Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
23.11.2014 12:58 - wlkeR
Pokud se náhodou někdo teprv chystáte na Hoard of the Dragon Queen, tady je návrh na patch první kapitoly, který myslím není vůbec od věci.
25.11.2014 19:59 - ShadoWWW
Nová ukázka z DMG: Oddechové činnosti mezi dobrodružstvími

25.11.2014 22:55 - ShadoWWW





Více v recenzi zde
25.11.2014 22:55 - wlkeR
Achjo a já se vždycky těšim, že to postnu první :/ Nnic, tenhle úryvek se mi celkem líbí, hlavně pro mojí zamýšlenou záložní postavu #2.

Mimo to, nedávno jsem se po delší době motání kolem 5E vrátil ke hře rozehraný ve 4E a:
- strašně dlouho jsem si zvykal na to, že checky hráčů jsou běžně 30+. Musel jsem si v knížce najít tabulku DCček a pořád do ní koukat, než jsem se naučil ty odpovídající levelu postav. Zlatý 10 - 15 - 20.
- děsím se finálního souboje, který se neodvratně blíží. Touhle dobou už šlo veškerý balancování do kýble. Momentální aliance postav (která se může změnit jedním blbým slovem) čítá 4 lv 14 PCčka, smečku mladých draků (a.k.a. "štěňata"), epického upíra s pekelnou armádou a pár nižších temných božstev (tak přemejšlim, proč si vlastně říkají "ti hodní"). Nepřátelé mají op arcimága, prastarou mimiku a její spawn, bytost zvanou trefně Godslayer a létající magické pevnosti. Neutrální (?) strana čítá druhého godslayera, jeho pokémony (ne, nedělam si srandu), pár dalších božstev a prastarých bytostí co si vyřizují účty. Jako je to všechno strašně epický a mam na všechno statistiky s cool powersama (z doby kdy jsem to ještě hrotil), ale..... NE. Proboha jen tohle ne X_x Nemluvě o tom že když se postavy náhodou nachomejtnou do rány něčemu jen o pár lv vejš, je po nich, páč ze 4 umí nějakým způsobem optimalizovat 1.
25.11.2014 23:20 - ShadoWWW
Ty DCčka v 4E byly dost neintuitivní. To, jak se pořád měnily společně se statistikami postav (protože +1/2 úrovně) byl dost opruz. Pětková DCčka 10-15-20 a zdatnostní bonus jako všejednotící bonus k opravě vlastnosti je velké ulehčení a mnohem intuitivnější.
26.11.2014 07:58 - ShadoWWW
Recenze DMG, 1. část píše:

The DMG starts out on the right foot by discussing players rather than rules first, grouping them into acting, exploring, instigating, fighting, optimizing, problem solving, and storytelling. This demarcation is an interesting departure from Ron Edward's Gamist, Narrativist, Simulatonist (GNS) Theory of game design, but the different player types feel right


Hereze! ;-)
26.11.2014 08:34 - noir
Shadowww: Souhlas s DCčkma ve čtvrté edici. Já je míval na každé hře poznačený na deníku pro daný level, jinak to nešlo...
wlkeR: No jo, šílené nápady mají šílené důsledky :)

Jinak ty ilustrace pro str. 66 jsou jedním slovem absurdní. Vidím tam něco o děsivém Acheronu, touze po krvi a pod tím obrázky roztomilouškých modroníků jak z komiksu pro Mateřídoušku? Zdá se mi, že tady už chyběl ten art director, který zjevně pro PHB ještě většinu věcí stihl a pak odešel...
26.11.2014 08:45 - ShadoWWW
noir: Nějaký tam určitě byl. Mám podezření na Kate Irwinovou. Ale Jona Schindehetteho je škoda. Jeho styl měl koule a hlavu a patu a pátá edice měla být jeho velké dítě. Od dob Larryho Elmora mělo DnDčko zase parádní styl. Škoda, že to trvalo tak krátce.
26.11.2014 09:09 - noir
Shadowww: jasně, že by to bez AD nedělali, ale imho je tam vidět rozdílv kvalitě odvedené práce. Sice bylo ukázek zatím relativně málo, ale nějak mi to zatím vizuálně sedí výrazně míň než PHBko...

I když třeba ta družina s Tanis-like hraničářem je úžasný retro na ADnD - teda aspoň to německý vydání, co mám doma.
26.11.2014 09:16 - Merlin
DCčka pro 4e mám na zástěně pro aktuální level, aby to viděli hráči i já. není s tím žádný problém. jen s postupem levelů se pověsí další kartička. Co se týká "epického" boje co popsal wlker...když postavy na 14 levelu natlačil/natlačili se do něčeho, čeho by se měly účastnit až tak na 29 levelu, pak at klidně chcípnou. To není problém edice...to je problém dm a hráčů :). takovou zhovadilost jsem schopen udělat i u 5e, u 3e, u ADnD....
26.11.2014 09:18 - Merlin
Co se týká toho obrázku s těma divnostma...to je sponge bob (nebo jak se ta houba pro děcka jmenuje)???? K některým ilustracím u 5 edice jsem se vyjadřoval a jsou fakt nevkusný. (na druhou stranu je tam spousta hezkých)
26.11.2014 09:37 - ShadoWWW
Merlin: Já myslím, že noir hlavně narážel na styl té kresby vzhledem k textu. Že v textu se píše o děsivém Acheronu a pod to dají obrázek jak ze Čtyřlístku. Jasná chyba AD, protože tajuplně děsivé ilustrace měl(a) určitě k dispozici.

