Pravidla

Rytíř
24.9.2008 18:28
Vysátí Síly
Potřebujem poradit, už to neumíme ;)

Pravidla 3,5e, máme postavu, kterou vysál stín veškerou její sílu. Postava má ovšem opasek obří síly +4, ten dává zvyšovací bonus.

Počítá se tenhle bonus do stupňů Síly, kterou musí stín vysát, aby byla postava mrtvá? Anebo na to nemá vliv. Anebo dokonce způsobí, že postava má vždy alespoň Sil 4, protože žádná vlastnost postavy nemůže být poškozena do záporu a vysát bonus předmětu nelze?
Autorská citace #1
25.9.2008 11:07 - Xeth
Podle mě je bonus z opasku podobný dočasnýcm životům. Tj. postava žije dokud má nějaké kladné body síly a to i z kouzel či z předmětů, jakmile ale její síla klesne na 0 a níž (vyprchání kouzla, dispel, sundání opasku atd.), postava umírá.
Autorská citace #2
25.9.2008 11:25 - LZJ
Řekl bych, že tohle pravidla přesně neřeší. Normálně, když klesne síla na nulu, tak je postava jenom bezvládná. A vlastnosti se nesnižují pod nulu. A odebírání schopností z předmětů je úplně jiný efekt.
Ale s tím stínem, kde je výslovně uvedeno umření při klesnutí síly na 0, je to těžký. Formálně správný mi přijde počítat klesnutí vlastní Síly na 0, a to včetně zvýšení kouzlem Bull's Strength. Opasek jako spolehlivá záchrana mi přijde moc silný, tak bych ho nepočítal. A nebo naopak ano, pokud bych chtěl hráčům ulevit.
Ještě mě napadla drsná metoda použití opasku spojená se sebepoškozením, pokud by stín musel snížit sílu i o 4 za opasek: Nechat si klesnout Sílu na 0 (pokud mě opasek drží na živu), pak ho rychle rozepnout. Zvýšená síla vyprchá, postava bezvládně padne a nemůže se hnout. Stín už jí sílu nemůže snížit a síla na nulu neklesla akcí stínu, takže postava není ohrožena zestínovatěním. Pak ale ostatní musí stín dorazit, aby mohli postavu vyléčit.
Autorská citace #3
25.9.2008 14:33 - Rytíř
Hele, nebyla tady ještě jedna reakce, myslím wraithse?
Chtěl jsem napsat, že jsme to nejprve brali jako on :) Přišlo nám logický brát v potaz jen "opravdovou" sílu postavy. Ale pak to jeden hráč rozporoval v podstatě jako vy teď, takže uznávám, jakkoli se mi to moc nelíbí, že pravidla to asi neřeší a počítají s tím, že se počítá vše co zrovna působí.
No je to nelogický, podle mě, ale nemůžu bejt na chudáka trpoše tak zlej a zabít ho, když jsou pochybnosti, žejo ;)
Autorská citace #4
25.9.2008 14:42 - wraiths
Rytíř: ma reakce nejak zmizla :-/,taky koukam... no se zamysli,chces postavu zabit a nebo ne... myslim ze zadny pravidla pak nepotrebujes. :-)
a on stejne toho trpos s silou 4 moc neudela. tak bych mu to asi dovolil. :-)
Autorská citace #5
25.9.2008 16:29 - karel
opasek se nebere jako atribut a proto na nej stín nemá žádnej učínek.Postava bude mít furt bonus +4 od opasku
Autorská citace #6
25.9.2008 21:08 - Alek
píše:
no se zamysli,chces postavu zabit a nebo ne... myslim ze zadny pravidla pak nepotrebujes. :-)
hmm, to mam teda pěkný vyhlídky :-)
Autorská citace #7
26.9.2008 07:35 - wraiths
ja nad tim jeste vcera vecer premyslel a dospel jsem k tomuhle. ja bych to udelal asi tahle postava ma tolik body sily kolik ma v danou situaci. pokud ma 20 i s opaskem tak ma dvacet a stin musi sebrat 20 bodu,pak jsi tuhos a mas porad +4 silu(pokud ti to k necemu je).zda se mi to naprosto logicky.
