Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
29.4.2015 08:19 - ROBOcop
Opravena verze PoA zde U prvni verze jsou prehozene stranky u 36 a 40
2.5.2015 13:08 - wlkeR
Necelý týden jsou online nové Expedice, a mám pocit, že v Elemental Evil kampani se roztrh' pytel s detektivními zápletkami. Fakt je, že nové kulty pracují mnohem tajněji než Kult Draka, ale i tak... No každopádně přečetl jsem zatím DDEX2-5 Flames of Kythorn a je to clasický Perry Mason - někdo je neprávem obviněn a družina hledá skutečného pachatele. Mulmaster je město na intriky a tajnosti jak dělané, takže příběh padne settingu jak zadnice na škopek. Také se zde objeví agenda Thayanů v Mulmasteru, u které doufám, že bude mít dohru. Podtrženo - sečteno, solidní dobrodružství, i když už jsem v Expedicích viděl lepší (pro mě).

A teď ta druhá věc: nevím, jaké plány mají Wizardi s Tyranií, ale s pokráčkem série Ve smaragdových drápech to nevidím nijak růžově. Protože jsem Expedice z Tyranie adoptoval pro použití ve svém světě a Phlan je tak nějak důležitější než v Expedicích, budu takové pokračování asi nucen vyrobit. A teď otázka: mám se ho pokusit "vydat?" Nějaké nápady jak dál?
4.5.2015 22:36 - ShadoWWW
Nové PDF Odkryté mystiky - tentokrát na téma námořnických dobrodružství. A je tam i minotaurus!
5.5.2015 11:47 - ROBOcop
Tak snad uz posledni verze PoA - opravena, OCR s bookmarky.
Dale tady mame hooodne kouzel a hooodne protivniku pro 5E.
6.5.2015 15:33 - ShadoWWW
Wizardi dnes představili novou příběhovou linii, která v srpnu naváže na Živelné zlo. Bude se jmenovat Vztek démonů.



intro píše:
Z Propasti byli přivoláni démoničtí páni a hráčské postavy musí sestoupit do Temných říší s legendárním hrdinou Drizztem Do’Urdenem a zastavit chaos, než ohrozí povrch.


V dobrodružství se objeví staří známí Demogorgon, Orcus a Graz’zt. Příběhová linie se opět bude odehrávat současně v stolní verzi, na PC a konzolích. Více zde.

6.5.2015 17:14 - wlkeR
V srpnu? Alealeale... to je za chvilku :<
Nicméně obsah dává tušit, že se konečně dočkáme epických Expedic... a pravidel pro mentoring a Faction Leadery >:3
7.5.2015 06:47 - ShadoWWW
První dobrodružství se bude jmenovat Out of the Abyss. EnWorld už zjistil, že dobodružství pro linii Vztek démonů tentokrát vyvíjí Green Ronin.

7.5.2015 14:42 - wlkeR
Hmm? Ti dělali Dragon Age, ne? :o Původně mi to přišlo takové lehce "meh," ale teď jsem zaujat :3
7.5.2015 15:07 - Gurney
Green Ronin nejen udělali Dragon Age RPG, ale taky napsali WFRP 2e (byť ji vydali Black Library), True20, Mutants & Masterminds, Freeport a převedli do d20 podoby Asprinův Thieves World, Cookovu Black Company i Martinovu Song of Ice and Fire. Zrovna u nich je hodně na co se těšit.
7.5.2015 15:23 - ShadoWWW
Já jsem zvědavý, jakou roli bude hrát Drizzt. Nemyslím, že bude putovat spolu s dobrodruhy. Vzhledem ke koncepci 5e si myslím, že bude vůdcem své frakce, tj. že bude zadávat obecné úkoly apod. Což by mi přišlo jako hodně vymazlené použití frakce.

Už Živelné zlo mě hodně zaujalo a řekl bych, že je kvalitnější než Tyranie draků, ale toto mě zaujalo ještě víc! :p
7.5.2015 16:13 - wlkeR
Jako Dragon Age bylo jediný RPG o který jsem se zajímal vně D&D, protože setting a lore PC verze byl prostě úžasnej.

Co se Drizzta týče, tak minimálně soudě dle hry Acquisitions Inc. a Neverwinteru měl tady mít tu samou roli Minsc. Já ho teda zatím v žádném z P&P materiálů nezaznamenal.

Kvalita kampaní - nemůžu porovnat Hoard+Rise a Princes, protože první jsem nečetl kvůli spoilerům a druhé znám jen osekané první 3 kapitoly z Encounters. Expedice mi ale zatím přijdou hezčí z Hoardu, protože Elemental Evil je takové celkem průhledné a zaměřené hlavně na šílenství. S šílenýma lidma se strašně blbě pletichaří, a jsou všichni tak fanatičtí a sebevražední, že se s nima nedá moc počítat do budoucna.
7.5.2015 19:31 - ShadoWWW
Pokud se ti líbil Dragon Age, tak to se ti bude líbit Sword Coast Legends (v pravidlech 5e, mimochodem). Je to od stejného režiséra.
7.5.2015 20:50 - wlkeR
Já jsem to četl, jako nevim jestli režisér je všecko... Co jsem viděl ty ukázky tak mechanicky mě to zas extra nenadchlo. Nezbývá než doufat v silnou story.
9.5.2015 12:28 - wlkeR
Prošel jsem DDEX 2-6 Breath of the Yellow Rose a, hm, wow. Unáhlovat se nevyplatí. Tohle dobrodružství je asi první, které významněji navazuje nejen na předchozí Expedice z EE, ale dokonce tahá zpátky do hry Expedice z Tyranie. Samo o sobě je těžce roleplayingové, ale průzkumníci a bojovníci budou taky mít do čeho píchnout.
14.5.2015 17:54 - ShadoWWW
Tak Out of the Abyss je to dobrodružství, o kterém před několika měsící tweetoval Perkins jako o dobrodružství inspirované Alenkou v říši divů.

