Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
12.12.2014 00:20 - ShadoWWW
Kouzlo contagion (nákaza) a slimmy doom (slizká zhouba): Toto kouzlo kdysi vzbudilo hodně rozpačitých reakcí. Na vině je špatný slovosled. Podle autorů to má být tak, že pokud sesilatel zasáhne útokem kouzlem na blízko, tak tvora nakazí jednou z popsaných nemocí. Ale pouze nakazí (infikuje), nemoc se hned neprojeví.
Na konci každého svého tahu si pak cíl musí hodit záchranný hod na Odolnost. Když třikrát neuspěje, nemoc se projeví, trvá po dobu trvání a cíl si dál už nehází záchranné hody. Když cíl třikrát uspěje, cíl se uzdraví, nemoc se neprojeví a kouzlo skončí. Úspěchy či neúspěchy nemusí jít po sobě. Počítá se to, co cíl nasbírá jako první.
Když se tedy cíl nakazí slizkou zhoubou, tak se zdánlivě nic neděje. Nemoc se projeví při třetí neúspěšné záchraně. To tvor začne nekontrolovaně krvácet. Má nevýhodu k ověřením Odolnosti a záchranným hodům na Odolnost. Mimo to, kdykoliv utrpí zranění, je ochromený do konce svého příštího tahu.

Protože drak má ale v rámci svých legendárních akcí automatické záchrany, tak je téměř nemožné ho tímto kouzlem skolit.

Snad se to vyjasnilo.
12.12.2014 01:10 - Gurney
wlkeR píše:
Hm, řekl bych že Wisdom save je proti něčemu, co sice jakýmsi způsobem ovlivní tvojí náladu (třeba máš strach nebo se zaláskuješ), ale nezmění to tvoji osobnost. Pokud máš udělat pod vlivem kouzla něco, co bys neudělal v jakékoli náladě (třeba aby někdo zákonně dobrý začal masakrovat lidi), je to na Charisma.

No ok, to je docela dobré vysvětlení. Ještě jsem tedy nečetl spelly a schopnosti potvor v monster manualu, příklady asi tam...

Stejně si ale říkám jestli není ideální nechat na Wisdom všechny ty saving throws týkající se vnímání (typicky veškeré přepadení) a charismu těm "willpower" efektům. Zas ale nechci houserulovat od stolu (aspoň pokud to není ten u kterého hraju).

Píše:
...contagion a slimmy doom...

Na jednu stranu je fakt že je to napsané poněkud dvojsmyslně, na druhou stranu je trochu smutné že někdo jede fakt čistě jen podle toho wordingu i když to nedává smysl ani fluffově, ani z hlediska toho jak je ten systém postavený.
12.12.2014 17:04 - wlkeR
Včera jsem dočetl Drums in the Marsh. Je to, hm, dobrodružství. Nic konkrétnějšího o tom z hlediska žánru říct nedokážu. Jde o záhadu, která se ale vyjasní mnohem dříve než u detektivnějších expedic, hlavní náplní dobrodružství je její řešení. Je tu poměrně více soubojů a navíc celkem zajímavá bojiště (řeka, močál), na kterých se navíc komíhá spousta humanoidů, které lze různými způsoby ovlivnit, aby postavám nepřekážely či dokonce pomohly. Backstory je celkem zajímavá a mnohé osvětluje, nicméně postavy se k ní dostávají velmi pozvolna. Jediné co mě drobet mrzí je, že ty haldy černých draků co je jimi celá Adventurers League prošpikovaná nejsou nijak provázané.(
26.12.2014 00:32 - ShadoWWW
Pod stromeček jsem dostal DMG. Teď jsem ho dočetl (cover-to-cover). Pár postřehů.

- Nejvíc mě zaujalo, že tam dali variantu, jak hrát bez dovedností. Když se k tomu připočítá, že odbornosti jsou také jen volitelné, tak se dá hrát pouze na vlastnosti postavy.

- První část je podle mě nejzajímavější a každá další část je méně a méně zajímavá (celkově jsou 3). Aspoň z pohledu ostříleného DMa. Když jsem četl první část, tak jsem si připadal, jako bych četl DrD 1.6 Pravidla pro pokročilé v moderním kabátku. Došlo i na formy vlády. ;) (diktatura, monarchie, republika atd.) Některé docela exotické.

- Je toho víc, co mě zaujalo, ale vypíchnu ještě jednu věc - systém magů. Že kouzla se nevyvolávají skrz pozice kouzel, ale každé úrovni kouzla je přiřazeno určité množství magů, za které se dá kouzlo seslat. A pro každou úroveň sesilatele je stanoveno určité množství magů, které má.

- Zklamalo mě, jak málo je tam toho o stavbě vlastních hradů a panství a že tam nejsou pravidla pro armády, ale to jsem už věděl z dřívějška, že to tam nebude.
26.12.2014 00:34 - Alnag
ShadoWWW píše:
- Je toho víc, co mě zaujalo, ale vypíchnu ještě jednu věc - systém magů.


