Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
6.10.2020 14:11 - Jerson
Takže pro postavu s málo maximálními HP by bylo nejlepší si lehnout bez hnutí, protože tím by se proti hodně účinné zbrani stala odolnější?
6.10.2020 14:15 - LokiB
odolnější přímo proti okamžitému důsledku útoku ano, ale zas je tam ten postupný proces, který končí smrtí, jestliže někdo nepomůže
6.10.2020 14:19 - Jerson
To jo, ale třeba proti Dračímu pařátu bude lepší vydržet čtyři kola plus nějaké umírání, než jeden útok, který mě rozmázne.
Tedy, když použiju pravidlovou logiku.
6.10.2020 14:22 - LokiB
jako jo
ale já bych tady hrál na DUPJ a tedy PJ by rozhodl, kdy to je nebo není skutečně útok na bezbranného protivníka. a kdyby PJ řekl, že ne, tak se to vyhodnotí jako běžný útok.

což je můj fix toho jak já tu mechaniku chápu :)
6.10.2020 14:22 - Tarfill
Jo Jersone, takhle je to popsáno a dle pravidel je fakt výhodnější si před vyřazením prostě lehnout a nehýbat se, protože mi ubyde pouze 1/4 aktuálního počtu. ;-)
Není to ani trochu OK...
6.10.2020 14:24 - Corny
Ty jo, já vždycky když se řeší útok na více méně bezbrannou postavu, nehledě na systém, tak je výsledek jasný (+-"Tak mi pověz, jak jsi ji popravil"). Nějak víc to komplikovat, nejsou-li tam specifické okolnosti, na mě vždy působilo docela hloupě a zbytečně.

Co se týče toho soubojového systému, zní to jako docela klasika. Asi bych od "nástupce" DrD nečekal nic moc jiného či pokrokového, s výhodami i nevýhodami (chápu, že třeba krity můžou mít své kouzlo, byť já měl vždycky pocit, že to občas vytváří docela hloupou situaci, kdy jediný zásahy jsou kritický zásahy)
6.10.2020 14:28 - Jerson
Tak DUPJ jsou celá pravidla kromě výroby vypsaných věcí a sesílání kouzel, tak je to 100% úspěch při použití vzorové postavy.
6.10.2020 14:32 - sirien
Jerson píše:
Do služby byl povolán v roce 545, tedy ve věku -7 let. Slovy "mínus sedm". Sedm let před svým narozením.

To zní jako fakt hustej čaroděj.
6.10.2020 14:35 - Jerson
Však jo. Chuck Norris se narodil v chatě, kterou si postavil vlastníma rukama, ale Vorpal je větší drsňák. Už vidím krále, jak posílá dva dopisy "až budete mít za sedm let syna, mám pro něj úkol. P.S.: Vybavte ho mečem a kouzelnickou knihou"
6.10.2020 14:53 - RoVan
Co jsem úplně nepochopil je distribuce neprofesních dovednosti (ty, co se může naučit každý).
Na jednu stranu tam jsou věci s širokým záběrem, jako 'řemesla', 'cizí jazyky' a 'umění' (všechno co si pod tím můžete představit) na druhou stanu je tam 'plavání' a 'zpracování zvěře', které využijte přesně v jednom typu situace.
6.10.2020 15:06 - sirien
RoVan: to nemusí být nutně špatně; obecně platí, že z game design hlediska je dobré, pokud šířka dovednosti odpovídá frekvenci a významu herního užití spíš než fluffové konzistenci.
6.10.2020 15:33 - RoVan
sirien mě nevadí ta šířka dovednosti, právě naopak. Co mi na tom nedává smysl, že např. plavání nevidím za tak podstatnou část hry aby měla vlastní dovednost a zahrnul bych ji do atletiky (nebo na dlouhé vzdálenosti do výdrže) a zpracování zvěře třeba do přežití v přírodě.

