Pravidla

Alnag
13.9.2007 10:31
Sloupky Design & Development jsou volně dostupné na stránkách Wizards of the Coast a uvádějí nás do úvah designérů a vývojářů čtvrté edice D&D. Tady jsou první dva z nich.
Autorská citace #1
13.9.2007 10:31 - Dalcor
Hezké a těším se an další - speciálně na Rasy se těším :) Btw včera jsem ti posílal mail - došel?
Autorská citace #2
13.9.2007 10:43 - Alnag
Ano, Dalcore... pracuju na tom, ale jsem teď zapřazen do práce. Dneska večer to bude. A dík.
Autorská citace #3
13.9.2007 10:47 - Dalcor
Já jen že jsem nevěděl - sorry za pruzení ;) Já natolik html editovat neumím ...
Autorská citace #4
13.9.2007 10:55 - Iuchiban
Zní to dobře :)...též se těším na další ;)
Autorská citace #5
14.9.2007 10:45 -
prave tyhle dve zminene veci patrily do seznamu potizi, ktere mi na 3,5 vadily. A zmenu z 20ti na 30 urovni taky vitam. Zacinam mit pocit, ze WotC konecne vi co dela. diky za info
Autorská citace #6
14.9.2007 10:47 - Dalcor
Me abych rekl pravdu 30 levelu docela vadi - jde o zvyk. Avatar v DL byl na 25. úrovni :). Raistlin jako buh dosahl asi take na tu 20tku...
Autorská citace #7
14.9.2007 11:27 - Iuchiban
Ve 3e byli bohové znázorněni jako level 60, takže ve 4e budou 90? :D ...né že by to bylo nějak důležité vědět ;))...ale čím víc úrovní, tím těžší bude podle mě udržet tu rovnováhu mezi povoláními...no uvidíme
Autorská citace #8
14.9.2007 11:30 - Alnag
Nemyslím, že úplně platí ta úměra, že level 20 (ve 3E) = level 30 (ve 4E). Konec konců od 20. úrovně výš to má být epic, co do rozsahu - tudíž bych řekl, že více méně 20. level bude tak nějak pořád 20. level a to co bude nad je to co bylo vždycky nad. Ale nevím.
Autorská citace #9
15.9.2007 15:26 - Rytíř
Sloupky tedy teď překládá Conlai? Hmm, no príma.. a ze svého sobeckého hlediska ho musím pochválit i já, nenašel jsem tam jedinou chybičku! ;)
Autorská citace #10
15.9.2007 15:56 - Vannax
Protože si tady zatím pročítám jenom útržky informací o rysech nastupující 4. edice, tak z ní mám zatím dost smíšené pocity.
Jeden pocit se vztahuje ke kapitole Povolání. Na jednu stranu je dobré, když volba zbraní trochu více ovlivní hraní postavy, na druhou stranu mám obavu, že hraní role se od již tak dost "bojově zaměřené" 3/3,5 edice posune ještě dál; že se prostě bude valná část pravidel zabývat tím, jak si nabušit a vyspecializovat postavy. Pokud by se ale na další aspekty hraní zaměřila přiměřeně velká část pravidel, pak by to nemuselo být špatné.
Druhá věc, ze které jsem trochu rozpačitý se týká nově přidané pasáže Zdroj moci. V celku by mi tenhle koncept nevadil, pokud by se ovšem nezkombinoval se skills&feats systémem. Protože v tom případě by si vývoj postavy např. zmíněného bojovníka a jeho, nazvěme to "Cesta meče" dost odporovala s jeho jinak zaměřenými dovednostmi.
Pokud by se ovšem skilly a featy soustředily a omezily především na bojovou oblast, která je postavě bojovníka vlastní, pak by to pro mně byl opět přijatelný posun ve hře a možná bych i začal zvažovat přechod na novou edici pravidel:)
Co se týče části, která se věnuje rasám, tak tomu není co vytknout. To, co rozepisuje J. Wyatt, je jednoznačně posun k lepšímu.
Autorská citace #11
15.9.2007 16:43 - Alnag
Některé lidi nabušování postav baví a já jim to ze srdce přeji. (Bez ironie!) To, co mi přijde jako fajn věc na těch zbraních je, že se zvolená zbraň promítne do stylu boje. Jestliže jsem měl v 3e sekyru, která dělala 1d8 sečného zranění a co já vím třeba dlouhý meč, co dělal taky 1d8 sečného zranění tak se to na chování v boji neprojevilo obvykle vůbec (samozřejmě až na výjimky, které volbu zbraně víc prožívají).
Zatímco pokud dobře chápu tu část o zbraních, bude mít bojovník se sekerou a s mečem každý jiné možnosti vývoje a tudíž to povede i k různorodému chování na bojišti. Řekněme, že bojovník se sekerou bude moc rozsekávat víc lidí najednou a bude se tedy chovat spíš tak, že jako správný divoch naběhne do chumlu nepřátel a začne kolem sebe mlátit hlava nehlava, kdežto bojovník s mečem bude víc šermovat a dávat přednost boji jeden na jednoho.
