodružství vlastní, obvykle na to máš tak půl hoďky před hrou a dost velkou část hry stavíš na tom, že za běhu vymýšlíš reakce NPC a jejich případné protiakce, už je to něco jiného. Všechny ty drobnosti, na které se musíš kouknout do knihy, protože je zrovna teď, zcela nepředvídatelně potřebuješ, ti začnou hru strašlivě zpomalovat (tedy pokud už nemáš systém tak nabiflovaný a zažitý a že pravidla ani nepotřebuješ).
Autorská citace #61
22.8.2011 14:40 - noir
Gurney: A právě to je asi jeden z klíčů k úspěchu Pathfnderu - oni ty moduly mají tak dobré, že se je lidem vyplatí je kupovat. Anebo se na to dá podívat z druhé strany - pravidla jsou tak náročná, že dělat si sami dobrodružství je skoro nemožné, tak si je lidi kupují :)
Autorská citace #62
22.8.2011 14:44 - Alnag
Souhlas. Paizo dobrodružství jsou naprostá špička.
Autorská citace #63
22.8.2011 14:47 - Bajo
Já už jsem tohle slyšel z hodně stran, že tomu opravdu věřím. Ale dalo by se nějak shrnout, kvůli čemu jsou tak dobrá?
Autorská citace #64
22.8.2011 16:33 - Dalcor
Tak i když se připravuju sam, tak A) pokdu se vubec připravuji, tak dele nez den dopředu
B) stejně si ty kouzla (ne všechny) co ktere umi pamatuju a ten zbytek si udelam poznamky - tj i ingame, kdyz postavy mezi sebou neco resi jsme schopen se dopripravit. C) nikde neni receno ze musi pouzit vsechnio co umi do mrte, ne? D)cela leta jsem v 3.5 improvizoval. D) sjem celou dobu online - tj mam pristup ke kouzlum online.

A nejsem biflator ani rulelawyer
Autorská citace #65
22.8.2011 16:38 - Dalcor
Shrnu jen co aspon jedno dohraju. Vedu
Council of Thieves 4.kniha
Kingmaker /ultimatni narez/ zacatek 2 knihy
Serpent Skull zacatek 2 knihy
Hraju Legacy of Fire ale s DM upravou.

Jediny problem je obcas prilisny dungeon crawl, nekdy vyvazeni, 7 CR9 bosu za sebou je docela narez pro ECL8. Ale je problem ze jsem ze zacatku podcenil loot resp mam 8 psotav mezi ktere se deli loot pro 4 postavy.

A v dalsich clankach treba Serpent Skullu mam pocit, ze je prilis zajmovych skupin na metr ctverecni a je z toho uz moc mishmash.
Autorská citace #66
22.8.2011 16:49 - andtom
Dalcor: S Tvým Serpent's Skull jsem nadmíru spokojen a s Thracusovým Legacy of Fire detto.
Autorská citace #67
22.8.2011 16:55 - Blaine
Hmm jsou tyhle Adventure Pathy aplikovatelne do jinych systemu?
Autorská citace #68
22.8.2011 16:56 - ShadoWWW
Mne se hodne libil Kingmaker.
Autorská citace #69
22.8.2011 16:58 - Dalcor
Do jakékoliv d20, příběhově do čehokoliv. Je to OGL.


Trocha Kingmakeru do jakéhokoliv dobrodružství. Book of River Nations.
Autorská citace #70
22.8.2011 16:58 - ShadoWWW
Blaine píše:
Hmm jsou tyhle Adventure Pathy aplikovatelne do jinych systemu?

Pokud jde o 4E, tak konverze je asi takova, jako kdybys zkousel prenest adnd dobrodruzstvi do drd 1.x
Jde to, ale DM by mel znat PF nebo aspon 3E, pak ta konverze neni tak tezka...
Autorská citace #71
22.8.2011 17:02 - Alnag
Taky už jsem nad využitím Paizo dobrodružství se 4e pravidly přemýšlel. Znamená to víc přípravy, protože staty a tak si člověk musí vyhledat nebo udělat sám, ale na druhou stranu výpravnost a zajímavost těch dobrodružství je taková, že to skoro stojí za to. (A jedna varianta je, pokud by se víc DMů rozhodlo vést nějakou Paizo dobrodružství ve 4e, si tu přípravu rozdělit...)
Autorská citace #72
22.8.2011 17:05 - Bajo
A kvůli čemu jsou teda tak dobrá? Nebo s čím srovnáváte? Rád bych si pod tou chválou představil něco konkrétního :-)
Autorská citace #73
22.8.2011 17:14 - andtom
Alnag píše:
protože staty a tak si člověk musí vyhledat nebo udělat sám

