Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
13.10.2017 23:19 - sirien
Log 1=0 píše:
Ale houby. 3x +3 můžeš mít i jako půlelf

nepochopeno.

Bral jsem default rozdělení 8, 10, 12, 13, 14, 15 - z toho se mi stane 9, 11, 13, 15, 16... a spočítal sem to blbě, protože sem měl za to, že v tom defaultu neni 10, ale 11, takže si takhle o +1 vlastně zvedneš jen 2 bonusy. Ok. Pořád to je ale v součtu 6 bodů atributů celkem a slovy klasika: kdo z vás to má?

Log 1=0 píše:
pokud máš jako sesílací vlastnost charisma (1/3 povolání)

Všim sem si a přijde mi to lame... osobně bych měl fakt ohromnou chuť to jako DM house-rulenout a pár těm classám to Charisma sebrat a vrazit tam Moudrost nebo Inteligenci.

Log 1=0 píše:
Kompenzovat absenci rasovek bonusy je sice nuda, ale pokud chtěli udržet odbornosti jako doplňkové, tak nevím jak to udělat chytřeji.

Třeba... vymyslet lidem nějakou schopnost?

Teď si připadám jak ten týpek z toho meme komiksu s tou korporátní poradou v tom mrakodrapu...
13.10.2017 23:29 - ShadoWWW
Koně tam byly, když jel Ivan s Nasťou domů. (V podání Marfušy pak prasata.)
13.10.2017 23:30 - LokiB
nahodoujdukolem píše:
Pro mě to znamená asi blíže nespecifikovaného chlapíka z ruských pověstí. Jestli mi něco říká Ilja Muromec, tak snad jen, že všechny oblafnul, nevím že by byl bojovník.


To si pleteš ... všechny oblafnul Aljoša Popovič. Ilja Muromec byl fakt jako bijec v brnění, jak vyšitý.


ilustrační obrázek :)

ShadoWWW píše:
Pokud ale vezmeš variantní pravidlo, můžeš si vzít odbornost, což je v podstatě jeho rasová schopnost.


By mě zajímala statistika, kolik % skupin hraje DnD 5E bez featů ...
13.10.2017 23:57 - Log 1=0
Sirien:
Já bral point buy. A tam mi vyšel půlelf srovnatelný, plus měl vidění ve tmě.

Co se týče vlastností, tak moudrost potřebují taky 4 povolání. Sílu paladin a barbar, a hodně se hodí bojovníkovi a klerikovi. Obratnost je nezbytná pro tuláka a hraničáře, u bojovníka je na tom stejně jako síla, a z těch ostatních ji mají všichni krom paladina v OČ, někteří omezeně. Tohle je nutný stat. (O odolnosti ani nemluvím, tu potřebují všichni, bo životy.) Jen inteligence je takový otloukánek, nezbytná je jen pro kouzelníka.

Vymyslet lidem schopnost? Nezapomínej na jednu věc, my jsme lidé. Takže by dání nějaké fakt specifické schopnosti, která se nedá "naučit" nedávalo smysl (spíš bys tím de facto omezil ty ostatní). A ty naučené by omezily rozmanitost.
14.10.2017 00:41 - sirien
Log 1=0 píše:
Nezapomínej na jednu věc, my jsme lidé. Takže by dání nějaké fakt specifické schopnosti, která se nedá "naučit" nedávalo smysl

Ále nesmysl. Zjevnej nedostatek kombinace analytického a kreativního myšlení u designerů a u ostatních ukázka toho že když se nesmysl opakuje dost často, tak mu skoro všichni uvěřej. Při psaní Fate SW sem s tim žádnej zvláštní problém neměl. Asi na to téma brzo napíšu nějakej ten článek nebo možná i dva...
14.10.2017 01:25 - LokiB
Jenže Fate SW nemá 40 let historie, kde "to tak vždycky bylo" :) Dobře, ne přesně tak.
Ale patří to k DnD lore ... možná by se toho sami designéři rádi zbavili ... bojí se však reakce davu
17.10.2017 09:53 - Mildar
Zrovna lidska rasa je takhle navrzena dlouhodobe a planovane. Protoze se predpoklada ze ji bude chtit hrat vetsina lidi (Ano, u me nikdo, ale moje, ani vase skupina nedela vetsinu populace.) tak je navrzena jako nejvice rozlezla po svete a nejvice adaptabilni. Vyhoda lidi vzdy byla ze se mnozi jako kralici a umi se adaptovat. Proto maj nejvice "rozbredle" statistiky.
A prvni vec co ti designeri reknou kdyz navrhnes veci typu "Ja chci ale svet kde lidi jsou minorita a maj vlastni vlastnosti" je: "Jdi do toho!"
18.10.2017 20:56 - LokiB
Ono to teda nepatří k 5E ... jen jsem nějak nevěděl, kam by to patřilo líp Pardon.

EYE OF THE BEHOLDER: The Art of Dungeons & Dragons - Trailer 2
19.10.2017 07:13 - ShadoWWW
Chris Perkins naznačil, že další příběhová linie (dobrodružství) se bude odehrávat na ostrově Lantan.

Co o něm víme? Vlastně nic moc. Je to ostrov ležící v Bezestopém moři, severně od Chultu (místa dění aktuální příběhové linie). Je znám pokročilou technikou oproti zbytku Zapomenutých říší. Obyvatelé uctívají Gonda. Více zde.
23.10.2017 18:06 - ShadoWWW
Nové video, kde Adam Koebel, Matt Mercer, Matt Colville a Mike Mearls diskutují nad DnD 5E, zejména jeho designem.
23.10.2017 21:39 - LokiB
Ted, je to dlouhý, ale fakt zajímavý.
4.11.2017 19:36 - ShadoWWW
Zajímavé. Zatímco adamantinové zbroje rušily kritické zásahy (viz DMG), tak adamantinové zbraně naopak dávají automaticky kritický zásah (zdroj: Xanathar).

