Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
22.10.2014 18:45 - sirien
wlker: Asi takhle... když jsem dělal aktivně MA, dělali jsme si různé hravé tréninky. Například kolečko - jeden člověk si stoupne doprostřed, ostatní si stoupnou kolem něj a jak se komu zachce se na toho člověka uprostřed vrhne a provede si nějakej "jeden útok" (následně je buď zahozen pryč nebo uskočí sám když se mu zadaří). Samozřejmě intenzita útoků rostla se zkušeností člověka uprostřed, začátečníci to měli relativně volné, když si tam stoupli naši veteráni tak jsme jim šli po krku tak rychle jak rychle jsme se tam jen stíhali střídat v tom prostoru.

Samozřejmě, když tam byl někdo kdo to uměl a sypali jsme se na něj všichni ve velkym, tak to nešlo ustíhat. Normálně. Prostě se nezvládneš pořád točit dost rychle a tak. Přesto tam dotyční (nechci psát týpci, v oné kategorii byla i jedna slečna) zvládali stát docela vpohodě. Trik byl v tom udělat si, resp. vynutit si, vlastní prostor. Ideálně tím, že aktuálně útočícího člověka zpracuješ tak, abys ho hodil pod nohy někomu, kdo se na Tebe zrovna sápe nebo sápat chystá jako další v pořadí.
Výsledkem bylo, že zaútočit na člověka uprostřed mnohdy znamenalo muset překročit / přeskočit člověka, co Ti zrovna letěl pod nohy (popř. když se obránci dařilo tak jsi svůj útok rovnou odpískal a sám ses bránil čelní srážce s naproti letícím kolegou a poslals ho tak ještě víc stranou - nebo když se fakt dařilo tak jsi dokonce sám musel uhnout a uskočit zpátky což Tě efektivně okradlo o další dvě vteřiny, které si tím obránce koupil k dobru).

Pointa: v šesti nebo osmi lidech jsme u obránce-začátečníka zvládli tím kruhem proletět třeba dva nebo tři. U obránců-veteránů jsme to stihli skoro všichni (minimálně jsme si zkusili našlápnout). Během těch šesti vteřin taky třeba dva nebo tři lidi letěli na zem a zase se zvedali...

...za šest vteřin toho v real combatu na contact distance zvládneš hodně. (samozřejmě, v nějakém duelu kde se obcházíte a různě si zkoušíte výpady ze kterých se stahujete a oťukáváte se to už tak rychle běžet nemusí... ale prostě ta jedna výměna, třeba i na tyče, byla rozhodně kratší než vteřina. Jen jednoduché úder / blok / protiúder provedené "bezohledně" na fullpower zabere míň než vteřinu. Za šest vteřin takových ran zvládneš klidně deset a při tom si bojující dvojice "odpochoduje" o klidně čtyři, šest metrů stranou.

Takže o 6 vteřinové kolo bych se nebál. (i když osobně mám radši abstraktní kola která nemají definici nebo jsou definovaná bez použití konkrétní jednotky času...)
22.10.2014 21:01 - wlkeR
Jako vpoho, boj nijak neřeším páč ho nijak aktivně nestuduji, spíš mi přišly podezřelé činnosti typu pick lock... Občas když třeba přijedu z práce na kole mam potíž odemknout normálně klíčem, tak nevím jak to někdo chce řešit během combatu paklíčem za 1 akci.

Ale tohle už tu bylo a já si to stejně houserulnu, takže whatevs.
23.10.2014 00:47 - Vojtěch
Oopa pick lock style! Není tam jako požadavek místo paklíče páčidlo? :)
24.10.2014 06:39 - ShadoWWW
Další ukázka z DMG: Ruka a oko Vekny a dračí jablka. Příště už by mělo být Fire arms, explosives, and alien technology!

