Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
6.10.2020 11:42 - Jerson
Gurney, chtěl bych hrát DrD jako fungující fantasy bez WTF momentů, alespoň jednou. Doufal jsem, že Hlídka po jedné generaci pokusů přinese fungující pravidla, takže to budu moct zkusit. Fakt jsem tomu věřil.
6.10.2020 12:00 - MáloMocný
Jerson píše:
No, to jsi ještě zapomněl na to, že čaroděl Vorpal tu zakázku na hlídání dostal sedm let před svým narozením

Na to jsi přišel jak?
6.10.2020 12:15 - RoVan
-V roce 545 se v oblasti našlo zlato a král povolal čaroděje Vorpala aby tam srovnal bordel (není řečeno, že ve stejném roce, ale jestli se jedná o zlato, tak počítám, že by to chtěl řešit ASAP
-V roce 682 čaroděj Vorpal umírá ve věku 130 let (=narozen 552)

Takže jestli počítám dobře, tak Vorpalovi bylo +/- 7
6.10.2020 12:17 - Gurney
Buďme upřímní Jersone, DxD fantasy z hloubi duše nesnášíš, a o Hlídce jsi měl dost zvěstí dopředu.

Mimochodem kdyby čaroděj Vorpal byl ten meč, tak by to konečně byla nějaká zajímavá weirdness v luzích a hájích nudně vesnických DrD dobrodružství.
6.10.2020 12:18 - York
Gurney píše:
Mimochodem kdyby čaroděj Vorpal byl ten meč, tak by to konečně byla nějaká zajímavá weirdness v luzích a hájích nudně vesnických dobrodružství.


Jop, to je docela hezkej easter egg.
6.10.2020 12:21 - Aegnor
Jerson píše:
že před svou smrtí stihl truhlu s mečem zamknout a klíč schovat do tajné schránky

Tak jasně, přece nemůže dopustit, aby se k tomu meči dostala nějaká banda trhanů. :-)
6.10.2020 12:30 - MáloMocný
RoVan píše:
-V roce 545 se v oblasti našlo zlato a král povolal čaroděje Vorpala aby tam srovnal bordel (není řečeno, že ve stejném roce, ale jestli se jedná o zlato, tak počítám, že by to chtěl řešit ASAP
-V roce 682 čaroděj Vorpal umírá ve věku 130 let (=narozen 552)

Takže jestli počítám dobře, tak Vorpalovi bylo +/- 7

Zajímavé. Neměl jsem takový pocit když jsem to četl v knize.
Je tam psáno, že toho roku bylo nalezeno zlato a po rozkřiknutí brzy vznikly vesnice a města. Což mi zrovna neevokuje, že by se tak mělo stát ten samý rok. Pár let aby vzniklo aspoň město? Přišlo mi logické ze čtení, že je to sled událostí dokud se král nenasral a nepovolal Vorpala.
6.10.2020 12:38 - Tarfill
Jerson píše:
Fakt jsem tomu věřil.

Já jsem tomu taky věřil, taky jsem doufal v lepší zítřky... ;-)
6.10.2020 12:39 - Jerson
MáloMocný píše:
Na to jsi přišel jak?

RoVan píše:
-V roce 545 se v oblasti našlo zlato a král povolal čaroděje Vorpala aby tam srovnal bordel (není řečeno, že ve stejném roce, ale jestli se jedná o zlato, tak počítám, že by to chtěl řešit ASAP
-V roce 682 čaroděj Vorpal umírá ve věku 130 let (=narozen 552)

Takže jestli počítám dobře, tak Vorpalovi bylo +/- 7


No, myslím, že nepočítáš dobře, přesněji ti tam vypadlo mínus. Vorpal se narodil v roce 552, to sis spočetl dobře. Do služby byl povolán v roce 545, tedy ve věku -7 let. Slovy "mínus sedm". Sedm let před svým narozením.

S tím, že celý svůj život strávil zavřený ve věži, kam mu lidé jednou za týden nosili jídlo, ale nikdo ho nejspíše neviděl při práci, s nikým nemluvil, kromě psaní deníku nic nedělal, tedy jen nějak držel ty nemrtvé na uzdě.

