Kultura

Autorská citace #1
30.9.2020 02:12 - sirien
Další suprová práce od Lethrendise. Z konce letošního jara, nebo tak něco :D Všem, co na to čekali nebo by to ocenili dřív se omlouvám za zpoždění, nějak sem se k té sazbě nemohl dostat. Ale už to je venku!

Přiznám se, že jsem to komplet ještě nečetl, ale ty úryvky ke kterým jsem se dostal pocestě během sazby mě docela pobavily - je to psané fakt hezkým stylem a má to docela dost herně inspirativní hodnoty.
Autorská citace #2
30.9.2020 06:50 - Lethrendis
Wow, děkuju! Koukám, žes měl bezesnou noc :)

Dárek pro všechny, kdož mají rádi Shadowrun - průvodce Šestým světem. Je to komplet fluff, psané formou encyklopedie JackPointerů a dalších pochybných individuí. Je to tedy zaujaté, neucelené, zcenzurované a manipulativní, ale zato zábavné a čtivé.

Encyklopedie obsahuje souhrn nejznámějších osob, organizací a příběhů napříč historií Šestého světa. Jsou tam shrnuté metaploty minulých edic a počítačových her, ale také dost háčků na současné kampaňové sourcebooky pro 5E a 6E.
Autorská citace #3
30.9.2020 07:54 - exi
Nejde to stáhnout. Link na stažení vede na stránku s článkem.
Autorská citace #4
30.9.2020 09:27 - ShadoWWW
A v nadpisu článku chybí neo - Neoanarchistova.
Autorská citace #5
30.9.2020 10:08 - sirien
Chjo. Sem nad tim seděl do noci, protože sem se učil, jak dodělávat ty blbý obálky a fancy nápisy v Photoshopu (ano, trvá to 5 minut... když už to umíte, což sem neuměl). A pak mi nedalo to nezveřejnit... takže sem si to už nezkontroloval :/

Štěstí v neštěstí je, že koukám, že sem zapomněl opravit jednu krajně otravnou grafickou nedodělávku... takže já ten článek jakože tiše stáhnu, pudu si to opravit a zveřejnim ho znovu hned, co to všechno napravim.

(Tohle fakt proleze krkem - ještě že sem aspoň teď stihnul doslova v poslední minutě zrušit ten přednastavenej sharing.)
Autorská citace #6
30.9.2020 14:27 - sirien
Tak ok, všechno opraveno :)

enjoy :)
Autorská citace #7
30.9.2020 14:56 - Lethrendis
Super, moc dík. Jo a ještě nezaznělo, že pokud tam najdete nějaké chyby, tak je všechny beru na sebe a omlouvám se za ně. Pokud se tak ale stane, buďte tak laskaví a písněte mi. Předem děkuju za shovívavost.
Autorská citace #8
30.9.2020 16:06 - sirien
...vyjma toho, kdyby se někomu nelíbilo, že Princes of Tír Teirngire jsou Knížata a že High Prince je Velkokníže (Velkokněžna). Popř. překlady vesmírných stanic. To jde i přes Lethrendisův odpor za mnou :)

Ohledně překladů, tak mimochodem:

U těch vesmírných stanic byly nějaké oříšky - největší z nich Spindle Orbital Platform, kde každé to slovo lze přeložit různými způsoby a ty se společně dají různě kombinovat. Původně jsem dal Platforma vesmírného obratiště, po Lethrendisově reklamaci ("víc popis, než název") jsem to změnil na Základnu Vesmírné vřeteno. Nicméně kdyby někoho do budoucna napadl lepší překlad (popř. i pro některou jinou tu základnu), tak určitě dejte vědět - ten klíč asi není tesaný do kamene. (Už teď jsme se s Lethrendisem bavili, že by do budoucna možná nebylo od věci přeložit Terrors spíš jako Děsi než jako Teroři - má to i nějaké nevýhody protože to ztratí přímou historickou referenci pro lidi ze stávající komunity...)
Autorská citace #9
30.9.2020 16:20 - Šaman
Vesmírné vřeteno?
- "Je to to, co si myslím?"
~ "A co myslíš, že to je?"
- "Velký oranžový kolotoč ve vesmíru"
Autorská citace #10
30.9.2020 16:40 - Lethrendis
U těch vesmírných stanic - jsou to vlastně geografické názvy vesmírných měst, takže bych to vůbec nepřekládal. Nebo jen počešťoval: Orbitální platforma Spindle. Ale to je marginálie.

Podobné je to i u těch Knížat. V originále si vládcové TT říkají Princes - a pravdu má Sirien, že by se to mělo normálně překládat jako knížata. Nicméně já si myslím, že tohle nejsou normální lidi, jsou to specifické unikátní tituly TT, respektive že si ti nafoukanci opravdu říkají Princové s velkým písmenem (a Nejvyšší Princ v čele) a že přesně takhle to autoři mysleli. Tak jsou z toho Knížata s velkým.

U terrors (terorů/děsů) jde zase o návaznost s Earthdawnem, aby to opět případní znalci pochopili, jako že jsou to ti samí jako tamní horroři/terroři. V tomhle případě by to šlo do češtiny velmi pohodlně - děsové.

Jestli na to má nějaký znalec loru názor, tak sem s ním. A i na další překlady, samozřejmě. Překladový klíč je velmi mladý, může se opravit.
Autorská citace #11
30.9.2020 17:11 - sirien
Orbitální platforma Spindle mě napadla taky. Problém je, že to pak neplní úlohu herního překladu, protože ten název nese nějaký význam a ten význam se pro ty co angličtinu neznají ztratí (a jakože zrovna Spindle není triviální slovíčko). To je o to bolestivější, že o té základně pořádně nejde nikde nic dohledat, takže ten název je v podstatě jediná reference k tomu, jak si jí představit co do podoby, ale i účelu, významu atp.
Autorská citace #12
30.9.2020 17:33 - York
Lethrendis píše:
V originále si vládcové TT říkají Princes - a pravdu má Sirien, že by se to mělo normálně překládat jako knížata.


It's complicated. "Kníže" je titul, kterej na našem území v určitým období co do postavení zhruba odpovídal princovi v jinejch částech Evropy. Na druhou stranu "princ" je to samý slovo jako "prince", jen počeštěný, takže moc nevidím důvod, proč ho nahrazovat jinym významově podobnym slovem.

