Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
11.2.2015 09:58 - ShadoWWW
Ten článek jsem četl už včera, ale nechtěl jsem to tu vířit.

O co jde? Prostě o propagaci nové hry od Obsidian Entertainment, o nic jiného. Získali levně od Paiza licenci na engine, se kterým už mají zkušenosti a nemuseli složitě vyjednávat s Hasbrem. Ale opřít se o Hasbro je populární. Bohužel, Feargus Urquhart je ve své propagaci pro mě nevěrohodný.

1) Háže špínu na Hasbro a D&Dčko pod Hasbrem. Jaksi zapomíná, že nejslavnější hra Obsidian Entertainment - Neverwinter Nights 2 - je postavená na D&D 3E. Což je úsměvné, protože při vydání třetí edice D&D už byli Wizardi v područí Hasbra. (Hasbro koupilo WotC v roce 1999, třetí edice vyšla v roce 2000).

2) Opěvuje TSR edice D&D. Krásný kontrast toho, jak hořekuje, kam to strašné Hasbro to kdysi skvělé D&D dotáhlo. Asi ani nečetl, jak vypadá nová edice, jinak by viděl, že je to nejvíc TSR edice ze všech WotC. A dokonce mnohem víc než PF.

Takže jsem to bral jen jako propagaci a hodil jsem to za hlavu. I když ve skrytu duše jsem tušil, že to sem noir postne. ;)
11.2.2015 10:11 - Vojtěch
PF se nikdy nesnažila o to být TSR ovšem ;)

Jinak NWN 2 byla jako hra docela opruz i ve srovnání s NWN 1. Ovládání mi prostě nesedlo. Baldur's Gate sice nejsou vrchol grafiky už dávno, ale 2D tomu paradoxně sedělo daleko víc co se ovládání týče.
11.2.2015 10:15 - noir
Shadowww: Proč by měl házet špínu na hlavu DnD? CO by z toho měl? To přeci nové hře nijak neprospěje, když z DnD vychází (PF přece rovná se 3,5)...
Podle mě nenadává na systém, ale spíš na politiku hasbra, se kterým se nyní nedá moc dohadovat...
11.2.2015 10:16 - ShadoWWW
Vojtěch: Ne 2D, ale iso-3D. ;)
11.2.2015 10:23 - ShadoWWW
noir: No právě to nadávání na Hasbro je úsměvné z pozice firmy jako Obsidian. Ty důvody pro PF jsou čistě pragmatické - levná licence, snadné vyjednávání s s.r.o.čkem. Vyjednávání s akciovkou Hasbro je samozřejmě o něčem jiném, a v úplně jiné cenové relaci. Takto narovinu o tom ale nemluví. A TSR byla ještě drsnější při ochraně svého duševního vlastnictví než Hasbro. Právní bitvy s fanoušky jsou legendární.

Neříkám, že Hasbro je super. Už dřív jsem psal, že pro vydávání RPGčka je mnohem výhodnější malá, dynamická firma. Ale Hasbro určitě nemůže za to, že se Obsidiani rozhodli vydat hru v enginu PF.

A nejlepší D&D hry byly stejně od Atari. BG, BG II, Planescape na NWN1.
11.2.2015 10:29 - noir
Shadowww:
V podstatě souhlas, až na větu "Hasbro určitě nemůže za to, že se Obsidiani rozhodli vydat hru v enginu PF." - nikdo jiný než Hasbro za to nemůže. Pokud o to Obsidini stáli a Hasbro jim nevyšlo vstříc, tak kdo jiný než Hasbro je viníkem?

Moc hezky to koresponduej s řečmi o multiplatformách apod. Jak vidět, i tohle byly u 5.edice jen sliby - stejně jako u 4e zřejmě nic moc nevyjde...

Ať byla TSR jakákoliv, her za ní vycházely desítky - a patřily ke špičce. Za časů, kdy Hasbro TSR teprve přejalo taky, teď je to úplně obráceně.
11.2.2015 10:41 - Assassin
ShadoWWW píše:
A nejlepší D&D hry byly stejně od Atari. BG, BG II, Planescape na NWN1.