Což ale nutno podotknout není novinka. To byl alternativní systém i ve 3e v nějaké Unearthed Arcana nebo takové nějaké příručce (a fungovala tak taky psionika). Možná to bylo i v úpravách starších edic, to nevím.
26.12.2014 00:41 - ShadoWWW
Celkově mě DMG mile překvapil. všechny ukázky a hodnocení, co jsem dosud četl, byly jen fragmenty, které byly spíš vytržené části z kontextu, než že by dávaly objektivní ucelený přehled. Přečíst si knihu od začátku do konce byl docela zážitek. Trojici PHB-MM-DMG bych ohodnotil stejně jako u 4E (od nejlepšího): 1) DMG, 2) PHB, 3) MM. Ale je fakt, že na MM moc nejsem.

Po dočtění DMG 5e mám opět ten stejný pocit, jako po dočtení DMG 4e (který jsem taky četl jako poslední z Core příruček): V rámci svého žánru nabízí D&D víc, než jeho současní konkurenti.
26.12.2014 00:43 - ShadoWWW
Alnag: Novinka to nejspíš není (zvlášť ne v zemi Dračího doupěte). ;) Ale možná právě proto jsem byl zvědavý, jestli a jak to tam zařadí. Celkově z toho mám dojem, jak jsem už psal, jako bych četl zmodernizované Dračí doupě. Pokud D&D 5e se nese v duchu jakéhosi moderního retroklonu, pak jsem docela zvědavý, jakým směrem se vydá 6E.
26.12.2014 01:12 - ShadoWWW
Kickstarterový projekt Morningstar nespíš neúspěšně zanikne.

Projekt Morningstar bylo kódové označení digitálního nástroje pro D&D 5E (vyvíjeného externím studiem Trapdoor Technologies), který byl v pozdější fázi vývoje přejmenován na DungeonScape. Poté, co po několikerém odložení startu projektu nebyli jeho tvůrci schopni dovést projekt do úspěšné finální verze, s nimi WotC rozvázalo licenční smlouvu.

Trapdoor Technologies to tedy zkusili s Kickstarterem a nabídli projekt jako platformu pro více RPGček, zejména pro Pathfinder. Moc nadšení to ale nevzbudilo. Řekli si o horentních $425 000! Když ale lidé viděli, jak málo dokázali autoři předvést za 1,2 milionu dolarů ve veřejné betě nástroje pro 5E a že za $1,2 mil. nabídli méně, než nabízí Hero Lab zdarma, tak zafinancovali projekt doposud jen 62 tisíci dolary. I tak je to hodně. Nejspíš naštěstí se ale tento hrozný projekt ve zbývajících 10 dnech nedokáže ufinancovat a skoční akorát sekerou v něčím rozpočtu.

Wizardi byli naštěstí natolik obezřetní, že financování projektu nechali na Trapdoor Technologies, dokud nepředvedou reálnou finální verzi (což nepředvedli).
27.12.2014 12:42 - wlkeR
Mám na jedné hromádce Hoard of the Dragon Queen sérii a na druhé vytištěná dobrodružství Expedic. Když tak přemýšlím, na čem z toho postavit další kampaň, přikládám se spíš k Expedicím, protože když je člověk načte všechny, dostane fantastickej sandbox, minimálně pro nízké úrovně. Toliko řečeno, možná to zkombinuju všechno dohromady, protože aspoň co zatím pozoruju tak Expedicím chybí nějaké vyšší poslání. Nicméně s tím málem co zatím můžu porovnat z HotDQ (abych si nespoilnul Encounters) tak vycházejí lépe.
27.12.2014 15:49 - JanoS
HotDQ je pry hodne spatne dobrodruzstvi... Linearni a proste spatne, vsechny zdroje na internetu s tim souhlasi.
Proto ja se svymi hraci hrajeme Expedice a prokladame to LMoP. Momentalne jsou na Levelu 3, dali jsme pulku Phandelveru a dnes hrajeme EX: 1-3...

Jinak pokud by nekdo chtel upravit Phandelver pro skupinu hracu na jinem nez prvnim levelu, tak jsem na to udelal takovej skript ktery vsechny encountery prepocita: http://haluz.org/lmop
27.12.2014 16:17 - ShadoWWW
Ten skript vypadá dobře! Přidal jsem ho s dovolením do fanouškovské sekce.
27.12.2014 19:11 - wlkeR
Já nevim, moje teze je že na všem špatném se dá najít něco dobrého. Vykradl jsem spoustu věcí a zatímco první dvě kapitoly mě extra neoslovily, celá storyline je dost nosná na to, abych zkoušel dál.

Můj hlavní problém s internetovými recenzemi je hlavně skutečnost, že člověka učiní předpojatým. Ať už v dobrém či špatném smyslu, ikdyž u toho špatného si pak dávám extra bacha, protože univerzální vkus prostě neexistuje a co milion lidí odsoudí se zrovna mně může líbit. Někde jsem narazil na stránku která to dobrodružství celkem hezky patchovala, ikdyž jsem zase četl jen začátek kvůli spoilerům. Jistě, jsou tam objektivně věci nad kterými zůstává rozum stát, ale tohle je D&D, ne Gamebook. Rozhodující slovo má DM, ne kniha. Aneb jak praví Calda "Pokud vám nad něčím zůstává rozum stát, je to znamení, že ho pořád ještě máte." A o to jde především :)
27.12.2014 20:36 - JanoS
Pro hrace jsou 2 mozne cesty:
a) HotDQ + RoT
b) Phandelver, Expeditions + par malych dobrodruzstvi.