24.10.2014 07:19 - shari
A kde je Head of Vecna? :D
24.10.2014 07:45 - Vojtěch
Super - jsme moc nevinní na Knihu ohavných temnot, tak nám dají Vecnovu ruku a oko, aby nás dostatečně zkazily.
24.10.2014 10:35 - Sparkle
24.10.2014 10:54 - ShadoWWW
Sparkle píše:
* ehm ehm *

Tomu bych klidně věřil, že Paizo prodalo v létě víc PF produktů, než se prodalo D&D Starter Setů. Zajímavější budou výsledky podzimu, kde budou už i prodeje z PHB, MM a Tyranie draků. Pokud i tam bude PF na prvním místě, tak WotC má problém.
24.10.2014 10:57 - Sparkle
Ten žebříček je jen z USA hobby channelu. Amazon se do toho nepočítá. A vzhledem k tomu, že Amazon prodává ty DnD příručky s 40% slevou oproti MSRP, což je v podstatě nákupka pro hobby obchody, je docela uvěřitelný že hobby obchody fakt ostrouhaly a většina lidí to nakoupila u Amazonu.
24.10.2014 10:57 - noir
Nejhorší verze Vecnovských artefaktů, které jsem kdy viděl.
24.10.2014 11:25 - Alnag
Sparkle: Ty žebříčky jsou vždycky trochu se zpožděním, takže bych si počkal až na další. Na druhou stranu argumentace Amazonem mi nepřipadá úplně košer. Ano, na Amazonu se to prodává levně, ale tam se prodává levně kde co (Pathfinder nevyjímaje).
24.10.2014 11:29 - Sparkle
Težko říct, PHB vyšel 19. 8., ten by podle mě měl v tom létě být započítaný.
24.10.2014 11:41 - Anduriel
noir: A jaká je nejlepší verze Vecnovských artefaktů?
24.10.2014 11:57 - Vojtěch
Já bych taky počka až na další kvartál, nebo pololetí, protože PF už tolik nepojede (základní pravidla dávno venku, takže spíš doplňky) na pravidla a 5E se teprve rozjíždí.
24.10.2014 12:20 - kin
Noir: nevim, mě teda přijdou zábavnější než ve 4e. Hlavně jsem zvědavý na ty random benficial a determinal properties .)
24.10.2014 12:38 - noir
kin: Tak že tě při každém použití při hodu 1/20 připraví o postavu, to je stupidní. Že musíš trackovat charge, to je zase zbytečný. Automatická změna přesvědčení na zlo, je jen blbá. Jinak čtyřková verze byla sice trošku nudná, ale za postavu s těmahle artefaktama se dalo hrát.
Vojtěch: taky mi z reakcí přijde, že lidi začali přecházet z PF na 5e pořádně teprve teď...
24.10.2014 13:01 - Vojtěch
Tak je otázka kolik přechází a kolik prostě otevře další souběžnou kampaň aby 5E zkusili a případně si něco nakradli pro domácí hru...
24.10.2014 13:14 - Quentin
Naše domácí zkušenost s 5e:

pokus 1
Dvouhodinová tvorba postav. Obecná otrava. Před začátkem samotné hry všichni vytahují svoje odnd postavy a hrajeme to :D

pokus 2
Tříhodinová tvorba postav a dvouhodinový dungeon. Následuje týden stížností "WTF barbarian damage/tanking" "WTF turbohealing" "WTF permafirebolt". Přesto naši dva největší začátečníci 5e docela chválí. Další týden odhlasován návrat k odnd.

Co u vás doma? My se ke třetímu pokusu odhodláme nejdřív s DMG.
24.10.2014 13:20 - noir
Vojtěch: Nedokážu to samozřejmě vůbec posoudit - jen jsem na ENworldu zaznamenal hodně postů, které dekalrují přechod skupiny z PF na 5e.
24.10.2014 13:52 - sirien
Vecna! noir, smash!

Anduriel píše:
noir: A jaká je nejlepší verze Vecnovských artefaktů?

Že se ptáš, samozřejmě 4e verze! Všechny ostatní prostě sucks...

(a, koukám, že jsem svou předpověď nestihl... tak aspoň zpětná glosa, no...)


Sparkle: Podle poznámek v tom článku nejde o žebříček sestavený podle tvrdých čísel, tak je otázka, jak moc je validní...


Quentin: Takže začátečníci vpohodě a veteráni vašeho systému chtějí svůj systém?
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.10253405570984 secREMOTE_IP: 3.16.15.149