Jak vzniká žánr? -- je žánr sumou všech příběhů, zážitků, pocitů, které pod stejnou "jmenovkou" daný člověk shlédl (v komixech, v TV, v kině, v knížkách ...)?
Alnag píše:
Když přislíbíte žánr příběhu, ale dodáte něco zcela jiného, většina publika se po takové zkušenosti bude cítit podvedená.
Dvě možné situace:
A) Přislíbím žánr "A", dodám příběh "b"
B) Přislíbím žánr "A", dodám příběh "a"
Jak rozdílných reakcí se mi v obou případech dostane od hráčů?
Jinými slovy, co přesně se děje v hráčově "metapreview", kdy je mu prezentován žánr? Vytvoří si snad nějaký "mentální filtr", skrz který má prožívat zážitky ze hry?
Alnag píše:
Pokud žánr doporučuje určité specifické prvky struktury nebo dokonce celé scény může dojít ke kolizi mezi žánrovými očekáváními a našimi hráčskými preferencemi.
Nevím. Ale žádný žánr (pokud není natvrdo definovaný) se hry neúčastní - účastní se pouze vypravěč a hráči.
Takže bych spíš řekl, že může dojít ke kolizi mezi subjektivním vymezením žánru vypravěče a hráče.