Taky to vypadá, že černokněžník získá velmi zajímavá nová vzývání.
4.11.2017 20:29 - Wolf
Kolik budou stát adamantinové zbraně se zatím neví? (o 500 zl víc než klasická verze)
Černokněžník s možností libovolně sesílat neviditelnost bude zábava. (od 15 lvl)
6.11.2017 11:07 - idol02
Mohlo by vás zaujímať

https://www.kickstarter.com/projects/infiniumgamestudio/aquilae-bestiary-of-the-realm-dark-obelisk-pathfin?ref=category
6.11.2017 14:27 - Log 1=0
Přátelé, uniká mi něco, nebo je silová klec+3x Ohnivá zeď na 5. pozici cca 800 ohnivých zranění de facto automaticky komukoliv, kdo neumí sféricky cestovat? (A vůbec nic nemá 800 životů, takže bez imunity (pár extrémně silným by stačila odolnost) je to jistá smrt) Tohle je dostupné čarodějům, kouzelníkům a běsím černokněžníkům na 13. úrovni.
6.11.2017 14:46 - sirien
Tos trochu přehnal.

wall of fire 5th Ti dá 6d8, což je 27 dmg na failed save. Do minuty máme 10 kol, řekněme, že v půlce případů ten save hodíš, to je nějakejch 5*40 ať se to dobře počítá 200dmg, pokud to sešleš 3x, tak se dostaneš na 600. Popř. 300 pokud by měl dotyčný rezist.

Bude Tě to stát "pouze" 7th level spell slot a 3*5th level spell slot a samozřejmě 3 minuty nepřerušeného soustředění.

Jako hezký combo, ale docela odpovídá síle kouzel téhle úrovně. Až na to, že Ti nejspíš nevyjde (v celé své hustotě, ne že bys tím nemohl něco hezky napálit), protože na levelu kdy tohodle si schopnej se Tví nepřátelé rozdělí na dvě, resp. tři skupiny:

1 - ňoumové na který je tohle plejtvání spell slotama (pokud nechceš provést demonstrativní popravu za účelem demoralizování nepřátel nebo nahnání vlastního street creditu) a který je snazší odpálit třema dobře mířenejma fireballama popř. dezintegrací (EDIT: používání tohodle comba na tuhle skupinu Ti zákonitě vynese jednu ze dvou reputací - buď budeš za maniakálního inkvizitora popř. ISISáckýho fanatika, nebo za mizernýho nácka... paralely k historii a realitě stranou, ani jedno Ti stejně moc přátel nezíská /EDIT)

2 - organizovaní nepřátelé, na které to sice bude fungovat, ale kteří Tě nejspíš nenechají takhle sejmout všechny a ti co budou "venku" se obratem postarají o to, abys tu koncentraci rychle ztratil - proti takovým bude nejspíš odpálení 7th level a 5th level během dvou kol spíš neefektivní a najdou se lepší využití jak těch dvou akcí tak těch spell slotů.

3 - husťáci, které sice zavřeš a začneš grilovat, ale který se obratem naserou a ze své pece Ti věnujou nazpátek pár dezintegrací, immonationů a dalších podobnejch funny věcí. Ty jim stihneš dát během dvou tří kol nějakejch 50 dmg, oni Ti během stejné doby nazpátek věnujou 150 dmg. Hádej, kdo to vydrží dýl.
6.11.2017 14:46 - Aegnor
A jak bys to použil? Chytit ho klecí sice můžeš, ale pak tam nic nesešleš ... a pochybuju, že ti někdo zůstane ve třech ohnivých zdech :-)
6.11.2017 14:51 - sirien
aha, vidíš, a Force cage navíc blokuje kouzla jdoucí přes její hranici v obou směrech - takže to ani nejde reálně provést. Sem v tom popisu nějak přehlíd.
6.11.2017 15:17 - Wolf
Příručka hráče str.206 : Účinky odlišných kouzel se kumulují, zatímco se překrývají jejich trvání. Účinky stejného kouzla seslaného několikrát se ale nekumulují. Místo toho platí nejsilnější účinek — například nejvyšší bonus — z daných seslání, zatímco se překrývají jejich trvání. Například, sešlou-li dva klerici požehnání na stejný cíl, tento cíl získá prospěch kouzla pouze jednou; nebude si házet dvěma bonusovými kostkami.
6.11.2017 15:21 - Log 1=0
Neblokuje. Blokuje, jen když je v podobě krabice. V podobě klece má v sobě mezery.

Ohnivá zeď dává zranění až 3 metry od sebe (z jedné strany) bez záchrany a může mít tvar kruhu.

Má dosah 30m (20 sáhů). Prostě je uvězním a uteču z dosahu takových účinků. A takové nemá ani spousta hodně silných nepřátel. A teprve pak začnu sesílat kouzla vyžadující koncentraci.

EDIT: Wolf: Ale doby trvání se nepřekrývají. Nechám jednu zeď proběhnout, a pak teprve sešlu novou.

A jo, předpokládám při tom, že protivník nemá minony. Jenže taky předpokládám, že jsem sám, a nemám kolem sebe zbytek družiny.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10532903671265 secREMOTE_IP: 3.141.41.187