Alek: no ja se jen divil,ze si Rytir neco takoveho pripusti,jako ze si nevi rady :-). co asi udela pak takovy trpaslik se silou 4 proti 8 skretum ktery stin komanduje.... :-D.
Autorská citace #8
26.9.2008 11:47 - Xeth
Tady je výtak z FAQu Wizardů (2 příklady):
A human fighter with Strength 14 drinks a potion of bull’s strength, which increases his Strength to 18. A few rounds before it elapses, he takes 4 points of Strength damage, reducing his Strength to 14. This has no impact on the potion’s effect, and the character still technically has a +4 enhancement bonus to his Strength score (so another bull’s strength spell would have no effect). When the potion’s duration elapses, the +4 bonus disappears, reducing his Strength to 10.
A halfling wizard with Strength 8 takes 10 points of Strength damage, reducing his Strength to 0. (There are no negative ability scores.) If the party’s paladin casts bull’s strength on the halfling, his Strength increases to 4 for the duration of the spell. If, during that spell’s duration, the halfling takes another 5 points of Strength damage, his Strength is once again 0. When the spell wears off, he loses the +4 bonus but is still at Strength 0.
Opasek dává stejný druh bonusu jako kouzlo Bull´s strength, tj. enhancement bonus.
Jinak obyčejný stín dává strength damage, který ale při zredukování oběti na STR 0 zabíjí (normálně by byla jen bezmocná, bez sil k tomu, aby se pohnula).
P.S.: Snad nevadí, že jsem to nepřeložil. O:)
Autorská citace #9
26.9.2008 12:57 - wraiths
hele Jeno a jak by jsi resil prsten regenerace? je mozny cloveka zabit s nim... ( beru prsten,zadnyho trolla,taraquu a podobne). myslim,ze je to podobny. ;-)
Autorská citace #10
26.9.2008 14:02 - Xeth
Prsten regenerace léčí pouze živé nositele. Jakmile ho zabiješ, prsten mu už nepomůže. Nebo jak jsi to myslel ?
Autorská citace #11
26.9.2008 14:10 - wraiths
Xeth: ano presne tak. ja chtel dat jen priklad s tim paskem,ze je to podobny.
Autorská citace #12
26.9.2008 14:56 - Xeth
Prsten regenerace je tvořen kouzlem renegerate, které má účinek jen a pouze na živé cíle.
Předmět, který dává bonus k vlastnosti prostě jen posiluje onu vlastnost (postava jí nemá odstupňovanou, to je jen systémové vyjádření). Čili postava skutečně zesílí, nemá nějakou umělou nadstavbu. Tj. zhruba bych to viděl jako zmohutnění svalů vs. magická síla, která postavě věci zjednodušuje (nebo, chceš-li Rippleyová ve zvedači ve Vetřelcích). Ten první případ je ten co tu rozebíráme, ten druhý, to je např. Girdle of Ogre Strength (nebo jak se to jmenovalo) z 2E, kdy ti předmět dal sílu 19, ať jsi měl jakoukoliv. V tom případě by se pak postavě odčítala její síla a přesto by zůstávala s efektivní silou 19. No a pak by i zemřela, kdyby jí síla došla, přestože by stále měla tu svou efektivní 19.
Já v tom tu podobnost moc nevidím.
Autorská citace #13
26.9.2008 19:55 - Rytíř
Xeth: ok, díky, z těch FAQ je jasné, že se všechny bonusy skládaj na jednu hromadu a ta se odečítá a přičítá najednou.
A právě díky tomu, že stín rovnou zabíjí, tak bylo celkem zajímavé to řešit.
