Tohle je zrovna jedna z věcí, kde na těch pravidlech bude záležet hodně. Když hraješ takovejhle žánr (tým vyšetřovatelů, tým zločinců...), tak chceš, aby ta postava přinesla do hry něco gamisticky užitečnýho pro ostatní, zaprvé aby se fakt projevilo, že je pro ten tým hmatatelně užitečná a zadruhé protože to že to můžeš použít dává postavě důležitost a Tobě jako hráči spotlight.
Pokud Tvůj přínos je "myslim jinak protože nemám kyberware" a pravidla říkají "ano, jistě, přemýšlíš jinak, a proto máš narozdíl od ostatních kompetenci najít tenhle typ stop" (GUMSHOE) nebo "ano, jistě, a právě proto když to je vhodné můžeš udělat něco, co někdo kyberizovaný nezvládne (např. správně odhadnout, kam běželo dítě z místa činu, protože narozdíl od všech okolo co maj kyberoči ti dojde že tam byla tma a to dítě co taky nemá kyberoči mohlo vidět jen omezenej počet únikovejch cest)" (Fate), tak to bude fungovat.
Jenže Shadowrun žádnou takovou mechaniku nenabízí a ta hra je by default o akčních misích a leverage / heist misích a skončíš s tím, že támhle Tonda umí kouzlit (a pravidla mu dávají neviditelnost a fireball), Jenda umí zabíjet lidi (a pravidla mu dávaj šílený reakce a bonusy k útokům), Míša umí oblbovat lidi (a pravidla jí dávaj feromonový oblbovací bioware a senzory v očích a kůži co fungují jako detektory lži...) a Ty... přemýšlíš jinak. K čemuž neexistuje jediný pravidlo, jedinej bonus, jediná schopnost, nic. Prostě si jen ve všem horší ve hře která je hodně o kostkách a skillech postav.
EDIT: A když řekneš "jako jedinej nemám kyberoči a tak můžu odhadnout co to dítě v noci vidělo a co ne a kam tudíž mohlo běžet", tak je fakt rozdíl jestli pravidla řeknou "jasně, hoď si na to úplně stejně jako kdokoliv jinej kdo by to zkusil odhadnout" a když pravidla řeknou "jasně, a protože stejně jako dítě nejsi kyberizovanej tak máš +2" nebo dokonce "jasně, a protože nejsi kyberizovanej, tak se ti to prostě povede, zatímco ostatním by to (takhle) zjistit prostě nemohli". /EDIT
Jako jasně, můžeš si to zahrát i v tom Shadowrunu kterej Tě v tom nijak nepodpoří, ale bude to fakt hroznej záhul tu postavu udržovat neustále herně relevantní bez toho, aby jí šel GM prvoplánovitě na ruku.