noir píše:
Létat je ideální způsob, jak se k někomu přiblížit nepozorovaně.
Ne pokud si je dotyčný vědom, že existují létající ptakolidé. V takovém případě může například postavit hlídky, které je zmerčí na kilometry.
noir píše:
Gurney píše:
pokud je v okolí někdo se spelly které nějaký způsobem kontrolují počasí
v 5e tedy arcimág asi tak od 15. úrovně výš. OK, tomu se říká counter!
Gurney píše:
ten spell z Planescape Torment, během kterého jsem obvykle chodil vařit si čaj, protože udělal skrz celý monitor bouřku a ta animace byla tak mizerně optimalizovaná že se obvykle projevovala jako pětiminutová slideshow
-Chain Lightning Storm neboli kouzlo 6.úrovně.
Kouzla 6. levelu můžeš v 5e sesílat na 11. úrovni (což zas tak vysoko není), nikoli na 15. úrovni. A efektivně tím sestřelíš nebo aspoň uzemníš všechno v blízkém okolí, takže ano, tomu se říká counter.
Gurney píše:
kdy lidi na zemi jsou vybaveni pro boj s létajícími útočníky
noir píše:
-což v 5e je co?
Pro začátek vidím v tabulce zbraní heavy crosbow a longbow. Samozřejmě, ve chvíli kdy vím že existují létající nepřátelé můžu vybavovat jakékoli stacionární postavení podstatně většími a těžšími variacemi na kuše, což nejspíš donutí ptakolidi zkoušet radši nízké a rychlé průlety, načež logickou odpovědí je něco na způsob čínské opakovací kuše... prostě a jednoduše standartní závody ve zbrojení, stačí si vybrat ve které fázi se válčící strany zrovna nacházejí.
Nemluvě o tom
distant spellu.
Jen tak mimochodem, když se člověk zaměřuje čistě jen na mechaniky, může mu to uniknout, ale všiml jsis, že z těch
šesti postnutých podob aaracocry je pouze jediná schopná zároveň létat a střílet z luku?
noir píše:
Gurney píše:
že umožňuje překonávat teréní překážky - ok, postava se někam dostane dřív
-a jen tak mimochodem ničí/nutí GM měnit scénáře "jste u propasti, jak ji překonáte" apod.
Ano, létání sebere GMovi několik málo triků z jeho obrovského báglu a na oplátku přisype pár nových (třeba vliv počasí). A jen tak mimochodem, jak překonáte propast není v rpg zrovna dvakrát zajímavá překážka (nicméně pokud je GM fakt nudný týpek a nemůže se bez ní obejít "jak překonáte propast za tohohle ukrutně silného větru" taky funguje...)
noir píše:
...hlavně u míň zkušených GM je prostor 2D a třetí rozměr se zhusta ignoruje
To zní jako ideální příležitost se tohohle čtyřkového zlozvyku zbavit a zase svoji hru o něco vylepšit :)
Quentin píše:
Mít možnost přeskočit cca 80% random encounterů
...které tak 80% skupin využívá jen naprosto vyjímečně.
Quentin píše:
cestovat ohromnou rychlostí
Quentin píše:
vyhnout se většině teréních překážek
"Za týden jste přešli z Tyru do Altaruku, co děláte dál?" vs. "Za dva dny jste přeletěli, co teď?" S tím dokážu žít.
Quentin píše:
nikdy se neztratit
Myslím že aaracocry zrovna nedostávají výhodný pack s holubím orientačním smyslem a i kdyby, ok neztratí se... a co?
Píše:
trollovat všechny nepřátele bez střelné zbraně
Říká se tomu přírodní výběr a lidi co ve světě s létejícími ptakolidmi nenosí střelný zbraně jsou na vymírající straně.
Jinak v zásadě omíláš dokola co už jsem psal - ke kampani s létajícíma ptakolidma je dobré přistupovat trochu jinak a připravit se na to, že některé překážky, které jsis zvykl používat sem nemá smysl cpát. Např.
PC jsou uvězněny na obrovské létající lodi je logicky dost blbá premisa pro kampaň s aaracocrama, stejně jako je
PC se snaží přežít v elementální sféře ohně dost o ničem pro skupinu ohnivých elementálů. Naproti tomu
PC se snaží spojit Tyrské frakce a svrhnout dračího krále...
Again - dát možnost hrát létající rasu, ale zakázat ji v kampaních, které pro to nejsou napsány je mnohem dospělejší přístup než čtyřkové "zakážeme veškeré létání, protože je to nevyvážené a neumíme si s tím poradit".
Quentin píše:
Akorát ta křídla jsou opruz. Jsou velká, vypravěč se na nich vykompenzuje při každé příležitosti (backstab, fireball, giant's grip) a poláme ti je na každé třetí hře.
Punch your DM for beeing a dick. Problem solved.