Tj. za mě je určitě lepší překlad "princové z Tiru".
Autorská citace #13
30.9.2020 17:44 - sirien
York: protože čeština v tomhle rozlišuje mezi vladařským titulem a nástupnickým titulem. Prince(ss) ve smyslu nástupníka je v češtině princ(ezna), zatímco princess ve smyslu vladaře je v češtině kníže (kněžna). Ostatně máš velkoknížete, ale nemáš velkoprince, máš knížectví nebo velkoknížectví, ale fakt nemáš princistán nebo velkoprincistán, knížecí nebo velkoknížecí rada jsou normální pojmy, rada princů je od pohledu jakože "eh? cože to je? jakože synové králů z okolí se sjížděj na párty...?"

Všechna obhajoba zachování "prince" mi zní jako racionalizace snahy zachovat osobně zažitej pojem (což jako soucítim, ale) a ne jako snaha najít správnej termín do českého textu. (Stejně, jako u těch Vampire a upířích knížat města, mimochodem.)
Autorská citace #14
30.9.2020 17:55 - Lethrendis
No, a přesto se vládnoucí orgán TT nazýval přesně takhle.

Tuhle debatu už jme se Sirienem projeli odshora dolů, už nemám na to energii. Pro mě za mě Knížata.
Autorská citace #15
30.9.2020 17:59 - York
sirien píše:
protože čeština v tomhle rozlišuje mezi vladařským titulem a nástupnickým titulem.


"Prince" se v tom nástupnickym významu používá taky. Tohle podle mě není ani tak o češtině, jako o oblastním použití - a princové Tiru jsou nepochybně inspirovani spíš tím západoevropským kontextem než tím naším.


Log 1=0 píše:
Kníže je panovník své země, hlava svého rodu, a to na úrovni knížectví.


No právě. Zatímco v Tiru máš princů hned několik a na vládě se podílí, to na knížete moc nesedí.


sirien píše:
jako u těch Vampire a upířích knížat města


Tam mi kníže sedí víc, protože sám vládne celýmu velkoměstu.



edit: Ono je to v podstatě o tom, jestli znáš historickej kontext. Pokud víš, že v západní evropě se princ používá nejen jako označení potomka krále, ale i jako samostatnej vladařskej titul, tak ti to nepřijde divný. Pokud to nevíš, tak ti to asi divný přijde - ale zas na prince ve WoDčku jsme si v pohodě zvykli, takže to asi až tak takovej problém nebyl.
Autorská citace #16
30.9.2020 18:29 - sirien
Lethrendis píše:
nazýval přesně takhle

Ano, v angličtině.

York píše:
v Tiru máš princů hned několik a na vládě se podílí

máš tam několik knížat a ta mají v čele velkoknížete.

EDIT: a protože vládnou v moderní éře a ne v agrárnim starověku, tak nemaj rozdělenou půdu, ale akciový podíly a hospodářský a státnický segmenty. /EDIT

York píše:
okud víš, že v západní evropě se princ používá nejen jako označení potomka krále

V západní Evropě v jiných jazycích. Co je tohle za logiku? To jako že když znám Německé tituly, tak je vlastně nemusim překládat, protože jasně, když vim, kdo je Graf, tak klidně budu v českym textu používat Gráfa?

York píše:
na prince ve WoDčku jsme si v pohodě zvykli

Ne, to sme si teda ksakru nezvykli - že víš že to používáš špatně kolektivnim konsenzem fakt nezakecáš ;)
Autorská citace #17
30.9.2020 18:34 - Lethrendis
Hele, tady je ta bolest ukrytá za Knížaty - WoDko :)
Autorská citace #18
30.9.2020 18:36 - sirien
guilty as charged :)
Autorská citace #19
30.9.2020 18:40 - Log 1=0
OMG!
Ne, v západní Evropě se nepoužívá "princ", protože to je české slovo. V tamních jazycích se používá slovo "prince" které může odpovídat jak českému "princ" tak českému "kníže", v závislosti na kontextu. Pokud někdo překládá text z tohoto jazyka, tak musí tento kontext posoudit, a podle toho zvolit adekvátní český výraz. Přeložit anglické "prince of Lichtenstein" jako "Lichtenštejnský princ" je asi na stejné úrovni, jako přeložit "pregnant" jako "pregnantní".

Jinak v Evropě bylo a je spoluvladařství spíše mimořádnou okolností než základním uspořádáním vlády (v tom ho v Tiru evidentně nekopírovali), ale pokud k tomu došlo, používali oba vladaři titul panovnický, nikoli následnický. Takže knížata z Tiru nejsou totéž co středověká knížata, ale mají k nim i tak blíže než k princům.
Autorská citace #20
30.9.2020 23:13 - Colombo
Sirien: Proč ne "Stanice" místo "Základna" nebo "Platforma!"?
Autorská citace #21
1.10.2020 00:15 - sirien
Proč vesmírné a ne orbitální, proč vřeteno a ne obratiště, proč základně a ne stanice - náhodné volby z dostupných vcelku dost zaměnitelných možností.
Autorská citace #22
1.10.2020 00:19 - York
sirien píše:
když vim, kdo je Graf, tak klidně budu v českym textu používat Gráfa?


Pokud by to bylo v češtině běžný slovo, tak bych neviděl důvod překládat to jinak. K carovi taky nehledáš titul s odpovídajícim postavením a řekneš prostě "car".


edit: Slovník na seznamu se taky nedokáže rozhodnout - "kníže" překládá jako "prince", ale "Prince of Wales" jako "Princ z Walesu" :)
Autorská citace #23
1.10.2020 00:27 - sirien
York: Graf v češtině je běžný slovo. Sice znamená něco jinýho než Graf v němčině, ale jak poukázal Log výše, ono Prince taky neznamená Princ; pregnancy, pregnantní - čert to vem, hlavně, že to stejně zní.

Prince of Wales je nástupník Britské koruny, což sis vytáh ten nejvíc fuzzy příklad co vůbec jde.
Autorská citace #24
1.10.2020 07:14 - Lethrendis
Btw když už šermuješ tituly z GB, tak tam se používají i tituly princů nedědické a zároveň nevládnoucí: princové (manželé) vládnoucích královen. A do češtiny se nepřekládají jako knížata. Současný princ Filip třeba.

I v české historii se zase některé jinak knížecí rody také v určitých okamžicích pyšnily tituly princů - viz Rohanové ze Sychrova.

Ergo je to opravdu jen o historickém pozadí a konsensu, jak se princové překládají do češtiny. V případě TT tu nemáme historii, nýbrž jen fluff, a tam mi spousta indicií naznačuje, že by to skutečně měli být Princové. Ale to už jsme řešili a nehnul jsem s Tebou.