Prsten regenerace je něco jinýho, má jasně daný pravidla ;) jeho nositel se zabít dá, několika způsoby... dotyk stínu je jedním z nich :))
Ad ten opasek, co dává Sílu 19 - to se právěže v 3e už vůbec nevyskytuje, protože by to vytvořilo ten paradox, o němž už byla řeč - stín by sice vysával skutečnou sílu, ale postava by pořád žila, takže by de fakto byla vůči jeho útokům imunní, protože kdyby zemřela s efektivní Silou 19, musela by zemřít i díky bonusu, to bys přece nemohl rozlišovat.. no nic, to je už jen pustá teorie.
Stejně je to nelogický! :))
A já abych naházel další dvě dvacky za sebou, abych konečně někoho sejmul, z tý party drzounků... ;)
Autorská citace #14
26.9.2008 20:55 - wraiths
Rytíř:dobre a jak se tedy resi utok zlodeje...."crippling strike" tam taky ubiras silu. tohle me zajima jak to rozpitvate ;-), s timhle by tedy mohl byt ten trpaslik lehce imuni ne?
jinak ja jasno mel s paskem. prsten jsem daval jen jako max extrem. :-)
Xeth: v 2e byly ogri sily jen rukavice, pasky byly obru(od kopcovyho myslim po bournyho). dokonce se dalo za urcity situace kombinovat rukavice+pasek ;-)....to by se trpos pomel :-D. jo jo druha edice byla asi vice "pruhledna" na pravidla.

Rytíř:proc dve dvacitky....to nechapu. vysvetlis?
Autorská citace #15
26.9.2008 21:23 - Alek
píše:
Rytíř:proc dve dvacitky....to nechapu. vysvetlis?
to je jednoduchý, zrovna v týhle hře používáme d20 místo vývojově vyšší 3k6...používáme jí z čistě nostalgických důvodů :-)
Autorská citace #16
27.9.2008 08:50 - wraiths
to se divim, ze trpi Rytir take sentimentem.myslel jsem,ze to je mu cizi.
Autorská citace #17
27.9.2008 09:32 - Rytíř
No hlavně dvě 20 proto, že momentálně čelily postavy o dost slabším protivníkům, kteří je jinak než super kritickým hodem v podstatě nemohou ohrozit.
A jinak je vidět Jirko jak málo mě znáš, sentiment a romantika, to je mý druhý jméno! :)))
Autorská citace #18
27.9.2008 10:10 - wraiths
Rytíř :-D , pozere ty jsi horsi nez Thief! :-)) ja vzdy myslil, ze jediny neoromantik tu na D20 je Max. :P
Autorská citace #19
28.9.2008 18:03 - Xeth
Wraiths: Nejsem si vědomý toho, že by to šelo nějak kombinovat. Mám dojem, že jsi mohl mít buď zmiňovaný opasek nebo třeba rukavice obří síly, které zase dávaly určitou sílu, dle typu obra (20-25 ?). A platilo pouze to vyšší. Ruku do ohně bych za to ale nedal. ;)
Cripling strike je prostý ability (strength) damage, čili postava neumírá, ale jen leží na zemi a nemůže se hnout, viz níže.
Autorská citace #20
30.9.2008 07:30 - wraiths
Xeth: dobra poucil jsme se. i jen proste lezeni na zemi beru,umre az v dalsim kole. :-)
mas pravdu normalne to nejde,pouziva se vzdy jen to lepsi.ale ze jen za urcitych okolnosti to jde. musis mit kouzelny kladivo(poradne ho znat,je tam popis s Thunderboltem(Meilni) a Thorem,ten tohle pouziva). + "oil of impact" a mas razem postavu co se rovna "polobohu", kam "brinkne, cucky litaj".
Autorská citace #21
8.10.2008 13:10 - Rytíř
Tak mě napadlo, když se do té Síly počítá všechno, že to je stejně bezvadný kombíčko, mít Opasek síly. Stín vás vysaje, dejme tomu o 8 bodů. Sundáte po boji opasek, poškození už je rázem jen 4 body Síly. (Měli jste 16, díky opasku 20. Stín vás vysál na 12. Ale 12 máte i po sundání opasku, protože kdyby klesla na 8, tak to znamená, že se vlastně opasek nepočítal, že.)