Gurney píše:
Buďme upřímní Jersone, DxD fantasy z hloubi duše nesnášíš, a o Hlídce jsi měl dost zvěstí dopředu.

Nikoliv. Nesnášel jsem ho před lety, teď už jsem dál. Ale nevyhovuje mi. A dost zvěstí jsem neměl, přesněji to co jsem slyšel do dovednostním systému spojeném s povoláním dost silně naznačovalo, že to bude DrD po třiceti letech vývoje, u kterého jsem čekal známé problémy už odstraněné.
6.10.2020 12:47 - Jerson
MáloMocný píše:
Je tam psáno, že toho roku bylo nalezeno zlato a po rozkřiknutí brzy vznikly vesnice a města. Což mi zrovna neevokuje, že by se tak mělo stát ten samý rok. Pár let aby vzniklo aspoň město? Přišlo mi logické ze čtení, že je to sled událostí dokud se král nenasral a nepovolal Vorpala.

Nevím, co si představuješ pod slovy "brzy" a "rychle" - vesničané dokázali postavit palisádu za dva týdny od prvního výskytu nemrtvého a rovnou poslali pro pomoc. Vypadá to na kraj, kde se s rychlým řešením moc nemažou.
Ale ono je to úplně jedno - kolik let asi tak mohlo trvat, než se král rozhodl věc řešit. Sedm let (kdy se Vorpal narodil), čtrnáct let (kdy mu bylo 7), 21 let (kdy bylo Vorpalovi 14 a asi začal svou kariéru čaroděje), 28 let (kdy bylo Vorpalovi 21 let a dá se jakž takž uvažovat o tom, že mohl být známý pro svůj meč?) Je 28 let "brzy a rychle"?

Jen pro srovnání, jak to chodilo v časech zlaté horečky, město Rhyolite existovalo pouze tři roky.
Ano DH jsou fantasy, takže postavit města v dobách zlaté horečky mohlo trvat jinak než ve skutečnosti, ale pořád nic nenasvědčuje tomu, že v době královského pozvání by měl být Vorpal už zkušený a známý čaroděj.
6.10.2020 12:48 - York
Jerson píše:
A dost zvěstí jsem neměl, přesněji to co jsem slyšel do dovednostním systému spojeném s povoláním dost silně naznačovalo, že to bude DrD po třiceti letech vývoje, u kterého jsem čekal známé problémy už odstraněné.


Měl jsem za to, že jsi už pár domácích dračákovejch pravidel viděl. Nedává moc smysl, aby někdo pro svou domácí hru všechno škrtnul, kriticky se nad tím zamyslel, stanovil si koncept toho, co vlastně chce vytvořit a pak na tom iterativně pracoval, protože neustálý změny akorát štvou hráče. Dává smysl vymýšlet svět, kreslit mapy, psát nový kouzla, povolání a další věci, který tví hráči ocení.
6.10.2020 12:51 - RoVan
MáloMocný:

Píše:
král povolal čaroděje Vorpala aby tam srovnal bordel (není řečeno, že ve stejném roce, ale jestli se jedná o zlato, tak počítám, že by to chtěl řešit ASAP


Jop, není to tam řečeno, ale vycházím z předpokladu, že za a) moudrý vladař by tam zlato nenechal ležet nazdařbůh a za b) ten vzik vsí v honu za zlatem - viz. zlatá horečka. Schválně píšu +/- nicméně, kdyby to bylo třeba 10 let, tak ten čaroděj musel být mega OP, protože si s tím krajem léta nevěděli rady ani kněží (které tak nějak považuju v generic fantasy za experty v oboru potírání nemrtvých).

Nicméně je to můj výklad, ono se to mohlo opravdu táhnout v logice daného světa.

Edit: Jerson byl rychlejší
6.10.2020 12:56 - LokiB
Mně ty problémy, které popisoval Jerson, při pročítání nevadily.

Vadí mi ale při čtení zachovaný soubojový systém, tedy hod na útok, obrana, rozdíl čísel + parametr zbraně = výsledné zranění. navíc komplikované o 1k6+ hody a ještě o kritické zásahy a obrany když padne 2 a více 6tek zas sebou.

