Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
3.10.2020 12:28 - York
sirien píše:
byla vždycky, jen se jí říkalo Rychlost


No právě. Což rozhodně není synonymum.


Jerson píše:
A Dračí hlídku tu řešit nechcete?


Ne, proč?
3.10.2020 13:33 - LokiB
Jerson: jen znovu připomenu, že tohle vzniklo povzdechem nad tím, že v DH nejde postavit válečník přes obratnost.
3.10.2020 14:00 - sirien
Aegnor: nepamatuju si to přesně - nejsou náhodou nějaký různý disciplíny? Možná sem to teď napsal blbě, sám sem luk párkrát držel a relativně mi to šlo, ale to je tak všechno - pointa prostě byla, že ať už ty počty byly jakýkoliv tak říkala že prostě zvládne odstřílet tu svojí disciplínu na soutěži a pak si potřebuje dát trochu voraz. Jakože ne celej den, ale prostě chvíli oddech, protože by prostě nezvládla stát na čáře a posílat to tam (byť s krátkými pauzami) pořád hodinu dvě v kuse. Při tréninku prý prostě používá velkou část času slabší luk, se kterym zvládne trénovat dlouho poměrně bez únavy. Jestli s tim svym pak střílí na konec tréninku nebo si dává zvlášť trénink s nim nevim a už se bohužel ani nemám možnost zeptat.
3.10.2020 14:49 - Jerson
Válečník přes sílu je pitomost a víme to od roku 1993, ale to je prostě Dračák - jediný vzor válečníka byl Connan s Arnoldem :-)
3.10.2020 15:02 - PetrH
Tak jsem přečetl řekněme knihy a zde mé postřehy:
jako řekněme nejsilnější jsem býval v rolích válečníků, střelců, občas zlodějů. Určitě mi nejdou moc kouzelníci a alchymisti, neumím kombit kouzla a taktiky (je jedno zda drd, dnd či dh), takže:
1) základní tvorba postavy a dovednosti. možná srovnatelná ve všech stejná. Dovednosti (lidi opět všestranní, jako u mnoha systémů, trpaslík vidí ve tmě, obr vydrží víc, hobit chodí potiše, elf dobře vidí, gnom je zručný takže bude jasný alch. power build apod...) žádná invence navíc, otázka, zda se čekala u okopírování něčeho jako drd.
2) tvorba povolání. Drd - máš základ, spočteš úč, oč, napíšeš dvě kolonky do deníku a jdeš rubat. DnD - vybereš zázemí, podle něj nějaké vybavení dovednosti, naskočí dovednosi a jdeš rubat. DH - vybíráš "školy" de facto směry ala DnD - rváč, bojovník s bodnýma, obouma, jednoručkama, obouručkama, vždy + k něčemu (úč, oč, obě) nějakým typem zbraně a vždy instantně zase dovednou ze "speciálních". Zde rozhodně odklon od DrD. Válečník se drobí, protože se čeká, že když se sejdou v družině dva bude šance na diversifikaci. De facto šermíř a bojovník z Drd už sešel do PPZ a udělal z class & level hybrid class & skills
3) není z pravidel poznat jak bude DH stabilní na oficiání, neoficiální house rules např. směr válečníka - velitel, střelec, zatím se hra nejeví, že by měla "otevřené api, clear architecture" pro nenásilné zapojení dalšího obsahu, asi budou vznikat nějaký klony, ale záleží jak bude skupina silná.
4) konverze mezi DrD a DH - zatím nula. prý to jde snadno, já svého válečníka z DrD jen tak neseberu a nepřevedu do DH. Takto převedu, ale ne za minutu, dvě, bude to asi jedno odpo přípravy a promýšlení.
5) zbraně - jsem jedinej prudič, co považuje v mečových zbraních za nutný základ meč prostě meč. ne široký, ne dlouhý, ne bastard a pod. Ale meč. Opět prostě klasická bota z DrD. Kvdrát, když už si dám ten oser na 4-x let to, že DrD bude v 1.7 mít podobu nějaký DH tak krav na zabití tam bylo dost. Třeba tahle.
6) klerik - dodáva náboženskou postavu do 6tky má stejné dominující staty jako kouzlík, proč?Takže se čeká, že družina bude mít budˇ Čáryfuka nebo Flanďáka ? Nepletu se(???), když budu tvrdit, že kněz z asterinu ala, vyber si dominující vlastnosti (nebo v buildech dodáme) je docela zajímavé řešení?
7) zavedení dalšího účetnictví do DH je fakt opruz, takžeještě musím se hádat, zda už jsem v boji či ne a stopovat nějaký body adrenalinu, aby rostly, klesaly a pálil jsem je za nějaký dovednosti ala finty? tvl. to je cool v PC rpg ne table top...
3.10.2020 15:25 - Šaman
Širokej meč je ten "prostě meč". A vychází to už z DnD a broadsword. Což v určitém období byl opravdu "prostě jednoruční meč".

