Pravidla

Rytíř
24.9.2008 18:28
Vysátí Síly
Potřebujem poradit, už to neumíme ;)

Pravidla 3,5e, máme postavu, kterou vysál stín veškerou její sílu. Postava má ovšem opasek obří síly +4, ten dává zvyšovací bonus.

Počítá se tenhle bonus do stupňů Síly, kterou musí stín vysát, aby byla postava mrtvá? Anebo na to nemá vliv. Anebo dokonce způsobí, že postava má vždy alespoň Sil 4, protože žádná vlastnost postavy nemůže být poškozena do záporu a vysát bonus předmětu nelze?
Autorská citace #21
8.10.2008 13:10 - Rytíř
Tak mě napadlo, když se do té Síly počítá všechno, že to je stejně bezvadný kombíčko, mít Opasek síly. Stín vás vysaje, dejme tomu o 8 bodů. Sundáte po boji opasek, poškození už je rázem jen 4 body Síly. (Měli jste 16, díky opasku 20. Stín vás vysál na 12. Ale 12 máte i po sundání opasku, protože kdyby klesla na 8, tak to znamená, že se vlastně opasek nepočítal, že.)
Nandáte opasek zpátky a hrr znova do boje :)
Autorská citace #22
9.10.2008 05:01 - bigbythewise
Rytíř: Tak tomuhle říkám pěkný abuse, shame on you. Samozřejmě, že tomu tak není. Ta vysátá síla (penalizace) se aplikuje jen na základní hodnotu. Ten opasek dává enhancement bonus, na který se penalizace nevztahuje. Takže to není 20 (16+4) - 8 jak píšeš, ale (16 - 8) + 4. Pokud by to fungovalo tak jak tvrdíš, tak by jsi v případě vysátí síly o 4 body a sundání opasku měl pořád sílu 16, čili by jsi tím kouzlem nebyl vůbec ovlivněn, respektive sundání toho opasku by to kouzlo zrušilo, což je samozřejmě blbost, protože kouzlo/schopnost zasahuje tebe a ne opasek. Tyhle kouzla/schopnosti vůbec na objekty nefungují, pokud to není zdůrazněno, ale i kdyby bylo, tak to nepůjde, protože neživé objekty (neplést s neživými bytostmi) mají sílu 0. :o)
Autorská citace #23
9.10.2008 09:56 - Rytíř
Joo, Bigby, tak vítej do klubu! :)
Já sem si myslel to samý co ty, ale Xeth mě přesvědčil, že wizardi to viděj jinak. :) Jestli jsi nečetl celou tuhle diskuzi, tak doporučuji (hlavně strana 2), protože by mě zajímalo, jak to budeš rozporovat.. Sice už sme to odehráli a vracet to nebudem, ale tak jako z principu mě to docela zajímá, co je "správně" podle pravidel :))
Autorská citace #24
10.10.2008 04:34 - bigbythewise
Rytíř: Koukám na ten FAQ, který postoval Xeth a je to to samé co jsem napsal já. :o) Tady to máš:
A human fighter with Strength 14 drinks a potion of bull’s strength, which increases his Strength to 18. A few rounds before it elapses, he takes 4 points of Strength damage, reducing his Strength to 14. This has no impact on the potion’s effect, and the character still technically has a +4 enhancement bonus to his Strength score (so another bull’s strength spell would have no effect). When the potion’s duration elapses, the +4 bonus disappears, reducing his Strength to 10.
Co se týče tohohle:
A halfling wizard with Strength 8 takes 10 points of Strength damage, reducing his Strength to 0. (There are no negative ability scores.) If the party’s paladin casts bull’s strength on the halfling, his Strength increases to 4 for the duration of the spell. If, during that spell’s duration, the halfling takes another 5 points of Strength damage, his Strength is once again 0. When the spell wears off, he loses the +4 bonus but is still at Strength 0.
Tady nic nenamítám, ale dalo by se toho zneužít tak, že by jsi při Síle 0 nasadil opasek (tudíž by jsi měl 4) a po opětovném damage třeba těch 5 (tím pádem zase zpět na 0) by jsi ho jen sundal a nasadil. Tak by jsi měl opět 4, protože opasek je vlastně permanentní Bull's Strenght +4, který ovšem můžeš negovat kdykoliv ho sundáš (sundání a nasazení je pak to samé jako vypršení trvání kouzla a zakouzlení nového), takže žádné pravidlo pro sčítání/nesčítání stejných efektů neplatí.