A protože je mi to v zásadě jedno, tak proč ne. Běžný čtenář si toho ani nevšimne. Jak ty krávy a telata.
Autorská citace #25
1.10.2020 08:06 - Jerson
sirien píše:
Proč vesmírné a ne orbitální, proč vřeteno a ne obratiště, proč základně a ne stanice - náhodné volby z dostupných vcelku dost zaměnitelných možností.

Zrovna tady by rozlišení význam mělo - orbitální znamená, že obíhá planetu, zatímco vesmírná by mohlo znamenat, že má nějakou jinou dráhu (nebo v ne-realistickém settingu někde stojí). Obratiště implikuje nějakou stanici na konci linky, odkud se lodě vrací a nepokračují dál. Základna zase navozuje dojem, že na ní jsou třeba opravárenské doky, zatímco na stanici budou spíše jen zásoby na doplnění na cestě dál ... atd.

Nevím, jaký přesně účel a podobu tahle stanice má, tak těžko říct, jaký by byl vhodný překlad. Tedy za předpokladu, že by se vesmírné stanice označovaly nějakým logickým názvoslovím, což zase předpokládá, že těch stanic bude víc různých typů.

(Btw. když se dívám na obrázek holky s pistolí na straně 10 ... snažil jsem se najít videa lidí, kteří z neznalosti (a na základě obrázků) vzali do ruky pistoli takto a při výstřelu jim to utrhlo palec, ale neuspěl jsem. Nicméně u takových obrázků by mělo být varování.)
Autorská citace #26
1.10.2020 08:56 - sirien
Jerson: vesmírné stanice jsou i v 6. světě stále věc (i) na machrování. Trochu pochybuju, že by Aztechnology upřednostnila přesnost názvu nad znělost a wow efekt. Těch velkých stanic je dohromady třeba dvacet a každá z nich patří nějakému megacorpu globálního významu. (Něco jako by je dneska měli Google, Amazon, Apple, Microsoft, Volkswagen, Samsung, Čínská banka...) každá se jmenuje náhodně (viz tabulka u příslušného hesla).

Přesný účel a podoba té stanice bohužel není k dohledání. Můžeme jen z názvu a kontextu hádat že jde o stanici kolem které se "obtáčí" vesmírné aktivity Aztechu - nejspíš tam tudíž bude přístaviště a skladiště/překladiště a nejspíš nějaké výzkumné centrum, nejspíš hlavně agrikulturní výzkum atp. (Přitom velikost té stanice bude nejspíš v řádu stovek metrů reálného užitného prostoru plus nějaké antény a solární panely - i když to nejspíš jede hlavně na nějaký nukleární/fůzní reaktor.)
Autorská citace #27
1.10.2020 09:56 - LokiB
Jerson: ono je taky otázka, co je to za pistoli :) jestli je to energetická hračka, tak to palce asi trhat nebude.

sirien: jako tady tak nějak souhlasím s Jersonem, že "technologické pojmy" nějaký význam mají, aby byly přesné. A že může být rozdíl mezi orbitální a vesmírnou stanicí. Jako dneska ještě moc ne, i ISS říkáme často vesmírná stanice. V budoucnosti, když budou stanice lítat někde jinde, bude mít to rozlišení větší význam.

ad princ/kníže ... čeština má vzhledem k naší historii v tomhle trochu maglajz. viz rakousko-uhersko, pod kterým jsme byli, to si zrovna na prince moc nehrálo, za sebe si jelo u panovnického rodu arcivévody a prince mělo pro potomky tak na úrovni knížecích rodů.
Já jsem z Asimovovy Nadace zvyklý na překlad z angličtiny "knížata" ("The Merchant Princes" = "Kupecká knížata"), což dává smysl, protože to s rodovým nástupnictvím nemá co do činění. Toho bych se asi držel já. Jestli jde nebo nejde o rodové linie.
Autorská citace #28
1.10.2020 10:15 - Jerson
LokiB píše:
Jerson: ono je taky otázka, co je to za pistoli :) jestli je to energetická hračka, tak to palce asi trhat nebude.

Já nemyslel, že by tohle držení nemohlo fungovat ve hře. Sice je nešikovné, ale neznamená to, že by postavě muselo přivodit zranění.

Myslel jsem tím, že tenhle typ informací z obrázků - ať ve fanartech, RPG, plakátech, pózách pro focení - má potenciál způsobit reálné nebezpečí reálným lidem, kteří vezmou do ruky skutečnou pistoli takovýmto způsobem a vystřelí. Myslel jsem si, že se to stát nemůže, protože přeci když vlastním zbraň a někomu ji půjčím, tak mu taky vysvětlím správnou manipulaci, ale bohužel to tak není a kreténů, kteří nechají neznalého člověka držet zbraň špatně, je zjevně dost.

Je to jeden z důvodů, proč si myslím, že aby i fantasy prvky měly mít reálný základ. (A píšu o tom proto, že jedna moje spoluhráčka takto držení zbraně kreslila, protože to viděla jinde, a trvala na tom, že to klidně vyzkouší i se skutečnou zbraní. Naštěstí to neudělala :-) )

Ale to je jen detail, který se nevztahuje k téhle přeložené příručce, ani se s ním nedá moc dělat (leda poznámkou "nezkoušejte toto držení zbraně ve skutečnosti" :-) )
Autorská citace #29
1.10.2020 10:23 - Lethrendis
Chápu Tě, Jersone, ale nic z toho nevyvodím. Nevím co. Nezbývá než doufat, že když si někdo pořídí pistoli, tak si také nechá na střelnici vysvětlit, jak se z ní střílí.

Jinak podobných srandovních věcí je v SR dost a dost. Autoři si někdy hrají na znalce kdečeho, třeba CQB, ale darmo mluvit. Nebo když tvůrce Matrixu neumí pořádně používat Word. Je to všechno jen hra - literární fikce vycucaná z prstů.
Autorská citace #30
1.10.2020 10:26 - Lethrendis
A ještě u těch stanic - Vesmírné stanice je asi dobrý pojem, protože v tom soupise na str. 115 jsou stanice nejen orbitální - ale třeba i na Marsu nebo lunární.
Autorská citace #31
1.10.2020 10:38 - Jerson
Lethrendis píše:
Jinak podobných srandovních věcí je v SR dost a dost.

Ano, toho jsem si všiml už 2e a bohužel to tak je.

