Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
14.6.2017 09:40 - Aegnor
Mildar píše:
A rekneme si pravdu s tim jak v kazde knize pribivaji moznosti

Tak buďto jsem půlku vydaných knih okamžitě zapomněl, nebo nevím o čem to mluvíš. Pokud vím, tak k 5e zatím nevyšlo nic moc, krom dobrodružství akorát Volo. Nebo jsem hromadu knížek přehlídnul a zapomněl?
14.6.2017 09:45 - ShadoWWW
Ještě máš Mečové pobřeží (SCAG) a ten doplněk pro hráče Elemental Evil (PDF). Mike už na začátku říkal, že chtějí držet Basic Rules PDF a PHB jako vstupní bránu pro nové hráče, takže je nepravděpodobné, že by vydali "vše v jednom". "Vše v jednom" bude spíš D&D Beyond, který míří právě na pokročilé hráče a ty, kteří chtějí experimentovat.
15.6.2017 07:49 - ShadoWWW
Už dříve mluvil Mike Mearls o tom, že ve svých hrách nedává hráčským postavám klasické mocné DnD kouzelné předměty, ale v jeho hrách mají mocné kouzelné předměty vždy nějaké "ale".

Teď se pro Dungeon Life rozpovídal o kouzelném meči, který má družina v jeho aktuálním tažení. Je to mocný, legendární dlouhý meč +3. Jeho jméno je Exekutor (Collector of debts). Má černočernou čepel a jílec s devíti rudými rubíny. Má jednu zvláštnost. Když jím postava sníží někomu životy na 0, sníží mu životy jen na 1 život a jeden z rubínů zbělá. Postavy vědí, že meč byl vykován v pekle, ale netuší, co se stane, až zbělá poslední rubín. Už zbělaly 4, ale ten meč je tak užitečný, že s ním postavy chtějí bojovat dál a dál. Mike říká: "Budu-li mít štěstí, tak do konce kampaně to hráči i postavy zjistí."
15.6.2017 09:24 - LokiB
Vida, to jsem měl pocit, že takovéto postupy jsou reliktem 90. let (kdy GM přestalo bavit dávat obyčejné +3 meče a začali si ujíždět na "zajímavých" artefaktech; jakkoli ofiko pravidla dál a dál chrlila generické magické předměty, dívám se na tebe DnD 3.x,, tak hipsterští GMové už byli mnohem dál) .... a ono i v roce 2017 tenhle koncept přijde někomu cool.
Asi budu za zbytečného kverulanta, tohle mě nějak nikdy nebralo. Ze dvou důvodů:
1. přišlo mi to trochu nefér vůči hráčům ... ti většinou nemají šanci zjistit pravou podstatu ALE, dokud se plně neprojeví (neříkám, že super GMové to nedokáží zahrát tak, aby tam šance v rámci progresu byla). cílem je posrat postavy, ale tak, aby GM mohl říkat "je to vaše chyba, já vás nenutil".
2. nedokázal jsem se nikdy vžít pořádně do mentality někoho, kdo takový předmět vytvářel. proč takto komplikovaně? rubíny měnící barvu, speciální omezení, přesto velká výhoda ... jasně u díla z pekla se dá vždycky říkat "no je to přeci cool pokušitelské" ...

takže takové předměty je po nalezení nejlepší prodat (a koupit s mírným povzdechem obyčejnější, ne tak mocný předmět, ale bez ALE) nebo dát do muzea.
15.6.2017 09:35 - Quentin
Holky, dotaz k 5e:

Stane se něco, když budeme hrát s group iniciativou?
Například, potvory hodí, hráči hodí, a všichni hráči, co hodí víc než potvory hrají před nima a dál už je to prakticky group inic.
15.6.2017 09:43 - Soldier76
LokiB píše:
takže takové předměty je po nalezení nejlepší prodat (a koupit s mírným povzdechem obyčejnější, ne tak mocný předmět, ale bez ALE) nebo dát do muzea.
Tohle prave nevypada, ze je jedna z moznosti. A rekl bych ze v 2017 je spis trend magic shopy vubec nemit.
Ano, je to takovy pokouseni, hrac vi, ze se nejspis nestane nic dobryho a voli mensi ze dvou zel, nakrmit mec nebo zabit zaporaka.
1) zalezi na konkretni hre, ale nejakym identify spellem nebo studiem v knihovnach by to jit mohlo. v zajmu dm neni udelat fintu na hrace a pak se jim vysmat.
2) tak jestli v tomhle konkretnim meci je neco uvezneno a rubiny jsou pecete a s tim jak tvor sili, tak praskaji, tak mohl byt zamer tvurce mece neco ve smyslu "vysvobodi te pouze svobodna vule tvora, ktery te 9x nakrmi" s tim ze nejakou klicku do zaklinadla dat musel, jinak kouzlo nema dostatek moci nebo protoze to uz je takovej zvyk )

Me to neprijde tak spatny, naopak mam taky rad mene kouzelnych predmetu a cim je predmet mocnejsi, tim je divnejsi. boty tichosti nebudou delat vicemene nic, ale nejake +X zbrane uz budou mluvici, naseptavajici nebo s temnou minulosti.

ne ze bych chtel nejak podelavat hrace, ale libi se mi to vic nez prostej bonus a konec.