Prostě mi přijde, že jsou to zbytečné dovednosti navíc, ale je možné že se rozchází s mým herním stylem(?).
6.10.2020 15:40 - Corny
No a třeba umění ti připadá jako podstatnější součást takovéhle hry?
6.10.2020 15:44 - LokiB
RoVan: to je problém mnoha systémů, nakolik obecná či specifická dovednost má být. je dobře najít balanc mezi množstvím dovedností, dovednostních bodů a použitelností ve hře, aby postavy nebyly skoro všechny stejné, ale zas aby nemusely nutně házet body někam, co se použije jednou za uherák
6.10.2020 15:47 - RoVan
Corny: osobně mi přijde, že to je věc, kterou využiju častěji, právě díky tomu, že je dostatečně široká. Kdyby tam bylo např. Umění a zvlášť dovednost 'zpěv', tak mám se zpěvem stejný problém.
6.10.2020 15:53 - Corny
RoVan: Jako obecný to je, o tom žádná...ale popravdě když procházím pamětí všema možnýma hrama DrD či DnD, co jsem kdy hrál, tak i přes ten široký záběr mi přijde, že jsem nic jako umění skoro nepoužil, zatímco na nějaké jezero, řeku, výpravu na lodi, nebo podzemní zatopenou jeskyni jsem sem tam přeci jen narazil. Mi připadá, že ten široký záběr může být právě o tom, že v takovéhle hře se moc nepředpokládá, že by dobrodruh maloval obrazy nebo třeba uplácával novou hliněnou mísu, a tak se všechny tyhle věci shrnou pod pár dovedností, zatímco plavání je docela běžná činnost. Navíc činnost, kterou v takovémhle fantasy prostředí třeba jen tak někdo neumí a tak není vhodné ji podřazovat pod nějaké nad-dovednosti, jako třeba akrobacie.
6.10.2020 15:56 - Aegnor
RoVan: no ano, 'Umění' je dost široká dovednost, ale upřímně - v jakých situacích se taková dovednost vlastně využije? A kolik takových situací zažiješ v dobrodružství někde v divočině nebo podzemí?
6.10.2020 15:58 - LokiB
To, jestli postava umí plavat a jak dobře, v nemálo dobrodružstvích/kampaních bude hrát celkem důležitou roli. Jakože někdy i "záchrany života".

některé jsou zas fluffové a hráčům se nelíbí že "ok, moje postava má být skvělá v tomhle, ale on to umí i každý druhý, protože je to obecná a použitelná dovednost, kterou si berou všichni".
ze zkušenosti mám pocit, že se nelze zavděčit nadpoloviční většině a že tohle je zrovna častým obsahem houserules dané skupiny "u nás je plavání pod atletikou".

Aegnor: Umění využijí právě ty postavy, které jejich hráč chce mít za zajímavé umělce. Viz zlodějka-tanečnice, válečník-bard, kouzelník-malíř živých obrazů atd.
6.10.2020 17:48 - sirien
RoVan: žádný designer hry, pokud nepíše pro velmi specifickej žánr nebo ideálně nemá i kontrolu nad designem dobrodružství (ať už jejich vydáváním nebo přesným návodem pro jejich tvorbu - viz např. GUMSHOE) není schopný navrhnout skill list, který tuhle podmínku splní napříč skupinami. Proto např. Fate obsahuje pouze "ukázkový" skill list a instrukce k jeho úpravě pro konkrétní hru.

Ono si vem takové Tomb of Annihilation. Plavání se Ti tam může hodit na každym kroku, Umění možná nepoužiješ napříč celou kampaní ani jednou. V mnoha jiných hrách naopak.
6.10.2020 17:56 - LokiB
Savage Worlds to řeší poměrně hodně obecným listem základních skillů a počítá se s tím, že v rámci konkrétního Settingu je v setting rules případně dáno, jaké specificky skilly pro potřeby daného settingu existují. Takže to funguje podobně jako ve Fate, kde je něco obecného, ale každý si to lehce uzpůsobí pro svůj setting. S tím, že ofiko settingy tohle většinou řešej, a tím si dodávaj právě i svoji specifičnost.

Zrovna Plavání bylo v minulé edici základních pravidel samostatné, teď v nové edici to dali pod Atletiku. I proto, aby hráči nedrobili tolik umístěné skill pointu mezi mnoho skillů.

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.095170021057129 secREMOTE_IP: 3.140.185.147