- Co máš za postavu?
~ Válečníka s mečem.
- Jakým?
3.10.2020 15:33 - York
PetrH píše:
jsem jedinej prudič, co považuje v mečových zbraních za nutný základ meč prostě meč


To, co máš na obrázku, je nejspíš arming sword. Ono to je těžký - když někdo má potřebu něco rozdělit do kategorií, tak většinou vymyslí nějaký pojmenování pro každou z nich.


Šaman píše:
Širokej meč


Nah. Broadsword je ve skutečnosti tohle a je to dost moderní záležitost.

Popravdě je to ale fuk, ta terminologie se stejně v průběhu času dost překrývala a měnila. DrD si to zadefinovalo po svym a hráči si na to zvykli.
3.10.2020 15:38 - MirTur
PetrH píše:
žádná invence navíc, otázka, zda se čekala u okopírování něčeho jako drd.

Tak je to zjednodušeně to co je v rasách třebas v DnD. Jednoduché, stručné a "user friendly"
PetrH píše:
zavedení dalšího účetnictví do DH je fakt opruz, takžeještě musím se hádat, zda už jsem v boji či ne a stopovat nějaký body adrenalinu, aby rostly, klesaly a pálil jsem je za nějaký dovednosti ala finty?

Tak tahle část mi přišla vysvětlená dost srozumitelně. Navíc ty "finty" dělají z válečníka něco víc než jen hodil jsem a ne/trefil (koukám na tebe DnD).

PetrH píše:
Ale meč. Opět prostě klasická bota z DrD.


Tak u her, které u zbraní uvádí více "položek" než jen zranění je docela zaběhlé že ti nabídnou širší paletu. Můžeme se dohadovat o tom, proč je u jednoho 1 a u druhého 3 (třebas), ale nikdo nepopře, že gladius se používá jinak než jedenapůlručka a ta zase jinak než dvouručka.
PetrH píše:
De facto šermíř a bojovník z Drd už sešel do PPZ a udělal z class & level hybrid class & skills

Což má velmi blízko třebas k povolání Warlocka z DnD 5e, které díky velké customizaci nabízí hráčům mnoho možností a je to díky tomu jedno z těch oblíbenějších povolání.
Vzhledem k tomu, že preferuju spíše dovednostní systémy tenhle posun u Hlídky oceňuju.

Nemám to ještě dočtené komplet, ale to co mám tak mi přijde dost ok. Oproti DrD 1.6 se upustilo od té šíleně náhodné tvorby postavy (rozsahy 3-18 apod.). Působí to docela střízlivým dojmem. Uvidím co budu říkat až si načtu sesilatele magie.

Jinak z tvých předchozích příspěvků je cítit, že jsi (bůh ví proč) rozčilený z toho, že Hlídka vůbec vyšla. Přijde mi, že hledáš kdejakou blbost na hejtování.
3.10.2020 15:48 - sirien
ad 1-4 a 6 - posoudim, až si je přečtu.

ad 5 - ano. "prostě meč" je "prostě něco čim Tě praštim", asi jako "prostě bouchačka" je něco čim Tě "prostě střelim", počínaje Derringerem a přes Desert Eagle konče Uzinou. Jednoruční, obouruční? Jedenapůlka? Jakože minimálně délka meče by měla být udaná, protože to hraje roli co do možných kombinací (štít, dýka) tak co do způsobu používání ale i třeba nošení.

ad 7 - v praxi se dá naprosto na pohodu sledovat branejma a zahazovanejma tokenama; z toho co sem čet v diskusích mi tahle mechanika naopak přijde jako jedna z mála velmi zajímavá.
3.10.2020 16:11 - Šaman
York píše:
Nah. Broadsword je ve skutečnosti tohle a je to dost moderní záležitost.