Ale co ted koukam do deniku hracu, tak maji dohromady 7 kouzelnych predmetu a "podelavajici" neni ani jeden.
15.6.2017 09:55 - York
Soldier76 píše:
A rekl bych ze v 2017 je spis trend magic shopy vubec nemit.


Ono to moc nedává smysl. Lidská (obecně humanoidní) společnost prostě s podobnými věcmi obchodovat bude, leda by to byla nějaká utimátní utopistická totalita, kde by to bylo zakázané a přísně vynucované. A i v té určitě bude nějaký černý trh.
15.6.2017 10:15 - ShadoWWW
York: Bych řekl, že tím myslel "běžně dostupné".

Jinak pohádky jsou běžné "postupně se rozvíjejících úkolů". Zlatovláska a tři úkoly, Princ a večernice a tři zkoušky od bratrů, O Janovi a podivuhodném příteli a tři hádanky, co vysvobodí princeznu, nebo Třetí princ s podobným motivem, nebo pohádka (teď si nevzpomenu název), kde hlavní záporák - kostěj - šel zabít je po získání tří klíčových věcí, nemluvě o Popelce a třech plesech, respektive oříšcích. Nebo novodobě třeba postupně se rozvíjející, gradující děj v Batmanovi (Batman začíná, Temný rytíř a Temný rytíř povstal).
15.6.2017 10:19 - Šaman
LokiB píše:
nedokázal jsem se nikdy vžít pořádně do mentality někoho, kdo takový předmět vytvářel

Připomnělo mi to lahvičku z Poslední propadne peklu. Ale ta byla daleko jednodušší - splní jedno přání a pak se musí prodat levněji, než se koupila. A poslední…

ShadoWWW píše:
Nebo novodobě třeba postupně se rozvíjející, gradující děj v Batmanovi (Batman začíná, Temný rytíř a Temný rytíř povstal).

Ne vždy je to tak jednoduché: StarWars 4-5-6 1-2-3 7-3,5 :)
15.6.2017 10:31 - Gurney
Quentin píše:
Stane se něco, když budeme hrát s group iniciativou?
Například, potvory hodí, hráči hodí, a všichni hráči, co hodí víc než potvory hrají před nima a dál už je to prakticky group inic.

Tak cca v polovině bojů, kde postavy nebudou mít překvapení to bude podělávat roguovský archetyp assasina, jehož super sneak attack závisí na tom, aby jednal dřív než jeho oběť. Ale není to gamebraking, holt se z assasina stane míň bojová postava.
15.6.2017 10:36 - York
Gurney píše:
Tak cca v polovině bojů, kde postavy nebudou mít překvapení to bude podělávat roguovský archetyp assasina, jehož super sneak attack závisí na tom, aby jednal dřív než jeho oběť. Ale není to gamebraking, holt se z assasina stane míň bojová postava.


To se dá vyřešit tím, že si při použití téhle schopnosti hráč assassina hodí incku zvlášť.
15.6.2017 10:39 - Gurney
LokiB píše:
Vida, to jsem měl pocit, že takovéto postupy jsou reliktem 90. let (kdy GM přestalo bavit dávat obyčejné +3 meče a začali si ujíždět na "zajímavých" artefaktech; jakkoli ofiko pravidla dál a dál chrlila generické magické předměty, dívám se na tebe DnD 3.x,, tak hipsterští GMové už byli mnohem dál) .... a ono i v roce 2017 tenhle koncept přijde někomu cool.

Docela souhlasím. Co je pro tebe doopravdy cool magický předmět?
15.6.2017 10:51 - Soldier76
York píše:
Ono to moc nedává smysl. Lidská (obecně humanoidní) společnost prostě s podobnými věcmi obchodovat bude, leda by to byla nějaká utimátní utopistická totalita, kde by to bylo zakázané a přísně vynucované. A i v té určitě bude nějaký černý trh.

To urcite, ale tomu ja zase neprikladam takovou vahu - dava/nedava smysl. Ale pro me to nema proste to kouzlo, mam radeji low magic a tam magicke samoobsluhy vylozene nepasuji a druhak magicke predmety uplne nevnimam jako spotrebni zbozi a libi se mi napr ze v 5e mivaji postavy jen 3 kvuli atunementu. vetsinou ziskavaji tyhle veci stestim nebo z mrtvoly puvodniho majitele. ale mozna ze nejaka rp scena z nobl drazby se spoustou npc by byla zabava.
15.6.2017 11:01 - Xyel
Jako hráč miluji komplexní kouzelné předměty – poloprokleté, s drawbackem, specifickými podmínkami, sentientní…etc

