Kultura

Mildar
18.5.2018 08:26
[D&D 5E] DnD Beyond
Nazdar. S vydáním Mordenkainen's Tome of Foes jsem vytvořil skupinu na DnD Beyond. Kdokoliv si tam můžete vytvoři postavu a přidat si ji do mého dobrodružství. Tím získáte přístup k dosud všem vydaným materiálům.

Limit je 12 hráčů, pokud by byl velký zájem mohu vytvořit ještě jednu.

Prosím nezabírat místa vyloženě zbytečně, je možné že vás budu semi-náhodně vyhazovat, v takovém případě se prostě připojte znovu.

links:
Pozvánka
Pozvánka 2
Pozvánka 3 - temporary, nemam ted kuly 2 detem cas, tak dokud nerestartujem nasi kampan
ShadoWWW - Pozvánka 1
ShadoWWW - Pozvánka 2
Autorská citace #21
3.10.2019 18:50 - ShadoWWW
Jen web (online) plus appka (offline). PDF ofiko neexistují, jen Basic Rules.
Autorská citace #22
25.10.2019 17:00 - ShadoWWW
Od 4. 11. 2019 začne DnD Beyond k cenám připočítávat DPH (dosud ho nezapočítávali). Dojde tak k faktickému navýšení cen.
Autorská citace #23
20.12.2019 04:17 - ShadoWWW
Graf ze včerejšího Developer Updateu potvrzující, že hraní na nízkých úrovních je stále nejpopulárnější (a že běhání po lávě není tak úplně typický DnD zážitek).

Autorská citace #24
20.12.2019 10:12 - exi
Je tu někdo, kdo by mi řekněme v horizontu měsíce půjčil na 48 hodin účet na DnD Beyond s koupeným DiA (nebo mě pozval do kampaně), abych mohl vytahat obrázky a připravit si je na sazbu? Ano, vím, že jsou i na 5etools, ale na DnDB jsou většinou v daleko větší kvalitě. Děkuji pěkně.

EDIT: Vyřešeno
Autorská citace #25
20.12.2019 15:23 - York
ShadoWWW: Zajímavý jsou na tom ty 2% hráčů, co došli na 20. úroveň a hrajou na ní dál.
Autorská citace #26
20.12.2019 15:32 - Jerson
Odhaduju, že po pár letech bude mít poslední sloupeček tak 5,%, až tam dojdou všichni ti, kteří jsou teď na nižších levelech a zároveň chtějí pokračovat.
Autorská citace #27
20.12.2019 17:56 - MirTur
ShadoWWWWe, je někde uvedeno z jak početného vzorku ten graf vznikl?
Autorská citace #28
20.12.2019 18:51 - ShadoWWW
Ta 0% u 19. úrovně jsou prý řádově tisíce.
Autorská citace #29
20.12.2019 20:16 - MirTur
ShadoWWW píše:
Ta 0% u 19. úrovně jsou prý řádově tisíce.

Díky za info. Je to solidní průzkum. Docela to odráží diskuze s přáteli. Okolo té 5. úrovně je to nejlepší. Máš hodně možností ale životů je tak akorát na to, aby ti v boji ještě o něco šlo.
Autorská citace #30
20.12.2019 20:23 - sirien
Osobně když na to koukám, tak v tom vidim designovej fail. Že tam bude preference na nižší úrovně bych čekal z různejch důvodů, ale TOHLE (aby 91% hráčů hrálo jen fakticky první polovinu rozsahu hry) je overkill a řiká mi to několik věcí:

a) knížky očividně nenabízej dostatečnou podporu pro high-level hraní; hráčům neukazují, kým jejich postavy mohou a mají být a DMům neukazují, jak takovou hru postavit.

b) support pro tyhle levely (např. příběhy co začínají s postavama na lvl 12 a jdou do lvl 20) je očividně brutálně nedostatečnej
Autorská citace #31
20.12.2019 20:30 - MirTur
Siriene... souhlas. Bylo to hodně cítit, když jsme hráli Dungeon of the Mad MAge. Od jistého okamžiku už člověka začne nudit, že místo goblinů si na hleba začne mazat slaady a jiné havěti. Je to takový nekonečný grind kdy pořádně necítíš progres postavy, protože s každou další úrovní ti pod nohy hodí další silnější potvoru z bestiáře. Konec konců i kampaňové moduly jsou do cca 13-15 úrovně.