To mi nepřijde jako elegantní jednoduchý systém, které jsem od DH očekával.
6.10.2020 13:09 - Tarfill
Tak jako tak, poslal jsem své a i další poznámky k tomuto dobrodružství oficiální cestou skrz formulář na stránkách DH, tak jsem zvědavý na reakci autorů, pokud nějaká bude...
6.10.2020 13:13 - Tarfill
Loki,
vidíš a mě třeba systém kritického zranění přijde jako dobrý nápad. Je to teda zase víc smrtící, ale zajímavý.
To mi spíš jako absolutně nevyhovující nebo nejasně napsaný přijde útok na bezbranného nepřítele. Četl jsi už tento odstavec? Jak mu rozumíš? Já teda vůbec...
6.10.2020 13:35 - Ugy
Tak jsem to dobrodružství přečetl. Radši dvakrát. Nebudu teď komentovat ty věci co už to rozebrali ostatní, jen k nim přidám pár dalších postřehů.

Ohledně dojmů. No než jako dobrodružství mi to připomíná nějaký nástřel lokace či úvodní vesnice, který si ma PJ dotvořit, dodělat do ní zápletky. Mnohem více než příběhem se "dobrodružství" zabývá popisem minulosti a toho co se tu stalo. I hlavní lokace příběhu mi přijdou nedostatečně popsané. Rozhodně nejsem příznivcem Tolkienovských popisů v dobrodružství, ani rámečků "přečti hráčům," ale pár detailů by se hodilo, abych alespoň jako vypravěč měl nějakou představu. K tomuhle bych ještě doplnil, že to prostě působí, no nijak. Žádná atmosféra, žádný pocity, nic. Z Quentinovejch one-page dungeonu dýchá víc atmosféry a nápadů než z tohodle (jinými slovy jsou boží). Z toho co jsem četl, tak k DH má být jejich unkátní svět Domovina. Proč sakra nedat pár zajimavých charakteristických prvků toho světa do příběhu a nevyužít to třeba jako potenciální marketing. A ne, nějakou historickou bitvu nepovažuji za charakteristickou věc. Na jejich stránkách je k domovině tohle: "Vichry many vytrvale dují nad krajinou." Tak proč alespoň nad to starý bitevní pole nedat pár magickejch vírů a bouří a ukázat, že to na tom světě nemusí bejt taková vzácnost.

Kdybych to dostal do ruky já tak bych podle toho hru odvýst dokázal. Ovšem s několika velkými ale. Dost bych si toho dodělal. Některé kusy příběhu překopal. Dohodil třeba nějakou boční minizápletku. Tohle jsou, ale všechno věci, který jsem ochoten zkousnout nebo dokonce nadšen udělat u nějakýho nástřelu co si stáhnu z netu. Rozhodně ne u uvodního dobrodružství, který se dává ke hře a který dost možná bude první příběh, který bude hodně družin v tomhle systému hrát.

Nemyslím si že 13ti až 14ti letí nováčci jsou tupci a že by si s problémy neporadili, autoři ale riskujou to, že si s nimi hráči poradí nešťastně, nasekají při doplňování či vedení hry "chyby" a celkově si tak zkazí dojem z první hry, který je může odradit od her dalších. Většině z toho by se dalo snadno předejít a nováčky trochu vést za ruku. Přeci jen ukázkové dobrodružství má mít i pár věcí navíc než jen co, jak a kde.

Za dost zásadní chybu považuji absenci jakýchkoliv obtížností. Nevím jestli se v hlídce určují nějak zajímavě "za běhu" a nebo je to klasický DnDlike DC. Pokud je to ta druhá možnost tak nedat obtížnosti, alespoň k navrhovaným možnostem řešenmí problému (třeba šplhaní na věž) je dost fail. Nejen, že bych to předpokládal u připraveného dobrodružství, ale zároveň tím autoři propásli jedinečnou možnost ukázat jak si představují jednotlivé náročnosti.

