Kultura

idol02
7.9.2017 20:47
Dračí hlídka
Kontakty na autory:

Facebook
Discord
Web & mail


Recenze - Jerson
5.10.2020 19:09 - PetrH
sirien píše:
PetrH: ale ovšem mega LOL ten printescreen :D
to udělal skaven;) ale na jejich discordu to je pořád :)

Jerson píše:
On je to "dlouhý luk". Ale gnómové mají asi půl metru na výšku (jako vážně velikost batolete, jen o moc těžší),

Tak aspoň nelítaj na řetízku jako balonky... ale upletou si hezky košík a lítaj v balonu. docela by mě zajímalo, jak takový balonový soubj vypadá v Hlídce. Luk hele balon svist pfffffffffffffffffff rána a černý jestřáb sestřelen, sire T.
5.10.2020 19:26 - Jerson
Balóny pravidla nezmiňují. Ale parní stroje v dolech ano.
5.10.2020 19:59 - Sq
Hej, neprozrazujte můj koncept 55cm gnoma hranicare, co jezdí na svém ochočeném psovi, aby ostatním stačil! Na 6 úrovni, kdy tak nějak začínají být postavy zajímavé, ma obratnost a inteligenci +5.
5.10.2020 20:32 - PetrH
Sem si nemohl ...
5.10.2020 21:13 - sq
Jo, tak nějak, ale lepší pes a lepší gnom :-)
5.10.2020 22:19 - Čindi
Jerson píše:
na 90 metrů stříleli junioři, pokud vím. Ale mám to jen z Googlu před několika lety, bez ověření.


Na poslední olympiádě 2016 muži stříleli na 70 metrů a průměr terče byl 122 cm. A limit na tři šípy minuta. Takže těch 300 metrů je čarostřelba
5.10.2020 23:00 - PetrH
6.10.2020 09:27 - Jerson
No, luky už dál řešit nemusím, zkusíme něco více fantasy. Jak podle pravidel zabezpečit libovolné obydlí před kouzelníkem, který ovládá teleport (automatické kouzlo dostupné na 1. úrovni)?

Tedy, to není otázka na vás, zeptal jsem se na jejich Discordu, ale odmítli mi odpovědět, protože jsem přeci tak chytrý, že na odpověď přijdu sám.

Musím říct, že na DH je pro mě největším zklamáním přístup autora a několika lidí okolo něj.
6.10.2020 09:36 - Aegnor
Většina předpokládám nebude zabezpečená vůbec.
6.10.2020 09:57 - Čindi
fakt je zase v DH kozlo teleport nízkoúrovňové kouzlo? se vůbec pak divím, že někdo vyrabí zámky :).
6.10.2020 10:07 - PetrH
Píše:
@Sir_Tirus já ty lidi znám, hrál jsem s nimi. Třetina hráčů DrD jsou minmaxeři a pravidloví šťouralové, kteří se snaží využít každou výhodu, kterou jim pravidla nabízí. PJ se stím bude muset nějak popasovat.
6.10.2020 10:13 - Gurney
Ve skutečnosti taky velmi dlouho nikdo žádné zámky nevyráběl.

Jerson píše:
Musím říct, že na DH je pro mě největším zklamáním přístup autora a několika lidí okolo něj.

Jenže ty si o takový přístup často sám říkáš.
6.10.2020 10:32 - Tarfill
Trocha listování příručkou
aneb
první i poslední dojmy z ukázkového dobrodružství Kalmarovo kletba.

Příručka vypravěče pro Dračí hlídku obsahuje kromě jiného i ukázkové dobrodružství. To je známá věc. A já jsem včera dostal chuť si to přečíst. Ať už zbytek knihy obsahuje cokoliv, ukázkové dobrodružství dělá tvůrcům i pravidlům jistou vizitku. A mě to dost zajímalo. Bohužel, čím víc jsem knihu pročítal, tím víc jsem zvedal obočí a tím více se ve mně mísily emoce. Vztek a zklamání.

Tak schválně (spoiler alert):

1) Otevřu obsah v knize a hledám stránku, na které to dobrodružství má být. Kniha má 14 velkých kapitol a jedna z nich je i ukázkové dobrodružství. Ale nějak to nemůžu najít. Až po chvíli hledání si všimnu, že nadpis kapitoly v obsahu zcela chybí! První chyba, první “achjo“.