Další příběhová linie po Vzteku démonů by podle Perkinse měla být na téma obři/titáni (měla by vyjít na začátku roku 2016).
15.5.2015 00:39 - Maugir
Trochu offtopic k současné diskuzi:

Před časem jsem psal, že nevím, jak bude vypadat hra na vyšších úrovních. Teď se moje družina dostala na pátou úroveň a je to kupodivu pořád dost svižné, ačkoli oproti tempu na první úrovni je znát posun.
Co zůstalo zachováno (a proč je ta hra pro mě pořád zajímavá) je nevypočitatelnost soubojů a udržování napětí. Perfektní na tom je, že se do toho dost promítá konkrétní fikční situace, která může s deklarovaným CR silně pohnout oběma směry (čtyři goblini v noci jsou o dost horší než čtyři orci ve dne apod.), díky čemuž je skoro vždy nejisté, jak souboj dopadne, a tím pádem napínavé a zábavné. V předposledním sezení nám zemřela první postava a pro všechny to byl silný zážitek. (Poslední slova hráče před smrtí jeho postavy: "Třicet HP do mínusu se hodit nedá.")
Co se s vyšší úrovní změnilo, je délka konfliktu. Není to tak zlé, jak jsem se bál, ale přesto by mi asi víc vyhovoval menší nárůst HP. Teď už občas nastanou momenty, kdy mám pocit, že se "jen opižlává". Není to často, ale na prvních úrovních to nebylo vůbec, takže mě ten posun mrzí.

Jinak k debatě o rychlosti tvorby postavy, která tu proběhla před časem: Když tu Quentin psal, že tvorba postav v 5e je pomalá, tak se mi to nezdálo, protože mi připadala dost jednoduchá, ale teď jsem dělal naráz sedm postav (kvůli GameConu) a zabralo mi to spíš dny než hodiny. Fakt mě to překvapilo. Na druhou stranu má člověk možnost začít Starter Setem, kde je všechno pohodlně připravené.
15.5.2015 02:25 - sirien
Maugir píše:
Poslední slova hráče před smrtí jeho postavy: "Třicet HP do mínusu se hodit nedá."

To sou dobrý slova, můžeš nám je přidat do sbírky hlášek posledních slov před smrtí :)
15.5.2015 06:16 - wlkeR
Naše družina je taky na 5ce a užívá si celkem nesmrtelnost, ale je fakt, že o většině soubojů teď rozhodujeme sami - kdy, jak, proti komu. Kdykoli se cokoli může ošklivě zvrhnout. Většina z nás taky optimalizovala - zejména mistr Babaj, kterej na svym klerikovi tankuje, protože AC 23 (se všema buffama) se přehazuje fakt zle. Ještě kdyby mu kbčas padly dvojciferný čísla by se hodilo :D

Progrese HP mi vyhovuje - omylem jsme potkali potvory CR 8 a daly nás div ne na ránu. Kritičáky tim zamávaj ještě víc, můžou znamenat instant kill prakticky kdykoli a od kohokoli - jak to padne.

Tvorba postav je celkem vzato jednoduchá a především zábavná pro hráče, jako DM bych bral pregeny, pokud bych nekonstruoval něco exotickýho.
15.5.2015 07:32 - Arten CZ
My jsme dohráli jeden příběh, 15 sezení, postavy od levelu jedna prošly k levelu čtyři. Hráči si chtěli postavy naházet, včetně životů, takže jedna postava se skutečně povedla, další dvě jsou spíš podprůměrné. Hlavní rozdíl mezi prvním a čtvrtým levelem byl co se progrese HP týče ten, že postavy vydržely dvě rány místo jedné. Souboje jsou stále svižné, i když my zas tolik nebojujeme. Hlavně oceňuju, že jsou pravidla jednoduchá a stále stejná, takže s rostoucím levelem nemusím nic měnit - stejná DC, stejné vyhodnocení, ať se snaží postavy o cokoli.

Vytvořit postavu, pokud se s ní nechcete moc zdržovat, jednoduché je. Vybere se rasa, povolání, podle povolání se rozdělí atributy a vybere zázemí (jak je v povolání napsáno) a můžete hrát. Nám trvala společná tvorba tří postav, poté, co jsme se domluvili, co si chceme zahrát (což probíhalo po mailech) půl hodiny a to polovinu času zabralo naházení. Nejvíce času vždy zkonzumuje prvotní nápad a volba jména. Jakmile přijdou do ruky pravidla, už se postavy tvoří rychle.
15.5.2015 09:10 - Vojtěch
Až budete probíra "Vyšší úrovně", tak zkuste 13+, protože to je to místo, kde mívaly 3E a dál problém. 4 a 5 byly většinou OK.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.081902027130127 secREMOTE_IP: 18.221.154.151