Myslel jsem to jinak. Jestli někdo chce klasický jednoruční meč, je to onen široký meč. Není to ale věc kterou by přineslo DrD, ale už jeho otec DnD. Tam se broadsword používá jak pro skutečný historický broadsword (skotská jednoručka už z období palných zbraní, podobný shiavoně), ale také pro středověkou jednoručku. Stači zagooglit `medieval broadsword`, nebo hledat `broadsword` na Pinterestu.

Že to není historické je jiná věc. To ale třeba zbroje taky ne.
A má to výhodu, že se "široký meč", tedy konkrétní zbraň nezaměňuje s "meč", tedy celou kategorií zbraní.
3.10.2020 18:38 - Tarfill
No, šíleně náhodná tvorba postavy se už nekoná, ale na první i druhý pohled mi tabulka rodových atributů přijde taky dost divná. Nemám to vyzkoušené pro hru, ale i tak se mi to nelíbí.

Konkrétně:
Máme člověka, který má všechny atributy na čísle 7. Beru to tedy jako pomyslný standart.

Oproti tomu srovnání síly - obr má 12, barbar 9, trpaslík 10, elf 6, hobit 6, gnóm 4. Ano, je v pořádku, že zrovna rozdíl síly se musí nějak projevit.
Že trpoš je v základu silnější než barbar, nic moc, ale dejme tomu.

Ale!

Srovnání ostatních atributů
obratnost / odolnost / inteligence / charismy:
trpaslík 5/10/5/5,
elf 7/5/10/9,
barbar 8/8/5/5,
obr 3/12/3/3,
gnóm 10/5/9/5,
hobit 9/6/7/8.

Tady mi to už začíná drhnout.
Takže když si budu chtít udělat třeba trpaslíka nebo barbara kněze nebo zloděje, budu dost v nevýhodě, nehledě na jakoukoliv jinou kombinaci než obra válečníka apod.

Rozdíl těchto vstupních atributů se mi zdá příliš nevhodný, ačkoliv některé uvedené kombinace třeba toho trpaslíka nebo i jiných, si dokážu představit jako naprosto v pohodě, ale tady to je nevýhodné...

Nebo se to zdá jen mě?
3.10.2020 19:05 - PetrH
Nezdá, ale nerad bych vyvolává, že mám zapotřebí dělat hejt na tento nový produkt;)
3.10.2020 19:12 - MirTur
Tarfill píše:
Nebo se to zdá jen mě?

Nezdá, ale... :)
Mě to třebas nevadí, protože z hlediska světa (bereme-li ty rasy jako archetypy bez nějakého plot twistu) si lze obtížně představit armády hobitů plenící kraje, obří (alias krollí) arcimágy a trpaslíky s tělem jako soudek jak se se šperhákem v ústech houpou na lustru a kráčí po visutém laně.

Vzhledem k tomu, že se atributy stejně přepočítávají na + a - (15 +2 apod.)tak se ostatní rasy od lidí liší cca bonusem +/-1. S tím se dá odehrát jakékoliv povolání.

Obři jsou extrémní výjimka, pravda. Ostatní jsou docela všestranní. Docela dost udělá, pokud si člověk místo náhodných hodů rozdělí těch 20 bodů.
3.10.2020 19:15 - PetrH
Přesně tyto postupy, včetně vzorových postav méli hrdinové fantasy: buď rozděl body, nebo vyber z předpřpravených např. Lidský kopiník staty, dovednosti zde... nebo nahoď.
3.10.2020 19:15 - MirTur
PetrH píše:
Nezdá, ale nerad bych vyvolává, že mám zapotřebí dělat hejt na tento nový produkt;)

Nemyslel jsem to ve stylu že tě chci umlčet a určitě netvrdím, že to nemá chybu (už co se těch válečníkových fint týče pozvedal jsem místy obočí). Jen by mě potěšilo rozebírání konkrétních problémů. Ono kritizovat hru, která byla avizovaná jako nástupce Drd za to že moc připomíná DrD nikam nevede.
3.10.2020 19:18 - MirTur
PetrH píše:
Přesně tyto postupy, včetně vzorových postav...

Jo, místo těch vzorových bych uvítal raději prázdné deníky.

Co se atribut týče, je to v podstatě shodné s DnD 5e, což není špatné, pokud je PJ pružnější a povolí v případě mizerných hodů zpětně rozdělit body.
3.10.2020 19:31 - Log 1=0
MirTur píše:
Co se atribut týče, je to v podstatě shodné s DnD 5e,

Zohledňuješ to, že se hází menšími kostkami?
3.10.2020 19:39 - Tarfill
MirTure,
pokud ty vhodné či nevhodné kombinace chceš přirovnat ke světovým měřítkům, tím pádem se dá zase poukázat třeba na schopnost gnómů podmanit si pomocí strojů nějaký jiný stát... a taky se to nemusí stát...