V nějaké diskusi na enworldu nebo rpgnetu jsem před pár měsíci zahlédl, jak nějaký maník psal o předělávce AP do 4e, s odkazem myslím.
Autorská citace #74
22.8.2011 17:14 - Dalcor
Na to sem ti už jednou vyprávěl. Ale v zásadě nejde o nic jiného než doprovodné nápady (kingmaker je doslovný), výprava a prostředí, příběh.
Podívej se na Paizo.com do Adventure Path jsou tam krátké anotace a zkus si stáhnoput zdarma třeba players guide. Doporučuji Carrion Crown - hororová série
Autorská citace #75
22.8.2011 17:23 - Geralt
Jen doplnění, Paizo uvolňuje některá menší dobrodružství ke stažení zadarmo. (Je nutné si zřídit účet.) Namátkou: Revenge of the Kobold King, Hollow's Last Hope, Master of the Fallen Fortress, takže si lze udělat přímo obrázek.
Autorská citace #76
22.8.2011 17:40 - Bajo
Dalcor: Máš pravdu, říkal jsi mi to. Asi mě tehdy ta odpověď neuspokojila :-). Třeba kdybyste napsali něco konkrétního, co se vám líbí (konkrétní pasáž, detail souvislost). Nevadí že to bude subjektivní.
Autorská citace #77
22.8.2011 18:00 - Alnag
Mně se třeba líbí, co všechno je k tomu k dispozici. Kromě samotných dobrodružství je k tomu příručka pro hráče (aby se měli tak s čím ňuchňat) a navíc map folio (sbírka důležitých map pro danou adventure path). Prostě je to taková "all-in" metoda. Dají ti všechno, co bys mohl chtít a potřebovat.
Autorská citace #78
22.8.2011 18:02 - Dalcor
Jo a "WE BE GOBLINS" jako podporu Brinewall Legacy a Goblins of Golarion a to je teda narez.

SPOILERY!

Kingmaker krome obligatniho dobrodruzství nabizi tahovou simulaci stavby kralovstvi kde psotavy ziskavaji role v budouci vlade

Council of Thieves se odehrava v byvalem Chelišskem cisarstvi, kde nyny vladne rod Thrunů a oficialni nabozenstvi je vira v Asmodea. Psotavy balancuji na hrane toho ze "osvobozuji" mesto, ale musi se vyhnout Thrunům. Postavy celou hru sbiraji reputaci za kterou na konci naberou armadu. Druha kniha se odehrava v divadle kde postavy hraji divadelni hru.

Serpent Skull vypravi Indiana Jonesovskou stroku, kdy postavy ztroskotaji na malem ostrove. Co se jevi jako podivne ztroskotani je ve skutecnosi ocatek kampane za nalezenim skryteho mesta uprostred Mwangského pralesa /Amazonie smisena s Rovnikovou Afrikou, jak vystrizene z romanu E.R. Burroughse/, dke psotavy vedou vyzkumnou expedici. Jenze za bohatstvim miri nejen jine zajmove skupiny, ale i hadi lid a uctivaci demonu. To vse v nepratelskem prostred domorodych otrokaru a kanibalu.

V Legacy of Fire odkryvas behem hry prastarou nenavist mezi Efreety a Džiny v (arabske) pousti, kde ekonomika naroda je postavena na pestovani Mezkalinu. Do toho mezi sebou zacinaji valcit nejen dzinove, ale i bohove.

V Carrion Crown odhalujes tajemstvi UStalavi a snahy Septajici cesty /uctivaci nejvyssiho zaporaka sveta/ ziskat vladu nad zivymi. Co kniha to jiny horrovoy settins (Arkham Asylum, Werewolf, Ctullhu Mythos, Vampires, Liches/ spojeny jednim pribehem.
Autorská citace #79
22.8.2011 18:04 - Dalcor
Alnag píše:
Prostě je to taková "all-in" metoda. Dají ti všechno, co bys mohl chtít a potřebovat.