Upravil bych to asi tak, že při Síle 0 už enhancement bonus nefunguje - není co vylepšovat. Když při 0 nefunguje penalizace, tak by neměl fungovat ani bonus. :o)
Ještě rulelawyersky dodám, že FAQs jsou občas spíše taková houserule a nevycházejí 100% z pravidel. Tohle bylo už několikrát dokázáno (např. Mirror Image x Cleave nebo Nondetection x True Seeing).
Autorská citace #25
10.10.2008 07:57 - Rytíř
Hm, ok :)
Takže to vyřešili jako s lecčíms jiným, totiž drobet na hlavu.. bonus se občas počítá, občas ne, vysát jde a přitom nejde.. Blbost, říkám já! :) Ale co, v jednoduchosti je síla, hlavně když se v tom všichni vyznáme, jak to vlastně počítat. :)))
Ta tvoje úprava je, pokud to dobře chápu, v zásadě to, co jsem úplně prvně tvrdil našemu trpošovi - že když má Sílu 16, opasek Síly +4 a stín mu vysál 18 bodů Síly, je mrtvej. Je tak?
Autorská citace #26
10.10.2008 10:03 - Nachtrose
Osobne jsem to pochopil tak, ze je treba odsat i ten bonus z predmetu/potky/kouzla, nicmene ten se odsava az jako posledni. Cili pokud danemu trposovi stin odsaje 16 sily, tak po odepnuti opasku ma 0. Jak v tomto pripade ale resit vyrazeni/smrt je na uvaze DM. Nicmene snazit se exploitovat tim, ze se vyradim odepnutim opasku abych nezemrel patri do kategorie metagaming a celkem tezky...
Autorská citace #27
10.10.2008 13:45 - bigbythewise
Rytíř: Jo, asi tak nějak. Pokud by jsi měl Sílu 0, tak by nešla navýšit enhancement bonusem (jedině magií, která obnovuje ability damage/drain), dokud by jsi neměl základ alespoň 1. Tak bych to upravil já.
I když, teď mě napadlo - ten opasek by jsi vlastně nemohl sundat a nandat, protože se Sílou 0 se nemůžeš hýbat, ledaže by to někdo udělal za tebe. :o)))
Autorská citace #28
10.10.2008 15:18 - Xeth
2Nachtrose: Nevím kdo by něco takového udělal. Paralyzovat se, když na tebe útočí taková potvora, to chce už docela silně sebevražedné sklony. ;) Udělat to hráč mě, tak s příští ranou od stína a automaticky umírá (ne, vážně by si to ten stín nerozmyslel).
2bigbythewise: Síla 0 = norálně stav helpless (bezmocný). Byl by rád, že dýchá, ne že je jen neschopný boje. Takže ano, někdo by mu musel pomoci. ;)
Jinak ta tvá prostá matematická formule je trochu zavádějící a nepřesná. Odečtení a přičtení modifikátorů má stejnou prioritu, s tím že minimální hodnota celkové sumy základu a modifikátorů musí být větší nebo rovná 0. Pokud není, postavu stihnou následky (bezmocnost, smrt atd.).
Autorská citace #29
10.10.2008 17:12 - LZJ
Nachtrose, Xeth: Sundání si opasku včas nemusí být žadný metagaming, to může být i in-game korektní. Když postava ví, že stín zabíjí jenom ubíráním síly (dostatečná Knowledge Religion) a už jí síly moc nezbývá (to zatraceně cítí), tak zbavení se síly vlastní rukou (i třeba na pokyn klerika, který nechce víc stínů kolem) je celkem elegantní řešení.
A ano, znamená to odevzat se osudu, protože bez pomoci se už postava asi nezvedne.
Autorská citace #30
10.10.2008 21:22 - bigbythewise
Xeth: Co přesně máš na mysli? Těch (16-8)+4 namísto (16+4)-8? Je to možná trochu zavádějící v tom, že bys musel počítat se zápornou hodnotou (v tomto případě -4) pokud by byla Síla zraněna o 20 bodů (aby to dalo 0). To se ale týká pouze počtů a ne výsledné hodnoty Síly, která tak jako tak nemůže jít do mínusu, takže je to vlastně jedno. Já se jen snažil nějak vyjádřit to, že ten enhancement bonus pořád platí (což se ostatně píše i ve FAQ) a odečítá se tak vlastně až nakonec. Tahle formule k tomu slouží celkem dobře. Nakonec, u sčítání a odečítání nemají závorky vliv, takže bych priority neřešil, i když jsou stejné. :o)
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.19618391990662 secREMOTE_IP: 18.206.48.142