Dobrodruzi reprezentují malý vzorek z populace a ne málo hráčů si rádo vyzkouší právě nějakou netypickou stylizaci rasy a povolání. Přílišné pravidlové rozdíly však tuto chuť dosti srazí, alespoň tedy u mě...
3.10.2020 19:51 - PetrH
MirTur píše:
...

Takto, možná jsem se ztratil ve svém překladu svých myšlenek. Já si asi neztěžuji, že to je "drd", ale možná, že to je jak když vezmeš drd, dnd, hrdiny fantasy, gurps, pathinder a celé to zamícháš v různém poměru. Snažím se na to podívat pohledem: poslali jsme to stovkám ddm, skautům, turistům atd. Tak je tam takový zkušený PJ ala Sirien, co řekne, tvl. adrenalin je cool není to žádný problém, použij žetony. Gut. Gut. Ale napadne to toho nováčka či družinu mladých. Vzpomínám na první drd, kdy se v neznalosti 8 letých hrálo as written a point.
Add meč, ok, pokud se ztotožníme s tím, že "široký" je jen název asi ok. Mě šlo o to, že ne vždy všude byly široké a ze 3 širokých ukuješ 4 obyč? Já jim pak dával staty 4/0/0 ne 5/0/0. ale to jsou asi marginálie.
Kdybych hejtoval napsal jsem, že gramaticko-stylistická úroveň komerční příručky odpovídá studentské práci na seminárku. Já osobně s tímto mám třeba taky obrovský problém a proto si na mnoho věcí platím korektorku a stylistku textů (např. na pasáže příruček k sw) Mohl jsem tu opět zopakoat, že kostka k6 s puntíky je fakt na piču, že na alibabovi s číslama jsou za stejnou cenu, nebo že k 10, kde je 10tka je taky úlet. Nemluvě o neustálým měnění fontu (pojem, blblba pojem pojem pojem) a není rejstřík pojmů. Nebo to, že ta měkká vazba brzo odejde častým otvíráním se zničí. nebo, že některé obrázky v originále musí být hezké, ale v té stupnici šedi nejsou hezké, (že není pdf) v materiálech na webu chybí třeba návod na konverzi z DrD postav. Není triviální jak hlídka se tváří. Obvzláště, když máš třeba už šermíře na 8mé úrovni. Že občas příručky nedrží neutralitu a snaží se odkazovat na svět pana Ondrusze (Domovina, meta settingově - názvy bohů, více bohů atd.) Celkově po prvním listo čtení na mě působí jak mladší sourozenec Hrdinů fantasy.Doporučuji kouknout do archivu na pdf nebo na novou 3tí verzi z května s božíma obrázkama Karla Jerieho nebo Rimba
3.10.2020 19:55 - PetrH
Mimochodem, autorské právo Altaru. V něm nejsem kován, ale některé pasáže mi strašně moc a moc připomínají to samé v Drd. Inspirace a inspirace, ale tohle je spíše Bouchi deal...
edit: doporučuji sledovat jejich discord je to fakt jako funny:
discord DH píše:
Jerson dnes v 18:30
Ale tady máte v ukázce hry, že aboy a v textu pravidel, že ne - co jsem zatím našel.
To kdy se oznamují cílová čísla je dost zásadní věc, která má vliv na průběh hry.
A na fungování některých pravidel
Ranyardnes v 18:32
@Jerson Jestli chceš striktní pravidla na všechno, tak si zahraj nějakou PC RPG hru. DH jako ostatní hry podobného ražení Ti dává do ruky přehled možností v rámci uceleného systému, jak řešit různé situace. Ale rozhodně Tě nebude vést za ručičku každým rozhodnutím, které máš jako PJ udělat.
Zrovna oznamování čísel při hodech na pasti je úplná ptákovina .. dokonce mám za to, že je lepší je vůbec hráčům neříkat
Jersondnes v 18:32
V DrD to v některých případech velmi selhávalo
@Ranyar hele, když tahle pravidla dostane do ruky nováček, tak vůbec nebude vědět jak to má dělat, a co která možnost bude znamenat.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.097324132919312 secREMOTE_IP: 3.23.101.60