Víc mi ale vadí, že prakticky neposkytují žádné rozumné řešení pro klasické střelce, kteří nikdy nebudou chtít mít ve zbrani elektroniku, protože je to další prvek, který se může porouchat, a hlavně ji k ničemu nepotřebují. To že od 3.(?) edice musí být zbraně navíc připojené k Matrixu, aby plnohodnotně fungovaly, a americká společnost to přijme během jedné generace, mi přišlo asi jako největší fantastický prvek vůbec :-)
Autorská citace #32
1.10.2020 10:41 - Log 1=0
Lethrendis píše:
Btw když už šermuješ tituly z GB, tak tam se používají i tituly princů nedědické a zároveň nevládnoucí: princové (manželé) vládnoucích královen. A do češtiny se nepřekládají jako knížata. Současný princ Filip třeba.

Samozřejmě, že tohle se překládá jako princ, sice to úplně neopovídá místním zvyklostem, ale pořád je to "člen rodu" a nikoli "vládce země".
Lethrendis píše:
Ergo je to opravdu jen o historickém pozadí a konsensu, jak se princové překládají do češtiny.

To, že najdeš konkrétní specifický případ kdy to někdo oficiálně používal a měl to blbě, neznamená, že to je jedno. Znamená to, že existuje obskurní výjimka. Dle SSJČ: Píše:
nepanující mužský člen panovnického n. knížecího rodu, syn panovníka, knížete

(To mimochodem perfektně sedí i na ty prince-manžely.Lethrendis píše:
a tam mi spousta indicií naznačuje, že by to skutečně měli být Princové.

Já u té starší debaty nebyl, takže nevím, c jsi měl za argumenty. Ale tady nic takového nezaznělo, jenom tu rozvolňuješ ustálené použití, nic co by dávalo signál, že "princ" je vhodnější.
Autorská citace #33
1.10.2020 10:54 - Lethrendis
Jerson: Když se zahloubáš do pravidel, zjistíš, že můžeš mít zbraně bez elektroniky, anebo s elektronikou bez připojení k Matrixu. Jenom nevyužíváš výhody.

A co se týče té společnosti - ta je opravdu o hodně jiná, než ta současná americká. Po takových pohromách, jako byl VITAs nebo oba Krachy se ani nedivím. Částečně lidé degenerovali do korporačních nádeníků, částečně se stali SINless odpadem. Že přijali všeobjímající všeřešící Matrix není žádný zázrak.
Autorská citace #34
1.10.2020 12:27 - Jerson
No však - máš zbraně bez elektroniky, které jsou horší. Není možnost být tak dobrý, že to na co jiní potřebujou elektroniku ty zvládneš bez ní. Třeba to že vůbec nemusíš mířit očima přes mířidla, jakákoliv, prostě to máš v paži úplně stejně, jako by se ti záměrný kříž promítal na sítnici. Vlastně ještě lépe.

Společnost znám jen z 2. edice, kde to byla ještě celkem dobrá paralela.
Autorská citace #35
1.10.2020 12:35 - York
Jerson píše:
Není možnost být tak dobrý, že to na co jiní potřebujou elektroniku ty zvládneš bez ní.


Zrovna v Shadowrunu to jde, můžeš bejt fyzad. Nevim teda, jak v šestý edici.
Autorská citace #36
1.10.2020 12:35 - Šaman
Jerson: Tak pokud je základ settingu cyberpunk a inspirační zdroj T̶e̶c̶h̶n̶o̶m̶a̶n̶c̶e̶r̶ Neuromancer (shame on me), tak se nediv, že technika dominuje.
Udělej si šamana, ten techniku nepotřebuje. :)
Autorská citace #37
1.10.2020 12:41 - sirien
Jerson: upřímně - varování tam naopak být nemá a pokud někdo takhle vezme zbraň a urazí si palec, jedině dobře.

(O tom, že ten obrázek si nehraje na detailnost a vozíš se po něm neprávem nemluvě. Jediné obrázky co aspirují na realističnost v tomhle jsou str. 17 a 66)

Loki: pravda, že to vesírné a orbitální by v tom settingu asi rozlišované bylo. A ostatně vzhledem k tomu "obratišti" to "orbital" bude mít nejspíš i věcně popisnou hodnotu.
Autorská citace #38
1.10.2020 12:43 - Jerson
Nechápeme se. Nemám nic proti tomu, že skoro všichni budou používat cyberware, protože to má výhody. Jen mi přijde škoda, že se nemůžu rozhodnout cyberware nepoužívat, a za cenu různých nevýhod dosáhnout stejné úrovně výsledků jako lidé s cyberwarem. Prostě jako ti pánové, kteří vezmou svůj starý Colt a s přehledem to natřou všem těm frajerům s kolimátory a dynamickými rukojeťmi a lasery a čert ví čím vším ještě :-)

Protože mi přijde, že ti skutečně nejlepší střelci právě potřebují co nejméně doplňků (neberu teď extrémní snajpry), aby mohli takových výkonů dosahovat.
Autorská citace #39
1.10.2020 12:44 - Jerson
sirien píše:
upřímně - varování tam naopak být nemá a pokud někdo takhle vezme zbraň a urazí si palec, jedině dobře.

No, já mám namysli lidi, kteří se k ní dostanou ne tak úplně vlastní vinou, jak občas vidím na těch videích. Vozit se po obrázku nechci.
Na straně 17 obrázek nevidím a na straně 66 moc reálně nevypadá, tak nevím, zda máme posunuté číslování, nebo mě trollíš :-)
Autorská citace #40
1.10.2020 12:50 - Šaman
Strana 17 knížky je 21. strana pfd dokumentu.
Autorská citace #41
1.10.2020 12:50 - sirien
Jerson píše:
máš zbraně bez elektroniky, které jsou horší

Jersone? Vem tužku. Vem papír. A tisíckrát opiš "přestanu si plést hry s realitou, zejména ty žánrově stylizované, a přestanu komentovat žánry, které nedoceňuji".

Shadowrun je cyberpunk. Pokud nemáš rád Neuromancera a Snow crash a pokud neholduješ Ghost in the Shell, tak nemá smysl, abys řešil otázku elektroniky ve zbraních v Shadowrunu.

(Zejména GitS ukazuje žánrové výhody elektronizace velmi jasně - co pamatuju tak tahle otázka je dokonce v pár dílech přímo i řešená vedlejší linka; Jedinej kdo tam odmítá kyberizaci je top-level sniper, jehož intuice přesahuje analytickou schopnost nabídnuté AI tak moc, že mu její "kompenzace" škoděj - nicméně ta postava je všechno, jen ne běžnej nebo třeba i "jen dobrej" střelec - je to týpek kterého podle jeho vlastní story nedokázal za celej život sundat nikdo kromě Motoko osobně. Případně myslim že něco bylo ukázané i v cinematic traileru na Cyberpunk 2077. Atd.)