Nam vyhovuje b) protoze vubec nevadi kdyz nekdo odpadne a udelame treba jeden tyden bez hrace. A protoze mame k dispozici 6 dobrodruzstvi na levelu 1, 7 na levelu 2 a 4 na levelu 3, tak se da vybirat kam pujdeme dal...
28.12.2014 22:50 - wlkeR
No já nevim, Phandelver bych s Expedicema asi nekombil, páč settingy mi přijdou dost odlišný. Na druhou stranu, Hordu asi taky ne.
29.12.2014 21:32 - Gurney
wlkeR píše:
Můj hlavní problém s internetovými recenzemi je hlavně skutečnost, že člověka učiní předpojatým. Ať už v dobrém či špatném smyslu, ikdyž u toho špatného si pak dávám extra bacha, protože univerzální vkus prostě neexistuje a co milion lidí odsoudí se zrovna mně může líbit.

Moje zkušenost je, že nejužitečnější recenze jsou od lidí jejichž tvorbu a vkus znáš alespoň prostřednictvím toho jak někde postují nebo píšou o svém hraní. Recenze od lidí o nichž slyšíš poprvé obvykle nebývají až tak užitečné.
4.1.2015 11:30 - wlkeR
Mám rýmičku, takže louskám dobrodružství z Expedic. Tales Trees Tell zatím vypadá velmi zajímavě. Jako první obsahuje rámeček nabádající DM aby zjistil citlivost hráčů a případně upravil krvavé detaily 3 scén.

EDIT: Tales Trees Tell je... Jiné. Z technického hlediska je tu vidět snaha popsat úplně všechno, která ovšem utrpěla mnoho ran od editora a části textu tady i chybí nebo nedávají úplně smysl. To se stávalo i v jiných Expedicích, ale zdaleka ne tak často. Z flavorového hlediska je to klasická nenerflá pohádka od Grimmů, kde je krom poměrně lineárního příběhu spousta míst, kde se DM může vyřádit. Ponurou atmosféru vyvažuje bohatý comic relief. Rozhodně kousek který zařadím do nové kampaně.
4.1.2015 15:23 - wlkeR
Outlaws of the Iron Route jsou trochu bojovější Expedice, dalo by se říct že je to spíš řada střetnutí, ale má své okliky, překvapivé momenty a především super (na poměry lv 1-4) bojiště. Podobně jako Tales je zde role Kultu upozaděna a dá se dobře použít jako výplň čehokoli.
5.1.2015 18:27 - wlkeR
Když už jsem byl v tom, otevřel jsem i Tyrrany in Phlan. Souhrn pod nadpisem mě nijak zvlášť neoslovil, ale bylo půl 11 večer, v televizi/na internetech nic, tak jsem se dal do čtení.
Toto dobrodružství je JINÉ.
Především je tu jasný skok o tier výš, na levely 5 - 10 místo minulých 1 - 4. Pro postavy jako takové je ale šok opačného rázu - zatím jim byly všechny výzvy celkem vzato přiměřené. Teď jim na hlavy sedne megaobří superdrak s celou armádou. Zrádci na každém rohu, město v panice a jediný úkol - utéct.
Což není tak lehké, je tu tuna komplikací, ale také spojenců, a to nikterak neznámých, ne pro lidi co poctivě hráli Expedice. Objeví se tu hned několik známých tváří na obou stranách hrdinů/padouchů. Herní komponenty - souboj, roleplaying, průzkum - jsou tu zastoupeny celkem vyrovnaně. Bojiště jsou zajímavá hlavně u klíčových bitev, dojde i na comic relief a pár scén kde možná sem tam někdo uroní slzu. Přestože jde hlavně o "let's get the Hell out of here" dobrodružství, rozhodně v sobě má nádech epičnosti.
Také jde o první část ze tří cyklu "ve smaragdových spárech," čímž se asi myslí zmíněný megadrak... další dvě nejspíš dostaneme v únoru.
Přestože to není úplně můj šálek čaje, hodnotím dobrodružství velmi kladně a doporučuji všem kdo nemají na lv 5 - 10 nic na práci.)
5.1.2015 20:42 - JanoS
Taky se tesim na EX1-10. Moji parte to bude trvat tak do brezna nez tam dojdeme, jak to prokladam Phandalinem. Taky ocenuju ty navaznosti na NPC ze vsech predchozich expedic.
5.1.2015 20:45 - ShadoWWW
Máte to skvěle načasované. 1.3. vychází další tři expedice pro 5.-10. úroveň.

EDIT: Teď se dívám, že 1.3 je oficiální spuštění v hernách, ale dostupné ke stažení budou už 9.2., aby si je mohli Dungeon Masteři nastudovat.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.1010160446167 secREMOTE_IP: 3.133.160.156