Kultura

ShadoWWW
4.7.2014 06:20
Dungeons & Dragons 5e (II)
Diskuse o páté edici pravidel Dungeons & Dragons po jejich vydání.

Překlady pravidel najdete ZDE (do diskuse k nim vstoupíte napřímo tudy)

Errata

Základní pravidla v angličtině ke stažení zdarma - Basic D&D

SRD

"Vy víte kde" pro ty z vás, co nevědí kde.

D&D Adventurers League - dobrodružství pro hraní v hernách. Dobrodružství si můžete zahrát i doma, ale pokud jste z Prahy, můžete si přijít zahrát každou středu do Mephitu. Pokud jste z Brna, můžete si přijít zahrát každou středu do Risahdy. Pro domácí hry si je můžete zakoupit online přes DMs Guild.

CAVALIER
Povídání o oboru na Youtube (zatím nejaktuálnější zdroj)
Říkají tam, že výsledný Cavalier bude něco mezi původním Cavalierem v UA a Knightem v UA.
Jak přeložit Cavaliera? Hlasujte v anketě.
Hlasovat může jen přihlášený uživatel.

Jak překládat obor bojovníka Cavalier? - anketa končí 21.10.

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Kavalírkladné body13
Rytířkladné body5
Bohatýrkladné body21

Jak přeložit tulákův obor Inquisitive?

Jedné otázce můžete přidělit max. 1 bodů.
Celkem můžete přidělit max. 1 bodů.
Slídilkladné body6
Pátračkladné body7
Vyšetřovatelkladné body5
Detektivkladné body0
Všímákkladné body0
19.1.2018 10:02 - Log 1=0
sirien píše:
Problém je, že lidi od C&L nečekaj full-style point buy tohodle stylu. Ty modifikátory za rasu/classu tam vytvářej určitej dojem, kterýho se myslim kdekdo nebude chtít vzdát.

Mluvil jsem čistě za sebe, pokud je větší množství hráčů, kteří modifikátory "prostě chtějí" tak je to legitimní důvod je tam v nějaké podobě mít.

Na druhou stranu, 5E se bez modifikátorů za povolání zcela obešla. A mám pocit, že modifikátor za rasu a za povolání je vnímán dostatečně jinak na to, aby se nad nimi uvažovalo zvlášť. Ale jak říkám, mluvím za sebe.

Xyel:
Tady bych řekl, že by nic "mechanicky nejvýhodnějšího" být vůbec nemělo.
19.1.2018 12:27 - LokiB
Mildar píše:
Cim vice mam odehrano, tim mene me tento bod trapi :D. Ale Mas pravdu, pokud beres v potaz logicky uvazujici lidi :D


Není to, u mě, ani tak podle toho,kolik mám odehráno. Někdy mám náladu hrát fakt kompetentního profíka, mistra svého oboru. A jindy si klidně zahraju nemehlo, co není dobré skoro v ničem a hra samotná je o něčem jiném, než vytuněném překonávání překážek.
Ale hráčů, kteří chtějí mít kompetentní postavy, resp. co nejsilnější, mám asi tak 66% :)

Log 1=0 píše:
O to se postará snaha nemít nefunkční postavu. Pokud si nebudu chtít hlavní stat tolik maxovat, tak si jednoduše dám o ty body míň. Jenom mi to zkomplikuje výpočet. Navíc komplikace s multiclassem, nejednoznačné classy (tulák, bojovník). Nějak nevidím tu výhodnost.


Tu výhodnost vidím v tom, že nebudeš lockovat postavy tolik podle rasy, právě pro ty mechanicky zaměřené.
Rasa bude více flavor než mechanická věc. Bude to "chci hrát skřeta" a ne "chci hrát namakance a na to se bohužel skřet hodí víc než půl-elf".
Navíc nemusíš šašit s úprava ras dle settingu tam, kde jednou je elf nepřekonatelnej bijec ala JRRT, a jindy je to slabounká éterická bytost. to si prostě rozhodne hráč jak bude chtít sám.
19.1.2018 16:18 - Log 1=0
LikiB:
Musíš tu diskusi číst pozorněji, ta citovaná část se netýkala zrušení rasových bonusů, ale zavedení bonusů za povolání.
19.1.2018 16:19 - ShadoWWW
sirien píše:
Osobně mi uniká, proč tam nejsou už v 5e. Zvlášť když jim Volo dává takovej prostor.


Podle mě na to došli až letos. Mike říkal, že hned od začátku bylo jejich záměrem udělat 5E mnohem méně bojově orientovanou.