York píše:
Nevim teda, jak v šestý edici.

Co mě potkalo tak to vypadá že vcelku normálka. Fyzáda šáhne po nějaký neelektrický zbrani s fyzickejma addonama (plynový kompenzace zpětnýho rázu, laser...)

Šaman píše:
Technomancer

NEURO-mancer. Neuro.
Au.
Autorská citace #42
1.10.2020 12:51 - Lethrendis
Mi nějak vypadl příspěvek pro Jersona: Jde to a dokonce i bez magie. Sice s bídou, ale jde, musíš všechno rvát do atributů, dovedností a kvalit a nasbírat dost karmy. Nicméně ve společnosti, kde má alespoň nějaký kybáč kdekdo, je zkoušet jít válčit bez něj docela anachronismus.

V 6E dokonce vzrostla důležitost atributů a dovedností - situační věci a vybavení se většinou promítá do hrátek s Hranou, která sice může být zásadní (ve vyrovnaných střetnutích), ale není základem.
Autorská citace #43
1.10.2020 13:06 - Jerson
sirien píše:
Shadowrun je cyberpunk. Pokud nemáš rád Neuromancera a Snow crash a pokud neholduješ Ghost in the Shell, tak nemá smysl, abys řešil otázku elektroniky ve zbraních v Shadowrunu.

No právě - Snow crash neznám, ale Ghost in the Shell se mi líbil moc. Jen mám rád víc cest.

Lethrendis píše:
Jde to a dokonce i bez magie. Sice s bídou, ale jde, musíš všechno rvát do atributů, dovedností a kvalit a nasbírat dost karmy.

Takže jde tímhle stylem dosáhnout stavu, že když bych tuhle postavu udělal, tak ji cyberwarem s napojením na zbraň už nelze zlepšit co do schopnosti střílet?
Autorská citace #44
1.10.2020 13:07 - sirien
Jerson píše:
lidi, kteří se k ní dostanou ne tak úplně vlastní vinou

V pořádku. Žádné výjimky - získají velmi důležitou zkušenost (jak o zbraních, tak o užívání vlatního rozumu) a stane se z nich společensky užitečný příklad.

Jerson píše:
Na straně 17 obrázek nevidím

Prvních 5 stran je samostatná "sekce" která je "číslovaná" jako ABCDE. Tím dosahuju, minimálně pro rozumné prohlížeče, zarovnání mezi číslem e-stránky a číslem fyzické stránky (tj. když pak např. do "go to" funkce napíšeš "17, enter", tak Tě to hodí fakt na stranu 17 a ne na stranu 12, která je ale 17. v PDFku)

Je možný, že pokud používáš nějakej primitivnější viewer nebo něco co neni primárně na PDFka (např. webbrowser) tak tohle neumí přečíst a prostě natvrdo počítá stránky v souboru. V tom případě tam máš posun -5 a orientuj se podle čísel stránek v horním vnějším rohu.

Jerson píše:
Protože mi přijde, že ti skutečně nejlepší střelci právě potřebují co nejméně doplňků

Protože současné doplňky nenabízí skutečnou výhodu.

SR smartlink Ti přímo do mozku do center vidění, pohybu a eye-hand koordinace a) projektuje informace, vč. gun-sight (tzn. Tvůj mozek neustále vidí dokonale přesně kam zbraň míří) a b) provádí faktickou kompenzaci, kdy si někde z okolí vizuálního centra bere info o tom co vlastně chceš zasáhnout a následně napřímo kompenzuje pohyb Tvojí ruky aby jí na cíl navedl. A součástí té technologi je i to, že Ti to všechno přijde relativně přirozené (včetně toho vidění skrz zbraň) (Ano, je to nechutně rozsáhlej a invazivní hardware - taky Ti strhne nechutnejch 0.5 essence, což je 5x víc než pouhé rozšíření zraku o jiné vlnové délky nebo možnosti zoomu - za přesná čísla v 6. edici teď neručim, ale pointa určitě zůstala)

Jasně, při střelbě na terč se to asi neprojeví, ale v přestřelce kde střílíš v pohybu na pohyblivé cíle, mnohdy reflexivně nebo bez většího míření, je tohle prostě výhoda jak svině.

Můžeš to nemít a bejt dobrej. Můžeš se rozhodnout jít cestou fyz áda a prostě to kompenzovat vnitřní magií. U ádů je magie natolik přirozená, že si toho postava ani nemusí být vědoma (ale settingově to pořád je adept). Nebo můžeš jít cestou old-school postavy co fakt jede bez techu i bez magie - vykopávka starově... dvacátýho století, ale budiž. Naboostíš si příslušné atributy a skilly na hranu (pun not intended... ale vyšel dobře) a... nebudeš tak dobrej jako někdo kdo udělá totéž a navíc bue mít ten tech nebo magii. Ale pořád budeš dost dobrej.

Ale prostě sorry, esenciálním námětem cyberpunku, stejně jako transhumanismu, je, že technologie Tě prostě učiní lepším, tečka. Je to podstata toho žánru. Je to základní a výchozí téma, které ten žánr prozkoumává. Pokud to nevíš nebo se Ti to nelíbí, tak si ten žánr tak nebo onak minul.
Autorská citace #45
1.10.2020 13:11 - Lethrendis
Tak jinak: Můžeš udělat postavu, která bude bez kybáče i bez magie lepší než valná většina ostatních s kybáčem, mohl bys patřit ke špičce v oboru. Nicméně bude to stát dost karmy a minmaxování při tvorbě postavy. Když bys pak narazil na někoho, kdo je stejně zkušený, ale technologii využívá, zase bys byl horší.
Autorská citace #46
1.10.2020 13:18 - Jerson
OK, mě šlo jen o odpověď na tohle. Btw. androidi se v SR hrajou také?
Autorská citace #47
1.10.2020 13:26 - Lethrendis
Sirien: Co se týče smartgunu, tak je to trošku přívětivější, než to bývalo. Zaprvé si ho můžeš implantovat do jiných kusů waru (kyberočí), takže nebere Esenci, nýbrž Kapacitu waru (což je super, břitváka můžeš opravdu napěchovat), zadruhé lze využívat i brýle. Je tam posun i ve fluffu - zatímco ve starších edicích to byl s velkým písmenem Smartgun TM, už v 5E je to relativně běžné zařízení, které je u zbraní standardní (má to každý) - takže jeho výhody byly sníženy. A v opravě CRB, co Ti teprve pošlu, jsem změnil i to velké písmeno.

