Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Do této diskuze nemůžete odpovídat. Dikuze je uzamčena, nebo určena pouze pro členy skupiny.
21.10.2014 06:54 - uzdil88
ááá...folding boat mě dostala XD
21.10.2014 07:54 - noir
Vizuálně úžasné. Jinak dost zbytečné - je to přes kopírák něco, co už tu bylo ve stejné podobě dřív.
21.10.2014 08:40 - Vojtěch
Tak ono je to vydání toho, co bylo dřív s lehkou mechanickou úpravou, tedy nvím, co bys od toho taky čekal.
21.10.2014 19:25 - shari
Hm... tak jsem se konečně odhodlala k přečtení pravidel. Jedna věc je mi tam trochu nejasná. Pokud mám zbraň, co má jako atribut Finesse, tak si můžu zvolit, jestli k útoku a dmg použiju sílu nebo obratnost, ale oba hody musí mít stejný bonus. OK, chápu. ALE! Teoretická situace, když budu mít two-weapon fighting (ranger nebo fighter) a v jedné ruce krátký meč (shortsword, má finesse) a v druhé sekyrku (handaxe, nemá finesse). Můžu si pro meč zvolit obratnost, i když na sekyrku potřebuju sílu?
21.10.2014 20:37 - wlkeR
Já v tom nevidim žádnej problém, hlavně když každá zbraň má svojí vlastní akci.

PS Max dex + double rapier = op, jen pak vypadáš jako úchylák.
21.10.2014 21:29 - Sparkle
And illustrating the relative unimportance of the RPG business to WotC’s sales, there was not a single mention of the launch of the new edition of Dungeons and Dragons in the earnings release or during the conference call.

http://www.icv2.com/articles/news/29983.html
21.10.2014 21:43 - sirien
Řešit two weapons fighting jako dva separátní útoky je dobrá kravina mimochodem. Tady si hoši buď výjimečně zapomněli udělat svůj domácák, nebo, spíš, zoufale ustoupili systémové tradici nebo naivním představám hráčů co se ke zbrani dostali nejblíž v kuchyni při krájení chleba.
21.10.2014 22:27 - ShadoWWW
Píše:
Můžu si pro meč zvolit obratnost, i když na sekyrku potřebuju sílu?

Ano, přesně tak. A opět platí, že když si zvolíš Obratnost, tak ji musíš započítat i do zranění.

Mně to naopak trochu méně přehledné přijde u vrhacích zbraní. Že u těch, co se používají i k boji na blízko, se počítá při vrhu Síla, a u ostatních Obratnost. A aby to nebylo snadné, tak i zde platí, že u vytříbených zbraní si můžeš zvolit, jestli při vrhu použiješ Sílu, nebo Obratnost (u dýky, např.).
22.10.2014 00:00 - ShadoWWW
Další ukázka z DMG. Tentokrát magické prsteny.

22.10.2014 00:40 - Vojtěch
Sirien: Možná je to kvůli útokům na dva různé cíle, aby to mechanicky nebobtnalo, tak místo jednoho útoku nechali dva. Možná by jim pak nefungoval Drizzt ;)
22.10.2014 00:45 - ShadoWWW
Taky myslím, že je to kvůli útoku na dva různé cíle. Plus to, že takto může tulák zabít krátkým mečem jednu nestvůru a v tom samém tahu ještě vytáhnout a vrhnout dýku do srdce jiné nestvůry. A vypadá u toho děsně cool. B-)
22.10.2014 00:51 - sirien
Vojtěch: Dělat s two weapons fighting útoky na dva separátní cíle je dobrá kravina mimochodem. Tady si hoši buď výjimečně zapomněli udělat svůj domácák, nebo, spíš, zoufale ustoupili systémové tradici nebo naivním představám hráčů co se ke zbrani dostali nejblíž v kuchyni při krájení chleba.
22.10.2014 00:57 - sirien
sorry za doublepost, neodpustil jsem si tu ironii té předešlé copypasty.

Ty cool schopnosti co popisujete sou fajn, ale šlo by jich v klídku docílit i méně vulgárně bolestivým způsobem než totálním zprzněním představy o boji se dvěma zbraněmi naráz.
22.10.2014 06:13 - Vojtěch
Myslíš, ze je to mechanicky až takové zvěrstvo?
22.10.2014 07:26 - Babaj
TAKY V TOM MECHANICKY NEVIDIM VELKY PROBLEM.. klate aji s caps.. jen pripominam ze utok ofhandou jde bez ability do dmg..
22.10.2014 07:54 - shari
Babaj píše:
jen pripominam ze utok ofhandou jde bez ability do dmg

Vlastnost se tam počítá, pokud si zvolíš Two-weapon fighting jako svůj bojový styl. (ranger nebo fighter) Samozřejmě pokud si zvolíš něco jiného, tak se tam nepočítá.
22.10.2014 08:03 - Nachtrose
Jo, útok navíc při two-weapon fighting je minimálne od 3.x, tam byl ještě s výraznými postihy k zásahu. Osobně se mi líbí celkem, jak je to uděláno třeba v 13th Age. Ne-ranger má stále jen jeden útok a pokud mu padne natural 2, může zaútočit off-handou útok, ranger má dual-strike, kde má nižší poškození na útok ( 1d6 místo standardních 1d8 ), ale při "natural even roll", může zaútočit znova. Uznávám, že to taky neni asi totálně reálná mechanika, ale přijde mi sympatická.
22.10.2014 08:38 - noir
Vojtěch: Já tu myšlenku chápu. Jen jsem si naivně myslel, že by mohli přijít s něčím originálním a ne jen posté přestatovat ty stejné věci.
Ale je mi jasný, že cílovka tohle ocení, prostě chce pořád to samé.

NAcht: Útok navíc byl i v ADnD, je to jeden ze základů DnDčka. Svatá kráva, na kterou se nesmí sahat. Ve 13ce je to takové méně vyzpytatelné a člověk se a to nemůže úplně spoléhat, což se mi taky líbí.
22.10.2014 08:43 - ShadoWWW
Vysvětlení mechaniky: To relativně malé omezení pro útok druhou zbraní pro postavy, co nemají Boj se dvěma zbaněmi (jako schopnost nebo odbornost), je daň za to, že odbornosti v 5e jsou významnější (mocnější) než v předchozích edicích (protože se musí vyrovnat zvýšení vlastností).

U postav, co používají útok dvěma zbraněmi bez zvláštní schopnosti či odbornosti, se má za to, jako by si v předchozích edicích vzaly odbornost.
22.10.2014 08:44 - Vojtěch
noir: No právě. Cílovka chce asi uhlazené mechaniky, ale zase to musí zůstat DnD. Pro změny je potřeba asi do zvlčilejších odnoží, jako 13th Age, Star Wars Saga, nebo možná ten nový 5 Moons.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.085017919540405 secREMOTE_IP: 3.144.212.145