Dobře se s tím snaží popasovat produkty mimo oficiální linii - mám na mysli třebas Strongholds and Followers. Je to vůbec k dostání na Beyondu?
Autorská citace #32
20.12.2019 23:27 - sirien
Mě třeba dává smysl, aby u high-level her začalo bojů spíš ubejvat, ale ty co se odehrajou byly o to brutálnější. Postavy sou prostě už tak hustý, že si na ně většina protivníků netroufne popř. boj s nimi nemá smysl moc odehrávat - zato když někde zkřížej cestu někomu, kdo se jich nebojí, tak to je o to větší masakr. Pokud budu stát o bojově laděnou kampaň, tak je asi načase začít hrát nějaký válečný tažení nebo skutečně hardcore výpravy do hodně nehostinejch míst, kam si low-level postavy vůbec nemůžou dovolit ani vkročit (Pandemonium, Peklo, hlavní svatyně Lolth v srdci Podzemní říše...) Ty herní koncepty existujou a nejsou ani nějak extra náročný, ale přijde mi, že v DnD komunitě to know-how prostě z velký části neni.
Autorská citace #33
20.12.2019 23:38 - efram
ma shodnou predstavu. vyšší level méně soubojů, ale o to brutálnější. A rozhodně nemluvím jen o hc bosovi, ale i o větší taktice nepřátel atd.
Autorská citace #34
20.12.2019 23:43 - Jerson
MirTur píše:
Je to takový nekonečný grind kdy pořádně necítíš progres postavy, protože s každou další úrovní ti pod nohy hodí další silnější potvoru z bestiáře.

Ty jsi zkušený hráč DnD? Případně četl jsi vedlejší debatu o levelování? (Ptám se jen ze zvědavosti.)
Autorská citace #35
21.12.2019 00:51 - sirien
Nejde jen o boss fighty nebo taktiku, ale i o rozsah. U vysoko levelovejch postav je naprosto myslitelný, aby totálně rozjebaly vojenskou jednotku nebo zničily hrad (ono když to je aspoň trošku nečekaně / s přípravou to ve skutečnosti zvládne i jeden full-caster), což dává vcelku perspektivu.
Autorská citace #36
21.12.2019 09:29 - efram
sirien

Ano i to je možnost. A tím se dostaneš i k vetším výzvám v podobě kvalifikovanějších nepřátel. Tím samozřejmě nechci říct, že na každém hradě je adekvátně silná proti skupina. Chci tím říct, že pokud zničíš hrad, pravděpodobně to vyvolá náležitou odezvu.
Autorská citace #37
21.12.2019 10:34 - ShadoWWW
Z hlediska supportu existuje jen jediné dobrodružství pro vysoké úrovně až do 20.: Dungeon of the Mad Mage, dungeon-crawl, který je možná dobrý na otestování OP postav, ale žánrovou odpověď, co dělat na vysokých úrovních, nedává. A to je, myslím, ten hlavně problém.

DnD je "from zero to hero". I proto se neujala 4E, protože tam už na 1. úrovni začínáte jako hrdina a lidem ta část "nekompetentní postavy" chyběla. Proto taky v dobách 3. edice byly tak populární domácí "pravidla pro nultou úroveň". DCC RPG je má už v základu. U 5. edice DnD se ukázalo, že onu "nultou úroveň" velmi dobře zvládá jako 1. a 2. úroveň, kde až 3. úroveň je mocensky tam, kde v 3. edici byla 1. úroveň (a autoři vysloveně říkají, že pokud vás nebaví "nehrdina", máte začít rovnou na 3. úrovni). Žánrovou odpověď na vysoké úrovně ale ani 5. úroveň (zatím) nevyřešila, kromě suché poučky, která odkazuje na 4. edici, ale fakticky to zatím neukázala a z dob 4. edice víme, že tento přístup zajímá jen malá část hráčů:
Píše:
Na čtvrtém stupni (17. – 20. úroveň) postavy dosáhnou vrcholu svých schopností povolání a díky svému úsilí se stávají hrdinnými (nebo zlotřilými) archetypy. Během jejich dobrodružství může viset na vlásku osud světa, nebo dokonce základní řád mnohovesmíru.


