Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.9.2016 10:55 - LokiB
Vojtěch: a tak já Runeforge nebral snad ani jako megadungeon ...jako je složenej z částí, ale ty jsou poměrně malé.
Ve srovnání právě třeba se starým Undermountain
29.9.2016 11:24 - Vojtěch
LokiB: Ono běžné dungy lze rozsekat taky na části, akorát nebývají spojené jednou křižovatkou.

Xyel: Tak alespoň proč tam chceš hráče táhnout...
29.9.2016 12:25 - Xyel
Vojtěch píše:
Xyel: Tak alespoň proč tam chceš hráče táhnout...

Aby byla občas změna od hraní pod širým nebem :) Příběhově to může být cokoliv - zničit kult vyvolávající démony; vyhrabat prastarou relikvii z ruin starého chrámu, najít mrtvolu prastarého draka, aby mohla být oživena; schovat se před armádou/bandity, kteří je pronásledují; vykrást hrob trpasličího krále... etc
29.9.2016 12:38 - Aegnor
Prostě vytáhněte všechny svoje oblíbené dungeony:D
29.9.2016 12:45 - LokiB
Xyel: jj, jasnačky. Onehdá jsem takhle z nostalgie hráčům připravil starý opuštěný trpasličí důl, bývalé krásné město ... dnes obývané strašným Zlým okem (o kterém družina nevěděla) a jeho malými zlými očičky a tlupou podrobených, proměněných černotrpaslíků. sem tam nějaký old school zelený sliz v nejzapadlejších kobkách a důlních šachtách, kde žijí jen netopýři a krysy, na který už dávno hráči zapomněli, že existuje ...
krásné staré trapsličí sirné lázně, modlitebny atd.
s tím, že průběžně jim naskakovaly flashbacky z původního běžného života v dolu/městě, jak jím procházeli.
i mapu s riddlem jsem k tomu udělal ... i stylový zatopený hlavní vstup, jak byla zahrazena vytékající řeka a vytvořilo se jezero a tajný boční vchod ...
ježíš marjá, takový práce to bylo ... nevim nevim, jestli bych se do toho ještě chtěl pouštět.

takže hledání "předpřiravených zdrojů", které si člověk jen upraví do své kampaně plně chápu.
29.9.2016 13:17 - efram
to zní přímo luxusně LokiB :)
29.9.2016 13:18 - Vojtěch
Já to vezmu pár obsáhlejších dungů, co jsem četl - ne úplně mega
Tomb of the Iron Medusa - mid-level šátrání v rodinných záležitostech v odlehlé hrobce
Crypt of Everflame - beginner quest se šprťouchlaty jako pasti pro začátečníky
Academy of Secrets - mid tier uzavřená a megazapasťovaná univerzita - vstup je o ceny, dělají to jako výroční soutěž a testování zabezpečení objektu.
Skeletons of Scarwall - mid-to-high tier rozsáhlá pevnost se spoustou mertváků
Witchwar Legacy - high-tier ementálovaný ledovec
Impossible Eye - spíš high-tier Palác Efreetů.
a nečetl
Eyes of the Stone Thief - mid-to-high tier obrovský dungeončerv požírající leccos od městských čtvrtí a hradů níž
Castle Ravenloft
Undermountain
Tomb of Horrors
Emerald Spire
Maze of the Blue Medusa
Haunting of Harrowstone - low-tier poměrně obsáhlá strašidelná věznice
Carrion Hill - mid tier, jen část tedy - zvlčilý blázinec

Večer přidám možná další.
11.10.2016 08:16 - ShadoWWW
Wizardi včera v rámci UA vydali novou testovací verzi pro tvorbu střetnutí.

Jako jo, asi je to o něco vychytanější než návod v DMG, ale... jde o návod na tvorbu bojových střetnutí ve stylu, co byl v DMG 4E. Líbilo se mi, že 5. edice přešla z encounter zdrojů na adventure day zdroje, a přesto tento UA článek opět počítá s encounter zdroji. :-/ A hlavně: mnohem radši bych viděl nějaký článek na management zdrojů v rámci nebojových střetnutí, nebo ještě lépe jak jako PJ pracovat se zdroji v rámci adventure day/week, nebo celého dobrodružství/tažení. To je mých 5 centů...
11.10.2016 08:45 - Merlin
ShadoWWW píše:
se mi, že 5. edice přešla z encounter zdrojů na adventure day zdroje


já třeba s denními zdroji vůbec nepracuji...zdá se mi to moc svazující. Moje postavy "zažijí" stejný počet setkání, který autoři dávají do dne...několik dnů.
11.10.2016 09:07 - ShadoWWW
Merlin: Já to mám ve svých dobrodružstvích dost podobně, možná ještě víc rozvolněně. (Jinými slovy, moc se na ty návody neohlížím a vnímám je jen podvědomě.)
14.10.2016 13:28 - wlkeR
Jeden dotaz od mých hráčů, na kterej se mi nechce odpovídat, protože šermu rozumim asi jako můj pes tomu, že mu svůj oběd prostě nedam:

Píše:
finesse katana by byla 1d6 podle scimitaru nebo 1d8 podle rapíru?