Ale Zaplať uhlíři. Map folia navic nejsou combat mapy. Ale zaroven k te adventure path vychazeji nove Combat Mapy v serii Game Master, karetni sady itemu, figurky, Area Guide. Třeba Sargava - the Lost Colony pro Serpent Skull. Players Guide pro hrace je zadarmo. A treba Jade Regent obsahuje pravidla pro tvorbu a mechaniky obchodní Karavany.
Autorská citace #80
22.8.2011 18:10 - Bajo
Už asi začínám mít představu :-)
Autorská citace #81
22.8.2011 19:12 - Vojtěch
Nikoli nejvyššího záporáka (to je asi Rovagug, případně prastaří), jen velmi mocného licha ;)

Co se týče kouzel a memorování, možná by nebylo špatné přepsat si kouzla do minimalistických verzí

Lightning Bolt - Standard, 24 čt line, 6d6 elektřina, Ref DC half
Phantasmal Killer [strach] - Standard, 1 tvor do 26 čt daleko, Will nic/(Fort smrt/3d6)

Ohledně konverzí pro 4E - paizo fóra mají 4E sekci a myslím, že by se nějaké ty pokusy o konverze už našly.

Jinak pro AP, co vyšly ještě pro 3.5 jsou fanovské konverze potvor.

EDIT: Ještě co se map packů týče - jsou to fakt jen sebrané mapy toho samého a v té samé kvalitě, co je v adventure pathu. Nedoporučuji, pokud si kupujete i dobrodružství.

------------------------------------------------------------------------------
Dalších pár spoilerů starších kampaní
------------------------------------------------------------------------------
Rise of the Runelords pojednává o probuzení dávného mága, pána run, který se s pomocí obrů snaží osvobodit ze svého úkrytu, kde přečkal takový malý armageddon, po tom, co ho kdosi neopatrně vyrušil z hibernace.

Curse of the Crimson Throne hodí postavy do města, kde dojde k nepěknému odhalení v nejvyšších kruzích a postavy se postupně zaplétají do střetu s mocnými. Útok na hrad, střety s domorodci, závěrečný boss je bard!

Second Darkness je kampaň v temných říších, kde se postavy zapletou do plánu drowů vyhubit na povrchu vše živé (hlavně elfy tedy) a uvolnit si cestu k velmi výhodné pozici v nastálém chaosu. Také je to takový pěkný výlet do života elfů (žádná roklinka se nekoná).
Autorská citace #82
22.8.2011 20:09 - Dalcor
Já myslel záporáka v tom hrdinském rozměru, pochybuji, že by celá družina prošla nanebevzetím a šla si to s Rovagugem, Lamashtu A Zon Kuthonem, nebo jak se jmenuje,vyřídit
Autorská citace #83
22.8.2011 20:18 - Vojtěch
Tak myslím, že ani se samotným Whispering Tyrantem by si nejspíš neporadili, ale s kým že to máš co dočinění koncem Legacy of Fire? Čí "chosen" (záměrná narážka použitím Faerunského pojmu) je "překvápko na konci Curse of the Crimson Throne?

Líbí se mi, že s bohy se podle Paiza na férovku jít nedá, ale jejích vyslanci jsou pořád síla, se kterou jenutné počítat.
Autorská citace #84
22.8.2011 20:34 - Dalcor
když se nehádáš resp nábožně vedeme disputaci s postavou klerika na téma Sarenrae Osvoboditelka vs Asmodeus Zotročovatel, což nakonec přejde v to že si to hráč vezme osobně a začneme se hádat o tom co je to polytheismus.

Já odchovanej Dragonlance to vidím jinak /můj obhajovaný přístup je popsán v Dragonlance Draci Podzimního soumraku i ve stojmeném filmu - Verminaard vs družinka/.
Autorská citace #85
22.8.2011 20:44 - Vojtěch
Tedy spíš takhle. Pokud hráči v golarionu nepůjdou do jednoho města a neprojdou jistým deathtrapem, nebo něco podobného, tak jsou prostě bozi jiná liga.

V Dragonlance a Realmsech jsou bohové přítomnější, Golarion je více ve směru k Eberronu, kde jsou spíš odtažití, projevující se náznaky atd.
Autorská citace #86
22.8.2011 21:44 - Dalcor
Mp nevím, třeba v LOFu i Council of Thieves se moc odtažitě neprojevují... A Asmodeus to s Thruny zatím taky nevzdal
Autorská citace #87
22.8.2011 21:56 - Vojtěch
Já emyslím avatara, nebo něco takového. Spíš to, že bys mohl přímo nějak poškodit samotného boha. Taková věc, jako Bane/Myrkul/Baal na hrad, vlastně na nebesa přímou konfrontací, nebo Karsus vypnul magii se asi moc nestane v režii hráčů v rámci pravidel. Uvidíme až budou epic pravidla (jestli budou), ale jinak Paizo odmítá na bohy lepit jakékoli statistiky, míst sebe posílají zvěstovatele (třeba Desnin motýl atd.).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.17134785652161 secREMOTE_IP: 3.93.162.26