Jako DM mám na magický předmět jeden hlavní požadavek – nesmí mít nic, co musím já sledovat nebo se tomu věnovat. Žádné podmínky, žádná sentience, žádné složité kletby, žádné odpočty/evidence…etc U jednoho předmětu je to totiž cool, ale v družině je pět lidí, takže magické předměty se musí vyskytovat +/- v násobcích 5ti. Jednou jsem nechal každého z družiny sebrat 1 předmět z dračího skladiště polo-prokletých artefaktů (dostali to jako odměnu a nevěděli, že jsou prokleté)… už nikdy víc.
Takže tak :D
15.6.2017 11:07 - Xyel
A jak byly proklety? )
15.6.2017 11:07 - Soldier76
Whops
15.6.2017 11:50 - wlkeR
Sentient předměty jsou DMovo prokletí. Stejně jako cokoli jiného mluvícího co s sebou postavy tahají, pokud si to neodehrajou samy.

Ale mimo to mám rád předměty co dělají něco extra a mají příběh. Také si pohrávám s myšlenkou vyvíjejících se předmětů.

Iniciativa - mně se skupinová osvědčila ve 4E, ale hráči byli strašně rozmrzelí, že spolu musej mluvit, aby se dohodli, jak to kolo vykombí. Nakonec ale byla mírně svižnější než individuální. A co chudák sin? Co takhle kompromis a skupinové hody + individuální opravy? To pořád udrží většinu skupin jakž takž pospolu, ale lidi co si tu iniciativu hýčkají, přesto budou mít občas možnost se dostat dopředu.
15.6.2017 11:54 - Xyel
Prsten zakázané vášně: +2 AC, ZS: jednou za den se může proměnit na osobu co zná (dokonalá proměna, projde I truesightem) na 6h
kletba: pokud postava během 14dni nesouloží s nikým novým, prsten ji k tomu začne nutit a dávat postihy.

Amulet: +1 AC, regenerace +1HP/turn funguje pouze pokud amulet někoho vysál za posledních 24 hodin, ZS: vysaj teplo z živé inteligentní bytosti – amulet vysává z bytosti teplo rychlostí 10hp/turn
Kletba: Nositel se stane extrémně zimomřivým, pokud je zraněn či je mu zima a amulet není nasán, má silnou potřebu ho naplnit, pokud nesplní začně dostávat postihy
//toto se ukázalo být nejmocnějším magickým předmětem, který jsem kdy komu dal//

Zbroj – bonusy si nepamatuji, ale kletba byla že nutí nositele být neustále dokonale umyt a upraven nebo mu začne dávat postihy.

Prsten – bounsy si nepamatuji - uživatel má absolutní smůlu na přírodní nástrahy a jevy (v bouřce blesk udeří vždy do něho, padající strom padá na něj, lavina se utrhne právě pod ním…etc)

Meč – +3/+3, + 5 extra dmg proti humanoidům crit 18-20 - kletba – meč se musí krmit zabíjením, pokud není nakrmený tak se jeho hlad přenáší na vlastníka, ten pak má desetinásobnou spotřebu jídla a pití.
15.6.2017 15:03 - Šaman
Soldier76 píše:
To urcite, ale tomu ja zase neprikladam takovou vahu - dava/nedava smysl. Ale pro me to nema proste to kouzlo, mam radeji low magic a tam magicke samoobsluhy vylozene nepasuji a druhak magicke predmety uplne nevnimam jako spotrebni zbozi

O tom to je. Ve svém světě to mám stejně - magické předměty jsou vždy unikáty s historií a je jich pár na kontinentě. Asi jako Prsteny moci v Tolkienovi. Plus tři Silmarilly, sedm palantírů a pár elfích mečů s bonusem proti skřetům nebo balrogům. Víc toho na světě není a naprostá většina smrtelníků nikdy nic magického neviděla.
Podobné je to ve Světě ledu a ohně (GoT) - o něčem ani nevíme, jestli je to magie, očarovaný předmět, nebo nějaká zcela unikátní schopnost nositele s vazbou třeba na bohy.

Ale v DnD je generických bonusových (magických) předmětů spousta. Jeden na vesnici, 10 na město a 100 na velkoměsto. Pak dává logiku, že se s nimi normálně obchoduje a že vznikají překupníci, kteří se v těhle věcech vyznají. Pokud není magie nelegální, tak je logické, že kromě zbrojíře bude ve městě někde překupník očarovaných předmětů a alchymista, který prodává denně několik lektvarů.
15.6.2017 17:55 - ShadoWWW
Ještě k těm playtestům. Jeremy Crawford dnes uvedl dva příklady z UA. Obor bojovníka Ostrostřelec (Sharpshooter) si v dotazníku vysloužil tak silnou kritiku, že to okamžitě znamenalo zaražení jeho dalšího vývoje. Lidé dál mohou používat Ostrostřelce ve svých domácích hrách, v oficiálním produktu se ale neobjeví. Naopak klerická doména Kovárna (Forge) dostala v dotazníku tak vynikající hodnocení, že se Wizardi okamžitě podívali do produktového katalogu, kam by ji mohli zařadit.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11354804039001 secREMOTE_IP: 18.118.144.69