Další fail jsou podle mě ti blížící se kněží. Proč sakra má hospodskej platit nějakým dobrodruhům za řešení problému, když už si řešení problému objednal a je na cestě.

Taky mi dost vadí nepřesnosti na mapách. Krom již zmíněných ostatními pak hlavně to, že hrobka jakožto vrchol dobrodružství, není označena. Jako dokážu asi odhadnout, kde by měla být, ale bylo by fajn to tam poznamenat. Druhá věc je ona naspeedovaná palisáda, kterou vesničani postavili během posledních čtrnácti dní. Na mapě vesnice jaksi není. Trochu mi přijde, že byla do dobrodružství dodáná na poslední chvíli jako hotfix otázky "proč už nemrtví vesnici nezmasakrovali".

Mohl bych rozepsat co bych upravil dodělal apod a myslím si, že by z toho šlo udělat nakonec i zajímavý dobrodružství. V tomhle stavu, ale rozhodně není zajímavý a jak psal RoVan výše vlastně ani dobrodružství.

Takže závěrem. Dračí hlídka jde ve stopách původního DrD tak jak si autoři přáli a avizovali. Stejně jako ukázkové dobrodružství v DrD Bilý Hrad, je i Kalamarova kletba v DH absolutní fail.
6.10.2020 13:47 - LokiB
Tarfill: četl jsem útok na bezbranného, mám pocit, že mu rozumím :)
ale třeba si to jen myslím.
Svazaný svazák má 25 životů
přijdu k němu a propíchnu ho - útokem ztratí 5 životů (1/4 aktuálních zaokrouhleno nahoru)

Pak na něj v dalších kolech koukám, usmívám se, a on ztrácí postupně 5 životů, 4 životy, 3 životy, 2 životy, 2 životy, 1 život, 1 život, 1 život, 1 život ... až je na Mezi vyřazení (0 životů)

Já se dál na svazáka usmívám a on ztrácí v dalších kolech 2 životy, dokud se nedostane pod svůj práh smrti. A pak je s ním ámen.

Trochu se to vleče, no ;)

EDIT: ale zas jako se na něj nemusím koukat a můžu jít píchnout dalšího svazáka, tenhle postupně exne sám.

Jako není to moc účinné na "exekuce", ale na "udeř a uteč" to nejaké použití má. jestli logické, na to má každý svůj pohled :D
6.10.2020 13:56 - Tarfill
Ugy,
přesně, jiný úhel pohledu a též naprosto souhlasím.


Loki,
mě to stejně neladí. V běžných případech si házím na útok, ale při útoku na bezbranného protivníka si nijak neházím? Rovnou odečítám jo?

A co třeba situace, kdy je NPC, má čtyři životy, je třeba raněný, svázaný, spí... prostě bezbranný. Já jsem bojovník a chci ho zabít. Na útok si neházím, rovnou mu odečtu čtvrtinu z jeho stavu. Takže jako mu upíšu jeden život a pak budu čekat na zbytek po dalších jedněch životech? A co když on se ze spánku tím útokem vzbudí a pak bude mít ještě dost času na seslání třeba kouzla a zmizí. Normálním útokem bych mu ty čtyři životy mohl sebrat jak nic, ale automaticky mu seberu pouze jeden.
Jako kde sme? Co je tohle za mechaniku?
6.10.2020 14:06 - MáloMocný
Tam mi nesedí ty slovíčka "aktuální". Pokud by to bylo zranění za 1/4 max HP + krvácení za 1/4 max HP, tak je to lepší.
6.10.2020 14:10 - LokiB
Tarfill: já neříkal, že se ti výsledek má líbit, jen to, že ho chápu :)´ale třeba ho chápu špatně.

Tedy chápu ho tak, že při tomto typu útoku se nehází standardně na útok, ale vyhodnocuje se jinou mechanikou.
mně přijde také celkem divná, dovedu si představit nějaké herní situace, které k tomuto rozhodnutí autorů vedly.

ovšem stále je možnost, že to chápu špatně a to popsané zranění je "dodatečné" k běžnému zranění z útoku

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.090639114379883 secREMOTE_IP: 18.222.200.143