Jak k tomu přistoupily jiné DnD-like systémy? 13th Age omezil rozvoj jen do 10. úrovně. Dungeon Crawl Classics, podobně jako i jiné OSR hry, dal rozvoj prakticky taky jen do 10. úrovně (i když levelovat se dá i nadále, ale už ne tak zajímavě).

Ukazuje se, že mainstreamově se všichni shodují, že:

  • "Nehrdinská" část rozvoje je v klasické DnD-like hře důležitá
  • "Sweet spot" končí pro hráčské postavy někde kolem 10. úrovně
Hrdinské souboje v jiných sférách ve stylu 4E nenabízí univerzální odpověď na zábavu na vysokých úrovních. Často v nich chybí prvek vlastního ohrožení, který hráči od DnD očekávají. Stejně tak budování hradů a panství není tou odpovědí, protože dělá z hraní solitérní záležitost (každý se věnuje svému panství a svému hradu) a chybí tam ta kooperativní část, co je na hraní RPG tak zábavná.

Osobně si myslím, že konstatování, že hráče baví žánr 10. a nižší úrovně a na ten je nutné se zaměřit, je prostě univerzálně platný. Kdo chce vyloženě hrdinskou hru, sáhne rovnou po postavách na 20. úrovni (jak je vidět i z grafu), nebo rovnou po nějaké vyloženě god-like hře typu Mage apod.

Co DnD 5E dělá špatně, že dvě ze čtyř hlavních oborových schopností leží víc jan na 10. úrovni (konkrétně na 13. a 17.) a jedna tak nějak na hranici (9. úrovni). Myslím, že celé 5E by prospělo, kdyby ještě aspoň jednu přidala (někde kolem 5.-6. úrovně). Hráči by byli spokojení, dál by si hráli svoje "sweet spot" dobrodružství a ze svého oboru by získali víc než teď. Dokonce bych se nebál jít v případné 6E i tak daleko, že to, co je teď rozloženo mezi 1. a 3. úroveň, bych klidně rozložil mezi 1. a 6. úroveň.
Autorská citace #38
21.12.2019 10:56 - LokiB
ShadoWWW: je někde statistika, kolik lidí / skupin hraje předpřipravené moduly a kolik vlastní?

ShadoWWW píše:
Osobně si myslím, že konstatování, že hráče baví žánr 10. a nižší úrovně a na ten je nutné se zaměřit, je prostě univerzálně platný.


osobně bych toto viděl výš, až tak do 13.-15. úrovně. což mi přišlo jako vrchol toho, kam to nás kdy bavilo hrát. u 10. jsme ještě cítili chuť po postupech a rozvoji, nad tu 13. už výrazně méně, po 15. skoro vůbec
Autorská citace #39
21.12.2019 11:35 - Arten CZ
My jsme vždy končili kolem 5-6. levelu, pak už začalo být pro GM neskutečně obtížné připravovat zajímavé souboje, musel se už příliš věnovat přípravě a nemohl tvořit střetnutí v okamžiku, kdy je potřeboval. Už mu nestačilo, že protivník umí seknout mečem nebo kousnout, protože postavy měly příliš mnoho HP a potřeboval něco, čím se dala HP redukovat rychleji, a to, aby bylo spravedlivé a vyrovnané, znamenalo studium pravidel a přípravu, na což nějak nemáme čas... Neměli jsme problém ani s náplní dobrodružství ani s mimobojovými výzvami, pro nás byl jednoznačný strašák právě boj na vyšších levelech. O to smutnější bylo, že boj nás skutečně baví.
Autorská citace #40
21.12.2019 11:38 - LokiB
Arten CZ: hmm, může se to zdát repetitivní, ale souboje se skupinami NPC tehle problém pro GM celkem řeší, ne? zrovna s nimi udělat "spravedlivé a vyrovnané" encountery není až tak obtížné, nebo mi to tak aspoň vždy přišlo.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.079875946044922 secREMOTE_IP: 3.236.112.101