2) Je tam dost dalších chyb a nesrovnalostí, které by tam být neměly. Například:

- Vesnice, ve které dobrodružství začíná, se jmenuje Temnobor. Když ale najedete na mapovou přílohu, vidíte jméno vesnice Nový Sad. To jako vážně? Jediná vesnice na mapě a oni tam nechají chybné jméno?

- Vesničani prý poslali na pomoc pro kleriky. V prvním odstavci do města Winterhorn, na jiné stránce je informace o tom, že poslali pro pomoc do Kizmaru. Další chyba, další povzdech.

- V popisu vesnice je uvedeno, že budova krčmy je napravo od studny (dům s kulatým oknem). Ale napravo od studny žádný dům s kulatým oknem není. Ten je buď nalevo, nebo nahoře.

3) Vesnice je v ohrožení nemrtvých, kteří povstávají z nedalekých polí, kromě jiného i proto, že byla vyrabována hrobka mrtvého generála, který díky tomu povstal jako nemrtvý přízrak. Nemrtvé lze trvale zničit pouze magickým mečem, který je ale ve věži čaroděje, který nedávno zemřel. V informacích pro PJ se píše, že je nutné se do věže čaroděje dostat, najít klíč, odemknout truhlu a získat magický meč. V dostupných informací pro hráče je ale pouze to, že čaroděj, který držel nemrtvé dlouho na uzdě, se nějakou dobu neukázal, nejspíš prostě zemřel. Jinak ale nic. Žádná zmínka o meči, o tom, že meč družině pomůže, že ho čaroděj měl. Jasně, každému samozřejmě dojde, že čaroděj kosil nemrtvé mečem…

Jak se má teda družina dozvědět, že potřebují meč k tomu, aby zneškodnili přízrak generála? Já jako zkušenější vypravěč s tím problém nemám, ale fakt nevím, jak budou reagovat úplní náctiletí začátečníci a jaké informace družině skutečně dají.
Prostě další “achjo“.

4) V závěru dobrodružství není nijak uvedeno, co s tím mečem má družina dělat. Odvozeně je uvedeno pouze: jakmile je přízrak zabit, kletba se zlomí a pak už jenom zbývá vyrazit pro odměnu do vesnice. Takhle jako končí informace pro začínajícího pána jeskyně? Takhle mají končit profesionálně připravené dobrodružství? Co ten meč? Má si ho družina nechat jako odměnu? Takhle kouzelný meč hned od první úrovně? Nebo se má družina snažit meč vrátit někomu zodpovědnému od krále? Dostanou díky tomu další nabídky? Některé informace v závěru tu pro začínající hráče skutečně chybí!

5) Parametry přízraku generála Kalmara, jakožto nejdůležitější nestvůry tohoto dobrodružství, jsou popsány pěkně na hovno! Když kouknu do bestiáře v rámci příručky vypravěče, tak klasický přízrak nemá ÚČ ani OČ a útočí pouze takzvaným posednutím či přeludem. Přízrak generála v popisu tohoto dobrodružství ale má ÚČ a OČ, v popisu je vyloženě uvedeno, že jeho útokům se nedá bránit zbraní ani zbrojí a že jeho útok neubírá životní úroveň. Ale to je všechno.

Jak teda útok přízraku vypadá? Útočí asi nejspíš dotykem, co ale postavy po zásahu cítí, když jim neubírá životní úroveň? Cítí chlad? A může kromě klasických útoků teda používat i ten přelud nebo posednutí, když je to v pravidlech bestiáře? Proč má o tolik více životů než klasický přízrak a jak teda vypočítali zkušenosti za jeho zabití? Tohle všechno by tam začátečník měl mít! Takhle z toho budou nováčci akorát zmatení.

Navíc, tohle dobrodružství je dělané pro postavy na první úrovni. Už klasický přízrak z bestiáře má nebezpečnost 3 a přízrak generála je dle bodů zkušeností ještě silnější. Takže pro ukázkové dobrodružství klidně družině podstrčí nestvůru, která je číselně silnější než oni, a o které vlastně ani netuší, jak jí mají zabít?
Další zatraceně hořké “achjo“.