Smartgun sám má více výhod, ale hlavně zvyšuje HÚ zbraní (takže solidně vzroste šance, že získáš za útok Hranu), a zároveň když ho využíváš na max a máš ho připojený k Matrixu, přidává jednu kostku. Což je na úrovni opravdu špičkových střelců, o kterých mluví Jerson, ekvivalent desítek bodů karmy navíc.

Ergo když ho používáš, jsi na tom lépe, než když ne, ale samo o sobě to přestřelky nevyhrává.
Autorská citace #48
1.10.2020 13:31 - Lethrendis
Přímo androidi ne, ale podle 5e (nevím jak to bude v 6E) můžeš hrát AI. Zároveň může uživatel Matrixu (typicky rigger, ale třeba i to AI) skočit do nějakého (klidně humanoidního, alespoň může do schodů) drona. To by pak byl fakticky android.

Takže v novějších edicích riggeři nechávají svoje masité tělo spát, zatímco ťapají s partou do akce v tělech bojových robotů.
Autorská citace #49
1.10.2020 13:42 - sirien
Jerson: ne, ten svět androidy nezná. Resp. nejspíš existují nějací humanoidní roboti na úrovni o hodně lepší Siri, ale nic, co by mělo cokoliv blížícího se skutečné AI - asi bych si to představil jako "dolls" v True Humans (což, btw., je fakt boží seriál kterej ROZHODNĚ doporučuju - resp. jeho zkrácená BBC adaptace/remake tohoto jména je super, minimálně, na originální švédské "Humans" sem nenašel odvahu - 20 dílů skandinávské názkorozpočtovější produkce mi znělo příliš děsivě)

Nějaké "skutečné" AI v tom světě existují, ale jde o "gigantické" konstrukty v Matrixu, které jsou velmi unikátní a velmi divné - a v podstatě svou mocí to jsou Matrixové obdoby Velkých draků, takže nic v dosahu hráčské postavy. Asi by mohlo jít hrát něco takového ve stylu "uteklo sem z laboratoře, sem downloadnutý do tohodle těla" nebo tak něco, ale nevim, jestli pro to je systémovej support.

Obecně máš celé spektrum kyborgů, ale v čistě cyberpunk stylizaci (viz i Encyklopedie heslo kyberzombie). GitS kyber-mozky a androidi s ghost within jsou příliš transhumanistickej koncept a kyberpunkovej SR tenhle koncept nezná.

Leth: hm. To je trochu opruz. Jakože nic proti tomu že to je obecná záležitost - ale to že to můžeš dát do brejlí z toho dělá jen další "vision" na úrovni lepšího laser sight a ne skutečně integrovanej systém ovlivňující koordinaci a tak :/

Jinak to že ovládneš humanoidní loutku z Tebe nedělá androida - dělá to z Tebe riggera androidí loutky. Abys byl android, tak tim se myslí fakt něco jako sou ty postavy z True Humans.
Autorská citace #50
1.10.2020 13:46 - Jerson
Takže pokročilý Atlas je v roce 2060 nebo kolik se píše ještě pořád moc velké sci-fi?
Autorská citace #51
1.10.2020 13:51 - Lethrendis
Jo, jde to do brýlí. Takže se ti to promítá proti očím a přes packy to zároveň pouští nějaké vlny do mozku. Ostatně podobně lze elektrodovou sítí nahradit datajack, abys mohl vybavení ovládat mentálními příkazy (stojí to pak jen menší akce, což je hodně velký bonus).

A k těm androidům - ano, ty staré AI popsané třeba ve Streetpedii jsou takové, jak to popisuješ. Ale s Matrixem 3.0 postaveným na rezonanci se vyrojila kvanta "malých" AI, což jsou hratelné postavy. Vznikly buď uměle, nebo jako kopie lidských vědomí (třeba duše těch, kteří tam uvízli při zhroucení druhého Matrixu). Jsou asi jako ekvivalenty volných duchů v astrálu nebo spritů v Matrixu. Takže mohou být silní, ale také nemusejí. Ty pak opravdu mohou "žít" v nějakém humanodním robotovi.

EDIT: Btw máš od nich vzkaz na straně 112 :)
Autorská citace #52
1.10.2020 14:20 - LokiB
Jerson píše:
No právě - Snow crash neznám, ale Ghost in the Shell se mi líbil moc. Jen mám rád víc cest.


To si přečti.
A od stejného autora pak taky Diamantový věk (to si myslím, že by se ti mohlo líbit)

Neal Stephenson má pár dobrý knih
Autorská citace #53
2.10.2020 19:54 - efram
Sirien

Souhlas tím jak popisuje jádro cyberpank. Zároveň bych Jersonovi jeho přístup úplně nevyčítal. Postavy bez augmentací jsou v cyberpankových románech a i v samotném GITS celkem běžné. Sama majorka z Gist ma v teamu jednoho z poldu co nemá žádné vylepšení. Jakkoliv to ve filmu možná je okrajová postava, kterou prostě tam autor chtěl mít, tak si nemysliím, že by se taková PC nedala hrát. To, že bude někdo s werem lepší je pro hru ve malé skupině do určité míry irelevantní.
Autorská citace #54
2.10.2020 20:05 - Corny
efram píše:
Sama majorka z Gist ma v teamu jednoho z poldu co nemá žádné vylepšení.

Ono to není Tak úplně pravda, jestli myslíš Togusu.
Autorská citace #55
2.10.2020 20:29 - efram
Corny¨