Atari?
11.2.2015 10:41 - wlkeR
No já ohledně těch game enginů moc nevim, Neverwinter online měl taky vycházet z D&D a když to vyšlo, tak jsem se SAKRA divil co je tam proboha za staty. Čék si myslim nahází postavu jako normálně, ale pak to jde úplně celý do kytek, páč životy a damage jsou zase v desítkách/stovkách/atd a 90% statů vůbec netušim co dělá.
11.2.2015 11:03 - Vojtěch
ShadoWWW: Baldur's Gate 3D? NWN1 ano, ale i tam mě to ovládání tolik nenadchlo, i když se nechalo řídit celkem dobře. V 3D si systém ovládání nelépe vychytal stejně Homeworld :D
11.2.2015 11:52 - ShadoWWW
Vojtěch: Říká se mu iso-3d proto, že je to pohled jako shora zboku. Jde o jakési pesudo 3D. Tento pohled proslavilo Diablo 1, ale hry v tomto pohledu byly už dřív (např. SimCity).

Assassin: Vydavatelem BG sice byl BioWare, jestli se nemýlím, ale držitelem licence bylo Atari. (Odkoupilo tehdy všechna práva na vydávání D&D her na PC.)
11.2.2015 12:21 - York
wlkeR píše:
No já ohledně těch game enginů moc nevim, Neverwinter online měl taky vycházet z D&D a když to vyšlo, tak jsem se SAKRA divil co je tam proboha za staty. Čék si myslim nahází postavu jako normálně, ale pak to jde úplně celý do kytek, páč životy a damage jsou zase v desítkách/stovkách/atd a 90% statů vůbec netušim co dělá.


Ano, inspirace je to dost volná ;-)

Není se ale moc čemu divit, vývojáři MMOček se zarytě drží vyzkoušených modelů a napasují na to cokoliv, SWTOR je ukázkovým příkladem.
11.2.2015 14:17 - wlkeR
Pravdu díš. D&D 5E by v rámci MMO byla nemožná. Ale zas jako obyč PC hra by mohla bejt vtipná. Já měl NWN docela rád (ikdyž fakt že hlavně kvůli příběhu, mechanicky to byl děs).
11.2.2015 14:39 - Gurney
Ne že bych si o Hasbru (a WotC) dělal iluze, ale "Become TSR again" mě pobavilo.

A jako základ pc rpg snad není lepší D&D edice než 3E/Pathfinder.
11.2.2015 15:18 - Vojtěch
A tam bych si zrovna myslel, že to je 4E j těmi všemi posuny, schopnostmi a tak dál.
11.2.2015 15:27 - noir
Vojtěch: Tak on to byl i jeden z tvůrčích záměrů 4e - a o to zoufalejší je selhání té edice.
11.2.2015 16:52 - sirien
Nemůžu si pomoct, v tom článku jsou jen řeči a prohlášení bez jakéhokoliv podkladu... pochopil jsem z toho, že si týpek myslí, že DnD přešlapuje na místě a neví kam směřuje, ale naprosto mi uniká jediný důvod proč si to myslí (kromě toho, že Hasbro, bez dalších větších detailů)
11.2.2015 17:29 - York
Gurney píše:
A jako základ pc rpg snad není lepší D&D edice než 3E/Pathfinder.


V zásadě jen proto, že je to známá značka. Jinak to žádná velká výhra není.

Ad 4e - musela by to bejt tahovka. Předělání 1:1 do realtime bude zaručeně dost drhnout. V Neverwinter Online se o celkem dost snažili a občas to působí fakt divně.
11.2.2015 18:21 - noir
York: Mě teda všechna rpgčka založená na 3E seděla maximálně, výrazně líp než 2E - a to přesto, že jsem ve sto,ní podobě zase 3E tolik neprožíval.
Neverwintery, KOTORy, ToEE, všechno pro mě klapalo jak na drátkách a odnášel jsem si super zážitek.
U 4e jsem se vždycky těšil na něco jako DOTA, tam by mi systém sedl výborně.
11.2.2015 19:06 - York
noir píše:
Mě teda všechna rpgčka založená na 3E seděla maximálně, výrazně líp než 2E


To nemusí být nutně třetí edicí. Vývojáři těch her mohli těžit ze zkušeností s Baldur's Gate, poučit se z chyb a stavět na tom dál. Je to prostě další generace her, i když nebudeme brát v potaz převzatý herní engine.

Já ostatně neříkám, že by DnDčko na tenhle typ bylo nevhodné, to určitě ne. Jen není nějak zásadně lepší než jiné možnosti. A na onlinovku se až tak dobře nehodí.
11.2.2015 21:03 - ShadoWWW
No co jsem viděl na hře Neverwinter založené na pseudo 4E, tak ta je pro MMORPG dost dobrá, imho lepší než jiné edice.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10669994354248 secREMOTE_IP: 3.21.106.69