Ono totiž i v boji člověk může projevit část povahy, část role a trochu hrát. Zbraně se tak můžou stát určitým symbolem osobnosti postavy a umožnit její projevy. Tolik můj optimistický pohled na věc, ale nevím... uvidíme. Je to ještě daleko.
Autorská citace #12
19.9.2007 12:02 - Vannax
Tak pasáž o drakovi mě docela překvapuje: Válečník, který bude schopen jedním máchnutím meče dostat prastarého draka pod polovinu zásahových bodů? To je myšlený vážně? Já vím, je to fantasy, ale přece jen...ubrat jedním zásahem 500 zásahových bodů, to není válečník, ale Hulk. Ve srovnání s ním vypadá ten prastarý drak jako loutka.
Autorská citace #13
19.9.2007 12:08 - Noir
Vannax: Imho je to nějaký hoodně vysokoúrovňový manévr, kterým v případě úspěchu sebere nepříteli právě polovinu životů-občas se to nemusí vyplatit. Třeba když to vymrháš na goblina, který má 4 životy :o)
Autorská citace #14
19.9.2007 12:12 - Alnag
Tohle se už diskutovalo na Wizardích fórech a oficiální odpověď zní - nejedná se o první kolo souboje, drak už byl nahlodaný, ergo válečník nesrazil draka pod polovinu životů jedním úderem. Válečník snížil drakovi již snížené životy pod polovinu, což u draka otvírá možnosti k novým manévrům.
Třeba postavy s méně jak polovinou životů mají second wind (druhý dech, takže jednou denně si můžou chvilku oddechnout a trochu dobít síly). Tady jde o to, že drak má zřejmě místo manévru typu second wind rovnou dragon breath. A tak, aby nám ukázali jak to funguje a nemuseli přitom popsat bůh ví kolik kol předtím, začali zprostředka.
Autorská citace #15
19.9.2007 13:00 -
Jeste me napadlo, ze styl valecnika specializovaneho na zbran neni tak spatny. Nemam nic proti nabuseni postavy, precejen se staci podivat na kousek popisu boje s drakem a je jasne, ze kdo se nebude snazit vymacknout z pravidel co nejvic, tak hraje proti sobe.
Dulezite je se dostat do rovnovahy mezi zbranemi. Nejlepe je to videt na arms warriorovi a combat roguovi ve wowu; powerplaying je dusi te hry, a presto nemuzete rict, ze vsichni warri maji sekeru, protoze je nejlepsi... sekyry a katary maji 5% crit, palice 5% na stun a mece 5% na extra attack. Stava se, ze je neco v mode, treba kvuli progresu, nebo hranym buildum v arene, ale plati, ze se nikdy neshodnou na nejlepsi specializaci. Nakonec kazdy voli, to co se mu nejlepe hodi k postave a to co se mu nejvic libi.
tzn. jedno jakou zbran vyberes - nebudes se muset trapit tim, ze bys s tou druhou byl silnejsi. Lisit se budou jen stylem boje.
Autorská citace #16
19.9.2007 13:57 - andtom
Quentin píše:
kdo se nebude snazit vymacknout z pravidel co nejvic, tak hraje proti sobe
Budu s RP potěšením hrát proti sobě :)
Autorská citace #17
19.9.2007 14:21 -
andtom píše:
Budu s RP potěšením hrát proti sobě :)
ja nakonec taky :-P
jen se mi nelibi pak ten stret v boji; kdyz dojde na poctivou figurkovou bitku, tak jsem zbytecne znevyhodnenej. Je hezke, ze moje postava je sermir s rapirem(je to fesak, velmistr italske skoly a lamac divcich srdci), ale ve hre cisel se kdejakemu barbarovi nemuze rovnat. Bylo by fajn, kdyby kazda zbran mela nejakou zvlastnost, ktera by je stavela +/- na stejnou uroven, aby jsi potom v boji proti zminememu drakovi nedelal jen saska.
Podle toho sloupku se mi zda, ze to takhle nejak udelaji, nebo ne?
Autorská citace #18
19.9.2007 15:00 - wraiths
Quentin : no kdyz pujdes proti drakovi s rapirem tak za saska budes :-) ,ale kdyz pak pujdes proti tomu "typovi" co zabil toho draka tak jiste sance bude zvlaste kdyz budes velmistr it. skoly... ;-)

andtom : vymacknes co se da...pro ten svuj styl hrani(treba tlustej obchodnik, neb zrovna ten peknej floutkoidni sermir). to mi nerikej :-), si jinak budu myslit ze jsi divnej ;-)
Autorská citace #19
19.9.2007 15:46 -
wraiths:priznavam, melu z hladu... jen sem si vzpomel, jak to pekne fungovalo ve wowkach
Autorská citace #20
19.9.2007 15:58 - Alnag
takže Dave Noonan dal andtomovi za pravdu. Tradice nejsou seskupením kouzel, škol ani domén.
píše:
I may have good news for you, then: traditions are not groupings (fluffy or otherwise) of spells/spell schools/etc.
I can see how someone could read the preview article and make the reasonable speculation that the traditions we mention are analogous to spell schools or domains. While that's a decent guess, and it fits the available data, it's not a correct guess.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.084934949874878 secREMOTE_IP: 18.216.190.167