jmeno si nepamatuji, ale tusim, mohu se milit, ze prave major několikrat odkazuje na to, že je proti vylepšením. Že nic nepouziva.
Autorská citace #56
2.10.2020 20:48 - Corny
Efran: Ono se to o něm právě docela zmiňuje, ale cybermozek má.
Autorská citace #57
2.10.2020 20:55 - sirien
Kybermozek má, protože v tom světě to je detail a má ho každej. Jinak ale nemá nic - v některém díle přemýšlí, že by si něco pořídil, právě protože je prostě horší než všichni ostatní v týmu. A někdo mu řiká, že důvod proč je v týmu je právě ten, že nemá ware, protože do týmu přináší alternativní úhel pohledu, který by tam jinak chyběl.
Autorská citace #58
2.10.2020 21:00 - efram
ok, to jsem nevedel cerpal jsem jen ze základního filmu. Ale zeduvodnil jsi siriene tím "jiným uhlem pohledu" vlastne to proc takovou postavu hrat ?
Autorská citace #59
2.10.2020 21:10 - sirien
efram: já s takovou postavou problém nemám, já jen Jersonovi psal že v kyberpunku z podstaty žánru taková postava prostě bude horší v dělání věcí (běhání, střílení, hackování, pozorování...), protože premisa cyberpunku je, že technologie Tě dělá lepším. V nějakých premisách hry (vyšetřovací tým, leverage subžánr...) samozřejmě může být "jiný styl myšlení" přínos sám o sobě. V jiných stylech (akčně bojový...) to fungovat nebude.
Autorská citace #60
2.10.2020 21:14 - sirien
ADD, efram: jinak ve skutečnosti tohle je hezké zdůvodnění do autorské tvorby (film, knížka), ale přenést "moje postava má jiný - analogový - úhel pohledu na věci a to je přínos pro tým" do něčeho hmatatelného ve hře bude myslím dost problém. V systémech jako Fate to ještě možná zvládneš tím že si to dáš jako aspekt, který půjde vhodně vyvolávat a třeba v GUMSHOE na to možná zvládneš navázat nějaké pátrací dovednosti, ale zrovna třeba Shadowrun žádné mechaniky které by Tě v tom podpořily nemá.
Autorská citace #61
2.10.2020 21:30 - efram
tomu rozumim, ale podle mého soudu to vic zalezi na hracich a gm nez na prvidlech. Rozumimjak to myslis.
Autorská citace #62
2.10.2020 21:47 - sirien
Tohle je zrovna jedna z věcí, kde na těch pravidlech bude záležet hodně. Když hraješ takovejhle žánr (tým vyšetřovatelů, tým zločinců...), tak chceš, aby ta postava přinesla do hry něco gamisticky užitečnýho pro ostatní, zaprvé aby se fakt projevilo, že je pro ten tým hmatatelně užitečná a zadruhé protože to že to můžeš použít dává postavě důležitost a Tobě jako hráči spotlight.

Pokud Tvůj přínos je "myslim jinak protože nemám kyberware" a pravidla říkají "ano, jistě, přemýšlíš jinak, a proto máš narozdíl od ostatních kompetenci najít tenhle typ stop" (GUMSHOE) nebo "ano, jistě, a právě proto když to je vhodné můžeš udělat něco, co někdo kyberizovaný nezvládne (např. správně odhadnout, kam běželo dítě z místa činu, protože narozdíl od všech okolo co maj kyberoči ti dojde že tam byla tma a to dítě co taky nemá kyberoči mohlo vidět jen omezenej počet únikovejch cest)" (Fate), tak to bude fungovat.

Jenže Shadowrun žádnou takovou mechaniku nenabízí a ta hra je by default o akčních misích a leverage / heist misích a skončíš s tím, že támhle Tonda umí kouzlit (a pravidla mu dávají neviditelnost a fireball), Jenda umí zabíjet lidi (a pravidla mu dávaj šílený reakce a bonusy k útokům), Míša umí oblbovat lidi (a pravidla jí dávaj feromonový oblbovací bioware a senzory v očích a kůži co fungují jako detektory lži...) a Ty... přemýšlíš jinak. K čemuž neexistuje jediný pravidlo, jedinej bonus, jediná schopnost, nic. Prostě si jen ve všem horší ve hře která je hodně o kostkách a skillech postav.

EDIT: A když řekneš "jako jedinej nemám kyberoči a tak můžu odhadnout co to dítě v noci vidělo a co ne a kam tudíž mohlo běžet", tak je fakt rozdíl jestli pravidla řeknou "jasně, hoď si na to úplně stejně jako kdokoliv jinej kdo by to zkusil odhadnout" a když pravidla řeknou "jasně, a protože stejně jako dítě nejsi kyberizovanej tak máš +2" nebo dokonce "jasně, a protože nejsi kyberizovanej, tak se ti to prostě povede, zatímco ostatním by to (takhle) zjistit prostě nemohli". /EDIT

Jako jasně, můžeš si to zahrát i v tom Shadowrunu kterej Tě v tom nijak nepodpoří, ale bude to fakt hroznej záhul tu postavu udržovat neustále herně relevantní bez toho, aby jí šel GM prvoplánovitě na ruku.
Autorská citace #63
2.10.2020 21:52 - Corny
efram píše:
ok, to jsem nevedel cerpal jsem jen ze základního filmu.

Ono konkrétně v tom filmu je řečeno, když Major vysvětluje, proč tam je v té jednotce, že "až na mírnou úpravu mozku je jeho tělo téměř úplně 'lidské'"
Popravdě kdybych si nepamatoval, že jeden z filmů má jeden ze základních okamžiků, že ho hacknou, tak bych si taky možná ani nepamatoval, že Togusa vlastně nějaký augment má, když bylo tak silně zmiňováno, že vlastně v podstatě žádný nemá.
Autorská citace #64
2.10.2020 22:16 - York
sirien píše:
Prostě si jen ve všem horší ve hře která je hodně o kostkách a skillech postav.


Actually zrovna Shadowrun je sice na jednu stranu hodně gamistickej, ale na druhou stranu hodně oldschool v tom, jakou roli hraje player skill (pokud to teda tvoje skupina nehraje jak akční střílečku).

Kdysi dávno jeden spoluhráč míval přesně postavu v tomhle duchu - vysloužilýho policajta, kterej neměl ware, neuměl kouzlit, nebyl to fyzad - uměl jen hodně dobře střílet z pistole (maxoval Pistols, ale neměl bonusy z waru) a hlavně v tom uměl chodit. 2/3 postavy byl čistě player skill a byla to jedna z nejlepších a nejzajímavějších Shadowrunovejch postav, který jsem zažil.

Ale uznávám, že tohle není moc řešení pro začátečníky.
Autorská citace #65
2.10.2020 22:23 - efram
York

tak, jak popisuješ svůj (kamarádův) příklad jsem to přesně myslel.
Autorská citace #66
3.10.2020 01:07 - Lethrendis
Souhlasím s Yorkem i Sirienem zároveň.

Hra nenabízí žádnou mechanickou výhodu v tom, že by někdo neměl augmentace před někým, kdo by je měl (vlastně jednu jo - při léčení magií). Když dojde na kostky (v SR často), má ten s více kostkami před tím, kdo je nemá. Tečka.

