Kosťa píše:
teď je řada na dalších aby oni jednali
Prozačátek si k tomu kouzlu domejšlíš hromadu věcí, co tam nejsou:
Kouzlo říká, že ve svém dalším tahu (t+1) musím jako akci pustit vše, co držím, a tím svojí akci skončit. Nic míň, nic víc.
- Neříká NIC o tom co můžu dělat předtím (např. spotřebovat celý pohyb než tu věc pustím). Imo je RaI že by to být možné nemělo, ALE RaW to udělat s klidem můžu
- Neříká NIC o tom, že bych ztratil reakci (Příležitostnej útok je reakce. Zadupnout někomu něco, co zvedá a co mám pod nohama, je za mě taky jasná reakce.)
- Neříká NIC o tom, že bych ve svém dalším následujícím tahu (t+2) nemohl předmět opět s klidem zvednout pomocí běžné interakce. To kouzlo mě tímhle připraví o jednu akci (v t+1) a potenciálně dá někomu příležitost mi ten meč vzít (ideálně třeba pomocí mage hand), ale fakt tam nevidim nic o tom, že by mě připravilo o 2 akce (t+1 kdy pouštim a že bych pak ještě v t+2 musel akcí zvedat...)
...sorry, děláš to kouzlo mnohem silnější, než je, a dáváš na jeho oběť větší limitace, než se kdekoliv v pravidlech píše. (Ostatně to je FIRST level kouzlo, takže bych od něja ani nějaký moc zázraky nečekal...)
Ohledně tohodle:
Kosťa píše:
ne to je problém pravidel a mkožná i tvojí neznalosti.
nope. Pravidla popisují dvě věci:
- (a) řešení obecných (častých, běžných, standardních...) situací
- (b) obecné principy, podle nichž fungují
Pravidla skutečně nemůžou popsat každou jednu speciální eventualitu, co může někde nastat nebo někoho napadnout a snaha naroubovat každou situaci nutně na to co je napsané nebývá produktivní, smysluplná a zpravidla ani zábavná. Takové situace si prostě říkají o to, aby DM (nebo table) provedl nějaký rozumný ruling, ideálně podle (b) za pomoci obecných mechanik užívaných pro řešení (a).
To, že můžeš zvednout předmět jen tak za interakci je typické (a). Popisuje to většinu situací, kdy zvedneš něco, co Ti spadlo, něco, co někde leží, něco, co Ti někdo podává atp. Prostě "všední" interakce, u níž není co dalšího řešit. Skočit bojovníkovi pod nohy a sbírat něco, k čemu tě něchce pustit, je zcela očividně speciální případ, na který se tohle obecné pravidlo (nutně) nevztahuje (a případ dost odlišný od toho když během boje sbíráš něco pod vlastníma nohama).
Tj. říct, že takové zvednutí se počítá za akci, mi přijde NAPROSTO v duchu pravidel (stejně jako je akce pokus někomu vybrat kapsy). Říct, že to můžeš udělat, ale vyvoláš tím opportunitku, protože se zjevně vrháš do nebezpečí s jinou prioritou, než je vlastní obrana, mi přijde taky v pohodě.
Že kvůli tomu, že to je akce, přijdeš o možnost to provést během sprintu - bad luck, ono to docela dává smysl. Pokud si chtěl dělat akce typu sprint k nepříteli, skluz po podlaze, zvednutí meče s plynulou otočkou a sprint pryč, to vše během jednoho tahu a s odpoutáním zdarma, tak sis měl vzít příslušné levely tuláka.