Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
10.11.2014 13:53 - York
ShadoWWW píše:
Ten design je stále dobrý a funkční.


Dobrý a funkční sice je, ale je taky enormně komplexní.
10.11.2014 13:56 - ShadoWWW
York: jj, viz můj předešlý post, kde jsem dodal EDIT.
10.11.2014 14:56 - sirien
ShadoWWW: Noir se snažil naznačit, že DnD je mrtvé, protože Marvel už přece taky zabil komiksy a dělá filmy, že jo...
...noir jen nezaznamenal, že:

a) Marvel dál dělá komiksy, že k tomu dělá i filmy na tom nic nemění - že profit filmů převážil profit komiksů nemění ideologické jádro firmy.

b) bez těch komiksů by Marvel nemohl dělat ty filmy, takže jádro jsou u něj furt ty komiksy.

c) že i když odhlédneme od faktu, že se noir snaží tvářit, že rozumí komiksům a Marvelu, i když o nich ví tužku, jeho interpretace té věty je omezená a paranoidní a ignoruje asi tak deset dalších možných - a mnohem pravděpodobnějších - možných výkladů.


Dál je hrozně zábavné, jak noir mluví o outsourcingu jako kdyby to byl nějaký konec (žurnalistům by fakt mělo být zakázáno psát o něčem čemu nerozumí, padají z nich hrozné kraviny...)

Předpokládám, že noir nemá třeba vůbec tušení o tom, že třeba takový Apple prakticky vůbec nic nevyrábí ani neprodukuje a ani nevyvíjí. Apple veškerou produkci outsourcuje a outsourcuje i valnou většinu technologického vývoje, samotný Apple dělá jen marketing, design a vývojově jen implementace už delší dobu zaběhlých technologií - proto jsou také jeho produkty obvykle technologicky pozadu (Apple inovace spočívají v tom, že berou už existující věci a "kombinují je" do zatím neexistujících využití - proto pracují už jen se zaběhlými technologiemi. Apple inovace jsou inovace stojící na stávajících technologiích a jejich využití, nikoliv na nových věcech - iPhone a iPad jsou typické příklady - pomocí stávající technologie získali competition edge super vyspělého produktu tím, že použili existující věci tak jak je doposud nikdo nepoužil)

Anyway, odbíhám - pointa je, že ani noir ve své vševědoucnosti by se neodvážil říct takovou doočíbijící hovadinu, jakože Apple umírá a iPhony sou na odpis, jen protože Apple prakticky všechno outsourcuje.
Ale když dojde na méně očividný bullshit u Wizardů a DnDčka, tak je z noira najednou studnice věštecké moudrosti.

Wizardi prostě změnili produkční model a od Samsung-way (tvoříme si všechno sami u sebe) se překlonili k Apple-way (my tvoříme designové šablony, ostatní je naplňují obsahem). Je to naprosto legit obchodní strategie (bohužel noir nerozumí ekonomice, managementu a obchodu o nic víc, než rozumí komiksům, takže to ze svého pohledu moudrosti od piva prostě nechápe)


A sorry že to píšu takhle výsměšně, ale ty noirovy nekonečné prorocké řeči všeználka co rozumí všemu líp než všichni ostatní jsou už fakt dost unavující. Někdy bych od něj chtěl vidět nějaký hodnotný obsah - v podstatě cokoliv jiného než přemoudřelé řeči v diskusi.

Popravdě se divim, že Tě ten troll feeding vůbec baví - s tím co poslední rok nebo dva předvádí si IMO nějakou seriózní odpověď už dávno nezaslouží.
10.11.2014 15:09 - York
Sirien: Nevím, co jste si s Noirem udělali, ale četlo by se to o dost líp, kdyby to neprosakovalo z každé věty.

Jinak jsem rád, že to Noir nadhodil. I kdyby třeba neměl pravdu, pořád to vede k tomu se nad tím zamyslet, a to je fajn.
10.11.2014 15:58 - sirien
York: až na to, že to píše už asi potřetí (asi čím víckrát tím pravdivější to bude?), takže kolikrát že se nad tím chceš zamýšlet?

Poprvé to psal ještě než vůbec vyšel Basic (nebo těsně potom, prostě když Wizardi tuhle strategii oznámili a řekli, že tak vznikne Tyranie draků). Už tehdy řval jak jsou Wizardi v tahu a jak je outsourcing předsmrtelná křeč a už tehdy jsem se mu (zdaleka nejen já) snažil vysvětlit, že je totálně mimo a že to je prostě jen změna business modelu z jednoho standardu na standard druhý (u nás zatím okrajový, na západě dlouhodobě zaběhlý) a že to naopak může být dost prospěšné rozhodnutí ku prospěchu firmy i produktu a tedy naopak základ dlouhodobé růstové strategie.