Něco jako toto


Ale na druhou stranu, z těch včerejších ukázek je toho spousta, o čem by se dalo mnohem konstruktivněji diskutovat a je tam toho dost zajímavýho. U 5e se už ale tak nějak stalo tradicí, že se mnou lidé diskutují spíš přes PMky než přes toto vlákno. Jde většinou o lidi, co se v diskuzích jinak nijak neprojevují. Že by měli nedůvěru, že se zde nedočkají relevantní diskuze?
26.11.2014 10:03 - noir
Shadow: Tak jestli je to tím, že tady z diskutujících 5e vlastně nikdo nehraje /google hry neberu, jsou pro mě něco zcela specifického/ - co by se tu o vlastně o hře dozvěděli?

Pro mě ty ukázky taky nejsou úplně zajímavým tématem k diskuzi, pořád vidím jen tucty tabulek random.

Jinak ten obrázek pokládám jednak za navhodný k textu, ale i obecně ke stylu ilustrací v příručce i celkově hnusný... Zlatí DiTerlizziho modroni...
26.11.2014 10:22 - ShadoWWW
noir: Zvláštní. Lidé si docela chválí wlkeRovy postřehy z vedení oficiálních dobrodružství.

Mě spíš zaujal ten posun. 3E se hodně diskutovala na RPG F, 4E se tam po prvotní negativní vlně téměř nediskutovala a centrum diskuzí byla jednoznačně Kostka. 5E se stala decentralizovaná. Aktivní hráči nemají potřebu aktivně diskutovat na jednom místě. Viz třeba Nenril, co vedl 5E na RPG Dni.
26.11.2014 10:23 - Merlin
shadoww: jj..pochopil jsem, že noir to směřoval na vhodnost použití obrázku...to nic nemění na tom, že ho obecně považuju za vhodný leda do Neználka a myslím, že trend a možnosti jsou dnes někde jinde (a není to tím, že bych hledal chyby na 5e...:))
26.11.2014 10:35 - Vojtěch
Já nejspíš 5E adoptuji, ale až budu mít kompletní core.
26.11.2014 11:03 - noir
SHadowww: Já ty hry viděl na záznamech. Nebudu se k nim vyjadřovat, takhle přes web by to asi působilo moc kontroverně a asi by to vyznělo nepřátelsky, což bych nerad.

Obecně jsou na tom IMHO vidět víc specifika her přes web než specifika 5e.
26.11.2014 11:17 - ShadoWWW
noir: Psal jsem hlavně o neaktivitě ostatních, ne tvojí. ;)
26.11.2014 14:15 - wlkeR
Merlin píše:
na 14 levelu natlačil/natlačili se do něčeho, čeho by se měly účastnit až tak na 29 levelu


To je právě to. 30 levelů je prostě moc. Je to kampaň hraná od lv1 a jede prakticky od začátku 4ky, nevímkolik je to let. Družina se ráda ve věcech hňahňá a co se děje teď je v rámci děje naprosto vpohodě. Co se levelování týče, vykašlal jsem se na oficiální expení, páč tolik combatů/jiných encounterů bysme prostě nedali. Takže dostali +1 po každý trochu větší události. Na 20-levelový škále se už se 14kou dá pracovat, na 30 je to moc. A přes můj počáteční optimismus s tím, že 4E chtěla "levelovej sweet-spot" natáhnout po všech svých úrovních myslim, že to sice zvládli dostat i na tu 1ku, ale kolem 10ky to stejně skončilo, možná tak ještě 11. Teď už většina lidí nechce koukat dál než na první stránku deníku. Takže myslim že 5E nám sedne o něco líp.
26.11.2014 14:38 - Merlin
wlker: chápu, že si v tom družina hňahňá : a 14 je pro ně dost vysoko..ale pořád to vidím jako nevyrovnanou výzvu k tomu co tam je nastaveno a cos popsal. jestliže jsem já jako DM něco takového připustil (musel jsem vědět jaký jsou to rozdíly) a hráči to chtěli...nevidím jediný důvod, proč bych se měl stresovat tím, že chcípnou po první ráně. Jen sebevrah vleze do tak šíleného a absurdního mlejnku na maso :). takže souboj bude skutečně finální :)
A rozhodně to nepovažuju za chybu systému. úplně stejnou absurditu jsem schopen vytvořit v jakémkoliv systému...
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.083248853683472 secREMOTE_IP: 3.143.168.172