6) Kvalitu celkové zápletky radši už nehodnotím. Jde však vidět jakýsi vzor u většiny z dostupných dobrodružství, která jsou na stránkách hlídky dostupná. Kdysi se něco stalo, postavy pak přijdou a mají to řešit. Informace chabé a mizivé, motivace minimální, nepřítel nejasný.

* * *

Já teda nejsem žádný game designer. Ale v rámci takhle odvedené práce se rozhodně nebojím toto celé hlasitě ohodnotit jako mizerné. Za tohle si autoři nezaslouží žádné pochvaly, za tohle si nezaslouží žádnou finanční odměnu. Naprosto netuším, kdo z těch čtyř jmen korektorů si tohle četl, jestli tohle dobrodružství odvyprávěl i někdo jiný než jeho autor, ale je to bída. Vážně. Jerson i PetrH nejsou jediní, kdo jsou z těchto pravidel zklamaní...

Kdo by chtěl, klidně mu toto naskenované dobrodružství můžu poslat odkazem, ať vidíte, že nekecám…
6.10.2020 10:51 - Jerson
No, to jsi ještě zapomněl na to, že čaroděl Vorpal tu zakázku na hlídání dostal sedm let před svým narozením, že před svou smrtí stihl truhlu s mečem zamknout a klíč schovat do tajné schránky, že jako mocný čaroděj má dveře jištěné jedním kouzlem (není řečeno jakým, tak asi tím z pravidel), že jeho věž má tři patra a jediné okno, a když si zloděj dobře nehodí na šplhání, válečník na vyražení dveří a kouzelník nebude mít teleport (tedy ukázková kouzelnice ho nemá), tak se ani nedostanou dovnitř. Magický meč je na 1. úroveň dost silný, ale jinak žádnou extra hrozbou pro nemrtvé není. A vesničané během 14 dní od prvního útoku postavili kolem celé vesnice palisády, i když úplně neví, co na ně útočí.

Možná si o nepříjemný přístup říkám, ale své připomínky píšu formou otázek, zda je nějaká věc myšlená tak, jak ji chápu. Až pak mi začnou tvrdit, že tahám realitu do fantasy a že DH není simulátor reality, a že komu se DH nelíbí, ten ji nemusí hrát.
6.10.2020 10:52 - Corny
PetrH píše:
Třetina hráčů DrD jsou minmaxeři a pravidloví šťouralové, kteří se snaží využít každou výhodu, kterou jim pravidla nabízí.

To se skoro tváří, jako kdyby na tom mělo být něco špatného O-o
6.10.2020 11:01 - Gurney
Tarfill píše:
první i poslední dojmy z ukázkového dobrodružství Kalmarovo kletba...

To je docela obvyklý styl DrD dobrodružství. Prostě musíš být "zkušený PJ", což znamená natlačit postavy do věže, zfixlovat hody/pravidla/staty kdyby se na něčem zasekli, natlačit je k nemrtvému, pak zfixlovat hody/pravidla/staty, kdyby jim ten souboj šel špatně. Pokud v tom hledáš cokoli víc, obávám se, že marně.
6.10.2020 11:06 - Jerson
Corny píše:
To se skoro tváří, jako kdyby na tom mělo být něco špatného O-o

To jsem na tom Discordu psal já a psal jsem to jako výsledek pozorování bez hodnocení takové přístupu. Prostě si myslím, že pravidla "pokračovatele DrD" tomu musí odolat, jinak je ti hráči rozbijou, nebo povedou s PJjem závody ve zbrojení.
6.10.2020 11:08 - Ugy
Tarfill: Prosímtě pošli mi ten odkaz do SZ. Já si to snad přečtu, alespoň to dobrodružství. Mám dnes obzvláště masochistickou náladu.
6.10.2020 11:20 - RoVan
Mno.. ono to vlastně dobrodružství není...

Vesničani jsou v noci schovaní za palisádou a za týden přijde kněz, který si s nemrtvými poradí...

A teda tohle dát novému PJ, bych se upřímně zalknul hanbou.
6.10.2020 11:27 - Gurney
Jerson píše:
...jinak je ti hráči rozbijou, nebo povedou s PJjem závody ve zbrojení

A jak jinak bys chtěl hrát DrD?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.099941968917847 secREMOTE_IP: 3.138.114.38