Proto taky třeba přední strana deníku postavy je rozdělena na třetiny, kdy pravá třetina je nebojová (charakteristika, ideál, pouto, vada), prostřední třetina je bojová (OČ, životy, iniciativa, zbraně, útoky kouzly) a levá třetina je neutrální (vlastnosti, dovednosti). Tím chtěli zařídit, aby noví hráči kladli na nebojové situace stejný důraz jako na bojové.

Podobně je to s kouzly. I klasická bojová kouzla jsou napsaná tak, aby se dala využít nebojově (např. ohnivá koule zapaluje věci, takže se dá využít na podpal čehokoli).

U nestvůr udělali statistku, která je bojová, a fluff, který je nebojový. Ale časem pochopili, že to mohli udělat podobně jako deník postavy, tedy i s charakterovými rysy.

Třeba 4E Bestiář (ten původní) byl udělaný jako čistě bojový (na bojové encountery). Zápis byl strukturován dle bojových schopnosti (powerů) a v Bestiáři nebyly dobré bytosti (protože s nimi se nebojuje).

Mike se 5E Bestiář naopak snažil udělat tak, aby byl spíš almanachem bytostí a cizích postav, se kterými se dá stejně dobře vyjednávat jako bojovat. Že střet není jen o přímém boji, ale i o intrikách, které se dějí "ve velkém měřítku na pozadí". Družina může s padouchem bojovat nejen v otevřeném boji, ale i tím, že si na svou stranu přiklání spojence, jednotlivce i organizace, nebo že funguje jako členové organizace, která s padouchem bojuje (což je význam frakcí).

Třeba kouzla ve statistice nestvůry schválně nejsou rozdělena na bojová a nebojová, aby to PJ inspirovalo je používat bojově i nebojově.

Ideály, pouta a vady v statistikách nestvůr jsou dílkem, který dokonale pasuje do této skládačky, a Míke sám říká, že dnes mu je zřejmé že to tam mělo být už od začátku, ale prostě je to tehdy nenapadlo.

On říká: "Dělat z DnD bojovou hru by bylo laciné."
19.1.2018 21:46 - Log 1=0
sirien píše:
můj základní problém s celym timhle konceptem

On takový drobný průnik mezi povoláními nemusí vadit, pokud jsou jinde odlišné (to se mi zdá že je). Spíše mi vadí, že čaroděj tuhle celkem nabízející se schopnost nemá vůbec. Lurker píše:
proč potřebujeme subclassu, která dělá líp něco co už dělá jedna stávající?

Souhlas, i když nevím, jestli je srovnání s hraničářem na místě. On tu revizi celkem potřeboval, u šampiona si tím nejsem jist.
ShadoWWW píše:
Podle mě na to došli až letos.

Podle mě na tohle zlepšení není třeba čekat na 6. edici. Ve Volovi jsou. Mohou být i v dalších podobných příručkách. Dokonce by tam mohly být i k jiným nestvůrám, než jsou tam rozvinuty.
19.1.2018 22:17 - Lurker
Log 1=0 píše:
On tu revizi celkem potřeboval, u šampiona si tím nejsem jist.

Pokud BM využije všechny svoje Superiority Dice na zranění, tak dá víc čistýho zranění navíc, než kolik dá Champion ze svejch zlepšenejch kritičáků (to platí na všech! úrovních). To je IMHO docela zásadní vada, protože Champion nic jinýho neumí. Nejmarkantnější je ten rozdíl právě na začátku (někdy jsem to počítal a vyšel mi zhruba trojnásobnej).

Uznávám, že Champion má lepší schopnosti na všech ostatních úrovních než třetí. (Ačkoli ta sedmičková je dost meh' u obou.)
Taky uznávám, že bojovník je v základu docela dobrá classa, takže to ve skutečný hře nemusí bejt tolik tolik znát (a většinou nejsou v družině oba).

ShadoWWW píše:
[mike Mearl] říká: "Dělat z DnD bojovou hru by bylo laciné."

Nevím, mě teda DnD dost jako bojová hra přijde.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
Věděli jste, že...
Na d20.cz můžete mít svůj vlastní blog. Pokud chcete napsat o nečem, co alespoň vzdáleně souvisí s RPG, můžete k tomu využít našeho serveru. Tak proč chodit jinam? >> více <<
Jak se chovat v diskuzích
Přehled pravidel pro ty, kteří k životu pravidla potřebují. Pokud se umíte slušně chovat, číst to nemusíte. >> více <<
Formátování článků
Stručné shrnutí formátovacích značek zdejších článků, diskuzí, blogů a vůbec všeho. Základní životní nutnost. >> více <<
ČAS 0.11145687103271 secREMOTE_IP: 54.226.41.91