Nandáte opasek zpátky a hrr znova do boje :)
Autorská citace #22
9.10.2008 05:01 - bigbythewise
Rytíř: Tak tomuhle říkám pěkný abuse, shame on you. Samozřejmě, že tomu tak není. Ta vysátá síla (penalizace) se aplikuje jen na základní hodnotu. Ten opasek dává enhancement bonus, na který se penalizace nevztahuje. Takže to není 20 (16+4) - 8 jak píšeš, ale (16 - 8) + 4. Pokud by to fungovalo tak jak tvrdíš, tak by jsi v případě vysátí síly o 4 body a sundání opasku měl pořád sílu 16, čili by jsi tím kouzlem nebyl vůbec ovlivněn, respektive sundání toho opasku by to kouzlo zrušilo, což je samozřejmě blbost, protože kouzlo/schopnost zasahuje tebe a ne opasek. Tyhle kouzla/schopnosti vůbec na objekty nefungují, pokud to není zdůrazněno, ale i kdyby bylo, tak to nepůjde, protože neživé objekty (neplést s neživými bytostmi) mají sílu 0. :o)
Autorská citace #23
9.10.2008 09:56 - Rytíř
Joo, Bigby, tak vítej do klubu! :)
Já sem si myslel to samý co ty, ale Xeth mě přesvědčil, že wizardi to viděj jinak. :) Jestli jsi nečetl celou tuhle diskuzi, tak doporučuji (hlavně strana 2), protože by mě zajímalo, jak to budeš rozporovat.. Sice už sme to odehráli a vracet to nebudem, ale tak jako z principu mě to docela zajímá, co je "správně" podle pravidel :))
Autorská citace #24
10.10.2008 04:34 - bigbythewise
Rytíř: Koukám na ten FAQ, který postoval Xeth a je to to samé co jsem napsal já. :o) Tady to máš:
A human fighter with Strength 14 drinks a potion of bull’s strength, which increases his Strength to 18. A few rounds before it elapses, he takes 4 points of Strength damage, reducing his Strength to 14. This has no impact on the potion’s effect, and the character still technically has a +4 enhancement bonus to his Strength score (so another bull’s strength spell would have no effect). When the potion’s duration elapses, the +4 bonus disappears, reducing his Strength to 10.
Co se týče tohohle:
A halfling wizard with Strength 8 takes 10 points of Strength damage, reducing his Strength to 0. (There are no negative ability scores.) If the party’s paladin casts bull’s strength on the halfling, his Strength increases to 4 for the duration of the spell. If, during that spell’s duration, the halfling takes another 5 points of Strength damage, his Strength is once again 0. When the spell wears off, he loses the +4 bonus but is still at Strength 0.
Tady nic nenamítám, ale dalo by se toho zneužít tak, že by jsi při Síle 0 nasadil opasek (tudíž by jsi měl 4) a po opětovném damage třeba těch 5 (tím pádem zase zpět na 0) by jsi ho jen sundal a nasadil. Tak by jsi měl opět 4, protože opasek je vlastně permanentní Bull's Strenght +4, který ovšem můžeš negovat kdykoliv ho sundáš (sundání a nasazení je pak to samé jako vypršení trvání kouzla a zakouzlení nového), takže žádné pravidlo pro sčítání/nesčítání stejných efektů neplatí.
Upravil bych to asi tak, že při Síle 0 už enhancement bonus nefunguje - není co vylepšovat. Když při 0 nefunguje penalizace, tak by neměl fungovat ani bonus. :o)
Ještě rulelawyersky dodám, že FAQs jsou občas spíše taková houserule a nevycházejí 100% z pravidel. Tohle bylo už několikrát dokázáno (např. Mirror Image x Cleave nebo Nondetection x True Seeing).