DÁ se vůbec katanou šermovat "finessově?" Nevim. Někdo tady je v tom určitě fundovanější.
14.10.2016 13:48 - York
wlkeR píše:
DÁ se vůbec katanou šermovat "finessově?" Nevim.


Na to moc nejde odpovědět, finessově/nefinesově je příliš hrubé rozdělení. Finesse se dá přeložit jako šikovnost, obratnost, důvtip - pak určitě ano, ale to jde prakticky s jakoukoliv zbraní. S katanou by to asi byly různé řezy, sjíždění po čepeli protivníka, kryty povolem, a podobně.
14.10.2016 13:52 - ShadoWWW
V DMG (str. 41) doporučují použít pro katanu stejné statistiky jako pro dlouhý meč.
14.10.2016 14:40 - Gurney
Já beru katanu prostě jako longsword (1d8, obouručně 1d10), tj. žádná finesse property. Na druhou stranu, pokud chcete použít staty rapíru pro katanu, tak se taky nic nestane.
14.10.2016 14:55 - LokiB
Takhle to doporučujou ina různejch fórech k 5E:

Weapon Cost Damage Weight Properties
Katana 15 gp 1d8 slashing 3 lb. Versatile (1d10)
14.10.2016 15:06 - sirien
Gurney píše:
pokud chcete použít staty rapíru pro katanu, tak se taky nic nestane.

...jen každému japonskem nepošahanému šermíři způsobíte migrénu, ale to je vpohodě, protože beztak používáte pro dualwielding pravidla pro double attack, takže nic novýho.

Katana je převážně sečná zbraň a fakticky její vlastnosti odpovídají jiným převážně sečným zbraním (šavle jsou docela dobrý vzor nejspíš) - oproti longswordu je se svou vahou dokonce relativně dost krátká (viz vedlejší téma, jedno z ke kataně odkázaných videí).

Osobně bych řekl, že to z principu není finesse weapon - finesse weapon jsou v RPG pravidlech standardně myšleny rapíry, kordy a podobné, tj. zbraně s nízkou hmotností, ovládané obvykle jednou rukou, které jsou takřka výhradně o rychlosti a technice a které způsobují zranění prakticky nezávislé na síle nositele (aplikace síly jim nic nedodává nebo je dokonce může poškodit, např. pokud bodnu a bodnu někam, kde to neprojde, finesse weapon skrz to neprorazim silou, protože se obvykle prohne (což je ok) nebo zlomí (což není ok)). Katana je naopak dost robustní a i v rukou někoho tak silného, aby s ní pohodlně mával jednou rukou, bude pořád závislá na síle v tom smyslu, že pokud do toho úderu dotyčný vrazí víc síly, tak prostě ten úder bude fakticky razantnější (snáz prorazí protivníkův blok, způsobí větší zranění), což pro finesse zbraně obecně neplatí.

Z nabízených možností je katana rozhodně blíž scimitaru (primárně sečný + občas bodný - totéž co katana) než kordu (primárně bodný + jen trochu sečný - opak katany).
14.10.2016 15:32 - York
sirien píše:
Z nabízených možností je katana rozhodně blíž scimitaru (primárně sečný + občas bodný - totéž co katana) než kordu (primárně bodný + jen trochu sečný - opak katany).


Jenže scimitar zase obvykle nemívá dlouhý jílec pro obouruční úchop a s tím spojené údery založené na principu páky - což longsword naopak přesně splňuje. Z Evropských chladných zbraní je kataně jednoznačně nejblíž longsword.
14.10.2016 18:56 - Aeris
York píše:
Jenže scimitar zase obvykle nemívá dlouhý jílec pro obouruční úchop a s tím spojené údery založené na principu páky - což longsword naopak přesně splňuje. Z Evropských chladných zbraní je kataně jednoznačně nejblíž longsword.


Longsword je katane podobný jedine tým, že sa dá použiť jedno- aj obojručne a tým to hasne (tak sa inak dá použiť väčšina európskych stredovekých mečov). Katana je sidearm a duelová zbraň bez zbroje. Jej využitie je úplne unikátne a v Európe asi nemá presnú obdobu, ale je určite svojou podstatou najbližšie šabliam.

IMHO, pre DnD 5E by som katanu určil ako heavy blade, 1d6, versatile (1d8)
14.10.2016 19:36 - wlkeR
Thx, nechali jsme to jako scimitar, a nakonec stejně došlo k hádce a znechucený Aasimar Warlock si šel naházet barbara.
14.10.2016 23:31 - Vojtěch
Katana - neúčinnější zbraň k destrukci RPG šermířů :D
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10749197006226 secREMOTE_IP: 3.17.128.129