Na druhou stranu naprosto klíčové oblasti hry se bez házení obejdou (v mém pojetí GuMování typicky plánování, schopnost využít znalost herního světa atp.) Ten, kdo v tom umí chodit, může pak dominovat partě a nemít jediný kousek waru.
Autorská citace #67
3.10.2020 01:14 - sirien
Problém tohodle vašeho postoje je, že to pak nemá nic společného s rysem té postavy. Když ten samej hráč vezme augmentovanýho maniaka co v tom taky bude umět chodit, tak dosáhne toho samého super efektu - a ještě o možnosti svých augmentací lepšího. Takže jsme tam, kde jsme byli - augmentovaná postava bude prostě lepší, i v tomhle. (Jen si to hráč okecá něčim jinym než "neaugmentovanym úhlem pohledu", třeba "veteránskou zkušeností" nebo čimkoliv jinym.) Tj. tenhle player skill není odpověď na vznesený dotaz/požadavek, sorry.
Autorská citace #68
3.10.2020 01:18 - Šaman
Vpodstatě říkáte, že dobrý hráč zvládne zajímavě hrát i slabou postavu. Problém je, že dobrý hráč zvládne hrát jakoukoliv postavu a často ani nepotřebuje podrobná a návodná pravidla. Ostatní se spoléhají na schopnosti pravidly zaručené.
Autorská citace #69
3.10.2020 01:33 - York
sirien píše:
augmentovaná postava bude prostě lepší, i v tomhle


V tomhle právě ne, v tom ti ware nijak nepomůže. Je to trochu podobný, jako když si někteří hráči ve starších verzích DnD brali figtera, protože toho mechanicky moc neuměl - takže si museli poradit i bez kouzel a dalších schopností. Shadowrun je původně hra ze stejný doby a v tomhle fungovala podobně (nevim teda, jak to pátá a šestá edice změnila).

Jiná věc ovšem je, že Shadowrun je stavěnej na hraní vylepšenejch nebo magicky aktivních postav, točí se kolem toho většina pravidel i hry. To, že pro nemagiky nenabízí nic moc zajímavýho, bych mu fakt nevyčítal, o tom ta hra prostě není. Je to trochu podobný, jako kdybys v DrD řekl "Já budu hrát pekaře" - v SR máš teda pořád dovednosti a bodovej systém, takže to, že neinvestuješ do magie a waru, si vynahradíš jinde, ale i tak.
Autorská citace #70
3.10.2020 06:08 - Colombo
Actually...

Shadowrun ma bodový/systém priorit.

Pokud si člověk nevezme cyberware nebo magii, a tak tedy neinvestuje do zdrojů, tak to znamená, že ty body může investovat do něčeho jiného (skillů, attributů, kontaktů).

To, že mechanicky to někdy vychází tak, že cyberware to zvládne levněji a více nebo to, že magician zvládne několik různých rolí specializovaného cyberware za cenu 3 kouzel je pak věc jiná.
Autorská citace #71
3.10.2020 06:09 - Colombo
Píše:
jako kdybys v DrD řekl "Já budu hrát pekaře"

Tak pekař z Kieva by tu s náma všema vytřel podlahu.
Autorská citace #72
3.10.2020 08:03 - efram
Já si myslím, že na tak komplexní činnost jako je hra RPG prostě nejde koukat jen úhlem pravidlového pohledu. To co popisuje sirine je do určité míry pravda. ta pravidla jsou nějak postavená. Ale funguje jeho závěr na 100%? Podle mě ne. Nicméně si myslím, že bychom se dostali zase do roviny, že zde bude skupina:

A - pravidla mají velký vliv
B - pravidla nemají takový vliv
C - něco mezi
Autorská citace #73
3.10.2020 09:59 - Lethrendis
To pořád mluvíme o tom samém - každý kousek waru dává nějakou mechanickou výhodu nebo možnost. Stejně tak každé kouzlo, každá adeptská Síla atp.

Ano, lze si udělat postavu tak, že nebude mít ani magii, ani augmentace a přitom bude mechanicky dost silná (dost kostek ve své zvolené oblasti a zároveň dost možností kostky různě přehazovat atp. = Hrana) - pravdu má ale Colombo, že to warem nebo magií to jde prostě snáze. Tzn. pokud by Jerson při stavbě postavy opravdu hrotil Obratnost a Střelné zbraně, k tomu raciální a jiné kvality + specializaci, mohl by získat postavu, která bude mít nějakých odhaduju 17 kostek do testu. Což je fakt dost, průměrní grunti typu zkušených policajtů mají 7/8 kostek. Pravděpodobně by tak Jerson trumfl spousty i silných postav s warem, které by nebyly takhle úzce zaměřené, nicméně také by mohl narazit na kyberhovada a fyzády, kteří by šli do extrémního minmaxu a těch kostek do útoku by měli přes dvacet a ještě další dodatečné výhody, hlavně rychlost. Dráty jsou prostě dráty.

Jen dodatečně: Už není pravda, že by magici tak dominovali nad břitváky - když jdete při vytváření postavy do kybáče s rozmyslem a opravdu se zbavíte masa ve prospěch kyberneticých končetin, pak vám dojdou peníze daleko dřív než Esence. Takže břitváci jsou v dlouhodobém horizontu silnější než fyzádi. S kouzelníky je to horší. Na začátku je to dost vyrovnané, problémem je ale nízká cena karmy nových kouzel a možnost tahat duchy, to už jsem psal v recenzi.

Tolik k pokusům hrát "obyčejného" člověka ve společnosti vylepšených.
Autorská citace #74
12.10.2020 10:15 - Markus
Dovolil jsem si přidat encyklopedii a odkaz na překlad do Databáze RPG.

Píše:
Neoanarchistova pouliční encyklopedie je úplný průvodce světem Shadowrunu. Popisuje korporace, shadowrunnery, politiky, národy, města, kriminální organizace a mnoho dalšího. Jelikož má jít o encyklopedii, jednotlivé záznamy jsou uspořádané abecedně a psané „pohledem postavy“, konkrétně neoanarchisty.

128stránková kniha je bezpravidlová a teoreticky se hodí k použití s každou edicí Shadowrunu. Časově je ovšem umístěná do roku 2080, což odpovídá šesté edici. Samotná příručka vlastně vyšla jako úvod právě k šesté edici a představuje změny, ke kterým v herním světě došlo.


Psal jsem to, aniž bych to znal, tak pokud tam tvrdím nějakou blbost nebo tam něco důležitého chybí, stačí se zalogovat a upravit to.

A samozřejmě, jestli se vám chce podpořit produkt komentářem a hvězdičkami, tak směle do toho ;)
Autorská citace #75
21.10.2020 11:21 - Gediman
Jen detail. V názvu článku je chyba: "[sr6]

řeklad] Neonarchistova Pouliční encyklopedie" - chybí tam písmenko.

Autorská citace #76
21.10.2020 11:31 - sirien
Trapná chybka; dík, opraveno.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.15882205963135 secREMOTE_IP: 44.211.91.23