Autorská citace #25
10.10.2008 07:57 - Rytíř
Hm, ok :)
Takže to vyřešili jako s lecčíms jiným, totiž drobet na hlavu.. bonus se občas počítá, občas ne, vysát jde a přitom nejde.. Blbost, říkám já! :) Ale co, v jednoduchosti je síla, hlavně když se v tom všichni vyznáme, jak to vlastně počítat. :)))
Ta tvoje úprava je, pokud to dobře chápu, v zásadě to, co jsem úplně prvně tvrdil našemu trpošovi - že když má Sílu 16, opasek Síly +4 a stín mu vysál 18 bodů Síly, je mrtvej. Je tak?
Autorská citace #26
10.10.2008 10:03 - Nachtrose
Osobne jsem to pochopil tak, ze je treba odsat i ten bonus z predmetu/potky/kouzla, nicmene ten se odsava az jako posledni. Cili pokud danemu trposovi stin odsaje 16 sily, tak po odepnuti opasku ma 0. Jak v tomto pripade ale resit vyrazeni/smrt je na uvaze DM. Nicmene snazit se exploitovat tim, ze se vyradim odepnutim opasku abych nezemrel patri do kategorie metagaming a celkem tezky...
Autorská citace #27
10.10.2008 13:45 - bigbythewise
Rytíř: Jo, asi tak nějak. Pokud by jsi měl Sílu 0, tak by nešla navýšit enhancement bonusem (jedině magií, která obnovuje ability damage/drain), dokud by jsi neměl základ alespoň 1. Tak bych to upravil já.
I když, teď mě napadlo - ten opasek by jsi vlastně nemohl sundat a nandat, protože se Sílou 0 se nemůžeš hýbat, ledaže by to někdo udělal za tebe. :o)))
Autorská citace #28
10.10.2008 15:18 - Xeth
2Nachtrose: Nevím kdo by něco takového udělal. Paralyzovat se, když na tebe útočí taková potvora, to chce už docela silně sebevražedné sklony. ;) Udělat to hráč mě, tak s příští ranou od stína a automaticky umírá (ne, vážně by si to ten stín nerozmyslel).
2bigbythewise: Síla 0 = norálně stav helpless (bezmocný). Byl by rád, že dýchá, ne že je jen neschopný boje. Takže ano, někdo by mu musel pomoci. ;)
Jinak ta tvá prostá matematická formule je trochu zavádějící a nepřesná. Odečtení a přičtení modifikátorů má stejnou prioritu, s tím že minimální hodnota celkové sumy základu a modifikátorů musí být větší nebo rovná 0. Pokud není, postavu stihnou následky (bezmocnost, smrt atd.).
Autorská citace #29
10.10.2008 17:12 - LZJ
Nachtrose, Xeth: Sundání si opasku včas nemusí být žadný metagaming, to může být i in-game korektní. Když postava ví, že stín zabíjí jenom ubíráním síly (dostatečná Knowledge Religion) a už jí síly moc nezbývá (to zatraceně cítí), tak zbavení se síly vlastní rukou (i třeba na pokyn klerika, který nechce víc stínů kolem) je celkem elegantní řešení.
A ano, znamená to odevzat se osudu, protože bez pomoci se už postava asi nezvedne.
Autorská citace #30
10.10.2008 21:22 - bigbythewise
Xeth: Co přesně máš na mysli? Těch (16-8)+4 namísto (16+4)-8? Je to možná trochu zavádějící v tom, že bys musel počítat se zápornou hodnotou (v tomto případě -4) pokud by byla Síla zraněna o 20 bodů (aby to dalo 0). To se ale týká pouze počtů a ne výsledné hodnoty Síly, která tak jako tak nemůže jít do mínusu, takže je to vlastně jedno. Já se jen snažil nějak vyjádřit to, že ten enhancement bonus pořád platí (což se ostatně píše i ve FAQ) a odečítá se tak vlastně až nakonec. Tahle formule k tomu slouží celkem dobře. Nakonec, u sčítání a odečítání nemají závorky vliv, takže bych priority neřešil, i když jsou stejné. :o)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15212202072144 secREMOTE_IP: 3.236.50.252