Teď sem si vylistoval všechny healing kouzla (resp. teda
klerický kouzla) a jako... já vám popravdě nevim.
Jako ano, Healing Spirit má brutální sodu co do out-of-combat užití - healne [level-1]*10d6 až... hm? Devíti? Bytostem? Bejt powerplayer tak to asi klidně dokopu až do dvaceti, který si na minutku udělaj na těch 3x3 sázích malou swingers party... anyway, zjendodušeně to hodí [level-1]*35 HPček na jedno seslání celý skupině a nějakýmu tomu NPCčku k dobru.
To teď nechme chvilku stranou. V boji takhle zvládnu healovat... možná 3 postavy naráz tempem 1d6 za level-1 v docela slušnym dosahu, ale bez možnosti přesouvání. Takže:
Cure wounds: 1d8+M touch,
sucks (nicméně to je 1th level, takže whatever)
Healing word: 1d4+M na 20m,
sucks (stejnej level - dost na tužku)
Prayer of Healing: 2d8+M na 20m až 6 postavám. Actually - not bad. Místo 3.5HP postavám který stojej u sebe zvládnu vyléčit 9+M, řekněme 11 HPček instantně. Při nejhoršim hodu vyléčim o 2 míň, při nejlepšim o 12 víc (na postavu). Z bojovýho hlediska mi to přijde o dost užitečnější (pokud teda neplánuju bojovat s nějakejma mrchama co průběžně ukusujou po málech, což je ale hodně specifickej případ). Na 5th level by to bylo 4d6 (14) proti 5d8+M (24.5). Za mě...
vcelku OK.
Mass Healing Word: 1d4+M na 20m až 6 postavám.
sucks. A narovinu WTF? Tohle proti Healing Word nemohlo obstát ani předtim, na to si nikdo doteď nestěžoval?
Mass Cure Wounds: 3d8+M až pro 6 bytostí v 10m kouli do 20m. 4th level, to je 3d6 (10 HP) za HS pro 3x3m ve stejnym dosahu proti 15.5HP za tohle který má navíc větší rozsah a o něco větší dosah... ale je nárazový...
meh? jako
nevim popravdě, tohle bych musel porovnat s počtem HP co maj postavy na levelu kdy tohle můžu seslat atd. Na pohled by to mohlo bejt kompetetivní...
Heal: 70HP 1 cíli na 20 metrů plus efekty navíc proti stavům. Proti 5d6 (17.5HP)
naprosto OK
Regenerate: 4d8+15 1 cíli na... dotek... +1/kolo. To je 33 na dotek proti 18 na dálku... bojově spíš
sucks.
Mass Heal: 700HP jak se mi zachce do 20 metrů.
rocks.
Ok. 3 healing kouzla sou bojově nanic v porovnání s timhle (z toho jedno bylo nanic už předtim, takže reálně dvě), zbylý sou jasně ok nebo se zdaj bejt nějak kompetetivní...
Otázka je samozřejmě to mimo bojové použití, kdy sesláno z 9. levelu to pak je kompetetivní s Mass Heal (tak od pohledu) - popravdě dost hodně, když mám víc zraněnejch, tak z toho vyždímu o dost víc. Mimo boj to jinak přebíjí všechno ostatní.
Ok, tohle hoši trochu přehnali a ať si Jeremy řiká co chce tak nejen co do nebojovejch užití.
(Na druhou stranu by ta statická povaha mohla dělat zajíamvý věci v kombinaci s UA iniciativou která tlačí do pohybu...)
EDIT: ale jak na to tak koukám tak mi to přijde celý divný. Třeba Regenerate očividně neni zamejšlený jako nějak moc bojová záležitost - Heal ho jasně přebije. Tj. to je spíš na ty další efekty co to má. Na druhou stranu Mass Healing Wounds vs. nižší Prayer of Healing mi přijde broken už jak to je - takže buď to hrozně špatně čtu, nebo byla tahle část hry rozbitá už z kraje.