Očividně to nepochopil ani ode mě ani od jiných.


EDIT: a neudělali jsme si nic, co bys neviděl: prostě mě už nějakou dobu zpátky hrozně unavil a otrávil noirův krypto-trollingový přístup ke každé diskusi, v níž sem ho viděl.
10.11.2014 17:31 - noir
York: Nijak to nekomentuju a nevyjadřuje, reagoval jsem jen na ShadoWWWa. I když s ním v řadě věcí nesouhlasím, myslím, že ta debata je vedená ve slušné rovině.
10.11.2014 18:27 - wlkeR
Náhodou, já outsourcing dobrodružství celkem vítám - je dost těžký mít na výplatní pásce dobrodružáře, a ti navíc přes veškerou snahu nemůžou nahradit rozmanitost kterou člověk dostane když to rozstrká do rukou různým lidem. Jasně, nemůže bejt tak dobrej dohled nad kvalitou, ale minimálně co se Tyranie týče, tam jsem zatím spokojen, a na Elemental se těším.
10.11.2014 18:31 - Vojtěch
Koboldi mají dobrou pověst, co se dobrodružství týče. Lidi od nich makají i pro Paizo.
10.11.2014 22:14 - ShadoWWW
Nová ukázka z DMG o cizích postavách! Více zde.


10.11.2014 22:16 - ShadoWWW
Vyšel taky gameplay trailer pro Neverwinter: Rise of Tiamat.
10.11.2014 23:06 - noir
Docela by mě zajímalo: použili jste někdy tyhle random tabulky pro tvoření NPC? Myslí, že byly i v ADnD, respektive určitě si je pamatuju z nějakých complete booků... Mě vždycky vycházely nepoužitelné kombinace. Nicméně některý ty detaily tam mají moc hezký.

Jinak další recyklovaný obrázek, to je maličko zklamání...
10.11.2014 23:42 - wlkeR
Holy crab, tak jsem si zahrál po X měsících 4E a bylo to hroznýýý, vůbec jsem si neuměl poradit s hodem co v součtu vyšel 33. A to nikdo nepoužíval powersy. Ugh, už abysme to dohráli >.<
11.11.2014 03:46 - Vojtěch
Noir: já si takhle tvořím i hráčské postavya je ti hlína docela.
11.11.2014 08:40 - Quentin
Noir: Nedávno jsem pro zábavu napsal tohle. Nebylo to ani tak pro tvorbu NPC před hrou, jako spíš pro rychlý roleplay quirk kdykoli potkají nedůležité npc (hostinský, hraničář v lese etc.), aby i ti měli trochu charakter.

Nějaké hlavní NPC jsem pořád vymýšlel dopředu bez nahazování... Dokud jsem nenašel tohle! Teď už nahazuju všechno :D Nikdo tě nebude šikanovat, když ti padne blbina a hodíš si znovu nebo vybereš třeba výsledek o jedna vyšší nebo nižší. Beztak to slouží převážně pro inspiraci.
11.11.2014 08:52 - Vojtěch
RPG Character Generator jako App na androidu vygeneruje takové koniny, že máš o postavy postaráno :)

linkie
11.11.2014 12:35 - Vojtěch
York, Shadow: Jak tak o tom přemýšlím, tak Pathfinder si pořád zahrajete i s postavou udělanou podle Core Booku bez nějakých obtíží (a nemyslím jen velmi mocné Wizard/Druid/Clreric/Sorcerer týpky) Možná to není úplná optimalizační špička, ale pořád jsou ty postavy většinou v pohodě. Nováčci se stejně nejspíš dostanou nejdřív k Beginner Boxu a pak teprve Core. Dál jim pak pomůže držet krok Strategy Guide, který jako hardcover by měl tvorbu postavy víc zpřístupnit a být ve volně dostupném materiálu. Tady se myslím celkem daří držet power creep docela na uzdě. Tedy bych přísun materiálu jako mocnou bariéru zase tolik neviděl.
11.11.2014 12:49 - ShadoWWW
Jaké ilustrace by byly podle vás pro D&D nejlepší? A nějaké příklady?
11.11.2014 13:21 - noir
OK, zjevně se to používá a funguje to. Zase jsem o něco moudřejší...
11.11.2014 19:12 - ShadoWWW
Nová ukázka z DMG - tvorba nových ras. A jako příklad uvádí eladrina! (PDF)

12.11.2014 18:46 - wlkeR
Rozehrál jsem Dues for the Dead. Je to dungeon crawl, a zatímco story zatím nic extra, flavor toho podzemí je luxusní.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10303497314453 secREMOTE_IP: 3.139.97.157